Gå til innhold

56% sier ja til asylforslaget

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Mente selvsagt 54% ca, ikke 56% hehe.

Som sagt, dette var bare noe jeg hørte på radioen, men jeg synes det hørtes _utrolig_ feil ut med tanke på kommentarfelt i aviser, KG, venner av meg, og flere kilder som er imot 10 000 flyktninger. Godt at jeg ikke er den eneste som synes at noe skurret litt.

Anonymous poster hash: 04255...d74
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjemper ikke for 10 000 syrere, mener halvparten er maksimalt det vi klarer. Ikke ilegg meg meninger jeg ikke har. Hadde jeg kunne valgt mellom å bruke 10 milliarder her hjemme eller der nede ville jeg brukt de der nede, men frp/høyre vil jo ikke hjelpe. Tror også mange av pengene vil forsvunnet slik situasjonen er i dag.

Kunne også vert med på et alternativ som å ta imot 20 000 i dag uten opphold/asyl med hjemsendelse når situasjonen er roet men ser det kan bli vanskelig. Det eneste som betyr noe for meg er at mennesker slutter dø på flukt NÅ!

Hvordan tenker du å gjøre det i praksis? Det sitter allerede 5000 på mottak i Norge og kommunene har ikke kapasitet til å ta imot alle.

Skal de bo i telt?

Kan hende du føler deg empatisk med dette, men som regel er det problematisk å få til i praksis.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror ikke helt på den undersøkelsen, tidligere undersøkelser i dagbladet har alltid vist motsatt.

Hvilke undersøkelser?

Det er forskjell på en statistisk gyldig undersøkelse og en ugyldig nettavstemning.

Jeg synes det høres veldig rart ut at et flertall vil ødelegge Norge og masseimportere f.eks. voldsforbrytere, men det betyr ikke at tallene er gale. Imidlertid kan undersøkelsen være misvisende (f.eks. spørsmålsformuleringer) selv om den er statistisk gyldig ellers.

• Liker 2
Skrevet

Hvilke undersøkelser?

Det er forskjell på en statistisk gyldig undersøkelse og en ugyldig nettavstemning.

Jeg synes det høres veldig rart ut at et flertall vil ødelegge Norge og masseimportere f.eks. voldsforbrytere, men det betyr ikke at tallene er gale. Imidlertid kan undersøkelsen være misvisende (f.eks. spørsmålsformuleringer) selv om den er statistisk gyldig ellers.

Det er ikke noe flertall for å ødelegge Norge totalt. Man må ta alt fra den sosialistiske media for hva det er. Propaganda og rein løgn. Hvorfor ikke ta en folkeavstemning med en god valgkamp om asylsøkere og flyktninger. Da vil vi virkelig se hva folket mener.

• Liker 2
Gjest Stille leser
Skrevet

Hvordan tenker du å gjøre det i praksis? Det sitter allerede 5000 på mottak i Norge og kommunene har ikke kapasitet til å ta imot alle.

Skal de bo i telt?

Kan hende du føler deg empatisk med dette, men som regel er det problematisk å få til i praksis.

For min del kan de bo i bunkbeds i nedlagte industrilokaler. Det kryr jo av de. Er med på alt som er bedre en å sulte eller drukne på havet. Utviklet empati og intelligens er vel en av de få tingene som skiller oss fra dyreverdenen og den er ikke politisk motivert. Jeg er 40% Høyre 60% AP(stemte ap), men etter lønn og egeninteresser er Høyre det rette partiet for meg, så er litt lei av "hente inn stemmer" argumentet(ikke fra deg men mange andre).

Skrevet

Skal de bo i telt?

Det disse føler, er rein egoisme, men de kaller det empati, uten at de egentlig vet igjen hva empati handler om. Det gir en god forsterkning og si til folk at man reagerer på folket som tar seg over i båter og at man ønsker dem velkommen til vårt land. Da opplever dem selv seg som gode og rettferdige mennesker. I virkeligheten er det rein egoisme av styggeste art. For de vet jo at det er urealistisk og ikke minst, man kan hjelpe langt flere om man gir der dem faktisk er. Men å si det, gir ikke samme forsterkning.

• Liker 4
Gjest Stille leser
Skrevet

Det disse føler, er rein egoisme, men de kaller det empati, uten at de egentlig vet igjen hva empati handler om. Det gir en god forsterkning og si til folk at man reagerer på folket som tar seg over i båter og at man ønsker dem velkommen til vårt land. Da opplever dem selv seg som gode og rettferdige mennesker. I virkeligheten er det rein egoisme av styggeste art. For de vet jo at det er urealistisk og ikke minst, man kan hjelpe langt flere om man gir der dem faktisk er. Men å si det, gir ikke samme forsterkning.

Vet ikke hvor jeg skal begynne.

1: Hjelpe andre er egoisme? Forklar, er jo bare helt sprøtt det du sier.

2: Du er for å atombombe og etnisk rense hele folkeslag og sier folk som vil hjelpe ikke vet hva empati betyr? wow, vet ikke hva mer jeg skal si.

3: Hjelp de der nede argumentet? så send penger da for faen!

4: Ja mennesker skal føle seg gode når de vil hjelpe og hjelper, det lærte jeg i barnehagen. Mennesker som bare tenker på seg selv og i tillegg føler seg "bedre" en de som faktisk gjør noe har ikke selvinnsikt.

(btw, vet gothminister aldri kommer til å svare meg det har han sagt selv, han diskuterer kun med de han klarer hjernevaske. Liker bare analysere det han skriver)

AnonymBruker
Skrevet

1: De er (utenom ei :P) meget flotte bra trente damer. og bodd der i 29 år, 3 av de advokater.

2: Ingen jeg kjenner har blitt grafset på, oppsøker dine venninner bråk?

3: Jeg vil heller ikke at Norge skal bli som Sverige og er for 5000 flyktninger ikke 60 000 som de tok imot.

4: Kommer ikke frem i dine innlegg

5: Ja Norge er ubrukelig å forvalte penger, men det er ikke flyktningene sitt problem. Vi har støttet USA alt for masse og IS er et resultat av at Saddam ble styrtet pga USA ønsket profitt. Da lukker man ikke øynene og ser på folk drukne. Det bør du som jobber i omsorgsyrket ha empati til å forstå.

Mener helt seriøst at du innen ett omsorgsyrke bør ha mer vett mellom øra en å kalle mennesker som ikke klarer se tusenvis av barn/menn/kvinner drukne, da vi har vert med på å skape disse flyktningene selv for klovner. En ting er de arbeidsledige mannfolka her inne som er bitter på livet å spyr ut gørr hele dagen. Det takler jeg fint men syns du kan holde deg for god til disse bastante frekke totalitære meningene. Livet er ikke svart hvitt..

Det er ganske kvalmt å se deg opphøye din egen empati flere ganger, mens du støtter tankegangen om at kvinner som blir utsatt for seksuell trakassering/overgrep som hos venninna mi er oppsøkt av henne selv. Er du en av de som mener at kvinnen er skyld i voldtekt om hun har på vestlig bekledning?

Mange av de såkalte flyktningene du skriver om har betalt gode penger for å kjøpe seg med, og de ønsker først og fremst å komme til Skandinavia av økonomiske vinning fremfor øst Europa. Hadde de virkelig vært i nød hadde nok prioriteringen vært en annen enn rikdom. Så var det de som drepte alle kristne om bord da. Normal oppførsel hos snille medmennesker man ønsker til et land bygd på kristne verdier?

Anonymous poster hash: 0f533...908

• Liker 4
Gjest Stille leser
Skrevet

1:Det er ganske kvalmt å se deg opphøye din egen empati flere ganger, 2mens du støtter tankegangen om at kvinner som blir utsatt for seksuell trakassering/overgrep som hos venninna mi er oppsøkt av henne selv. 3Er du en av de som mener at kvinnen er skyld i voldtekt om hun har på vestlig bekledning?

4:Mange av de såkalte flyktningene du skriver om har betalt gode penger for å kjøpe seg med, og de ønsker først og fremst å komme til Skandinavia av økonomiske vinning fremfor øst Europa. Hadde de virkelig vært i nød hadde nok prioriteringen vært en annen enn rikdom. Så var det de som drepte alle kristne om bord da. Normal oppførsel hos snille medmennesker man ønsker til et land bygd på kristne verdier?

1: Det er ganske kvalmt/ekkelt av deg å se barn drunkne uten å gjøre noe.

2: Støttet voldtekt? Har det klikka for deg? Har 2 veninner selv som har blitt voldtatt og det er grusomt, det du skiver om meg er perverst!

3: Liker samboeren min best i bikini så nei.

4: Der mistet du meg, du er jo helt fjern. Vet du hvor mange som er på flukt? Det er ikke tusner, det er millioner og nesten alle er i nabolandene ikke Skandinavia . Les deg opp før du skjemmer deg selv ut.

Gjest Stille leser
Skrevet

Der fant du 300 ekle mennesker av flere millioner. Men da er vel alle millionene ekle og da ikke sant? Møtte en ekkel kjerring fra drammen en gang så alle damer i drammen er bare ekle!

Frieord lol.

AnonymBruker
Skrevet

2: Støttet voldtekt? Har det klikka for deg? Har 2 veninner selv som har blitt voldtatt og det er grusomt, det du skiver om meg er perverst!

4: Der mistet du meg, du er jo helt fjern. Vet du hvor mange som er på flukt? Det er ikke tusner, det er millioner og nesten alle er i nabolandene ikke Skandinavia . Les deg opp før du skjemmer deg selv ut.

Det var DU som skrev at mine venninner oppsøkte bråk fordi de ble grafset på, så kom ikke her å manipuler det rundt på meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

er Ts her.

Angående det første punktet ditt, jeg mener og tror at ingen medmennesker i Norge vil at barn, kvinner og menn skal drukne. Likevel er det flere av oss som tror at spontan handling ikke er svaret, og i allefall ikke en sikker problemløsning dersom man tenker langsiktig fremover.

Norge er et rikt land, verdens rikeste land er vi ikke, vi har ikke altfor mange innbyggere, vi mangler en del ressurser til å ta imot flyktninger dersom det skal komme noen. Noe jeg og flere andre vil er å bruke pengene det tar å få 10 000 syriske flyktninger til Norge på noe annet som muligens er mer effektivt i lengden. Enten om det så er å sørge for at 250 000 mennesker der nede får det bedre, eller å ta tak i den onde roten som sørger for at disse menneskene risikerer livet sitt for å komme seg vekk.

Jeg har også hørt og er ganske overbevist over at de fleste flyktningene som kommer seg helt til Norge er en del av de mest ressurssterke i samfunnet er de kommer fra, og jeg tror ikke på at situasjonen kan forbedres der nede dersom man forflytter de ressurssterke opp til oss i norden.

• Liker 1
Gjest Stille leser
Skrevet

Det var DU som skrev at mine venninner oppsøkte bråk fordi de ble grafset på, så kom ikke her å manipuler det rundt på meg.

Det er rein løgn, det er et ? bak setningen. Et ? betyr at det ikke er en påstand men et spørsmål. Du valgte å ikke svare på dette spm men ta det som en påstand. Ikke kom her og manipuler det rundt meg.

Gjest Stille leser
Skrevet

er Ts her.

Angående det første punktet ditt, jeg mener og tror at ingen medmennesker i Norge vil at barn, kvinner og menn skal drukne. Likevel er det flere av oss som tror at spontan handling ikke er svaret, og i allefall ikke en sikker problemløsning dersom man tenker langsiktig fremover.

Norge er et rikt land, verdens rikeste land er vi ikke, vi har ikke altfor mange innbyggere, vi mangler en del ressurser til å ta imot flyktninger dersom det skal komme noen. Noe jeg og flere andre vil er å bruke pengene det tar å få 10 000 syriske flyktninger til Norge på noe annet som muligens er mer effektivt i lengden. Enten om det så er å sørge for at 250 000 mennesker der nede får det bedre, eller å ta tak i den onde roten som sørger for at disse menneskene risikerer livet sitt for å komme seg vekk.

Jeg har også hørt og er ganske overbevist over at de fleste flyktningene som kommer seg helt til Norge er en del av de mest ressurssterke i samfunnet er de kommer fra, og jeg tror ikke på at situasjonen kan forbedres der nede dersom man forflytter de ressurssterke opp til oss i norden.

Jeg tror heller ikke at majoriteten av nordmenn vil folk skal dø men jeg tror de fleste rett og slett ikke har peiling. Var for snart 10 år siden i Afghanistan via intops og mener alle nordmenn skulle hatt seg en tur ned der.

Har venner som har plukket barne "biter" i søppelposer og det gjør noe med deg.(ikke der jeg var). Er det forresten lov og legge ut bilder massakrerte barn her? Hadde vert greit å gi litt perspektiv til klagemafiaen her inne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller ikke at majoriteten av nordmenn vil folk skal dø men jeg tror de fleste rett og slett ikke har peiling. Var for snart 10 år siden i Afghanistan via intops og mener alle nordmenn skulle hatt seg en tur ned der.

Har venner som har plukket barne "biter" i søppelposer og det gjør noe med deg.(ikke der jeg var). Er det forresten lov og legge ut bilder massakrerte barn her? Hadde vert greit å gi litt perspektiv til klagemafiaen her inne.

Ts igjen.

For å svare kort; jeg mener at det er bedre å hjelpe flere med en god og langsiktig løsning som kommer flertallet til gode, istedenfor å ta stadige spontane valg som kun hjelper noen få.

Skrevet

For min del kan de bo i bunkbeds i nedlagte industrilokaler. Det kryr jo av de. Er med på alt som er bedre en å sulte eller drukne på havet. Utviklet empati og intelligens er vel en av de få tingene som skiller oss fra dyreverdenen og den er ikke politisk motivert. Jeg er 40% Høyre 60% AP(stemte ap), men etter lønn og egeninteresser er Høyre det rette partiet for meg, så er litt lei av "hente inn stemmer" argumentet(ikke fra deg men mange andre).

Empati og medfølelse har nok de fleste når de ser bilder fra Syria. Spørsmålet er hva man kan gjøre, og hvordan kan bidra best mulig. Det er ingen tvil om at om målet er å hjelpe flest mulig mennesker, så er ikke løsningen å ta folk inn til Norge. Det er den absolutt dyreste, og minst effektive løsningen av dem alle. Om man skal bruke penger fornuftig for å hjelpe flest mulig, så bruker man heller penger i nærområdene.

Ja, altså å bruke industrilokaler kunne vært en løsning dersom målet for oppholdet var de skulle være her et år eller to, men både du og jeg vet at det ikke er realiteten her hjemme. Mange av de kommer for å bli, og de som blir har det best ute i samfunnet, det er også best for Norge dersom disse menneskene fungerer i Norge, istedet for å stappe tusenvis inni nedlagte, kalde lokaler, mens samfunnet rundt går sin gang. Det er som å be om få kriminalitet servert på døra, og et hvert nabolag eller by i nærheten av et slikt lokale vil gå sterkt imot noe sånt.

Antallet innvandrere i Norge er et problem fordi det hemmer integreringen. Jeg vil heller ha færre, vel integrerte innvandrere enn mange som ikke er det. Den siste løsningen virker å være Norges vei. Det er ikke bra for de, og heller ikke for oss.

• Liker 3
Gjest Stille leser
Skrevet

Ts igjen.

For å svare kort; jeg mener at det er bedre å hjelpe flere med en god og langsiktig løsning som kommer flertallet til gode, istedenfor å ta stadige spontane valg som kun hjelper noen få.

Enig om å hjelpe langsiktig og flest mulig helst der de er. Men om mennesker fortsetter å dø hjelper det ikke å ta opp spørsmålet i 2017, det må skje nå.

AnonymBruker
Skrevet

Enig om å hjelpe langsiktig og flest mulig helst der de er. Men om mennesker fortsetter å dø hjelper det ikke å ta opp spørsmålet i 2017, det må skje nå.

Ts atter en gang.

Så absolutt, vi må handle og det nå. Likevel er det flere faktorer og flere arrangører som må ordnes med for å sitte igjen med et godt nok resultat. Det er tross alt menenskeliv det er snakk om og derfor er det viktig å sitte igjen med et sluttresultat som er verdt alle ressursene, ikke spontante løsninger.

Skrevet

Det er ganske kvalmt å se deg opphøye din egen empati flere ganger, mens du støtter tankegangen om at kvinner som blir utsatt for seksuell trakassering/overgrep som hos venninna mi er oppsøkt av henne selv. Er du en av de som mener at kvinnen er skyld i voldtekt om hun har på vestlig bekledning?

Du må huske på at mange som personen du svarer ikke helt forstår hva empati er. Man forstår heller ikke at det og hjelpe er en ego handling, egentlig. Det er noe vi mennesker ikke liker og vite noe om. Vi tror på det vi kaller godskap, men vil ikke snakke om hva som opprettholder den adferden.

Sosialister har ingen medfølelse med de kvinner som utsettes helt unødvendig for overgrep av mennesker som egentlig burde vært sendt ut, eller være under kontroll på lukkede mottak. De er egoister og er kun opptatt av og fremme sitt eget syn.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...