Anim92 Skrevet 22. mai 2015 #81 Skrevet 22. mai 2015 For å trøste: Jeg rota noe sinnsykt på rommet fram til jeg flytta ut som 18åring, og når jeg nå har egen leilighet er det som regel (nesten overdrevent) strøkent. Jeg ler og skylder at jeg har arvet pappas behov for petimetersystem.. Uansett. For meg trur jeg det hadde slått an om dere hadde gjort et skikkelig "prank". Litt barnslig, men når barna er såpass gamle, bør man ikke trenge å fortelle at rommet bør ryddes som om hun er et barn. Vis heller poenget tydelig med en prank som går på noe av rotet.. Har ingen forslag på hva, men jeg bare ser for meg at det hadde vært vittig. Om du trenger inspirasjon på typen prank jeg ser for meg:
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #82 Skrevet 22. mai 2015 Ingen "snille og gode foreldre" blir møtt med respekt heller. Jo, i det lange løp så gjør de det... Den eneste type respekt man oppnår ved å være tøff og striks er av typen øyetjenere. Anonymous poster hash: b921b...bcf 1
Bestevenninna di Skrevet 22. mai 2015 #83 Skrevet 22. mai 2015 Jeg kjenner jeg blir helt matt av alle svar om å på pakke sakene i søppeøsekker og kaste det. Hvordan dette er ikke oppdragelse, det er bruk av frykt, mangel på grenser ovenfor barna, og respekt for deres ting! Hvis dette er en metode dere bruker burde dere gå i dere selv først fir så å gå å be barnet/ungommen om unnskylding. Makan! Så til ts: Jeg må si meg enig i at det handler om oppdragelse, da ryddesans er noe man må lære barna og terpe på gang på gang som alt annet. Her er det mange foreldre som gir opp for lett eller bruker feile metoder og det blir en kamp, ikke en lærdom. Jeg sier ikke at datra di er dårlig oppdratt generelt jeg sier bare dere har denne delen og fortsatt jobbe sammen med henne med. Ikke overlat henne til seg selv så hun blir en av di ungdommene folk klager på i kollektiv-tråden her på Kg er du snill. Gi henne di verktøyene hun trenger for å leve ett voksent og ansvarfullt liv. Hvordan kan du gjøre dette? Jo det kan du ved å først respektere henne og tingene hennes. Avtal tid hvor det passer for dere begge og sett dere ned å ta en prat. Si; vi ser at vi har latt det få sklidd ut det/di siste årene på rommet ditt da vi mener at dette er ditt ansvar. Vi ser nå att vi har vært for slepphent og vil gjerne utruste deg bedre til den dagen du flytter ut. Det er ikke akseptabelt at rommet ditt flyter over som det gjør. Fra nå av skal rommet vaskes en gang i uka. Dette skal være gjort før søndags kveld klokken 8. Sånn ellers skal kopper og fat bæres på kjøkkene seinest før en legger seg og settes i maskina. Vi forventer at fra nå av så slenger du skittentøyet ditt i den nye kurva på rommet og bretter sammen klærne du ikke bruker før kvelden er omme. Vi veit dette er nytt og uvant men vil dette for ditt eget beste og håper du vil sammarbeide. Så er det viktig at dere følger opp med f.eks tre advarsler systemet. Når det gjelder å vaske før uka er omme. Så kan man si; Nå er det snart helg, hadde det ikke vært koselig å tatt det å ha helga fri? Bare en vennlig påminnelse om at rommet skal være tatt til i morgen kveld. Er det søndag ettermiddag så sier man: da er det bare å gå å ta rommet. Dette gjør duuansett hva di holder på med, da får di bare avslutte. Obs. Her er det viktig at dere hat snakket om felles grenser og kjøreregler så det ikke er noe du bare trekker ut av hatten når du føler for det og baret/ungdommen føler seg trygg. Denne metiden er også fin for å lære di ansvar og det å disponere tiden sin. - Lykke til
Bestevenninna di Skrevet 22. mai 2015 #84 Skrevet 22. mai 2015 Ble mange skrivefeil over. Veit ikke hvordan man får til å redigere. Så håper rettskrivingspatruljen på KG overlever
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #85 Skrevet 22. mai 2015 Jeg har ikke lest hele, men det kan jo og være at datteren er deprimert. Jeg har noen i familien som er det, og husene deres ser ut som jeg vet ikke hva. Anonymous poster hash: 2e3ea...959
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #86 Skrevet 22. mai 2015 Trekker litt på smilebåndet av hele denne tråden jeg... Jenta er tydeligvis helt oppegående, ikke er hun kriminell og ikke er hun narkoman.. bare litt rotete... Og her kommer råd om kasting, konsekvenser, konfiskering,utkastelse osv. Er folk virkelig så pripne og prinsippfaste? Hva med å hjelpe litt og tilby seg å få orden i kaoset? Tror bare ting har tatt litt overhånd for jenta, og da vet vi jo alle hvor vanskelig det kan være å ta seg inn igjen. Anonymous poster hash: b921b...bcf Som tenåring gadd jeg ikke rydde eller vaske fordi jeg visste at bare det ble ille nok så kom noen andre til å ta det til slutt, om ikke helt så i alle fall delvis. Så jeg ville aldri rådet noen til å hjelpe til. Man må få virkelig kjenne på hvor stor og sur jobb det er, for å i fremtiden kunne føle ansvar for sitt eget rot og ha en ordentlig motivasjon til å aldri, aldri la det skli ut igjen. Anonymous poster hash: 6fbfc...fc2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå