Gå til innhold

Voksne barn som flytter hjem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere synes det var greit om et voksent barn (mener altså 20+, men tenker mest på alderen 20-30 år) flyttet hjem igjen uten at det var noen god grunn? Hvis personen fint kunne forsørget seg selv, men brukte dette for å spare penger.

Hadde dere som foreldre akseptert at et voksent barn bodde hjemme uten å betale husleie og for maten når personen var i jobb?

Anonymous poster hash: 24605...143
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis formålet er å spare penger til egenkapital for boligkjøp.

• Liker 16
Skrevet

Om det ikke er for å studere, ville jeg sagt nei....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 20 for å spare egenkapital. Betalte noen tusenlapper leie og egen mat da.

Anonymous poster hash: 579af...8ec

• Liker 5
Skrevet

Hjelpes, hvis man kan bo for seg selv, så gjør man det.

Skrevet

Er man over 20 er det på tide at man klarer seg selv etter min mening. Hvis man får lov til å bo hjemme bør man bidra med husarbeid og betale noe for kost og losj. Hvis foreldrene har råd til å spare de pengene og gi tilbake senere, fint, ellers synes jeg det er generelt en uting å spare på andres bekostning som voksen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere synes det var greit om et voksent barn (mener altså 20+, men tenker mest på alderen 20-30 år) flyttet hjem igjen uten at det var noen god grunn? Hvis personen fint kunne forsørget seg selv, men brukte dette for å spare penger. Hadde dere som foreldre akseptert at et voksent barn bodde hjemme uten å betale husleie og for maten når personen var i jobb? Anonymous poster hash: 24605...143

NEI!

Anonymous poster hash: 6093f...473

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 20 for å spare egenkapital. Betalte noen tusenlapper leie og egen mat da.Anonymous poster hash: 579af...8ec

Bodde der i underkant av et år

Anonymous poster hash: 579af...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 20 for å spare egenkapital. Betalte noen tusenlapper leie og egen mat da.

o990d8ec"] 579af...8ec

Men når du betaler for leie og mat så er det helt annerledes. Jeg mener da om man ikke betaler hverken for husleie eller mat. :)

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Alle mine tre barn har "mellomlandet" hos oss i kortere perioder. Bl.a. på grunn av flytting. De har ikke betalt for seg.

Hadde det vært over lengre tid ville vi forventet at de betalte for seg.

Anonymous poster hash: d8cc5...d81
  • Liker 10
Skrevet

Men når du betaler for leie og mat så er det helt annerledes. Jeg mener da om man ikke betaler hverken for husleie eller mat. :)-TS Anonymous poster hash: 24605...143

Da har man fått sydd litt vel mange puter under armene..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit hvis det er i korte perioder (feks en måned eller to mens man finner seg et nytt sted å bo), men hvis det er over lengre tid forventer jeg at de skal bidra med leie og mat, selvfølgelig til en lavere pris enn om de bodde alene.

Anonymous poster hash: ad7b3...fb7
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Hvis det ikke er pga psykisk sykdom eller noe problemer, så hadde jeg sagt nei. Hvis han hadde flyttet ut og ville flytte hjem igjen. Annerledes hvis han bodde hjemme og ikke hadde flyttet ut enda. Jeg hadde aldri sparket min egen unge ut for at han skal klare seg selv.

Endret av Kili
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor hjemme fordi jeg er arbeidsledig. Betaler ingenting, men gjør mye husarbeid. Kommer til å flytte ut når jeg får jobb, er veldig takknemlig for at jeg får være her inntil videre.

Har noen venner som har bodd hjemme et halvt års tid for å spare opp egenkapital. Med dagens marked er det jo eneste muligheten for mange.

Anonymous poster hash: 55b74...768
  • Liker 3
Skrevet

Hadde vært helt greit, såfremt man betalte for mat. Husleie tar jeg ikke av egne barn, men er de i jobb, så kan de betale mat i det minste.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit så lenge de gjør husarbeid og bidrar økonomisk (hvis de har mulighet) og oppfører seg som folk. Jeg synes bare det er hyggelig å være flere i huset.

Anonymous poster hash: d6212...c86
  • Liker 3
Skrevet

Hjemme hos mine foreldre er jeg alltid velkommen og det er jeg glad for :) Men så er jeg enebarn, kanskje det har noe med saken å gjøre? Familie tar vare på hverandre uansett.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere synes det var greit om et voksent barn (mener altså 20+, men tenker mest på alderen 20-30 år) flyttet hjem igjen uten at det var noen god grunn? Hvis personen fint kunne forsørget seg selv, men brukte dette for å spare penger.

Hadde dere som foreldre akseptert at et voksent barn bodde hjemme uten å betale husleie og for maten når personen var i jobb?

Ja det hadde jeg helt klart akseptert hvis grunnen til det var å spare penger til boligkjøp for eksempel.

Jeg har aldri tatt en krone fra mine barn når de bodde hjemme selv om de arbeidet fult. Jeg ba de sette pengene inn på bsu i stedet.

Anonymous poster hash: 18815...6fc

• Liker 2
Skrevet

Min x, som forøvrig er 37 og pappa- bor fremdeles hos moren sin gratis, hun lager maten hans og vasker hans klær. Han bor der og har adresse der, når han ikke har en dame eller to/tre han kan snylte på, slik han gjorde med meg. Levde gratis hos meg til noe var galt, flyttet til en annen dame og hjem til moren, så tilbake til meg, til moren.....osv..... Så NEI det er ikke greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, uten noe MEN!!

Mitt barn hadde alltid vært mitt barn. Om det hadde vært spesielle grunner så ville jeg selvfølgelig ha tatt ett grep og hjulpet "ungen" på plass igjen I livet.

Hadde heller ikke krevd noen form for betaling.

Anonymous poster hash: 7a1c5...5b6
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...