shy Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #361 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei... da har jeg hatt mitt første møte med jordmoren. Hun var en veldig hyggelig dame, med lang erfaring, og masse gode råd. Hun hadde god tid, og jeg var inne hos henne i over en time. Hun målte blodtrykket mitt, og det hadde gått litt ned ( Var 110/60 sist, og 90/60 nå) Hun mente at det ikke hadde noen betydning for meg, annet enn at jeg kan føle meg litt svimmel innimellom.. noe jeg ikke har merket noe til enda. Jeg fikk også høre hjertelyden, og den var klar og tydelig .. *bank* *bank* *bank* i høy hastighet. 150 slag i minuttet..... hva er det de sier om kjønn igjen? Det er noe de sier om det.... at høye slag er det ene, og færre slag er det andre kjønnet... men jeg husker ikke hva som var hva? Uansett, så sa hun at det var normalt med mange slag nå som den var såpass liten. Ellers hadde jeg gått opp 2,5 kg :o , og det følte jeg var litt vel mye... spesiellt siden jeg kaster opp så mye.. men hun sa at det kan være en del vann, og ellers bare at kroppen min tar vare på det den får, som den klarer å beholde, p.g.a tilstanden min ellers.... mulig jeg går med på den... men er ikke helt sikker... Uansett, så er det ingen fasit i vektøkningen, så jeg måtte ikke bry meg om det i det heletatt... Ellers virket det som alt var bra, og jeg fikk masse brosjyrer og info. Gikk rett på helsekosten etterpå, og kjøpte vitaminene som hun foreslo... og da tror jeg at jeg skal slutte på folsyren som jeg har tatt frem til nå... for nå har ikke den så mye for seg lenger. Vel, det var dagens rapport....... da skjer det ikke noe mer her i gården før ny legetime 7/3, og UL 11/3!! Ha en fin dag alle sammen! shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. februar 2005 #362 Del Skrevet 3. februar 2005 Så bra at det gikk fint hos jordmor, da. Gøy å høre hjertelyden kan jeg tenke meg. Jeg har ikke fått sjekket den enda. Jeg er litt misfornøyd med legen min, han har ikke skrevet opp noen av resultatene på helsekortet mitt. Så jeg vet ikke om han har tatt de prøvene han skulle en gang. Han tok jo ikke blodtrykket mitt! Hvilke vitaminer ble du anbefalt å ta? Jeg har nok gått opp såpass nå jeg også. Hadde gått opp en kilo siden jeg veide meg for to uker siden. Og da havner jeg på litt over 2.5 til sammen. Men, men.... :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 4. februar 2005 #363 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg fikk også høre hjertelyden, og den var klar og tydelig .. *bank* *bank* *bank* i høy hastighet. 150 slag i minuttet..... hva er det de sier om kjønn igjen? Det er noe de sier om det.... at høye slag er det ene, og færre slag er det andre kjønnet... men jeg husker ikke hva som var hva? Det har ingenting å si på kjønnet. Jeg trodde også det, så jeg spurte jordmor sist jeg var der. Men hun sa at hun kunne ikke skjønne hvor man kunne få det fra fordi det kom an på aktiviteten til baby`n! Når den var rolig var det mindre hjerteslag og når det beveget seg ble det flere.. Kjempe flott at du har en koselig jordmor, det er så fint når de tar seg god tid til deg! Legen min er sånn og det er så deilig. Jordmor er også veldig hyggelig, men jeg tror hun har veeeldig mange å ta seg av.. Ha en riktig god helg! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #364 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei, April og Siam! Ja, det er koselig med en hyggelig jordmor... hun var veldig lett å prate med, og lett å få tillit til... det er sikkert ganske viktig, da man prater om mye personlig underveis. I dag er forhåpentligvis siste dagen som sykemeldt. Jeg har hatt en god morgen i dag, men i går var jeg dårlig både om morgenen og på kvelden... så jeg har ikke helt følelsen av at det er over enda... men jeg håper veldig!! Skal ta det med ro denne helgen også, så får vi håpe det hjelper!! I morgen skal mannen og jeg på visning på et hus som ser kjempefint ut... men man kan jo banne på at budrundene tar helt av, og at det går langt over takst.. I dag er vi 13+4, nå er neste milepæl å få mage og å kjenne fosterbevegelser.... det blir gøy!! Magen har begynnt å komme, men foreløpig ser jeg nok bare ut som jeg har lagt på meg litt for de som ikke vet.... eller tenker over det. Jeg kjenner ellers ofte at det skjer ting nede i magen min, jeg har jo vært særdeles overfølsom hele veien, også når jeg hadde EL... det kjennte jeg jo veldig godt.. så det er vel derfor jeg kjenner masse nå også.. men det er ikke fosterbevegelser, det er mere sånn litt strekking og murring... det kommer spesiellt om kvelden har jeg lagt merke til. Jeg ønsker ellers alle KG damer en fin fin helg!!! stor kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. februar 2005 #365 Del Skrevet 4. februar 2005 Godt å se at du har det bra Shy! Egentlig bare innom for å si riktig god helg til deg..håper dere koser dere skikkelig i helga, og at tiden med kvalme nå er et tilbakelagt stadium!! Stoor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 4. februar 2005 #366 Del Skrevet 4. februar 2005 Nå er vel kvalmeperioden snart over? Håper du er i flott form og har en fin helg. Huskjøp er jo kjempespennende. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #367 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei Madden og moonchild!! Takker for helge-hilsener!! Må bare skuffe nok en gang, og fortelle at frokosten har alerede kommet i retur.... men er på jobben, og tenkte jeg skulle se det an litt... tåler jo å kaste opp litt, hvis det gir seg etter hvert..... jeg kan virkelig ikke forstå at jeg skal være så utrolig uheldig som dette....??? Det er jo så slitsomt, og jeg ønsker ingenting annet enn å være litt frisk nå..... huff.. jeg vet ikke engang om folk rundt meg tror at jeg er dårlig lenger.. for i følge alle andre, så "skulle det jo være over nå!!", men DET ER DET IKKE!!!!!!!!!!!!!!!!! Arghhhhhhhh... Huff.... føler meg så udugelig og sytete, men jeg vet virkelig ikke hva som skal til for å fikse dette...det er vel bare tid som hjelper!! Helgen har vært fin, men da har jeg jo sovet lenge begge dagene, og hatt rolige starter på dagen.... Gikk til og med og la meg kvart over ni i går kveld, for jeg tenkte at litt ekstra med søvn var sikkert lurt for kroppen før en hel arbeidsdag... men det holdt tydeligvis ikke. Nei, jeg får prøve meg litt til... så får vi se.... Ha en fin dag dere andre på KG!! hilsen shy som er 14 uker i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. februar 2005 #368 Del Skrevet 7. februar 2005 Gratulerer med 14 uker. Jeg synes ikke du syter jeg, shy. Selv om de fleste blir bedre i disse tider, gjelder jo ikke det alle... Men vi får håpe det går over nå snart. Jeg synes du har vært nok kvalm nå. Ha en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. februar 2005 #369 Del Skrevet 7. februar 2005 Enig med Siam...det MÅ snart gå over!! Grattis med 14 uker da shy!! Det går unna hos deg også!! Håper du får ei fin uke, og at det snart blir et vendepunkt med den kvalmen! Og ps..det er klart du må få klage over det! Synes ikke du syter mye her inne iallefall..og uansett..hvem kunne klandre deg for det da? Det er ikke det festligste som finnes å være så kvalm og spy så mye!! Stor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #370 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei... jeg må nok bare innse at jeg er en av de uheldige som er kvalm mye lenger enn normalt... håper virkelig at det ikke skal vare i 9 mnd, men brått så er det min "greie", og sånn skal det være. I går var jeg hjemme hele dagen, kom meg aldri på jobben. Kastet opp hele dagen, uansett hva jeg prøvde å putte i meg.... jeg ser at jeg har noen sånne dager innimellom.... I dag har jeg vært kvalm fra morgenen av, men klart å ikke kaste opp.... noe av grunnen til det, er kanskje at jeg ikke har spist noe i dag, da matlysten har vært helt borte..... må nok smøre meg en skive snart, og se hvordan det går...... er i allefall på jobb, og håper å bli her ut dagen..... stakkars sjefene mine... det håper hele tiden at jeg blir bedre, men så kommer jeg med sykemelding uke etter uke..... vel, sånn er det bare med gravide kvinner..... I helgen skal jeg til Stocholm, litt jobb, og litt privat... det blir kos.....håper da at jeg kan få noen gode dager, slik at jeg får en fin tur.... mannen gledere seg ikke så mye, til å være alene hjemme... men det får han tåle!!! Ha en fin dag alle sammen!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. februar 2005 #371 Del Skrevet 9. februar 2005 :trøste: Æsjameien! Jeg tenkte i stad da jeg lå i senga med dundrende hodepine at jammen er det bra jeg ikke er kvalm! Jeg synes så utrolig synd på deg, og håper at det går over nå snart. Heldigvis har du noen fine dager innimellom, men det må være utrolig frustrerende å ikke vite om du får en fin eller dårlig dag. Litt vanskelig å planlegge og gjøre noe. Håper du får en fin Stockholmstur! Jeg sitter akkurat nå og venter på at SAS skal ringe meg tilbake, for mannen og jeg skal til Stockholm vi også. Vi skal bruke bonuspoeng og dra og besøke broren til mannen som er på en jobb der. Men vi skal ikke dra før i april. Stocholm er en kjempefin by. Stakkars lille jenta som ikke får i seg mat engang! Du er utrolig pliktoppfyllende som er på jobb i dag. Sikker på at ikke du burde dra hjem og slappe av litt? *blåser bort kvalmen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 9. februar 2005 #372 Del Skrevet 9. februar 2005 Uff, nå synes jeg du har lidd nok!! Det høres helt forferdelig ut å være så dårlig. Er enig med Siam, sikker på at du ikke burde være hjemme og slappe av? Du må være flink til å ta vare på deg selv og den lille vet du :fy: Og jeg synes IKKE du syter!! Dette er din dagbok og med den formen du har om dagen, så er det mer enn lov og klage!! Men nå synes jeg det kan gå over snart, du skal ikke være en av de som er dårlig i 9 mnd :-? ! God bedring! Og jeg håper du får en fin tur til Stockholm og at kvalmen holder seg borte! Tittet forresten må brudebildene av dere her om dagen og du var såå flott og brudebuketten din var nydelig :-) Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 9. februar 2005 #373 Del Skrevet 9. februar 2005 God klem til deg fra meg Håper virkelig formen blir bedre og at du får en super tur til Stockholm! tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #374 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei jenter.... så kos at dere kom "innom"! Deilig med litt besøk av dere positvie og gode KG vennene!! Siam: jeg håper virkelig hodepinen din blir bedre etter hvert, og at du slipper å være dårlig i NY!!! Stocholm er en kjempefin by, men vi rekker sjelden så mye turist ting, da det blir en del jobbing, så det blir mest restauranter man ser på kveldene.... April: TUSEN TAKK for koselig kompliment..... hyggelig at du likte brudebildene våre... Jeg må si at jeg likte magebildet ditt godt også.... også synes jeg genseren du hadde på deg var så fin!!! *tine*: Tusen takk for god klem... nå håper jeg virkelig at vi kan få deg med i "gjengen" her, jeg unner deg virkelig det.....!!!! I dag er formen bedre igjen... fikk i meg frokost uten problemer, og føler meg fresh akkurat nå i allefall. I dag skal jeg til kiropraktor etter jobb, har litt problemer med hoftene... (det har jeg hatt lenge før jeg ble gravid, så jeg regner med at det er helt tilfeldig!!!) Etterpå tenkte jeg å gå i den mamma-butikken på majorstua, i kirkeveien, for å se om de har strømpebukser for gravide.... jeg skal ha med meg et par skjørt til Stocholm, og synes det er slitsomt med de strømpebuksene jeg har, for de strammer sånn over magen nå. Jeg har virkelig begynnt å få mage nå... mannen koser seg stort med at det er noe han kan klappe på... og i går så foreldrene mine det også... litt morsomt!! Det er fortsatt sånn at det bare er vi som vet at jeg er gravid som ser det.... men nå skjer det vel noe uke for uke, så det er vel ikke lenge til alle kan se det... får vi håpe!! Jeg ønsker alle kgère en fin torsdag!!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. februar 2005 #375 Del Skrevet 10. februar 2005 ÅÅ!! så heldig du er som skal til Stockholm da!! Håper du får en kjempefin tur...selv om det er litt jobb også da... Ser det svinger veldig med gode og dårlige dager...håper at du er kvitt kvalmeuhyret snart! Det er jammen nok nå! Ha en kjempefin torsdag du også!! Stor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 10. februar 2005 #376 Del Skrevet 10. februar 2005 Jasså, så du må begynne å bruke mamma-klær!! Det må egentlig jeg også, så jeg gleder meg til å komme meg til NY og får shoppet masse!! Mannen og jeg ser tydelig at jeg har fått mage også, og han synes også det er veldig gøy. Men det er litt kjedelig at den er så myk utenpå. Skulle gjerne ha hatt den enda hardere og rundere, liksom. Håper du får en fin tur til Stockholm, hvis du kommer over en bra restaurant som du vil anbefale er jeg mottakelig for tips. Sist vi var der spiste vi i et tårn ved elven (Gondolen, kjempefin utsikt over Stockholm) og en thairestaurant som var akkurat som å være i Thailand. Husker ikke hva den het i farta. Den siste var utrolig populær og bordreservering var ikke lov, så vi ventet en stund! Men det var greit å sitte og høre på Bob Marley og drikke Singha. Håper du får noen fine dager. God helg! Og ha en fin uke mens jeg er borte! Pass på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #377 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei, i dag er jeg på jobb fra morgenen av, og formen er suuper.... er det mulig? At jeg er bedre nå? Det hadde vært deilig! Jeg hadde en fin tur i Stockholm i helgen, det gikk i ett med jobb og sosiale arrangementer, men jeg var ikke akkurat noen partyløve, så jeg var litt "kiip" sånn. Når det gjelder graviditeten er vi vel 15 uker i dag! Tiden går jo unna. Magen har begynnt å vokse, og jeg satser nå på en fin tid med voksende mage, og om ikke mange ukene kanskje jeg kan kjenne litt liv også? Jeg kjenner at jeg har noe i magen, men ikke at det sparker... mer at det strekker og drar litt forstatt likssom. Er vel lille nurket som vokser tenker jeg. :enig_animasjon: I dag er det valentines day, og jeg fikk aromaterapi av mannen min , som jeg skal på i morgen kveld... det blir digg, for jeg er litt sliten i kroppen etter helgen... må bare huske å si at jeg er gravid, slik at det ikke byr på noen problemer. Snille mannen min!! Ønsker alle andre en suuper Valentines dag!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 14. februar 2005 #378 Del Skrevet 14. februar 2005 Kos deg på aromaterapi i morgen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 14. februar 2005 #379 Del Skrevet 14. februar 2005 ÅÅÅÅÅ! så heldig du er da Shy!! Håper du storkoser deg på aromaterapi! Min mamma gav meg "gavekort" på 2 timers helkroppsmassasje i helgen..og det var helt fantastisk rett og slett!! Håper du får en flott uke! :klem2: Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 16. februar 2005 Forfatter #380 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei Madden og Nat26! Kos med besøk av dere begge!!! Aromaterapien var kjempedeilig.. kunne ha gått til sånn hver dag.... de kan virkelig sakene sine de damene der.... men jeg er skikkelig støl i dag i ryggen, for jeg var ganske anspendt og hun tok ganske hardt i etter hvert.... Men det er jo bra.. så blir jeg kanskje litt bedre. Jeg har nå ringt legen og blitt friskemeldt... det er utrolig tilfredstillende. Jeg har vært på jobb fra morgenen av denne uken, og har vært bittelitt uggen når jeg kommer på jobb, men ikke noe oppkast eller noe, og da går det jo fint.. må bare ta det litt rolig i starten. I dag er vi 15+2, og jeg venter og venter på signaler om at lille nurket er der, men har ikke kjent noe enda.... må nok smøre meg med litt mer tålmodighet tenker jeg. Ønsker alle på KG en fin onsdag! Ikke lenge igjen til helgen nå... Kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå