Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For de som lurer, lørdagen gikk som forventet, en fiasko. Var helt overbevist at det ville klaffe denne gangen. Ble så utrolig skuffet, om jeg ikke var dritt lei valpen før så er det ti ganger verre nå. Har null energi til å drive videre med dette kaoset, så jeg har fått en venn til å lese gjennom tråden og kontakte noen organisasjoner en siste gang før avreise. Hunden har det ikke bra den heller stakkar, dette må ta en slutt snart. 

TS

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Jeg er stum...!!

Det har gått en uke siden det ble klart at heller ikke de som ville hilse på den vil ha den uten at du har gjort noe med saken? Hvordan går det an og være så tafatt og SÅ drittlei hunden? Det er jo bare ondskapsfullt! Vet ikke hva mere jeg skal si akkurat nå...

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med Dyrebeskyttelsen Norge Finnmark, vi vil gjerne hjelpe denne hunden. Du kan ta kontakt med oss på tlf 98447592, [email protected] eller på facebooksiden vår facebook.com/dnfinnmark. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff jeg synes noen her er for harde mot TS, tror ikke dette er en god situasjon for noen!

Men TS vær så snill å ikke gi opp jakten på noen som kan ta hunden, den fortjener ikke avliving :( Jeg kontaktet noen organisasjoner om saken, ingen har mulighet til å HENTE valpen fysisk, men hvis det er et alternativ vær så snill å ta den!! Jeg skjønner at du er drit lei, men tenk på valpen og hva den går gjennom.

Anonymous poster hash: 437ea...19a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Nå må du ta deg sammen, TS. Og vise at du er et menneske som er i stand til å ta ansvar! Du har fått mange velmendende råd, og ikke minst er det mennesker her inne som gjerne tar over hunden din. Det minste du kan gjøre er å ordne med transport til den/de som kan ta i mot hunden din.

Vis deg som et menneske, og ikke skyld på ferie, fikk hunden av andre osv. Noen ganger MÅ man bare gjøre noe som krever noe av deg, selv om du ikke har lyst, og dette er en slik situasjon. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS 

Skjønner godt at mange her føler med valpen, tro meg jeg gjør det også selvom jeg ikke kan fordra den, men noen av kommentarene er jævlig drøye og helt ufølsomme. Dere kjenner ikke meg og jeg love at dette ikke er en situasjon jeg vil være i.

Nå bjeffer hunden noe vilt i natt, har holdt meg oppe til nå. Kanskje ikke riktig sted å spørre, men har noen tips for å få edn til å sove fort?  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS 

Skjønner godt at mange her føler med valpen, tro meg jeg gjør det også selvom jeg ikke kan fordra den, men noen av kommentarene er jævlig drøye og helt ufølsomme. Dere kjenner ikke meg og jeg love at dette ikke er en situasjon jeg vil være i.

Nå bjeffer hunden noe vilt i natt, har holdt meg oppe til nå. Kanskje ikke riktig sted å spørre, men har noen tips for å få edn til å sove fort?  

Er det lov å spørre om hvorfor du ikke har brukt denne uka til å benytte noen av de mange tilbudene du har fått?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS 

Men tenk på hunden mitt i alt dette, jeg håper du kan strekke deg super langt for  å hjelpe den, selvom dette ikke var en situasjon du ønsket. Har tenkt masse på dere begge, vær så snill ta de voksne og tøffe valgene. 

Først og fremst slipp den ut av buret og la den være i et åpent rom i natt, det kan hende det er derfor den er stresset? Kanskje det hjelper. Så har jeg hørt at druer, rosiner etc kan gjøre dyr søvnige, så det er kanskje en ide å legge det fram hvis du har det hjemme. Men først og fremst slipp den ut av buret!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til kontormus: jeg har ikke gjort noe fordi jeg rett og slett har vært helt nedfor, trengte å komme meg lengst mulig unna alle disse problemene. Trodde virkelig den familien ville like den. Men har som sagt fått en venn på saken, så har ikke ligget helt på latsiden heller.

Til anonym #129: ok, skal prøve så godt jeg kan, vil selvsagt det beste for den, men orker ikke så mye mer nå etter flere ukers feiling. 

Kan slipper den ut i stua. Druer har jeg ikke, men rosiner tror jeg faktisk jeg har! Da tar ejg fram det. Takk for hjelpen, trenger virkelig den søvnen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE GI DEN DRUER ELLER ROSINER!!!

Hunder som spiser rosiner og druer kan få alvorlig forgiftning. Kontakt din veterinær eller Giftinformasjonen hvis hunden din har spist rosiner eller druer.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

IKKE GI DEN DRUER ELLER ROSINER!!!

Hunder som spiser rosiner og druer kan få alvorlig forgiftning. Kontakt din veterinær eller Giftinformasjonen hvis hunden din har spist rosiner eller druer.

Hæ er du HELT sikker på dette?!!? Jeg fikk vite det av en venn med masse erfaring med dyr og gård, hun kan umulig ikke ha visst dette dersom det er sant!!

MEN TS OBS FOR SIKKERHETSSKYLD IKKE GI DEN DET!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ET GOOGLE SØK VISER AT DU HAR RETT, NEI NEI!!! TS LES HER, er du våken, vær så snill ikke si at du gjorde det og la deg???Tror hjertet mitt stopper snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kontormus: jeg har ikke gjort noe fordi jeg rett og slett har vært helt nedfor, trengte å komme meg lengst mulig unna alle disse problemene. Trodde virkelig den familien ville like den. Men har som sagt fått en venn på saken, så har ikke ligget helt på latsiden heller.

Vel vel, jeg håper du/dere ringer ett av de telefonnummerne som er oppgitt. Gi nå hunden en mulighet istedenfor å ta den til veterinæren for avliving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... 

TS, nå har til og med dyrevernsorganisasjonen fra FINNMARK lagt inn telefonnummer i denne tråden, og du går rett forbi. Du svarer ikke på det en gang. Ditt "problem" kunne vært løst om du bare RINGER DEN JÆVLA DYREORGANISASJONEN (beklager utbruddet her). 

Jeg siterer fra brukernavn lille_m

"Ta kontakt med Dyrebeskyttelsen Norge Finnmark, vi vil gjerne hjelpe denne hunden. Du kan ta kontakt med oss på tlf 98447592, [email protected] eller på facebooksiden vår facebook.com/dnfinnmark. "

Kan du være litt smart (om du ikke er et stygt og ufølsomt troll) og kontakte denne snille brukeren? Og kan du i det minste erkjenne Kontormus som har tatt seg bryet ved å sende mail til noen som kan hjelpe deg?! Eller i det hele tatt ta til deg at det finnes hundekjære mennesker her som virkelig vil prøve å hjelpe denne hunden?

Hvis du ikke er et troll, så RINGER DU dyrebeskyttelsen i Finnmark, som har oppgitt telefonnummer!!! 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ta kontakt med Dyrebeskyttelsen Norge Finnmark, vi vil gjerne hjelpe denne hunden. Du kan ta kontakt med oss på tlf 98447592, [email protected] eller på facebooksiden vår facebook.com/dnfinnmark. "

Og jeg siterer videre, bare for å understreke hvor bra denne informasjonen er!

Om du virkelig er en motvillig hundeeier, og frustrert til 1000 fordi du ikke har interesse eller ønske om å ha den, så gi den i det minste en sjanse til å leve resten av livet hos noen med tid og interesse. Den kan bli opp mot 18år, så ikke avliv den bassert på det første året..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du virkelig driter i hunden, så husk på at du må betale for avlivning og for at dyrlegen skal ta seg av kroppen. Jeg måtte betale 2500 kr da min ble syk og måtte avlives og felleskremeres. Prisen er nok litt avhengig av hvor langt det er til kremering og lignende, men det koster penger. Da må det være bedre å ringe til:

Ta kontakt med Dyrebeskyttelsen Norge Finnmark, vi vil gjerne hjelpe denne hunden. Du kan ta kontakt med oss på tlf 98447592, [email protected] eller på facebooksiden vår facebook.com/dnfinnmark.

Hvis en privatperson overtar hunden kan du risikere at de kommer tilbake med den dersom den ikke oppfyller forventningene, eller er vanskeligere enn de hadde trodd. Det vil ikke dyrebeskyttelsen gjøre. Tar de den, så er du fri og hunden vil komme til mennesker som vil gjøre alt de kan for å gi den et bra liv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et spørsmål til TS: hvilke dyreorganisasjoner er det du har kontaktet da, to stk er nevnt her i denne tråden. Begge er store, så jeg lurer på hvilke du har tatt kontakt med? Jeg jobber i en dyreorganisasjon og kan lett sjekke om du har tatt kontakt med dem. Så, bevis at tråden er ekte ved å si hvilken organisasjon du har kontaktet?

Anonymous poster hash: 9913b...a44
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Druer og rosiner er noe av det mest giftige en hund kan spise!! Du som fikk det rådet fra noen bør oppdatere vedkommende, hun/han kan jo ha gitt det og fått slappe hunder pga forgitning,men ikke gikk mye nok til at det ble dødelig!!

Anonymous poster hash: 5483e...e5e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

For en frustrerende tråd. Her gir noen råd om å gi en hund druer og rosiner. Det er noe alle vet man ikke skal gi til hunder, selv jeg som aldri har hatt hund. Og så er det ts, som ikke klarer noe så enkelt som å ta kontakt med Dyrebeskyttelsen der hun bor. I tillegg disse her velmente rådene om at ts skal sende hunden til dem, med fly og diverse. Herregud.

Snakk om håpløse folk her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for pokker da TS!! Du har fått tilbud fra FOD om at de kan stå for alle utgifter for å overta hunden, og nå også Dyrebeskyttelsen.
Og du benytter deg ikke av det fordi du er lei av hunden? Så det er bedre å beholde den enn å ta et tilbud fra noen som ikke kommer til å snu i døra? For et tafatt menneske du fremstår som....

Forresten: dyrlegen uttalelse om hundens temperament er bare vås. Det er jo et klart tegn på at hunden er understimulert og blir dårlig behandlet...

Endret av daemonia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, hadde ikke du blitt stresset hvis du hadde blitt låst inne i et knøttlite bur hele dagen? Og ikke fått løpe og leke slik som både barn og valper skal? Denne stakkars hunden har blitt ødelagt, og din behandling av den har virkelig ikke hjulpet saken. Hunder som stresser og maser er understimulerte, og antageligvis hadde denne oppførselen bedret seg betraktelig dersom du hadde gitt den lange turer, lekt mye og trent med den for å gi mental stimulans (f. eks. lydighet eller agility. Det er faktisk ikke mye som skal til; En kong fylt med leverpostei som du henger fra en tråd i taket eller en tom brusflaske med godbiter oppi gir faktisk en aktiv hund litt å bryne seg på)

Jeg skjønner at du har null interesse for å følge opp noen av rådene i denne tråden, men da er det faktisk ditt ansvar som hundeeier å sørge for å finne nye eiere som faktisk gidder å ta seg tid til dette! Dersom hunden er så stresset som du beskriver skal det mye trening og tålmodighet til for å rette opp i dette. Det er komplett irrelevant at du skal reise på ferie. Her har du et ansvar for å ordne opp, og det koster deg så lite å f. eks. ringe dyrebeskyttelsen i Finnmark. At du ikke har mulighet til å ta en dag fri fra jobb for å transportere hunden til nye eiere er tull, og i og med at du har råd til å reise på ferie anser jeg det også som vond vilje at du ikke har råd til å sende hunden til noen som kan ta vare på den.

Anonymous poster hash: 99f58...536

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...