Gå til innhold

Baby boka...

shy

Anbefalte innlegg

Gratulerer!!!

Tenk så morsomt!! Ja, dette var akkurat som bestilt! Oj, jeg hopper av glede! Nesten like morsomt som å bli gravid selv, dette her.

Så gøy det skal bli å følge deg. Har du fått sett på termindato enda?

Gratulerer så mye, vennen min!! :hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen... ja, det er faktisk helt utrolig at vi to har fulgt hverandre hele vien.. og i tillegg får vi klaff samtidig... må være skjebnen!!! :wink:

Hentet ned denne:

Du er nå 4 uker og 3 dager på vei.

Antatt termindato: 10. august, 2005

Fosteret beveger seg: 6. desember, 2004

Barnet reagerer på berøring fra ca.: 20. desember, 2004

Indre organer som nyrer, lunger og hjerte er dannet ca.: 27. desember, 2004

Risikoen for spontanabort avtar fra ca.: 24. januar, 2005

Kvalmen begynner å avta ca.: 7. februar, 2005

Kjønnet kan avgjøres ca.: 7. februar, 2005

Øynene til barnet er følsomme for lys fra ca.: 21. februar, 2005

Du kan kjenne fosterbevegelser fra ca.: 21. februar, 2005

Tid for ultralydundersøkelse ca.: 28. februar, 2005

Barnet ditt kan høre stemmen din fra ca.: 14. mars, 2005

Barnet kan overleve utenfor livmoren fra ca.: 23. mai, 2005

Mange barn legger seg med hodet ned fra ca.: 13. juni, 2005

Svangerskapspermisjonen begynner ca.: 18. juli, 2005

Når er din termin igjen Siam?

Utrolig kuult at vi kan følge hverandre!!!!!!!!! Det beste som kunne skje!!! :hoppe:

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:GRATULERER SÅ MYE, shy! :hoppe:

Kjempe spennende! Dette var superflotte nyheter :-) Tenk så rart, du, Siam og jeg giftet oss i løpet av samme måned og nå skal vi få barn samtidig også..I allefall i løpet av noen måneder!

Igjen, shy- gratulerer! For en fin bursdagspresang :-) Og ikke minst-førjulspresang!

Nyt tiden som kommer! Og jeg gleder meg til å følge med deg :hoppe:

Stor klem fra Juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

Tusen takk for koselige gratulasjoner Hulderjenta, *tine* og Juni04!!!

Det er utrolig rart å vite at man er gravid... men ikke kjenne noenting... Det er godt det er friskt i minne at jeg fikk et stoort, sterkt , blått kryss + i dag tidlig, ellers så hadde jeg nesten ikke trodd det selv.

Det blir kos å skulle fortelle det til alle venner og familie. Hadde jo vært en fin julegave til foreldrene, men jeg tror ikke vi klarer å vente.....

Jeg har fått ringt til legen min, og skal til legen 4 jan. til første kontroll. De sa jeg godt kunne komme med en urinprøve, og få tatt en graviditetstest, men de sa at det egentlig ikke var nødvendig, da de testene som er på markedet nå er så utrolig bra!!! Så jeg tror jeg venter til 4.jan.

Spennende.... gleder meg til fortsettelsen!

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka og iingvild!! Tusen takk for koselige hilsener!! Veldig hyggelig med besøk!

Mannen og jeg har fått latt det synke litt inn nå... men fortsatt så er det litt uvirkelig.

Vi var på middag i går, på et arrangement gjennom jobben min, med meg som eneste representant for firmaet, og da var det flere som lurte på hvorfor jeg ikke drakk vin... Mannen og jeg har funnet ut at det blir dumt å lyve hele tiden, så vi får heller bare si det, og skulle det skje noe, så er det greit at alle vet hvorfor vi ikke har det helt bra.

I dag tidlig våknet jeg en time før vekkeklokken, og måtte tenke meg om, for å se om det bare var en drøm, eller om jeg faktisk var gravid... he he.. deilig å oppdage at det ikke bare er en drøm!

Jeg føler meg litt "støl" under magen.. eller rundt eggstokkene... lurer på hva det er for noe... er i tillegg faktisk litt uggen i dag.... ikke særlig godt med kaffe.

Senere i dag, skal vi fortelle det til foreldrene våre... tenker det blir jubel i stua da... :) *glede seg*

Vel, det var siste nytt på shy-fronten. 4+4

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med postiv test! Jeg må si at jeg er enig med deg i at det kan være like greit å fortelle det først som sist. (Selv om jeg selvfølgelig skjønner de som velger å vente til de første 12 ukene er overstått.)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ikke klarer å holde deg. Når folk spør direkte klarer jeg ikke å lyve!

Men jeg har lyst til å holde igjen litt på jobben i hvert fall. Om venner får vite det er vel greit, selv om det ikke trenger å spre seg til bekjente. Går det i vasken er det greit å slippe å ringe til hele verden å fortelle det.

Men det går nok bra! Jeg har begynt å bli mer optimistisk i alle fall.

Leste en bok i går hvor de understreket flere ganger at det er like normalt å ikke kjenne noen ting, selv om det er dem som er kvalme, slappe og trøtte det fokuseres på...

Jeg bør vel bare være glad jeg ikke er dårlig.

Er så glad på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam og Moonchild.. takk for koselige tips og hilsener.

Dette har vært en morsom helg.. på fredag fortalte vi nyheten til kommende besteforeldre på begge sider, og kommende onkler og tanter... alle ble veldig glade, og gleder seg over nyheten.

Det er rart at jeg ER gravid.... merker det ikke så godt, men innimellom føles det som at jeg er "støl" nederst i magen... akkurat som når man har tatt situps og blir støl, bare at det er lenger ned.... Det går over etter hvert, og så kommer det tilbake. Ellers har jeg våknet grytidlig både lørdag og søndag, til tross for at jeg har lagt meg sent... og jeg har faktisk MYE energi... Men er allikevel veldig gjespete og trøtt... det er en rar kombinasjon.

Har fått fortalt det til noen venner også.. alle synes det er moro!!!

Blir spennende å komme seg til legen etter hvert. Og få en mer nøyaktig termin bl.a.

Ha en fin søndags-kveld..

shy :):):) 4+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og god mandag alle sammen.

I dag er jeg 5+0!! Hurra... ehh.. lenge igjen.. men små gleder... bare det at hver dag går, og alt er bra, gjør meg veeeldig lykkelig.. håper at det går fint videre.

Jeg føler meg fortsatt gravid; har ømme pupper, og føler meg litt oppblåst...

En annen ting, som startet på fredag, er at jeg våkner til samme tid hver morgen: 0530, og er lys våken.. har skjedd alle morgenene siden fredag.. da må jeg på do, og kunne like gjerne ha stått opp, men det er jo litt tidlig. Jeg har alltid vært ekstremt B-menneske, så dette er VELDIG ulikt meg...

Kanskje vi har laget en A-baby?? :ler:

Vel.. er ikke så farlig.....!! Bare glad for at jeg er gravid, og at vi nå VET at vi KAN bli gravide!! Det er det beste akkurat nå!!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

I natt våknet jeg først kl. 0215, og måtte på do, og deretter kl. 0540 igjen....

Prøver å kjenne etter når jeg våkner om det er noe som skjer i kroppen min, men det er ikke noe annet enn at jeg må på do.... Er jo så slitsomt!!!

Nå sitter jeg her, og lurer på hvordan i all verden de to siste timene på jobben skal gå... vil bare hjem og sove!!!! Og vi som likssom skal ut og kjøpe julegaver.... tror ikke det blir så mye av!!!

I dag er jeg 5+1, fin fint det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, shy :vinke:

Bare innom for å se at du har det bra :)

Skjønner det er slitsomt med så mye flyginga på do til alle døgnets tider, men du får bare holde ut. Tenk på grunnen til at du gjør det, så blir du bare glad :wink:

Hurra for 5+1 :hoppe:

:klem: fra tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *tine* og takk for hilsen.. ja motivasjonen er det ikke noe å si på!!

Jeg tenker mye på det om å miste, det er utrolig rart hvor fort bekymingene for det dukket opp, etter at jeg fikk positiv test..... er jo så redd for at det skal gå galt. Skal nok puste lettet ut når vi er passert uke 12, selvom det da fortsatt kan gå galt, så er det jo mye tryggere.

I dag er jeg 5+2..... tiden går jo... men kan godt gå enda fortere.

I natt våknet jeg både 0140 og 0530 og måtte på do... det er jammen godt jeg klarer å sovne igjen etterpå.... Det kom som kastet på det med våkningen om natten....

Ellers har jeg fortsatt litt ømme bryster, og er litt uggen om morgenen. Kaffe er helt uaktuellt for tiden!!

ha en fin dag mine venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du er mer uthvilt i dag, men det så jeg jo at du ikke var.

Heldigvis flyr jeg ikke på do hele natta, det virker som om det jeg drikker kommer rett ut igjen, for etter at jeg har vært på do før jeg legger meg, må jeg nesten ikke på do på morgenene heller, men jeg er skikkelig tørst.

Jeg bekymrer meg mye jeg også. Mannen sier at jeg ikke må gjøre det, det er jo ikke noe jeg kan gjøre til eller fra allikevel. Men det er jo lett for han å si, da...

Jeg kan nesten ikke vente til ultralyden!

Håper du får en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...