Gå til innhold

Matematikere og fysikere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er matematikere og fysikere smarte enn vanlig gjennomsnittlig nordmann som ikke har studert realfag?

For min del føles det som om dem besitter mye kunnskap innen vitenskap og matematikk som imponerer veldig. Og som får dem til å virke smartere enn vanlig nordmenn

Anonymous poster hash: a0313...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Realfag er en relativt krevende retning, som i stor grad krever logisk sans. Jeg vil tro at smarte mennesker som studerer dette gjerne har høyere IQ enn en person som studerer f.eks. sykepleie eller lektor. Jeg studerer realfag og har blitt testet til å ha en IQ på 130, vs. min mor som er sykepleier har en IQ på 100. Jeg tror ikke en person med en lav/gjennomsnittelig IQ ville klart et realfagsstudium med mindre den personen var eksepsjonelt dedikert for det. 



Anonymous poster hash: c6532...6b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du definerer som "smart". Typen min studerer matte og fysikk. Så mye som jeg elsker han så må jeg si at han er mindre smart utenfor klasserommet. Vaskemaskinen er en skummel maskin for han. Han kan vaske klær ja, men han fatter ikke at delikate tøy på "delicate" vask og ull på "wool". At en "hånd" betyr det håndvask. "Aaaaaaaaaaa, det gir jo mening" sier han -.-' 

 

IQ-en hans er på ca 130-140.  

 

Alle rundt oss mener at han er veldig smart. Er nok bare jeg som vet om den andre siden. 

Endret av Ahri
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du definerer som "smart". Typen min studerer matte og fysikk. Så mye som jeg elsker han så må jeg si at han er mindre smart utenfor klasserommet. Vaskemaskinen er en skummel maskin for han. Han kan vaske klær ja, men han fatter ikke at delikate tøy på "delicate" vask og ull på "wool". At en "hånd" betyr det håndvask. "Aaaaaaaaaaa, det gir jo mening" sier han -.-' 

 

IQ-en hans er på ca 130-140.