Gå til innhold

Kvinner, hvordan "straffer" dere kjærestene deres?


Gjest Hofmann

  

58 stemmer

  1. 1. Metoden jeg helst bruker er:

    • gruilt tripping / appellere til hans samvittighet
      30
    • spille emosjonelt distansert / appellere til hans frykt for å miste meg
      30
    • involvere utvendig 3. part / appellere til hans frykt for å tape ansikt
      2
    • fysisk konfrontasjon / utnytte hans iboende motforestillinger mot å ta igjen
      3


Anbefalte innlegg

Ok, har ikke stor tro på å nå inn til TS som jeg mistenker har bestemt seg for hvordan ting er allerede, men jeg kan jo komme med noen innspill og håpe at han gidder å lese:

1. Det du lister opp som "straffer" er ting menn gjør i like stor grad som kvinner, basert på min erfaring. Det er såklart enkelt for deg å dra konklusjonen at kun kvinner guilt-tripper, er distanserte osv i en uenighet, siden du sannsynligvis ikke har vært i forhold med så mange menn.

2. Mange situasjoner du sannsynligvis oppfatter som bevisst/ondsinnet "straffing" fra kvinners side er bare deres reaksjon eller følelser. Ta guilt-tripping som et eksempel: Om mannen i forholdet gjør noe kvinnen blir lei seg for, så er ikke det at hun viser at hun er lei seg noe hun gjør for å straffe ham og gi ham dårlig samvittighet, men noe hun gjør fordi hun ble lei seg over det som skjedde/det han sa/hans valg. Det er en veldig selvsentrert tankegang å tenke at andre blir lei seg kun for å straffe deg. (Det samme gjelder om du snur kjønnsrollene såklart).



Anonymous poster hash: 9267d...57a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har erfaring med mennesker.

Det å ha selvinnsikt er noe av det vanskeligste man kan ha. Mennesker som oppfører seg på en måte vil som sagt ikke ha selvinnsikt til å skjønne hvorfor de gjør det.

Så når TS da presenterer disse valgene, og spør om noen gjør dette, så er det vanskelig for flere å faktisk granske seg selv å si om de holder på slik. Både kvinner OG menn.

Og så har man dette aspektet med at man sitter her og innrømmer at man egentlig er en barnslig og umoden kjæreste som vil straffe, istedet for å løse. Ville du innrømmet dette? Jeg vet ikke med deg, men jeg ville følt et stort ubehag å sitte og skrive noe sånt, selv anonymt.

Så derfor syns jeg også det er morsomt at noen går batshit-insane og angriper TS for å ha formulert seg dårlig. Jeg stilte egentlig et ganske enkelt spørsmål. Gjør du en av disse tre tingene? Kanskje fler?

Men følelser overstyrer et enkelt spørsmål. De mener han har stilt et urettferdig og dårlig forumlert spørsmål. De vil ikke svare. Fordi det å måtte sette seg ned og granske seg selv er ubehagelig, og da er det heller lettere å skylde på at TS har gjort en feil, enn at de kanskje står til feil selv.

Anonymous poster hash: fa414...2d7

Jeg må nok dessverre skuffe deg, for jeg pleier ikke å straffe samboeren min på noen måte. Jeg sier i fra hvis det er noe men respekterer at han er et individ med egne ønsker og meninger, ikke en marionett jeg kan styre etter eget forgodbefinnende.

Resten av det du skriver er bare gjentakelser og et tydelig bevis på at du ikke er veldig interessert i seriøs diskusjon du heller. Det er samme leksa; alle damer er sånn og påstår man noe annet sliter man med dårlig selvinnsikt og problemer med at følelsene tar overhånd. Fordi sånn er damer, enten de vil innrømme det eller ikke.

Anonymous poster hash: 60ada...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt, da? Denne tråden var egentlig bare ment som litt uskyldig morro, men sånn som enkelte av dere tar på vei, begynner jeg jo seriøst å tenke at jeg har truffet en nerve her.

Tja, du traff på en måte en nerve i meg, da jeg har vært sammen med menn før som først har behandlet meg dritt, og deretter beskyldt meg for å være en manipulerende dust når jeg gråter fordi jeg er oppriktig såret og lei meg. Det føles kjipt å bli beskyldt for å straffe andre ved å ha det man selv oppfatter som en normal følelsereaksjon på at noe er vondt.

Anonymous poster hash: 9267d...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg straffer han med at han selv får legge sammen egne klær. Han hater det og er ikke særlig flink til det, men om han ikke er grei, så får han gjøre det selv!

Anonymous poster hash: 2f620...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Tja, du traff på en måte en nerve i meg, da jeg har vært sammen med menn før som først har behandlet meg dritt, og deretter beskyldt meg for å være en manipulerende dust når jeg gråter fordi jeg er oppriktig såret og lei meg. Det føles kjipt å bli beskyldt for å straffe andre ved å ha det man selv oppfatter som en normal følelsereaksjon på at noe er vondt.

Anonymous poster hash: 9267d...57a

Ah, guilt-tripping-kortet. Well played, well played.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, guilt-tripping-kortet. Well played, well played.

hvorfor er det guilt tripping å vise følelser?

Anonymous poster hash: e2c4d...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort alle tre...



Anonymous poster hash: 36252...1dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har ikke stor tro på å nå inn til TS som jeg mistenker har bestemt seg for hvordan ting er allerede, men jeg kan jo komme med noen innspill og håpe at han gidder å lese:

1. Det du lister opp som "straffer" er ting menn gjør i like stor grad som kvinner, basert på min erfaring. Det er såklart enkelt for deg å dra konklusjonen at kun kvinner guilt-tripper, er distanserte osv i en uenighet, siden du sannsynligvis ikke har vært i forhold med så mange menn.

2. Mange situasjoner du sannsynligvis oppfatter som bevisst/ondsinnet "straffing" fra kvinners side er bare deres reaksjon eller følelser. Ta guilt-tripping som et eksempel: Om mannen i forholdet gjør noe kvinnen blir lei seg for, så er ikke det at hun viser at hun er lei seg noe hun gjør for å straffe ham og gi ham dårlig samvittighet, men noe hun gjør fordi hun ble lei seg over det som skjedde/det han sa/hans valg. Det er en veldig selvsentrert tankegang å tenke at andre blir lei seg kun for å straffe deg. (Det samme gjelder om du snur kjønnsrollene såklart).

Anonymous poster hash: 9267d...57a

Dette treffer spikeren på hodet. Alle punktene er åpenbare for mennesker som har evne til å ta på seg andres sko et øyeblikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Feil. For hver tråd om enkelttilfeller ("mannen min var utro", "mannen min velger konsekvent andre ting fremfor meg", "mannen min er mer interessert i å dekke egne behov enn å være lojal, og nå klager han attpåtil over manglende sexlyst fra meg") - så kommer det 10 tråder hvor menn som hater kvinner forsøker å rettferdiggjøre absolutt alle menns oppførsel ved å gyve løs på absolutt alle hunkjønn som ikke passer inn i en eller annen overspisset generalisering.

Så du prøver og få pluss poeng fra kvinnene her inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt, da? Denne tråden var egentlig bare ment som litt uskyldig morro, men sånn som enkelte av dere tar på vei, begynner jeg jo seriøst å tenke at jeg har truffet en nerve her.

Hva skal vi si om mannlige AB'er som bet rett på da? De tok deg og teoriene dine enda mer seriøst enn damene.

Anonymous poster hash: 60ada...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det guilt tripping å vise følelser?

Anonymous poster hash: e2c4d...b62

Fordi damned if you do and damned if you don't. Det er premissene i denne tråden ;)

Anonymous poster hash: 60ada...45f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Hevn er noe man gjør mot fiender, en kjæreste er ingen fiende.
Er jeg sint blåser jeg det ut der og da, og plotter ikke på noen hevn i etterkant, er liksom ferdig med barnskolen nå.



Anonymous poster hash: 61861...df9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du prøver og få pluss poeng fra kvinnene her inne.

1. hva tjener jeg på det

2. prøv å forholde deg til I N N H O L D. Produser deretter relevant respons. Vet det er nytt og vanskelig for deg, men bare prøv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da voldsomt, da? Denne tråden var egentlig bare ment som litt uskyldig morro, men sånn som enkelte av dere tar på vei, begynner jeg jo seriøst å tenke at jeg har truffet en nerve her.

There are no jokes at kåge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Hva skal vi si om mannlige AB'er som bet rett på da? De tok deg og teoriene dine enda mer seriøst enn damene.

Anonymous poster hash: 60ada...45f

Ja? Det er jo ikke teoriene i seg selv det er noe galt med, åpenbart. Og denne AB'en sier jo ikke noe annet heller. Det er reaksjonene jeg stusser litt ved.

Jeg har gjort alle tre...

Anonymous poster hash: 36252...1dc

Se her, jenter; ærlighet. Bra!

Endret av middels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vil straffe kjæresten min, så er jeg taus. Går et annet sted, nekter å prate med han osv. Heldigvis er jeg ikke langsint, så det er vel egentlig ingen big deal. Har stor tro på å prate om ting som plager meg. Jenter som terroriserer kjæresten sin på forskjellige måter fordi han valgte "feil" en gang burde finne på noe bedre å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener ikke sånn "tulle-straffing" fordi han sa noe halv-morsomt og halv-teit eller noe i den duren. Hva gjør du f.eks. dersom han ikke vil være med deg i konfirmasjonen til niesen din, fordi han heller vil dra på grillparty til en kompis? Hvilken metode bruker du da?

Kommunikasjon? Burde prøves - funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok dessverre skuffe deg, for jeg pleier ikke å straffe samboeren min på noen måte. Jeg sier i fra hvis det er noe men respekterer at han er et individ med egne ønsker og meninger, ikke en marionett jeg kan styre etter eget forgodbefinnende.

Resten av det du skriver er bare gjentakelser og et tydelig bevis på at du ikke er veldig interessert i seriøs diskusjon du heller. Det er samme leksa; alle damer er sånn og påstår man noe annet sliter man med dårlig selvinnsikt og problemer med at følelsene tar overhånd. Fordi sånn er damer, enten de vil innrømme det eller ikke.

Anonymous poster hash: 60ada...45f

Tja, jeg skrev det jeg mente fordi jeg visste det kom til å bli en shitstorm. Denne tråden ville ikke bære frem noen diskusjon, TS spør om hvordan kvinner eventuelt straffer sine kjærester. Av 76 innlegg er det 10 stykk som har svart hvordan de gjør det.

Resta er her inne for å si at de ikke gjør det. Som om det er noe relevant for tråden what so ever. Eller for å si at det er så teit, og at de er mye mer oppegående enn det.

Jeg forutså det, jeg var førstemann til å kommentere denne tråden. Bare se hvor mye drama og følelser det er i denne tråden. Hvor mange avsporinger det er.

Men jeg er faktisk positivt overrasket over at det har kommet så mange svar fra kvinner som har bidratt til diskusjonen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bidra når jeg ikke er kvinne eller straffer min mannlige kjæreste.

Jeg er jo enig i at det er latterlig å straffe sin kjæreste, men det er irrelevant for denne tråden Kanskje TS skulle ha oppdatert tråden til å spørre om "Hvordan straffer du/har du straffet kjæresten din før?", siden noen tydeligvis har lært og modnet.

Følger denne tråden fordi det er interessant å lære hva kvinner gjør mot sine menn når de blir sinna. Jo mer man vet, jo bedre er det.

Anonymous poster hash: fa414...2d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her, jenter; ærlighet. Bra!

Så du blir faktisk glad når du finner bevis for at det finnes damer som straffer mannen sin hver gang hun ikke får viljen sin?

Anonymous poster hash: 60ada...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaksjoner vil det jo bli, når premissene for tråden er såpass søkt. Det er tydelig at ts m fl ønsker å sette alle som svarer i en knipe: damned if you do - da får du nedlatende klapp på hodet og et takk for å hive bensin på bålet. Damned if you dont - det finnes ikke kvinner som ikke oppfører seg slik ts m fl ønsker å fremstille dem - men kvinner har liksom ikke selvinnsikt, og evner ikke å bedrive selvgranskning, så igjen - nedlatende klapp på hodet - du vet ikke bedre, stakkars.

Det blir som om jeg spør deg hvor ofte du spiser sjokolade, og så tar jeg helt av fordi du påstår at du ikke liker sjokolade, for jeg traff nemlig to stykker i fjor som elsket det, så min logikk tilsier at da lyver du til meg.

Anonymous poster hash: b0901...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...