Gå til innhold

Matematikere og fysikere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er elektriker og mensamedlem, gjør det at jeg ikke er smart siden jeg ikke har fordypet med i realfag? O.o



Anonymous poster hash: 0981a...144
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ja jeg ville vel kalt det en form for intelligens det å være flink til å lese andre folk. Gjøre seg likt og skape et stort nettverk handler mer om å være sjarmerende og det å faktisk ha interesse for det, hjelper jo sikkert med høy intelligens men.

Vet ikke hva du mener med EQ da folk har flere forskjellige meninger om hva begrepet betyr, det ligger heller ikke noe seriøs vitenskap bak begrepet.

  

 

Anonymous poster hash: cc4aa...94a

 

 

Nei, det er ikke en universiell måte å måle EQ. Jeg tenkte bare på teorien bak det. Sjarmerende er da ikke "bare" å være :vetikke: . 

Hadde jeg bare forstått andre mennesker bedre ved å lese ansiktet deres hadde jeg ikke fornærmet så mange mennesker hahaha og kanskje bedre likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke en universiell måte å måle EQ. Jeg tenkte bare på teorien bak det. Sjarmerende er da ikke "bare" å være :vetikke: . 

Hadde jeg bare forstått andre mennesker bedre ved å lese ansiktet deres hadde jeg ikke fornærmet så mange mennesker hahaha og kanskje bedre likt. 

Hvor fikk du "bare" fra? Jeg synes det å være sjarmerende er en veldig positiv egenskap jeg, men det har ikke noe med intelligens å gjøre.

Anonymous poster hash: cc4aa...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel flere hendelser. Var heller et eksempel. 

Joda, JEG mener at han er en smart fyr. "Stupid moments" er bare jeg som får se, og jeg synes at det er bare søtt. 

Man tenker automatisk at matematikere er smarte. Hvis en som studerer matte ikke vet hva hovedstaten i Italia er så er han ikke dum. Og nei, man trenger ikke mye hjernekapasitet for å vite det, men jeg kan tenke meg at en som aldri fullførte vgs hadde blitt sett på som veldig dum hvis han/hun ikke visste det. 

 

Joda, jeg drar den kanskje litt langt når jeg sammenligner med å putte ting i poser. Men hva med folk som kan lese andre mennesker? Gjøre seg likt med et sterkt nettverk osv. Høyere EQ skulle jeg gjerne ha hatt. 

 

De som er intelligente er generelt bedre på å lese og forstå andre mennesker. Men det betyr ikke at de velger å oppføre seg på en måte alle rundt dem liker, eller at de ikke kan være beskjedne.

 

 

Anonymous poster hash: 89ce2...cdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...