debatant Skrevet 7. august 2015 Forfatter #1021 Del Skrevet 7. august 2015 Er Gud bekreftet? Hvis ja, dèt beviset og dèn dokumentasjonen vil jeg se. Jeg og en haug andre folk.Hva er tidspila for noe?Multivers er en filosofi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 8. august 2015 Forfatter #1022 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Kan du ikke snart fortelle oss om DITT alternativ? Er dateringer som indikerer at jorda er mer enn 6 000 år gammel alle en del av den store sammensvergelsen? Eller godtar du dateringer på flere hundre mill år?Og siden du godtar "mikroevolusjon", hvor går grensen? Kan du godta at to måkearter kan ha felles opphav, siden begge er måker? Kan kråke og måke ha felles opphav, siden de begge er fugler? Eller måtte han pent lage alle 8 000 fugleartene fra jord?Hvis gud er så smart, skjønte han sikkert at å skape en million arter en for en fra jord ville være en stor oppgave som han sikkert kunne forenkle ved å modifisere noe han allerede hadde fått til å fungere? Slik han såvidt jeg forstår laget Eva av en bit av Adam?Jeg tror på bibelen.Sammensvergelse er et sterkt ord. Men at universet er ca. 6000 år er ganske enkelt å forstå. Eldre dateringer er og bygget på filosofiske tolkninger, ikke radiometriske dateringer.Naturlig utvalg/mikroevolusjon er og observerbar prosess. Derfor gir den mening intelligent sett. Makroevolusjon eller Darwinsk evolusjon har absolutt ingen ting med det å gjøre.Å surre sammen begreper beviser surring, ikke poengene surringen skal underbygge.Hvor mange slag av fugler skapte vet jeg ikke. Jeg er heller ikke kompetent til å svare på det da Gud ikke skrev det i sitt ord. Egentlig gir jeg blaffen i det. Men at Gud liker mangfold virker logisk. Endret 8. august 2015 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 8. august 2015 #1023 Del Skrevet 8. august 2015 Takk for svar. Hvis du tror at universet er 6000 år er det nok ikke så mye mer å snakke om. På så kort tid kan uansett ikke Darwins teori forklare artsmangfoldet. I hvilket tidsrom levde dinosaurene? Det blir vel uansett litt knapp tid hvis alle artene ble skapt på 6 dager? (Jeg trodde at kreasjonistene holdt seg til at en dag kunne være som tusen år eller hva det nå var, at de 6 dagene ikke måtte tolkes bokstavlig...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 8. august 2015 #1024 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Takk for svar. Hvis du tror at universet er 6000 år er det nok ikke så mye mer å snakke om. På så kort tid kan uansett ikke Darwins teori forklare artsmangfoldet. I hvilket tidsrom levde dinosaurene? Det blir vel uansett litt knapp tid hvis alle artene ble skapt på 6 dager? (Jeg trodde at kreasjonistene holdt seg til at en dag kunne være som tusen år eller hva det nå var, at de 6 dagene ikke måtte tolkes bokstavlig...) Det fins kreasjonister og det fins kreasjonister. Pavekirken og de fleste mainstream kirkesamfunn er forsåvidt kreasjonister i den forstand at de tror på en allmektig gud som har skapt verden og alt som er i den, men de har akseptert at evolusjonsteorien er så godt underbygd at den ikke lar seg avfeie. Derfor har de gått bort fra en bokstavelig tolkning av skapelsesberetningen, sier at den skal leses metaforisk, og at evolusjonen er en del av skaperverket, og at skapelsen pågår fortsatt. Så har du tullingene som insisterer på at bibelen må leses og forståes bokstavelig. Det er de som har regnet seg frem til at verden er 6000 år gammel, og som ikke er interessert i å høre på hva vitenskapen har å si om den saken. De insisterer på at når bibelen og vitenskapen ikke er enige (dvs mesteparten av tiden) så er det bibelen som har rett. Siden den tross alt er Guds ord. Jeg kan ha en viss sympati for de religiøse som fraviker den bokstavelige tolkningen av bibelen, siden de ofte vektlegger det spirituelle aspektet av sin religion mer enn det dogmatiske. Endret 8. august 2015 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 8. august 2015 Forfatter #1025 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Takk for svar. Hvis du tror at universet er 6000 år er det nok ikke så mye mer å snakke om. På så kort tid kan uansett ikke Darwins teori forklare artsmangfoldet. I hvilket tidsrom levde dinosaurene? Det blir vel uansett litt knapp tid hvis alle artene ble skapt på 6 dager? (Jeg trodde at kreasjonistene holdt seg til at en dag kunne være som tusen år eller hva det nå var, at de 6 dagene ikke måtte tolkes bokstavlig...)Hvor lang tid trenger en ur-suppe på å bli liv da?Det finnes legender om drager over den ganske jord, kanskje det er fordi det er observert, kanskje. Til og med Marco Polo skildrer drager i Kina. Ja til og ed vikingskip er dekorerte med drager.....videre er tusen år som en dag. Les hele verset. Dvs Gud er utenfor tid. Endret 8. august 2015 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 8. august 2015 Forfatter #1026 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Det fins kreasjonister og det fins kreasjonister.Pavekirken og de fleste mainstream kirkesamfunn er forsåvidt kreasjonister i den forstand at de tror på en allmektig gud som har skapt verden og alt som er i den, men de har akseptert at evolusjonsteorien er så godt underbygd at den ikke lar seg avfeie. Derfor har de gått bort fra en bokstavelig tolkning av skapelsesberetningen, sier at den skal leses metaforisk, og at evolusjonen er en del av skaperverket, og at skapelsen pågår fortsatt.Så har du tullingene som insisterer på at bibelen må leses og forståes bokstavelig. Det er de som har regnet seg frem til at verden er 6000 år gammel, og som ikke er interessert i å høre på hva vitenskapen har å si om den saken. De insisterer på at når bibelen og vitenskapen ikke er enige (dvs mesteparten av tiden) så er det bibelen som har rett. Siden den tross alt er Guds ord. Jeg kan ha en viss sympati for de religiøse som fraviker den bokstavelige tolkningen av bibelen, siden de ofte vektlegger det spirituelle aspektet av sin religion mer enn det dogmatiske."Artenes opprinnelse" av Darwin, gir mening om en leser det som lyrikk eller poesi Det er og vakkert om en leser det allegorisk, eller som et eventyr.Mener du Newton var en tulling. Sånne dommer sier litt om deg. Endret 8. august 2015 av debatant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 8. august 2015 #1027 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Mener du Newton var en tulling. Sånne dommer sier litt om deg. Å diskutere med en som mener at universet er 6000 år gammelt har ingen hensikt. Og du mener altså at det levde drager i vikingtiden, som et svar på mitt spørsmål om når dinosaurene levde. Hvem har sagt at Newton var en tulling? Jeg finner ingenting om det i innlegget du kommenterer. (Innlegget snakker om tullinger som i dag mener at bibelen må forstås bokstavelig) Newton var en stor vitenskapsmann. Men hans livssyn var preget av den tiden han levde i, og hans "gudsbevis" og tanker om religion er ikke det han blir husket best for... Edit: Sorry, jeg kom i skade for å gi en positiv tilbakemelding på innlegget ditt. Endret 8. august 2015 av nojac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 9. august 2015 Forfatter #1028 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Å diskutere med en som mener at universet er 6000 år gammelt har ingen hensikt. Og du mener altså at det levde drager i vikingtiden, som et svar på mitt spørsmål om når dinosaurene levde. Hvem har sagt at Newton var en tulling? Jeg finner ingenting om det i innlegget du kommenterer. (Innlegget snakker om tullinger som i dag mener at bibelen må forstås bokstavelig) Newton var en stor vitenskapsmann. Men hans livssyn var preget av den tiden han levde i, og hans "gudsbevis" og tanker om religion er ikke det han blir husket best for... Edit: Sorry, jeg kom i skade for å gi en positiv tilbakemelding på innlegget ditt. Så du må innrømme at du ikke har rasjonelle argumenter for din datering. Jeg tror drager godt kan være dinosaurer ja, so what? Folk som mener at bibeltro mennesker er tullinger inkluderer hr. Newton (den største forskeren i historien). Hans livssyn var preget av bibelen, og led mye hets pga det. Når hann var 22 år gammel gadd han ikke være forser lenger. Edit: Hadde ikke regnet med et høflig svar. Eller svar på spørsmålet i det hele tatt for den saks skyld. Endret 9. august 2015 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 9. august 2015 #1029 Del Skrevet 9. august 2015 Å diskutere med en som tror at universet er 6000 år gammelt har ingen hensikt. Da er det ikke bare Darwin som blir problematisk, da er det jo hele utviklingen av naturen, med kontinentaldrift og vulkansk aktivitet, istider og elver som graver, som må forkastes. OK så var dinosaurene drager som levde i vikingtiden. Men hvordan kom de seg inn i fjellene og ble fossiler etterpå? Innenfor rammen av 6000 år er vel eneste mulighet at de ble SKAPT som fossiler inni fjellene? Og olja vi henter opp nå må jo også ha blitt skapt for 6000 år siden. At de er omdannet fra levende organismer er jo helt utelukket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 9. august 2015 Forfatter #1030 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Å diskutere med en som tror at universet er 6000 år gammelt har ingen hensikt. Da er det ikke bare Darwin som blir problematisk, da er det jo hele utviklingen av naturen, med kontinentaldrift og vulkansk aktivitet, istider og elver som graver, som må forkastes. OK så var dinosaurene drager som levde i vikingtiden. Men hvordan kom de seg inn i fjellene og ble fossiler etterpå? Innenfor rammen av 6000 år er vel eneste mulighet at de ble SKAPT som fossiler inni fjellene? Og olja vi henter opp nå må jo også ha blitt skapt for 6000 år siden. At de er omdannet fra levende organismer er jo helt utelukket. Noen har hørt om en verdensomspennende flom, som naturlig nok forandret på bergartene, og platetektonikken. Fossilerig trenger en rask begravelse så det ikke råtner eller ikke blir fortært. Døde dyr fortæres på uker om de ikke dekkes fort. Allikevel står det i lærebøkene at fossilering skjer sakte???? I laboratoriet lager en råolje på noen minutter. Alt en tenger er de rette betingelsene. Håper ingen har prøvd å fortelle deg noe annet !!??!! Endret 9. august 2015 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 9. august 2015 Forfatter #1031 Del Skrevet 9. august 2015 Den som tier samtykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 9. august 2015 #1032 Del Skrevet 9. august 2015 Å diskutere med en som tror at universet er 6000 år gammelt har ingen hensikt. Da er det ikke bare Darwin som blir problematisk, da er det jo hele utviklingen av naturen, med kontinentaldrift og vulkansk aktivitet, istider og elver som graver, som må forkastes. OK så var dinosaurene drager som levde i vikingtiden. Men hvordan kom de seg inn i fjellene og ble fossiler etterpå? Innenfor rammen av 6000 år er vel eneste mulighet at de ble SKAPT som fossiler inni fjellene? Og olja vi henter opp nå må jo også ha blitt skapt for 6000 år siden. At de er omdannet fra levende organismer er jo helt utelukket. Og hva med radiometrisk datering? Sånn datering som viser at jorden er flere milliarder år gammel, og som også daterer de fossilbærende lagene til å være, skal vi si, atskillig eldre enn 6000 år gamle. Mens jeg fortsatt gadd å diskutere med Debatant, så husker jeg at jeg henviste til tiktaalik, som ble funnet i et fossilbærende lag som var omtrent 374 millioner år gammelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. august 2015 #1033 Del Skrevet 9. august 2015 Den som tier samtykker. Min gode mann, med tanke på hvordan du radebrekker enhver vitenskap etter eget forgodtbefinnende, vehement ignorerer og tidvis latterliggjør håndfaste bevis og metoder, unnlater å svare på spørsmål, fordreier fakta og teorier, samt sågar motsier deg selv, så anser jeg det som absolutt nyttesløst å diskutere med deg. Du fornekter evolusjonen, men nekter samtidig å redegjøre for kreasjonistiske forklaringsmodeller. Du fordrer bevis for evolusjon, men evner ikke å fremskaffe et eneste ett som faktisk taler din sak. Du hevder å mene at jorda ble skapt for 6000 år siden, selv om det betyr at du må gå på akkord med en enorm mengde historie - ikke bare den evolusjonsbiologiske, men også lingvistiske, geologiske, fysiske, kjemiske, sosiologiske, antropologiske, arkeologiske, petrologiske, historiske, medisinske, osv. Den dagen du fremskaffer et uomstridelig bevis for Guds eksistens, så skal jeg snakke med deg igjen. Forøvrig, tidspila er gitt ved bruk av Termofysikkens 2. lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 9. august 2015 #1034 Del Skrevet 9. august 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 9. august 2015 #1035 Del Skrevet 9. august 2015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 9. august 2015 #1036 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Den som tier samtykker. Det gjelder også selvfølgelig bare alle andre enn deg, da du unnlater å svare på ekstremt mye. Intellektet ditt må virkelig være helt på bunn, når du såpass ofte greier å argumentere mot deg selv, uten en gang å forstå det selv. Endret 9. august 2015 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 9. august 2015 Forfatter #1037 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Og hva med radiometrisk datering? Sånn datering som viser at jorden er flere milliarder år gammel, og som også daterer de fossilbærende lagene til å være, skal vi si, atskillig eldre enn 6000 år gamle. Mens jeg fortsatt gadd å diskutere med Debatant, så husker jeg at jeg henviste til tiktaalik, som ble funnet i et fossilbærende lag som var omtrent 374 millioner år gammelt. Forskere får betalt om de kommer med dateringer som gir ønsket alder. Dateringene du ikke kan spesifisere er bygget å et hav av antakelser. De er umulige å kalibrere. Endret 9. august 2015 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 9. august 2015 #1038 Del Skrevet 9. august 2015 Forskere får betalt om de kommer med dateringer som gir ønsket alder. Dateringene du ikke kan spesifisere er bygge å et hav av antakelser. De er umulige å kalibrere. Og du har selvfølgelig ikke kilder til noen av de påstandene, som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 9. august 2015 Forfatter #1039 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Min gode mann, med tanke på hvordan du radebrekker enhver vitenskap etter eget forgodtbefinnende, vehement ignorerer og tidvis latterliggjør håndfaste bevis og metoder, unnlater å svare på spørsmål, fordreier fakta og teorier, samt sågar motsier deg selv, så anser jeg det som absolutt nyttesløst å diskutere med deg. Du fornekter evolusjonen, men nekter samtidig å redegjøre for kreasjonistiske forklaringsmodeller. Du fordrer bevis for evolusjon, men evner ikke å fremskaffe et eneste ett som faktisk taler din sak. Du hevder å mene at jorda ble skapt for 6000 år siden, selv om det betyr at du må gå på akkord med en enorm mengde historie - ikke bare den evolusjonsbiologiske, men også lingvistiske, geologiske, fysiske, kjemiske, sosiologiske, antropologiske, arkeologiske, petrologiske, historiske, medisinske, osv. Den dagen du fremskaffer et uomstridelig bevis for Guds eksistens, så skal jeg snakke med deg igjen. Forøvrig, tidspila er gitt ved bruk av Termofysikkens 2. lov. Du verden, Alle de andre begrepene du viste til er filosofi og ikke vitenskap. Derfor tillater jeg meg å tro at tidspila og er knyttet til en uobservert filosofi. Klart ikke bibelen ikke omtaler snål filosofi.. Les og lær: 1In the beginning God created the Heauen, and the Earth. 2And the earth was without forme, and voyd, and darkenesse was vpon the face of the deepe: and the Spirit of God mooued vpon the face of the waters. 3And God said, Let there be light: and there was light. 4And God saw the light, that it was good: and God diuided the light from the darkenesse. 5And God called the light, Day, and the darknesse he called Night: and the euening and the morning were the first day. 6¶ And God said, Let there be a firmament in the midst of the waters: and let it diuide the waters from the waters. 7And God made the firmament; and diuided the waters, which were vnder the firmament, from the waters, which were aboue the firmament: and it was so. 8And God called the firmament, Heauen: and the euening and the morning were the second day. 9¶ And God said, Let the waters vnder the heauen be gathered together vnto one place, and let the dry land appeare: and it was so. 10And God called the drie land, Earth, and the gathering together of the waters called hee, Seas: and God saw that it was good. 11And God said, Let the Earth bring foorth grasse, the herbe yeelding seed, and the fruit tree, yeelding fruit after his kinde, whose seed is in it selfe, vpon the earth: and it was so. 12And the earth brought foorth grasse, and herbe yeelding seed after his kinde, and the tree yeelding fruit, whose seed was in it selfe, after his kinde: and God saw that it was good. 13And the euening and the morning were the third day. 14¶ And God said, Let there bee lights in the firmament of the heauen, to diuide the day from the night: and let them be for signes and for seasons, and for dayes and yeeres. 15And let them be for lights in the firmament of the heauen, to giue light vpon the earth: and it was so. 16And God made two great lights: the greater light to rule the day, and the lesser light to rule the night: he made the starres also. 17And God set them in the firmament of the heauen, to giue light vpon the earth: 18And to rule ouer the day, and ouer the night, and to diuide the light from the darkenesse: and God saw that it was good. 19And the euening and the morning were the fourth day. 20And God said, Let the waters bring foorth aboundantly the mouing creature that hath life, and foule that may flie aboue the earth in the open firmament of heauen. 21And God created great whales, and euery liuing creature that moueth, which the waters brought forth aboundantly after their kinde, and euery winged foule after his kinde: and God saw that it was good. 22And God blessed them, saying, Be fruitfull, and multiply, and fill the waters in the Seas, and let foule multiply in the earth. 23And the euening and the morning were the fift day. 24¶ And God said, Let the earth bring forth the liuing creature after his kinde, cattell, and creeping thing, and beast of the earth after his kinde: and it was so. 25And God made the beast of the earth after his kinde, and cattell after their kinde, and euery thing that creepeth vpon the earth, after his kinde: and God saw that it was good. 26¶ And God said, Let vs make man in our Image, after our likenesse: and let them haue dominion ouer the fish of the sea, and ouer the foule of the aire, and ouer the cattell, and ouer all the earth, and ouer euery creeping thing that creepeth vpon the earth. 27So God created man in his owne Image, in the Image of God created hee him; male and female created hee them. 28And God blessed them, and God said vnto them, Be fruitfull, and multiply, and replenish the earth, and subdue it, and haue dominion ouer the fish of the sea, and ouer the foule of the aire, and ouer euery liuing thing that mooueth vpon the earth. 29¶ And God said, Behold, I haue giuen you euery herbe bearing seede, which is vpon the face of all the earth, and euery tree, in the which is the fruit of a tree yeelding seed, to you it shall be for meat: 30And to euery beast of the earth, and to euery foule of the aire, and to euery thing that creepeth vpon the earth, wherein there is life, I haue giuen euery greene herbe for meat: and it was so. 31And God saw euery thing that hee had made: and behold, it was very good. And the euening and the morning were the sixth day. Dette er ikke mine ord, men Guds. Hvilke kjemiske historie ha jeg oversett? Endret 9. august 2015 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 9. august 2015 #1040 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Du verden, Alle de andre begrepene du viste til er filosofi og ikke vitenskap. Derfor tillater jeg meg å tro at tidspila og er knyttet til en uobservert filosofi. Klart ikke bibelen ikke omtaler snål filosofi.. Les og lær: 1In the beginning God created the Heauen, and the Earth. 2And the earth was without forme, and voyd, and darkenesse was vpon the face of the deepe: and the Spirit of God mooued vpon the face of the waters. 3And God said, Let there be light: and there was light. 4And God saw the light, that it was good: and God diuided the light from the darkenesse. 5And God called the light, Day, and the darknesse he called Night: and the euening and the morning were the first day. 6¶ And God said, Let there be a firmament in the midst of the waters: and let it diuide the waters from the waters. 7And God made the firmament; and diuided the waters, which were vnder the firmament, from the waters, which were aboue the firmament: and it was so. 8And God called the firmament, Heauen: and the euening and the morning were the second day. 9¶ And God said, Let the waters vnder the heauen be gathered together vnto one place, and let the dry land appeare: and it was so. 10And God called the drie land, Earth, and the gathering together of the waters called hee, Seas: and God saw that it was good. 11And God said, Let the Earth bring foorth grasse, the herbe yeelding seed, and the fruit tree, yeelding fruit after his kinde, whose seed is in it selfe, vpon the earth: and it was so. 12And the earth brought foorth grasse, and herbe yeelding seed after his kinde, and the tree yeelding fruit, whose seed was in it selfe, after his kinde: and God saw that it was good. 13And the euening and the morning were the third day. 14¶ And God said, Let there bee lights in the firmament of the heauen, to diuide the day from the night: and let them be for signes and for seasons, and for dayes and yeeres. 15And let them be for lights in the firmament of the heauen, to giue light vpon the earth: and it was so. 16And God made two great lights: the greater light to rule the day, and the lesser light to rule the night: he made the starres also. 17And God set them in the firmament of the heauen, to giue light vpon the earth: 18And to rule ouer the day, and ouer the night, and to diuide the light from the darkenesse: and God saw that it was good. 19And the euening and the morning were the fourth day. 20And God said, Let the waters bring foorth aboundantly the mouing creature that hath life, and foule that may flie aboue the earth in the open firmament of heauen. 21And God created great whales, and euery liuing creature that moueth, which the waters brought forth aboundantly after their kinde, and euery winged foule after his kinde: and God saw that it was good. 22And God blessed them, saying, Be fruitfull, and multiply, and fill the waters in the Seas, and let foule multiply in the earth. 23And the euening and the morning were the fift day. 24¶ And God said, Let the earth bring forth the liuing creature after his kinde, cattell, and creeping thing, and beast of the earth after his kinde: and it was so. 25And God made the beast of the earth after his kinde, and cattell after their kinde, and euery thing that creepeth vpon the earth, after his kinde: and God saw that it was good. 26¶ And God said, Let vs make man in our Image, after our likenesse: and let them haue dominion ouer the fish of the sea, and ouer the foule of the aire, and ouer the cattell, and ouer all the earth, and ouer euery creeping thing that creepeth vpon the earth. 27So God created man in his owne Image, in the Image of God created hee him; male and female created hee them. 28And God blessed them, and God said vnto them, Be fruitfull, and multiply, and replenish the earth, and subdue it, and haue dominion ouer the fish of the sea, and ouer the foule of the aire, and ouer euery liuing thing that mooueth vpon the earth. 29¶ And God said, Behold, I haue giuen you euery herbe bearing seede, which is vpon the face of all the earth, and euery tree, in the which is the fruit of a tree yeelding seed, to you it shall be for meat: 30And to euery beast of the earth, and to euery foule of the aire, and to euery thing that creepeth vpon the earth, wherein there is life, I haue giuen euery greene herbe for meat: and it was so. 31And God saw euery thing that hee had made: and behold, it was very good. And the euening and the morning were the sixth day. Dette er ikke mine ord, men Guds. Hvilken Gud ? Det er 100 vis ja 1000 vis av forskjellige Guder der ute. Og alt det troende sier er Guds ord er skrevet av mennesker. Sannheten er at det er menneskets ord. og har ingenting med Gud å gjøre. Endret 9. august 2015 av Balian de Ibelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå