Gå til innhold

Pappa nekter meg potetgull fordi han synes jeg er feit..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fedre kan gå en på nervene og spesielt når de skal være så forbaska allvitende og snusfornuftig. Han har jo litt rett da. Ikke fordi du er for feit til å få smake potetgull, men fordi potetgull er usunt og setter seg lettere på en kropp som ikke er aktiv. Jobben hans er å være din pappa og pappaer kan til tider være sårende i all sin pappavisdom, så han vil sikkert bare gjøre jobben sin med å få deg til å ha et bevisst forhold til hva du putter i deg. Om ikke annet kan ingen beskylde ham for å ikke ha tatt ansvar for deg og din helse mens du bodde under hans tak.

Dersom han faktisk kaller deg feit burde du be ham om å skjerpe seg, men dersom han bare er gnien på potetgullet er det ikke stort annet å gjøre enn å bite i deg irritasjonen og heller se frem til at du selv kan styre matvanene dine. Det er jo ikke lurt å spise masse potetgull uansett men det tror jeg du vet og klarer helt fint å styre selv.

Edit: ok nå leste jeg det du har skrevet etter startinnlegget og faren din høres ikke helt god ut. Dette er ikke verken farskjærlighet eller et håpløst forsøk på å innprente sunne vaner, det han gjør er å være frekk og sårende. Han gjør narr av deg og moren din rett og slett. Flytt ut så fort du kan! :)

Nå handler vel dette problemet litt mer om en potetgullepisode..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke poenget i denne tråden!

Anonymous poster hash: 49d72...da5

Neinei. Men det hjelper kanskje å svare at jeg vil ikke ha potetgull heller så jeg brur meg ikke tilbake, istedet for å vise at man blir såret. Virker som at han liker å få andre til å føle seg svake

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dust!!! Vær uendelig glad for at du ikke har blitt slik som dine foreldre, og at du også tør å si fra. Tell ned dagene til du skal flytte hjemifra, så kan faren din sitte der som en surpomp og være mislikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for herlige ord! Setter stoor pris på det! Er veldig redd for å havne i et slikt ekteskap selv, med tanke på at jeg faktisk ikke aner hvordan et "normalt ekteskap" skal være :laugh: Men er fast bestemt på at det ikke skal skje om jeg så må bo alene resten av livet, hehe. Setter stor pris på at dere tar dere tid til å svare, føler meg 100 ganger bedre pga dere alle sammen. Jeg gikk fra å grine til å smile. Tusen takk igjen :hug::laugh:

-TS



Anonymous poster hash: 79277...1c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du over 18 år og tjener egne penger, kan du kjøpe så mye potetgull du vil.



Anonymous poster hash: d9315...691
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vil du spise potetgull? Det er da ikke bra for kroppen i det hele tatt. La ham sitte der og råtne med potetgullet sitt. Anonymous poster hash: 5dc7c...6a9

Jeg tror kanskje ikke det er poenget, men at hun har en far som oppfører seg som en ufin tenåringsgutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og moren din kan lage dere en digg kveldsmat sammen, også får dere si at han ikke får noe, for han har alt spist potetgull :) så kan han sitte der med kims'n sin og bli tykk på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt meg en svær potetgull pose og spist den foran han bare for å irritere. Unnskyld, men faren din virker ikke helt oppegående. Nekter deg og moren din potetgull mens han gumler det i seg selv? Dust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil deg nok bare vel, og ønsker at du skal ha det enklest mulig her i livet. For det er ingen tvil om at overvekt er en stor belastning å leve med, spesielt for kvinner. Det har desverre en del å si for hvordan andre mennesker behandler deg generelt, og det har mye å si for hva du vil ha å velge mellom når det kommer til partner. Men siden han er mann, så forstår han ikke at han ikke kan være så direkte mot en datter, slik han kanskje kunne ha vært mot en sønn. Godt ment er det nok lell.



Anonymous poster hash: 4f1cf...dc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil deg nok bare vel, og ønsker at du skal ha det enklest mulig her i livet. For det er ingen tvil om at overvekt er en stor belastning å leve med, spesielt for kvinner. Det har desverre en del å si for hvordan andre mennesker behandler deg generelt, og det har mye å si for hva du vil ha å velge mellom når det kommer til partner. Men siden han er mann, så forstår han ikke at han ikke kan være så direkte mot en datter, slik han kanskje kunne ha vært mot en sønn. Godt ment er det nok lell. Anonymous poster hash: 4f1cf...dc1

om han hadde villet henne vel hadde hab ikke kalt en normalvektig jente feit. Ei heller gafla i seg snop rett foran øynene hennes og sagt. Du får ikke. Er bare jeg og søstra di som får.du og morra di er for feite. Kom igjen. Les det du skriver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetgull er kreftfremkallende så det bør du ikke spise allikevel. Men om du selv synes du burde gå ned 5 kg, så ser andre også det, om han ikke gjør dette på en fin måte, så mener han godt. Det er ikke bra å ha ekstra kilo. Anonymous poster hash: f3df5...94e

Så si alt er kreftfremkallende. Kommentaren din var så dårlig at jeg fikk kreft av den.

Synes du skal ignorere faren din og gjøre som du vil. Sånne menn er patetiske og de kommer aldri til å forandre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så si alt er kreftfremkallende. Kommentaren din var så dårlig at jeg fikk kreft av den.

Synes du skal ignorere faren din og gjøre som du vil. Sånne menn er patetiske og de kommer aldri til å forandre seg.

Enig, om man skal tenke på alt som er farlig blir man jo gærn, siden så og si alt kan jo være farlig i større eller mindre grad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vil deg nok bare vel, og ønsker at du skal ha det enklest mulig her i livet. For det er ingen tvil om at overvekt er en stor belastning å leve med, spesielt for kvinner. Det har desverre en del å si for hvordan andre mennesker behandler deg generelt, og det har mye å si for hva du vil ha å velge mellom når det kommer til partner. Men siden han er mann, så forstår han ikke at han ikke kan være så direkte mot en datter, slik han kanskje kunne ha vært mot en sønn. Godt ment er det nok lell.

Anonymous poster hash: 4f1cf...dc1

Men greia er jo måten han gjorde det på, det var jo direkte mobbing! Du setter deg ikke med en stor pose potetgull rett foran trynet på noen mens du sier "nei du kan ikke få, siden du er feit", også til sin egen datter? Hadde han villet henne vell, hadde han ikle gjort det på den måten, den var bare brutal og stygg. Det er ikke greit!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...