Gå til innhold

Voksne barn som flytter hjem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt unge, hadde jeg godtatt det. Hadde heller ikke krevd husleie, men mat tenker jeg personen kan stå for selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min har spurt meg om jeg kunne tenkt meg å flytte hjem for å få spart opp penger ^^
Men så har de kjellerleilighet, så blir jo privat for meg, med egen måler for strøm :)

Tenker kaaaanskje å gjøre det...Vet ikke enda :fnise:

Skrevet

I all hovedsak er jeg helt enig, men da regner jeg faktisk ikke med at de samme foreldrene tilbyr sine voksne barn gratis kost og losji. ;) Selv ønsket jeg å betale for meg, men det ville ikke mine foreldre høre snakk om.

Mvh Yvonne :heiajente:

Sikkert. Men så er det ikke slike som deg som faktisk tilbyr å bidra, jeg tenker på! 😊 Jeg tenker på alle de voksne "barna" der ute som tar seg til rette og forventer å bli vartet opp og regelrett forsørget, uavhengig av foreldrenes økonomiske situasjon..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egen leilighet i dag. Der foreldrene mine har penger, og eier litt.

Min mor har nettopp kjøpt seg svært hus. Jeg skal leie ut min leilighet nå, flytte hjem og spare opp mer penger, for å betale de ut av leiligheten. Heldigvis har jeg en ganske grei mor. Så jeg har en plan til tross for at jeg har leilighet.

Anonymous poster hash: 09233...00e

AnonymBruker
Skrevet

De kan bo på gata. Når barna er voksne så trenger ikke foreldre bry seg om hva som skjer med dem.

Anonymous poster hash: f74ba...ef6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 år og bor hjemme enda. Er glad moren min ikke er som mange andre mødre i tråden her.

Er så glad i mammaen min og veldig takknemlig :)

Anonymous poster hash: 0a484...ed0
Skrevet

Jeg hadde syntes det var litt rart og ville aldri gjort det selv. Er jo litt spesielt å forlate redet for så å komme tilbake...er det en grunn blir jo saken en helt annen...

Men OM dette hadde skjedd, så hadde jeg forlanget husleie og at han eller henne bidro til matinnkjøp.

Skrevet

Jeg er 22 år og bor hjemme enda. Er glad moren min ikke er som mange andre mødre i tråden her.

Er så glad i mammaen min og veldig takknemlig :)

Anonymous poster hash: 0a484...ed0

Jeg føler det er annerledes når du har bodd hjemme hele veien... Det å flytte tilbake etter å ha bodd for deg selv blir sært... I mine øyne

Skrevet

Jeg flytter hjem til mamma i sommer for å jobbe, slik som de to forrige årene også. Studerer i utlandet og har gjort det i forskjellige land de siste 5 årene, så jeg har ikke annet valg egentlig. Er veldig glad for at mamma tar imot meg :hjerte: Har vurdert å bli hjemme frem til jul for å skrive masteroppgaven og jobbe deltid, for å ha litt inntekt og ikke ha like mange distraksjoner som om jeg forblir i utlandet - vet ikke om mamma vil at jeg skal bidra med noe så kanskje jeg må høre med henne nå :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 1ab4a...e23
Gjest Godjente
Skrevet

Mine er velkommen hjem, men de må betale for mat og hygieneartikler, sminke osv selv. Jeg har nemlig ikke råd til å legge ut så mye ekstra utgifter nå når jeg er alene.

Skrevet

Jeg studerer i utlandet og når jeg er hjemme i ferier (sommerferien er fire måneder lang) har jeg rett og slett ikke mulighet til å bo noe annet sted enn hjemme. Jeg får bo gratis, og kommer sikkert til å bo der noen måneder når jeg er ferdig med bachelor. Jeg hadde gjort det samme for mine barn. Men jeg hjelper alltid til hjemme og kjøper ofte mat selv, er veldig sosial og har mye å gjøre så jeg er mye borte.

Skrevet

Mine er velkommen hjem, men de må betale for mat og hygieneartikler, sminke osv selv. Jeg har nemlig ikke råd til å legge ut så mye ekstra utgifter nå når jeg er alene.

Alt bortsett fra mat er en selvfølge fra 17 års alder synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar tok imot sin datter med åpne armer da datteren deres var 26 år og hadde en hovedfagsoppgave hun skulle skrive ferdig samtidig som hun jobbet litt ved siden av. Datteren deres hadde bodd i utlandet i flere år og er selvstendig som bare det - men det som "knekte" henne var plutselig kjærlighetssorg fra et havarert samboerskap og abort.

Den ellers så sterke og bilde datteren var litt nede og det var selvsagt for foreldrene å ta henne imot. Hun bodde hjemme i ett år før hun flyttet for seg selv igjen og tok jobb et helt annet sted i landet.

Anonymous poster hash: f409d...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet også at jeg er velkommen hjem når som helst, til gratis mat og oppvartning, det vil ikke si at jeg ikke har mer stolthet enn at jeg faktisk takker pent nei. Såpass selvstendighet forventer jeg av meg selv i midten av tjueårene, takket være god oppdragelse.

Anonymous poster hash: bfd47...644
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved behov kunne godt mine barn bodd hjemme selv som voksne, men da hadde jeg forventet at de bodde der som voksne og tok sin del av husarbeid, samt betalte litt mat og strøm.

Anonymous poster hash: 4355f...0ed
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde hjemme en periode på 9 måneder da jeg var 22. Faktisk var det flere jeg kjente på min alder som bodde hjemme akkurat da. Alle er oppegående folk, men det er ganske dyrt å bo i denne byen, spesielt som student.

Jeg hadde vært syk og måtte avslutte studiene og hadde ingen penger, så jeg hadde ikke noe valg. Bodde bare hjemme til jeg hadde spart opp nok penger til å kunne flytte ut igjen. Betalte ikke for leie og mat mens jeg bodde der, foreldrene mine er ganske greie. Er glad de lot meg bo hjemme så jeg kunne komme meg på beina igjen. Det er selvsagt ikke kjempekult å bo hjemme som 22åring, men det var et nødvendig onde for meg der og da.

Anonymous poster hash: e5761...49c

Skrevet

Jeg flyttet hjem som 22-aaring etter flere aar, da pga sykdom. Foelte meg ganske ubrukelig de maanedene jeg bodde hjemme, da jeg ikke kunne gjoere stort og heller ikke jobbe, men er veldig takknemlig for at foreldrene mine tok meg i mot med aapne armer saa jeg kunne konsentrere meg om aa bli frisk.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Utfra eget så er det noe jeg ikke kunne gjort. Det er en helt absurd løsning og skjønner ikke at det frister noen - uansett grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere synes det var greit om et voksent barn (mener altså 20+, men tenker mest på alderen 20-30 år) flyttet hjem igjen uten at det var noen god grunn? Hvis personen fint kunne forsørget seg selv, men brukte dette for å spare penger.

Hadde dere som foreldre akseptert at et voksent barn bodde hjemme uten å betale husleie og for maten når personen var i jobb?

Anonymous poster hash: 24605...143

Nei, det hadde ikke vært greit.

Dersom det var grunnet samlivsbrudd, kunne naturligvis "barnet" fått bli boende på pike-/gutterommet (hos oss et av gjesterommene) i noen måneder mens hen lette etter ny bolig. Men maks i tre-fire måneder. Og "barnet" måtte naturligvis bidratt til fellesskapets økonomi på lik linje med de andre voksne i husholdningen - 1/3 av strømregninger, kommunale avgifter, internett- og kabel-/parabolutgifter og husholdningsutgifter. Samt bidratt til å holde hus og hage i orden.

"Barnet" måtte innordne seg i de vaner resten av husholdningen har (dvs flertallet bestemmer over fjernkontroll etc). Å låne bilen hadde vært uaktuelt.

Jeg er glad i barna mine, selv om de nå er voksne og har flyttet ut for flere år siden. Men jeg ønsker ikke å bli invadert av dem igjen. De har flyttet ut, må gjerne komme på besøk, men å flytte inn igjen på ubestemt tid og uten visse betingelser hadde vært fullstendig uaktuelt.

Anonymous poster hash: b1581...ddb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...