Gå til innhold

Nå stryker jeg på norsk eksamen! Faen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrev det jeg også :/

Anonymous poster hash: 06293...2b5

Det er riktig at det er en islendingssaga, jeg sjekket det på nettet nå :)

Soga om Gisle Sursson eller Gísla saga Súrssonar (islandsk tittel) er ei av dei mest kjende islendingesogene.

Anonymous poster hash: 7193f...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baremeg89

Jeg så over min eksamen i går kveld og fant ut at det er flere steder jeg skulle ha referert til kilde fra heftet, og skreiv bare "i teksten står det". Men tror ikke det er like viktig fordi det er en selvfølge at vi har lest vedlegget.

Anonymous poster hash: 16556...dd9

Jeg gikk og ut i fra at det var en selvfølge! .. Skrev opp lære boka som kilde i oppg a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere som hadde nynorskeksamen? Har snakket med mange, og nesten ingen fikk med at kortsvaret var ironisk. Stryker man da? :(

Anonymous poster hash: e664f...3c1

Går det virkelig an å tro at forfatteren mener at barnelitteratur burde forbys fordi barn kan bli inspirert til å kysse en frosk og dermed falle uti vannet og drukne? Og fordi Smørbukken har på seg samme klær er han et uhygenisk forbilde? Og at askeladden inspirerer folk til å slutte å jobbe og heller gå på NAV?

Jeg skjønner det ikke. Hvordan er det mulig å IKKE se ironien?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle skrevet at kvadet var et skaldekvad?

Anonymous poster hash: 06293...2b5

Jeg skrev at det var en islendingsaga.

Anonymous poster hash: 7193f...34b

Jeg skreiv at slutten var typisk for ættasagaene (samme som islendingsaga tror jeg).. Skreiv ingenting om skaldrekvad.. Uffda!

Anonymous poster hash: 16556...dd9

Det er riktig at det er en islendingssaga, jeg sjekket det på nettet nå :)

Soga om Gisle Sursson eller Gísla saga Súrssonar (islandsk tittel) er ei av dei mest kjende islendingesogene.

Anonymous poster hash: 7193f...34b

Teksten var et utdrag fra en saga ja. Men han gisle kommer med et kvad i teksten. Om det er et skaldekvad eller bare et vanlig kvad er jeg usikker på, for sånn skalder var jo ofte betalte diktere. Jeg skrev bare kvad på eksamenen, ikke skaldekvad. Men tror ikke det har så mye å si.

Hvordan gikk det med dere som hadde nynorskeksamen? Har snakket med mange, og nesten ingen fikk med at kortsvaret var ironisk. Stryker man da? :(

Anonymous poster hash: e664f...3c1

Å herrefred, det er flaut. Haha

Anonymous poster hash: 6ca8e...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man virkelig lov å ha med bøker på eksamen? Slik var det ikke i min tid! Ingen hjelpemidler tillatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man virkelig lov å ha med bøker på eksamen? Slik var det ikke i min tid! Ingen hjelpemidler tillatt.

Da jeg var barn så snødde det om sommeren! Det var tøft da, skal jeg si deg!

Anonymous poster hash: 900be...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man virkelig lov å ha med bøker på eksamen? Slik var det ikke i min tid! Ingen hjelpemidler tillatt.

Eksamen er jo mye vanskeligere når hjelpemidler er tillatt. Mye høyere krav enn hvordan det var i din tid.

Anonymous poster hash: ae9d1...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig an å tro at forfatteren mener at barnelitteratur burde forbys fordi barn kan bli inspirert til å kysse en frosk og dermed falle uti vannet og drukne? Og fordi Smørbukken har på seg samme klær er han et uhygenisk forbilde? Og at askeladden inspirerer folk til å slutte å jobbe og heller gå på NAV?

Jeg skjønner det ikke. Hvordan er det mulig å IKKE se ironien?

Jeg så ironien, men av en eller annen grunn skrev jeg det ikke. Skrev det var humor, men det burde stått ironi i tillegg... :(

Anonymous poster hash: e664f...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen er jo mye vanskeligere når hjelpemidler er tillatt. Mye høyere krav enn hvordan det var i din tid.

Anonymous poster hash: ae9d1...e28

Eksamen er ikke vanskeligere, men oppgavene annerledes. Eller, også i "gamle dager" skulle man tolke og sammenligne tekster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ironien, men av en eller annen grunn skrev jeg det ikke. Skrev det var humor, men det burde stått ironi i tillegg... :(

Anonymous poster hash: e664f...3c1

Åja, men da går det jo bra! Trodde du baserte hele teksten din på at forfatteren mente det hun skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan gikk det her? :)



Anonymous poster hash: 91af0...938
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i hovedinnlegget ditt her har du noen orddelingsfeil som ikke gir et så godt førsteinntrykk. Å ikke ha med kilder på en eksamen er mye verre. Jeg ser i hovedinnlegget at det er flere steder du burde hatt store bokstaver, samt at kommareglene kunne du nok terpet mer på. Jeg kan ikke si om du kommer til å stryke på eksamenen. Du må dessverre bare vente til du får svaret. 

 

Det er heller ikke sikkert at alle drømmene forsvinner bort fra livet ditt selv om du må konte på eksamen. Mange av oss har måttet konte en del ganger. Jeg har måttet ta fly senere (og alene) til Italia for å møte familien min der ett år da jeg måtte ha konteeksamen i sommerferien. Da møtte de meg der borte. Det er surt, men man må bare gjøre sitt beste. 

 

I mellomtiden kan det ikke skade å øve på kommaregler for eksempel. Det skader ikke å kunne disse. Komma skal man ha før ordene og, men, eller + for, bortsett fra det siste ordet av disse fire når disse blir gjentatt i oppramsinger.

 

Det ordner seg selv om man må bite i det sure eplet en del ganger (mitt er nesten oppspist). 



Anonymous poster hash: a665c...da7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare i hovedinnlegget ditt her har du noen orddelingsfeil som ikke gir et så godt førsteinntrykk. Å ikke ha med kilder på en eksamen er mye verre. Jeg ser i hovedinnlegget at det er flere steder du burde hatt store bokstaver, samt at kommareglene kunne du nok terpet mer på. Jeg kan ikke si om du kommer til å stryke på eksamenen. Du må dessverre bare vente til du får svaret. 

 

Det er heller ikke sikkert at alle drømmene forsvinner bort fra livet ditt selv om du må konte på eksamen. Mange av oss har måttet konte en del ganger. Jeg har måttet ta fly senere (og alene) til Italia for å møte familien min der ett år da jeg måtte ha konteeksamen i sommerferien. Da møtte de meg der borte. Det er surt, men man må bare gjøre sitt beste. 

 

I mellomtiden kan det ikke skade å øve på kommaregler for eksempel. Det skader ikke å kunne disse. Komma skal man ha før ordene og, men, eller + for, bortsett fra det siste ordet av disse fire når disse blir gjentatt i oppramsinger.

 

Det ordner seg selv om man må bite i det sure eplet en del ganger (mitt er nesten oppspist). 

Anonymous poster hash: a665c...da7

 

 

 

Hvordan gikk det her? :)

Anonymous poster hash: 91af0...938

 

 

Jeg bestod på både norsk og nynorsk. Karakter 3 på begge, og jeg er så lette over å ha stått!

 

Takk for tilbakemeld

Anonymous poster hash: aa06e...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg bestod på både norsk og nynorsk. Karakter 3 på begge, og jeg er så lette over å ha stått!

 

Takk for tilbakemeld

Anonymous poster hash: aa06e...022

 

 

Gratulerer!! Det var kjekt å høre :) 

Anonymous poster hash: 91af0...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...