pantertante Skrevet 22. mai 2015 #61 Skrevet 22. mai 2015 Slike som deg er skremmende. Litt etter litt vil dere ta rettigheter og frihet fra folket, arbeidsgivere osv. En kan lure på hvor det skal ende før dere er fornøyd. Hva slags samfunn vil til slutt vil ende opp med. Alle disse rettigheten, all den friheten i alle år vi har kjempet for vil dere ta fra oss. Det er skamfullt. Til slutt ender vi opp som et av de landene vi føler synd på, vi forakter. Anonymous poster hash: c4fef...682 Ta rettigheter og frihet fra folket? Og som vi (?) har kjempet for i alle år? Hvilken kamp, å fremstille kvinner i reklamer på menns premisser ? Hvor gammel er du? Det finnes en tankevekkende video - hvor man bl.a har byttet om rollene i tåpelige reklamer m.m. - som det kan være en idé å spandere noen minutter på. Ikke at jeg tror alle i tråden her gidder å se den eller se den ferdig. Heller ikke tar innover seg innholdet i den, dessverre. Men her er den; http://magazine.good.is/articles/intermission-what-if-gender-roles-in-advertising-were-reversed 1
Tibbie Skrevet 22. mai 2015 #62 Skrevet 22. mai 2015 Er feminist og er opptatt av at reklame er "politisk korrekt". Jeg mener denne er innafor. Ville det vært greit om denne jenta var mindre pen? Skal ikke pene jenter få bli fotografert eller være med i reklamer lengre? Bare overvektige og mindre pene? Noen spør hva en lettkledd kvinne har å gjøre med en grill. Vel, det er tydelig sommer på bildet, og man sommergriller vanligvis når det er varmt ute. Hun har på seg en BADEDRAKT! Hvorfor må hun ha på seg så mye klær? En badedrakt er jo mer enn de fleste har på seg på stranden eller i hagen på varme dager (mennene inkludert). Dessuten skal bildet være til inspirasjon for folk som skal sende inn sine egne bilder. Skal alle pene jenter og alle som viser lår diskvalifiseres? Nei, overvektige damer ødelegger kvinnekampen litt, siden de fyrer seg opp og raser av alt - sånn at folk tror at alle feminister er slik. 1
Timza Skrevet 22. mai 2015 #63 Skrevet 22. mai 2015 Ja, i akkurat denne reklamen. Det jeg kritiserer er ukritisk bruk av hud og nakenhet i alle mulige sammenhenger. Men hvorfor? Hvorfor er hud og nakenhet ille? Det som er ille hvis man viser usunne mennesker og tegner dem som slik det skal være. Alt for tynn jente som er naken hadde jeg forstått reaksjoner på. Retusjert til det tullete nakenhet hadde jeg forstått reaksjoner på, men når det er sunn nakenhet, hvor er problemet?
mijaa Skrevet 22. mai 2015 #64 Skrevet 22. mai 2015 Men hvorfor? Hvorfor er hud og nakenhet ille? Det som er ille hvis man viser usunne mennesker og tegner dem som slik det skal være. Alt for tynn jente som er naken hadde jeg forstått reaksjoner på. Retusjert til det tullete nakenhet hadde jeg forstått reaksjoner på, men når det er sunn nakenhet, hvor er problemet? Du ser overhode ingen problemer med de reklamebildene her, regner jeg med? 2
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #65 Skrevet 22. mai 2015 Men hvorfor? Hvorfor er hud og nakenhet ille? Det som er ille hvis man viser usunne mennesker og tegner dem som slik det skal være. Alt for tynn jente som er naken hadde jeg forstått reaksjoner på. Retusjert til det tullete nakenhet hadde jeg forstått reaksjoner på, men når det er sunn nakenhet, hvor er problemet? Problemet er at det burde være frivillig å oppleve nakenhet. Jeg har null ønske om å se den nakne kroppen til kjendiser av varierende status klistret opp på for eksempel busskuret jeg bruker. Jeg mener så absolutt at det er sunt å se kropper i alle størrelser og varianter, men dette bør gjøres på en helt annen måte enn via overseksualisert reklame, tv, avisoppslag osv. Ta for eksempel serien Newton hadde om pubertet! En fullstendig sunn og grei måte å se nakenhet og kropp på. Overredigerte, seksualiserte modeller som trekkplaster for alt fra grill til ketchup til gummistøvler derimot er ikke noe som gir et sunt perspektiv på kropp. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #66 Skrevet 22. mai 2015 Problemet er at det burde være frivillig å oppleve nakenhet. Jeg har null ønske om å se den nakne kroppen til kjendiser av varierende status klistret opp på for eksempel busskuret jeg bruker. Jeg mener så absolutt at det er sunt å se kropper i alle størrelser og varianter, men dette bør gjøres på en helt annen måte enn via overseksualisert reklame, tv, avisoppslag osv. Ta for eksempel serien Newton hadde om pubertet! En fullstendig sunn og grei måte å se nakenhet og kropp på. Overredigerte, seksualiserte modeller som trekkplaster for alt fra grill til ketchup til gummistøvler derimot er ikke noe som gir et sunt perspektiv på kropp. Men du ser sikkert mer enn gjerne Senkveld eller Else, Torsdag kveld på Nydalen osv osv , og all naknhet påfunnene de finner på til stadig for morros skyld for å le, hva? Det gjør vel ikke noe? Men du vil bare klage på de som plager deg spesielt. Anonymous poster hash: c4fef...682
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #67 Skrevet 22. mai 2015 Men du ser sikkert mer enn gjerne Senkveld eller Else, Torsdag kveld på Nydalen osv osv , og all naknhet påfunnene de finner på til stadig for morros skyld for å le, hva? Det gjør vel ikke noe? Men du vil bare klage på de som plager deg spesielt. Anonymous poster hash: c4fef...682 Har aldri sett på noen av de programmene, ikke min type humor
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #68 Skrevet 22. mai 2015 Har aldri sett på noen av de programmene, ikke min type humor Hvilken nakenhet på tv snakker du om da. Som er påtvunget deg å se? Anonymous poster hash: c4fef...682
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #69 Skrevet 22. mai 2015 Hvilken nakenhet på tv snakker du om da. Som er påtvunget deg å se? Anonymous poster hash: c4fef...682 Jeg har ikke nevnt tv noe sted? Jeg snakker om reklame generelt og reklame finnes i alle medier. Jeg ser blader og aviser på butikken, pupper som illustrasjonsbilde for saker på nettaviser, plakater i busskur og lignende.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #70 Skrevet 22. mai 2015 Jeg har ikke nevnt tv noe sted? Jeg snakker om reklame generelt og reklame finnes i alle medier. Jeg ser blader og aviser på butikken, pupper som illustrasjonsbilde for saker på nettaviser, plakater i busskur og lignende. " Jeg mener så absolutt at det er sunt å se kropper i alle størrelser og varianter, men dette bør gjøres på en helt annen måte enn via overseksualisert reklame, tv, avisoppslag osv. " Anonymous poster hash: c4fef...682
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #71 Skrevet 22. mai 2015 " Jeg mener så absolutt at det er sunt å se kropper i alle størrelser og varianter, men dette bør gjøres på en helt annen måte enn via overseksualisert reklame, tv, avisoppslag osv. " Anonymous poster hash: c4fef...682 Kjære vene... Jeg bruker TV som ETT eksempel på medier som har reklame, og det var det eneste du klarte å ta til deg fra innlegget mitt?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #72 Skrevet 22. mai 2015 Kjære vene... Jeg bruker TV som ETT eksempel på medier som har reklame, og det var det eneste du klarte å ta til deg fra innlegget mitt? Du sa du ikke nevnte tv noe sted og jeg viser deg det Anonymous poster hash: c4fef...682
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #73 Skrevet 22. mai 2015 Du sa du ikke nevnte tv noe sted og jeg viser deg det Anonymous poster hash: c4fef...682 Ja, jeg husket feil. Jeg har såvidt nevnt TV i ett inlegg. Alle dere kjempetøffe AB-er får kjappe dere og ta meg på det
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #74 Skrevet 22. mai 2015 Kjære vene... Jeg bruker TV som ETT eksempel på medier som har reklame, og det var det eneste du klarte å ta til deg fra innlegget mitt? og det er faktisk heller ikke det du sier. overseksualisert reklame, tv, avisoppslag Anonymous poster hash: c4fef...682
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #75 Skrevet 22. mai 2015 og det er faktisk heller ikke det du sier. overseksualisert reklame, tv, avisoppslag Anonymous poster hash: c4fef...682 Flott! Takk for at du tok opp det! Gir virkelig dybde til diskusjonen!
guttemann Skrevet 22. mai 2015 #76 Skrevet 22. mai 2015 Poenget er at reklamen bruker kvinnekropp for å selge et produkt som bruken av kropp ikke har noe med å gjøre. Synes jeg denne reklamen er veldig seksy? Nei. Ville jeg funnet på å KLAGE på noe slikt? Nei. Men skjønner jeg at noen er lei av at man absolutt skal bruke kvinnekropper til helt markedsføring av alle mulige produkter? Ja. Og å klage på markedsføringen krever strengt tatt mindre energi enn å delta i diskusjonen denne tråden, noe flere på begge sider (og jeg selv) gjør. At noen presterer å innbille seg at dette handler om ytringsfrihet og kvinneundertrykking er intet mindre enn imponerende. Stkkars dem, de må ha det tungt.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #77 Skrevet 22. mai 2015 Poenget er at reklamen bruker kvinnekropp for å selge et produkt som bruken av kropp ikke har noe med å gjøre. Synes jeg denne reklamen er veldig seksy? Nei. Ville jeg funnet på å KLAGE på noe slikt? Nei. Men skjønner jeg at noen er lei av at man absolutt skal bruke kvinnekropper til helt markedsføring av alle mulige produkter? Ja. Og å klage på markedsføringen krever strengt tatt mindre energi enn å delta i diskusjonen denne tråden, noe flere på begge sider (og jeg selv) gjør. At noen presterer å innbille seg at dette handler om ytringsfrihet og kvinneundertrykking er intet mindre enn imponerende. Stkkars dem, de må ha det tungt. Jeg forsto ikke helt det du skriver her. Altså, hva du egentlig mener om denne type reklame. Anonymous poster hash: 3b005...c18
guttemann Skrevet 22. mai 2015 #78 Skrevet 22. mai 2015 Jeg forsto ikke helt det du skriver her. Altså, hva du egentlig mener om denne type reklame. Anonymous poster hash: 3b005...c18 Jeg bryr meg egentlig ikke, men jeg skjønner at folk som erl lei av at kvinnekropp alltid blir brukt til å selge irrelevante produkter reagerer. Og jeg skjønner virkelig ikke de som synes det er problematisk at det finnes regler mot å bruke kvinnekropp for å selge irrelevante produkter. 2
Timza Skrevet 22. mai 2015 #79 Skrevet 22. mai 2015 Du ser overhode ingen problemer med de reklamebildene her, regner jeg med? Som sagt så er det mulig å overdrive, og et par av dem er det. Nakenhet kan brukes rett og det kan brukes feil. Problemet er at det burde være frivillig å oppleve nakenhet. Jeg har null ønske om å se den nakne kroppen til kjendiser av varierende status klistret opp på for eksempel busskuret jeg bruker. Jeg mener så absolutt at det er sunt å se kropper i alle størrelser og varianter, men dette bør gjøres på en helt annen måte enn via overseksualisert reklame, tv, avisoppslag osv. Ta for eksempel serien Newton hadde om pubertet! En fullstendig sunn og grei måte å se nakenhet og kropp på. Overredigerte, seksualiserte modeller som trekkplaster for alt fra grill til ketchup til gummistøvler derimot er ikke noe som gir et sunt perspektiv på kropp. Men da er det ditt problem. Du trenger ikke prakke ditt problem over på andre fordi du er hårsår. Nakenhet er sunt og helt naturlig. Det er mennesker som er ditt problem isåfall om du sliter med å se nakenhet. Hva gjør du da isåfall på sommeren? Menn som jogger i kun shorts, og lettkledde kvinner i sommerkjoler? Sunt perspektiv til kropp er jo kroppen i seg selv som vises. Et normal mann eller dame med mindre klær på skader jo ingen. Om det er dette som er argumentet ditt så må du jo angripe sommerkolleksjonene til omtrent alle klesdesignerne nå som det nærmer seg en tid hvor kropp og hud blir naturlig å se overalt rundt oss.
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #80 Skrevet 22. mai 2015 Som sagt så er det mulig å overdrive, og et par av dem er det. Nakenhet kan brukes rett og det kan brukes feil. Men da er det ditt problem. Du trenger ikke prakke ditt problem over på andre fordi du er hårsår. Nakenhet er sunt og helt naturlig. Det er mennesker som er ditt problem isåfall om du sliter med å se nakenhet. Hva gjør du da isåfall på sommeren? Menn som jogger i kun shorts, og lettkledde kvinner i sommerkjoler? Sunt perspektiv til kropp er jo kroppen i seg selv som vises. Et normal mann eller dame med mindre klær på skader jo ingen. Om det er dette som er argumentet ditt så må du jo angripe sommerkolleksjonene til omtrent alle klesdesignerne nå som det nærmer seg en tid hvor kropp og hud blir naturlig å se overalt rundt oss. Men jeg har da ikke sagt at jeg har et problem med nakenhet! Hvor i alle dager får du det fra at jeg ikke tåler å se folk i mindre klær på sommeren?! Du drar jo slutninger ut fra løse lufta her. Jeg snakker om overseksualiserte kropper som brukes aktivt i reklame i alle medier. En dame i bikinipå stranda eller i en lett sommerkjole på shopping er ikke en reklame for noe så ulogisk som en bruktbil, golfball eller nesehårstrimmer. Det er blant annet i slike sammenhenger kropp, nakenhet og sex blir problematisk. Når det brukes ukritisk og helt unødvendig som blikkfang. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå