Gå til innhold

Pappa nekter meg potetgull fordi han synes jeg er feit..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil du spise potetgull? Det er da ikke bra for kroppen i det hele tatt. La ham sitte der og råtne med potetgullet sitt.

Anonymous poster hash: 5dc7c...6a9

Det er jo ikke det som er poenget. Å si til datteren sin og kona si at de ikke kan spise potetgull fordi de er for feite, mens man selv sitter der å godter seg med potetgullposen sin er helt hårreisende.

Anonymous poster hash: df67f...34b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som din far har psykopatiske/sosiopatiske trekk. Og moren din er kuet under han. Psykopater mangler empati med andre, og skal kontrollere, manipulere.

Føler du at du er redd han? Er moren din redd han?



Anonymous poster hash: 49d72...da5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Å forsøke å hjelpe noen fysisk ved å bryte ned psykisk må være noe av den uheldigste fremgangsmåten. En kurerer ikke en plage ved å erstatte den med en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som din far har psykopatiske/sosiopatiske trekk. Og moren din er kuet under han. Psykopater mangler empati med andre, og skal kontrollere, manipulere.

Føler du at du er redd han? Er moren din redd han?

Anonymous poster hash: 49d72...da5

Jeg er ikke redd han, nei. Moren min er sånn som alltid "ser på han for å få bekreftelse" før hun skal gjøre noe. Tror ikke hun er direkte redd han, men hun trenger liksom en "godkjennelse" om hva han synes. Synes det er ganske sykt :s

-TS

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetgull er kreftfremkallende så det bør du ikke spise allikevel. Men om du selv synes du burde gå ned 5 kg, så ser andre også det, om han ikke gjør dette på en fin måte, så mener han godt. Det er ikke bra å ha ekstra kilo.

Anonymous poster hash: f3df5...94e

Er det noe som ikke er kreftfremkallende? 😒. Dessuten handler det ikke om potetgull.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd han, nei. Moren min er sånn som alltid "ser på han for å få bekreftelse" før hun skal gjøre noe. Tror ikke hun er direkte redd han, men hun trenger liksom en "godkjennelse" om hva han synes. Synes det er ganske sykt :s

-TS

Anonymous poster hash: 79277...1c7

For hvis moren din ikke ser på han først, reagerer han?

Har hun vært sånn hele tiden? Har du et godt forhold til henne?

Anonymous poster hash: 49d72...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vil du spise potetgull? Det er da ikke bra for kroppen i det hele tatt. La ham sitte der og råtne med potetgullet sitt.

Anonymous poster hash: 5dc7c...6a9

Nå var vel ikke akkurat det problemet her..

Problemet er jo at han kaller TS for feit og skal bestemme over andre.

Anonymous poster hash: f0659...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ditt eget potetgull i mikrobølgeovnen. Tynne potetskiver, sett dem på høykant i noe som tåler mikro, salt etterpå. Ikke det at salt og potet er kjernesunt, men de er fettfri, smaker likt, men gir mye bedre samvittighet.

(hvis bordsaltet blir for grovt, legger du litt på matpapir, bretter papiret over, og kjevler over det hele med ei glassflaske etc. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snart skal flytte ut, så regner jeg med du har dine egne penger, noe som betyr at du er fult kapabel til å kjøpe en potetgullpose til deg selv.

Og må si moren din virkelig er en tøffelhelt som ikke står opp mot dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snart skal flytte ut, så regner jeg med du har dine egne penger, noe som betyr at du er fult kapabel til å kjøpe en potetgullpose til deg selv.

Og må si moren din virkelig er en tøffelhelt som ikke står opp mot dette

Det er samme søren om hun har råd til å kjøpe en pose selv eller ikke, her er det snakk om en særdeles lite sympatisk far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvis moren din ikke ser på han først, reagerer han?

Har hun vært sånn hele tiden? Har du et godt forhold til henne?

Anonymous poster hash: 49d72...da5

Tror ikke pappa senser at mamma ser på han engang. Er bare mamma som er litt nervevrak tror jeg.. Han har veldig kort lunte, og blir fort sur for ting. Hun har vært sånn så lenge jeg kan huske.. kan ikke tenke meg at hun har vært sånn hele tiden. Har et bra forhold til henne, ja.

-TS

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Hvis du snart skal flytte ut, så regner jeg med du har dine egne penger, noe som betyr at du er fult kapabel til å kjøpe en potetgullpose til deg selv.

Og må si moren din virkelig er en tøffelhelt som ikke står opp mot dette

Poenget er jo ikke potetgullet, men at hun er såret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snart skal flytte ut, så regner jeg med du har dine egne penger, noe som betyr at du er fult kapabel til å kjøpe en potetgullpose til deg selv.

Og må si moren din virkelig er en tøffelhelt som ikke står opp mot dette

Mmm! Mamma er typen til å svare "ja, vi burde ikke spise potetgull, det er viktig å passe på vekta....", også spise det skjul etterpå. Synes ekstremt synd på henne, hun er verdens snilleste. Men klarer dessverre ikke stå opp for seg selv og sine meninger ;s

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke pappa senser at mamma ser på han engang. Er bare mamma som er litt nervevrak tror jeg.. Han har veldig kort lunte, og blir fort sur for ting. Hun har vært sånn så lenge jeg kan huske.. kan ikke tenke meg at hun har vært sånn hele tiden. Har et bra forhold til henne, ja.

-TS

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Skjønner. Tror du de har et bra forhold, eller at hun bare er sammen med han fordi hun evt er bekymret for hans reaksjon hvis hun ønsker å bryte ut?

Synes du han ellers mangler empati? Det å kunne føle med andre, bry seg?

Anonymous poster hash: 49d72...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som far din er en tyrann. Sikker på at din mor er blitt psykisk mishandlet siden før du og søsteren din ble født. Syns synd på henne. Trist at hun ikke står opp for seg selv. Hun viser seg ikke som et godt forbilde for sine døtre når hun er så underkuet heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm! Mamma er typen til å svare "ja, vi burde ikke spise potetgull, det er viktig å passe på vekta....", også spise det skjul etterpå. Synes ekstremt synd på henne, hun er verdens snilleste. Men klarer dessverre ikke stå opp for seg selv og sine meninger ;s

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Huff. Verken din mor eller far høres ut som gode rollemodeller å vokse opp med. Håper du vil klaer å stå opp for deg selv. Øv deg på det. Si f.eks ifra idag om det med potetgullet. Han har ingen rett til å kalle deg feit. Har han kalt deg kjipe ting tidligere?

Anonymous poster hash: 49d72...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,

Jeg er ei jente som akkurat er innenfor normalen på BMI. Jeg føler selv jeg ikke akkurat hadde hatt noe vondt av å gå ned 5 kg..

Faren min tror han kan bestemme hva alle skal spise. Han åpnet nettopp en potetgullpose, og synes at den ene søsteren min er den eneste som får spise, siden hun trener mye og er tynn. Mens moren min og jeg er for feite, og ikke får noe.... Jeg er ekstremt lei meg nå. Ikke fordi jeg ikke får potetgull, men pga at jeg er så såret :/

Flytter heldigvis snart ut. Men det er ekstremt sårende uansett. (NB: han er typen til å le over hvor idotisk det er om noen tar det opp med han, siden han er en person som "alltid skal ha rett). Så jeg vil helst ikke ta det opp... Hva hadde dere gjort? Føler meg ikke så veldig bra med meg selv pga det :/ Håper på seriøse svar..

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Les deg opp hva det gjør med kroppen å spise potetgull. Neste gang han åpner en potetgullpose, påpek hvor usunt det er for kroppen - at det er kreftfremkallende.. Så sier du at du ikke gidder å spise sånt søppel, og så tar du fram noe sunt å koser deg foran dem(salat, fruktsalat, grønnsaker og dip el..). Da blir han nok paff. Ikke la han gjøre at du blir såret, slå tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke svare på alder, er litt redd for at det ikke er så mange som har en slik far. Redd for å bli gjenkjent....

Han er ekstremt uforutsigbar, enorme humørsvingninger og dessverre en syk kontroll på moren min. Han er ikke god.

Anonymous poster hash: 79277...1c7

høres ut som faren min.. ikke god :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp hva det gjør med kroppen å spise potetgull. Neste gang han åpner en potetgullpose, påpek hvor usunt det er for kroppen - at det er kreftfremkallende.. Så sier du at du ikke gidder å spise sånt søppel, og så tar du fram noe sunt å koser deg foran dem(salat, fruktsalat, grønnsaker og dip el..). Da blir han nok paff. Ikke la han gjøre at du blir såret, slå tilbake

Det er ikke poenget i denne tråden!

Anonymous poster hash: 49d72...da5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Tror du de har et bra forhold, eller at hun bare er sammen med han fordi hun evt er bekymret for hans reaksjon hvis hun ønsker å bryte ut?

Synes du han ellers mangler empati? Det å kunne føle med andre, bry seg?

Anonymous poster hash: 49d72...da5

Tror hun er bekymret for egen økonomi. Og hun lever litt i benektelsen over at det er noe galt.. Litt sånn "alle ekteskap har sine problemer", noe som forsåvidt er sant. Men, det handler også om å sette en grense for seg selv.

Når det gjelder empati: begge deler. Vil ikke si han mangler empati over folk generelt, for det har han! -Men han mangler det i sånne situasjoner som dette..

-TS

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...