Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

.... for stort sett er det vel mannfolka som har "tatt grillingen" og ofte så blir kjøttet brent...

Anonymous poster hash: 8f7b5...0f8

:hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at annonsen er teit, det er jammen ikke stort man ser av den rumpa! Hadde jeg vært mann og i målgruppa for den reklamen hadde jeg vært veldig skuffet!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor mange menn klager (tar jo helt av i kommentarfeltet i artikkelen), man kan jo se nakne jenter på nettet og i blader, filmer osv, hvorfor er det så utrolig viktig på akkurat slike reklamer også? Dersom man føler et behov for å se på lettkledde jenter kan man jo gjøre det på så enormt mange andre måter. Hvorfor akkurat ved en grill og lignende?

Anonymous poster hash: c9c4c...6ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva har en rumpe med grilling å gjøre? For at single menn skal runke til det? :fnise:

Har du aldrig spruta sæd på grillen før du,setter en fin tuch på smaken

Anonymous poster hash: 2f9ee...65b

Skrevet

Ja jeg ser den, poenget mitt er at det er fullstendig unødvendig å spille på sex.

Men det er jo det det ikke er. Damer er et blikkfang. Ønsker man oppmerksomhet og sikkerhet ovenfor sin reklame om at den skal sees så bruker man jo de triksene man har innenfor markedsføring. Antydning til rumpe eller pupper vil få menn til å kaste et blikk på den, og dermed også reklamen i seg selv. Oppdrag fullført.

Gjest loveli
Skrevet

Jada, overvektige, strekkmerker, feil her og der helt greit.

Men med en gang noen ser helt ok ut blir det klager og skriking og det må fjernes: Vi vil ikke se!

http://www.vg.no/rampelys/coop-fjerner-lettkledd-grillreklame-etter-facebook-klager/a/23455679/

Tipper dette er noen overvektige kjerringer som har klagd inn som er misfornøyde med seg selv.

Anonymous poster hash: c4fef...682

Flott reklame! Flott dame!

Selvfølgelig har ikke en rumpe noe på en grillreklame å gjøre sånn direkte. Men rumpa selger jo produktet. Jeg skjønner at noen kan reagere på nettopp dette, men jeg for min del synes det er greit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor mange menn klager (tar jo helt av i kommentarfeltet i artikkelen), man kan jo se nakne jenter på nettet og i blader, filmer osv, hvorfor er det så utrolig viktig på akkurat slike reklamer også? Dersom man føler et behov for å se på lettkledde jenter kan man jo gjøre det på så enormt mange andre måter. Hvorfor akkurat ved en grill og lignende?

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: b3f6a...584

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: b3f6a...584

Hvorfor?

Skrevet

Men det er jo det det ikke er. Damer er et blikkfang. Ønsker man oppmerksomhet og sikkerhet ovenfor sin reklame om at den skal sees så bruker man jo de triksene man har innenfor markedsføring. Antydning til rumpe eller pupper vil få menn til å kaste et blikk på den, og dermed også reklamen i seg selv. Oppdrag fullført.

Fortsat; unødvendig! Det er ikke nødvendig å vise hverken nakne kvinner eller menn for å selge noe, vi er bare så vant til å se det at vi tror det skal være sånn. Men det er fullt mulig å lage synlig reklame og selge produktet sitt uten å vise pupper og muskler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg ser den, poenget mitt er at det er fullstendig unødvendig å spille på sex.

Ser du noen ha sex på det bildet. Det gjør nemlig ikke noen andre her. Skitten fantasi du har. :jolie:

Skrevet

Fortsat; unødvendig! Det er ikke nødvendig å vise hverken nakne kvinner eller menn for å selge noe, vi er bare så vant til å se det at vi tror det skal være sånn. Men det er fullt mulig å lage synlig reklame og selge produktet sitt uten å vise pupper og muskler.

Det er ikke nødvendig, men det fungerer. For at en reklame skal selge, så må man få oppmerksomheten. Det er der sex kommer inn. Menn liker damer og menn ser på damer. Ja, det er enkelt og "sluskete" men det fungerer, og det er hele poenget. Man bruker bare biologen og hva vi har lært av denne for å få solgt noe.

AnonymBruker
Skrevet

Det er et sommerbilde. Sommer og grilling. Sommer = kvinne i bikini. Man vil vise minst mulig av kvinnen. For da hadde du klagd om man hadde vist mest mulig.

Å vise kun hodet stikkende ut av grillen hadde sett rart ut.

Naken kvinne? Hvor ser du naken kvinne? Det er ikke rart folk syter og klager når kvinne i bikini ser NAKEN ut for dem. :hakeslepp:

AnonymBruker
Skrevet

Om det er relevant for produktet er det greit, ikke ellers.

Anonymous poster hash: 3b005...c18

• Liker 1
Skrevet

Om det er relevant for produktet er det greit, ikke ellers.

Anonymous poster hash: 3b005...c18

Tull. Markedsføring blir brukt i haugevis av metoder der budskapet til slutt ikke har noen sammenheng med en historie eller førsteinntrykket. Det er førsteinntrykket som er viktig for å skape interesse. Med interesse så sørger man for at flere ser produktet også, og "boom", man har solgt flere produkter enn hvis du skulle laget reklame og kun hadde att et bilde av en grill der med en pølse. Grill og pølse i seg selv er lite spennende forstår du.

Skrevet

Ser du noen ha sex på det bildet. Det gjør nemlig ikke noen andre her. Skitten fantasi du har. :jolie:

haha! Kvinneguiden altså!

Nei, ingen har sex på bildet. Men å vise rumpe, pupper, lår osv osv på en lekker kvinnekropp hentyder på til at man har lyst til å ligge med denne dama, sant!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke nødvendig, men det fungerer. For at en reklame skal selge, så må man få oppmerksomheten. Det er der sex kommer inn. Menn liker damer og menn ser på damer. Ja, det er enkelt og "sluskete" men det fungerer, og det er hele poenget. Man bruker bare biologen og hva vi har lært av denne for å få solgt noe.

Ja, men at det fungerer betyr ikke at det er greit. Det fungerer å kaste katten sin ut av vinduet på bilen når man skal på sommerferie også, men det er ikke greit. En noe drastisk sammenligning, men allikevel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

haha! Kvinneguiden altså!

Nei, ingen har sex på bildet. Men å vise rumpe, pupper, lår osv osv på en lekker kvinnekropp hentyder på til at man har lyst til å ligge med denne dama, sant!

Ja, fysj , lekker kropp. Få den bort. Inn med stygg kropp. :skratte:

Skrevet

Det er et sommerbilde. Sommer og grilling. Sommer = kvinne i bikini. Man vil vise minst mulig av kvinnen. For da hadde du klagd om man hadde vist mest mulig.

Å vise kun hodet stikkende ut av grillen hadde sett rart ut.

Naken kvinne? Hvor ser du naken kvinne? Det er ikke rart folk syter og klager når kvinne i bikini ser NAKEN ut for dem. :hakeslepp:

Jeg sa vel ikke at det er en kliss naken kvinne i akkurat denne reklamen gjorde jeg vel? Jeg bare påpeker at reklamer som bruker nakenhet (eller lettkleddhet) og sex som trekkplaster er på villspor og at dette kroppsfokuset og seksualiseringen av alt og ingenting er unødvendig.

• Liker 1
Skrevet

Ja, men at det fungerer betyr ikke at det er greit. Det fungerer å kaste katten sin ut av vinduet på bilen når man skal på sommerferie også, men det er ikke greit. En noe drastisk sammenligning, men allikevel.

Hvilket formål mener du det å kaste katten sin ut vinduet i fart har med dette å gjøre?

1. Man skal skape oppmerksomhet.

2.. Man skal selge et produkt.

Hvordan hadde du skapt oppmerksomhet, som du vet fungerer?

Skrevet

Ja, fysj , lekker kropp. Få den bort. Inn med stygg kropp. :skratte:

Hallo i luken menneske!

Jeg har ikke sagt noen steder at flotte kvinnekropper skal erstattes i media med "stygg kropp". Jeg synes faktisk ingen kropper er stygge, de er bare kropper! Jeg har sagt at nakne/lettkledde kropper ikke er nødvendig å bruke overhodet!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...