Gå til innhold

Festlige Dawkins

debatant

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Veldig gjerne, men jeg må bli betalt i så fall. Enn så lenge hører jeg på doktorer og professorer.

Olje trenger organisk materiale, trykk, varme og noen minutter for å dannes. Der sparte du 4 år.

Så du er altså villig til å lese hva som helst, bare du blir betalt for det? Er ikke det litt sånn der prostitusjonsartig? 

Jeg kan gjerne gi deg kontaktinformasjonen til en rekke doktorer og professorer som mer enn gjerne vil fortelle deg hvordan dette med geologi henger i hop. Har forøvrig telefonnummeret til et par prester også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge hører jeg på doktorer og professorer.

Haha, den satt du!

Du hører absolutt ikke på doktorer og professorer... Det du hører på, er feilsitater og løgner som blir spredt om disse doktorene og professorene, hvor de selv spesifikt sier at kreasjonistene lyver om funnene dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er altså villig til å lese hva som helst, bare du blir betalt for det? Er ikke det litt sånn der prostitusjonsartig? 

Jeg kan gjerne gi deg kontaktinformasjonen til en rekke doktorer og professorer som mer enn gjerne vil fortelle deg hvordan dette med geologi henger i hop. Har forøvrig telefonnummeret til et par prester også ..

At prestene du kjenner ikke kan bibelen er tragisk. Prester som jeg tipper og trenger en inntekt.

Haha, tror du får spise muffinsene dine selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

At prestene du kjenner ikke kan bibelen er tragisk. Prester som jeg tipper og trenger en inntekt.

Haha, tror du får spise muffinsene dine selv.

Jeg tror de kan mer om Bibelen enn visse andre ... 

Muffinsene mine går ned på høykant - av både troende og ikke-troende. Så der går du glipp av noe. 

Men hvor er ditt uomtvistelige bevis for Guds eksistens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de kan mer om Bibelen enn visse andre ... 

Muffinsene mine går ned på høykant - av både troende og ikke-troende. Så der går du glipp av noe. 

Men hvor er ditt uomtvistelige bevis for Guds eksistens? 

En trenger ikke være Einstein for å skjønne hva bibelteksten jeg gav deg betydde. Jeg gav deg sågar den beste bibeloversettelsen der er. KJV.

Vil bare si at det var professor Stephen Grocott som sa en lagde råolje på minutter labben. Kanskje han er like smart som far din.

Om du ikke vil tro a himmelen er blå eller at liv ikke skaper seg selv er det nok umulig å overbevise deg det.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

En trenger ikke være Einstein for å skjønne hva bibelteksten jeg gav deg betydde. Jeg gav der sågar den beste bibeloversettelsen der er.

Vil bare si at det va professor Stephen Grocott som sa en lagde olje på minutter labben. Kanskje han er like smart som far din.

Om du ikke vil tro a himmelen er blå eler at liv ikke skaper seg selv er det nok umulig å overbevise deg det.

Bibeltekst er ikke bevis for noe som helst. 

Det er ikke noe mer bevis en hva Bhagavadgita er. Religiøse skrifeter er ikke vitenskap og kan ikke brukes som bevis til noe som helst når det kommer til vitenskap.

Det kan brukes til ting men ikke til vitenskapelig bevis.

Og bare for å nevne det himmelen er faktisk ikke blå. Den ser blå ut men den er ikke blå. Himmelen er som havet gjennomsiktig det at det ser ut som det har farger er pga solyset\solstråler som går igjennom atmosfæren og treffer bare de blå partikler men går forbi millioner\milliarder av andre partikler. Dette gjør det slik at det ser ut som at himmelen er blå. Men himmelen er faktisk gjennomsiktig. På samme måte som luften. Selv om det må jo sies at det er jo ikke slik at himmelen bare er blå den har også andre farger som gul,rød,hvit når det er sol oppgang og sol nedgang. Dette kommer av at sollyset kan treffe vanndroper i luften som gjør at det kommer andre farger.

Men himmelen er gjennomsiktig og er ikke blå. Det er solstrålene som lurer oss til å tro at den er blå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibeltekst er ikke bevis for noe som helst. 

Det er ikke noe mer bevis en hva Bhagavadgita er. Religiøse skrifeter er ikke vitenskap og kan ikke brukes som bevis til noe som helst når det kommer til vitenskap.

Det kan brukes til ting men ikke til vitenskapelig bevis.

Og bare for å nevne det himmelen er faktisk ikke blå. Den ser blå ut men den er ikke blå. Himmelen er som havet gjennomsiktig det at det ser ut som det har farger er pga solyset\solstråler som går igjennom atmosfæren og treffer bare de blå partikler men går forbi millioner\milliarder av andre partikler. Dette gjør det slik at det ser ut som at himmelen er blå. Men himmelen er faktisk gjennomsiktig. På samme måte som luften. Selv om det må jo sies at det er jo ikke slik at himmelen bare er blå den har også andre farger som gul,rød,hvit når det er sol oppgang og sol nedgang. Dette kommer av at sollyset kan treffe vanndroper i luften som gjør at det kommer andre farger.

Men himmelen er gjennomsiktig og er ikke blå. Det er solstrålene som lurer oss til å tro at den er blå.

hehe......

Det er vel sollyset som lurer oss til å se det meste.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, beviset på at Gud eksisterer er at det står i Bibelen. Kan vi forlange noe mer? 

Nei. I hvert fall ikke fra deg, debatant.

Nytter ikke å diskutere naturvitenskap med en som mener at universet er 6000 år gammelt.

Skal vi gi oss snart nå?

Selv om vi ikke er stort mer enn halvveis i forhold til den forrige tråden om dette, som passerte 100 sider så vidt jeg husker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, beviset på at Gud eksisterer er at det står i Bibelen. Kan vi forlange noe mer? 

Nei. I hvert fall ikke fra deg, debatant.

Nytter ikke å diskutere naturvitenskap med en som mener at universet er 6000 år gammelt.

Skal vi gi oss snart nå?

Selv om vi ikke er stort mer enn halvveis i forhold til den forrige tråden om dette, som passerte 100 sider så vidt jeg husker.

Om du erkjenner at liv ikke oppstår av ingenting, er alle celler evidens for Guds eksistens. Vi vet for mye til å påstå de oppstår tilfeldig.

100 år med manipulerte eksperimenter har ikke skapt mer enn aminosyrer. Hvilket er lysår unna en funksjonell celle.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Om du erkjenner at liv ikke oppstår av ingenting, er alle celler evidens for Guds eksistens. Vi vet for mye til å påstå de oppstår tilfeldig.

100 år med manipulerte eksperimenter har ikke skapt mer enn aminosyrer. Hvilket er lysår unna en funksjonell celle.

Nå skal ikke jeg si noe om Gud eksisterer eller ikke. For meg er det uviktig. Å si at det er bevis for Guds eksistens er direkte feil.

Det er ingenting som beviser at Gud eksisterer. Ihvertfall ikke vitenskapelige bevis. Men det skal sies at så langt jeg kan se er det ingenting som beviser at det ikke er noen Gud.

Sannheten er at når det kommer til Gud. Så kan ingen si med sikkerhet at Gud ikke finnes eller at Gud finnes.

Men la oss være ærlige sanynligheten for at Gud ikke eksisterer er større en for at Gud eksisterer.

Men jeg tror dette blir det siste jeg sier i denne tråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si noe om Gud eksisterer eller ikke. For meg er det uviktig. Å si at det er bevis for Guds eksistens er direkte feil.

Det er ingenting som beviser at Gud eksisterer. Ihvertfall ikke vitenskapelige bevis. Men det skal sies at så langt jeg kan se er det ingenting som beviser at det ikke er noen Gud.

Sannheten er at når det kommer til Gud. Så kan ingen si med sikkerhet at Gud ikke finnes eller at Gud finnes.

Men la oss være ærlige sanynligheten for at Gud ikke eksisterer er større en for at Gud eksisterer.

Men jeg tror dette blir det siste jeg sier i denne tråd.

Vi vet for mye til å påstå de oppstår tilfeldig.

På evangeliesenteret i Oslo finnes det tusener av eksempler på Guds forvandlende kraft. Det er da noe. Ikke bare der........

Hvor mange er satt fri fra aids og heroin ved å tro de er modifiserte aper?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Vi vet for mye til å påstå de oppstår tilfeldig.

På evangeliesenteret i Oslo finnes det tusener av eksempler på Guds forvandlende kraft. Det er da noe. Ikke bare der........

Hvor mange er satt fri fra aids og heroin ved å tro de er modifiserte aper?

For meg er ikke dette bevis. Om du ser på dette som bevis så er det helt greit for meg. 

Og at noen har blitt friske fra aids. Det tror jeg når jeg selv ser det

For meg virker utviklingslæren langt mer fornufitg en hva religionen lære oss om livet og hvordan det oppstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er ikke dette bevis. Om du ser på dette som bevis så er det helt greit for meg. 

Og at noen har blitt friske fra aids. Det tror jeg når jeg selv ser det

For meg virker utviklingslæren langt mer fornufitg en hva religionen lære oss om livet og hvordan det oppstod.

Det er ikke minst "greit" for de som blir satt fri fra ulegelige sykdommer og narkomani. La meg råde deg å se på de rette stede da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Det er ikke minst "greit" for de som blir satt fri fra ulegelige sykdommer og narkomani. La meg råde deg å se på de rette stede da.

Ja og de har blitt satt fri av sykdommer takke være legevitenskapen.

Og hvor er de rette steder ?

Endret av Balian de Ibelin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og de har blitt satt fri av sykdommer takke være legevitenskapen.

Og hvor er de rette steder ?

Legevitenskapen som i stor grad ble til av kristne drevet av nestekjærlighet har bidratt med en del. Trust me, i dag er det mye tull der og.

Bibeltoende kristne miljøer er oppbyggende steder.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Balian de Ibelin

Bibeltoende kristne miljøer er oppbyggende steder.

Jeg har vært på slike miljøer. Det er ingenting som er oppbyggende der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på slike miljøer. Det er ingenting som er oppbyggende der.

Trist å høre. Da ville jeg søkt Gud i bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Hvorfor bibelen ?

hvorfor ikke

Bagavadgita eller en av alle de andre millioner av hellige skrifter

Nei om du vil finne sannheten så er ikke bibelen stedet-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bibelen ?

hvorfor ikke

Bagavadgita eller en av alle de andre millioner av hellige skrifter

Nei om du vil finne sannheten så er ikke bibelen stedet-

Bibelen er i motsetning til bagavadgita en profetisk bok. Den kan lett testes mot historien.

Videre er den skrevet av Gud selv. Gjennom mennesker som ofret mye for å formidle den.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...