AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jada, overvektige, strekkmerker, feil her og der helt greit. Men med en gang noen ser helt ok ut blir det klager og skriking og det må fjernes: Vi vil ikke se! http://www.vg.no/rampelys/coop-fjerner-lettkledd-grillreklame-etter-facebook-klager/a/23455679/ Tipper dette er noen overvektige kjerringer som har klagd inn som er misfornøyde med seg selv. Anonymous poster hash: c4fef...682 7
frk91 Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Selvfølgelig er det noen som blir støtt av slike reklamer. Tipper det er de samme som hyller damekropper som er fulle av strekkmerker og slapp hud etter barnefødsler. Vet ikke om jeg har gått glipp av feministgenet, men jeg ser ikke poenget i å ta seg nær av slike reklamer. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er overvektig. Strekkmerker har jeg også. Jeg hadde aldri stått i bikini og grillet sånn. MEN.. det får da være måte på hva man skal henge seg opp i. Det der var ikke en reklame jeg hang meg opp i i hvert fall. ...men herlighet da... Jeg vet ikke hvem som har hengt seg opp i den, jeg... om det er damer med strekkmerker eller menn som liker damer med strekkmerker, men det spiller ingen rolle... Det første jeg tenkte på var at det er fint med damer foran grillen, for stort sett er det vel mannfolka som har "tatt grillingen" og ofte så blir kjøttet brent... Anonymous poster hash: 8f7b5...0f8 2
peppermyntete Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Det er jo litt teit å spille på sex i en reklame som handler om grilling da. Sjelden man griller med sprettrumpa. Men jeg er forsåvidt enig i at folk blir litt for støtt av litt for mye rart, samtidig som jeg skjønner dem. Vi lever i et samfunn der kropp og sex blir brukt som virkemiddel over alt og det er da strengt tatt helt unødvendig. 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er så lei av at hver gang noen reagerer på den latterlige seksualiseringen av alt i samfunnet, så får de beskjed om å ta av seg de røde strømpene og slanke seg.Anonymous poster hash: 75d4d...37b 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er så lei av at hver gang noen reagerer på den latterlige seksualiseringen av alt i samfunnet, så får de beskjed om å ta av seg de røde strømpene og slanke seg.Anonymous poster hash: 75d4d...37b Men du hadde neppe reagert på det om det hadde vært en OVERVEKTIG dame. Du hadde neppe da kalt det SEKSUALISERING. Da hadde du nok ropt flott, så bra. Men fordi dama er slank og har en fin figur skrikes det fort: seksualisert. Da må det bort. Seksualisert. Latterlig. Nesten hele bildet er dekket av natur og grill. Anonymous poster hash: c4fef...682 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Hahaha! Da jeg så reklamen, tenkte jeg bare "så hun er ikke redd hun skal få fett-sprut fra grillinga på seg og brenne seg?" Kan i grunnen bli litt oppgitt og irritert over mange reklamer der man ikke ser budskapet for bare pupp-og-rumpegreier, men akkurat den der reagerte jeg ikke på. Anonymous poster hash: 517b8...680
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Overvektige damer som har klaget? Jeg er "undervektig" og var en av de som klaget, fordi jeg er møkk lei seksualisering av absolutt alt bare for å skape blikkfang og selge! Det er motbydelig hvordan bensinstasjoner som vil selge bensin bruker bikinidamer i annonser som omrent ser ut som at de får orgasme når de fyller bensin (fordi "ejakulering" fra en "tube" er jo såå hot ikke sant, nop) , og hvordan noen som skal selge en yoghurt bruker en kvinne som stikker fingern inn i munnen og suger på den med slørete og forførende blikk fordi hun søler litt yoghurt på fingern sin. Anonymous poster hash: d1949...576 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #9 Skrevet 21. mai 2015 Overvektige damer som har klaget? Jeg er "undervektig" og var en av de som klaget, fordi jeg er møkk lei seksualisering av absolutt alt bare for å skape blikkfang og selge! Det er motbydelig hvordan bensinstasjoner som vil selge bensin bruker bikinidamer i annonser som omrent ser ut som at de får orgasme når de fyller bensin (fordi "ejakulering" fra en "tube" er jo såå hot ikke sant, nop) , og hvordan noen som skal selge en yoghurt bruker en kvinne som stikker fingern inn i munnen og suger på den med slørete og forførende blikk fordi hun søler litt yoghurt på fingern sin. Anonymous poster hash: d1949...576 Å sammenligne dette med det bildet er litt drøyt. Vi skal være glad vi bor i et fritt land som Norge, og ikke de landene som Saudi Arabia, Iran, Afghanistan, osv. Når kvinner klager over bilder som det der i tråden lurer jeg på om de ikke hadde trives bedre i et av de landene der. For å kalle et slikt bilde seksualisert, og gå så langt som å KLAGE på det, herregud, skjerp deg. Anonymous poster hash: c4fef...682
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #10 Skrevet 21. mai 2015 Man kan gå rundt å være glad, se humoristisk på ting. Eller gå rundt og være sur og bitter, klage på alt man ser. Det sier noe om personen man er. Folk som klager på reklamer og alt som er har lite problemer i livet. Ellers så hadde de neppe vært så pirkete på småting som dette. Anonymous poster hash: c4fef...682 1
Gjest Kili Skrevet 21. mai 2015 #11 Skrevet 21. mai 2015 Men hva har en rumpe med grilling å gjøre? For at single menn skal runke til det?
mijaa Skrevet 21. mai 2015 #12 Skrevet 21. mai 2015 Men hva har en rumpe med grilling å gjøre? For at single menn skal runke til det? Akkurat her er jeg faktisk enig med deg, Kili. Jeg skjønner rett og slett ikke poenget med reklamebilder som det der. HVORFOR er den rumpa der? Kommer alle menn nå til å spurtløpe og kjøpe ny grill? Neppe. Så hvorfor ikke bare reklamere for det faktiske produktet? 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #13 Skrevet 21. mai 2015 Akkurat her er jeg faktisk enig med deg, Kili. Jeg skjønner rett og slett ikke poenget med reklamebilder som det der. HVORFOR er den rumpa der? Kommer alle menn nå til å spurtløpe og kjøpe ny grill? Neppe. Så hvorfor ikke bare reklamere for det faktiske produktet? Du har selvsagt selv aldri grillet i bikini? Du går inn og kler på deg før eventuel grilling? Anonymous poster hash: 10376...01f
mijaa Skrevet 21. mai 2015 #14 Skrevet 21. mai 2015 Du har selvsagt selv aldri grillet i bikini? Du går inn og kler på deg før eventuel grilling? Anonymous poster hash: 10376...01f Hva jeg gjør er urelevant. Spør igjen; hvorfor er den rumpa der? Jeg er klar over at kroppen i dette tilfellet utgjør en latterlig liten del av reklamebildet, men det er mer tendensen enn akkurat dette bildet jeg "hisser" meg opp over. Kvinnekroppen brukes jo for å selge alt fra herrejeans til griller til bruktbiler, og det synes jeg er usmakelig og unødvendig. 3
Gjest Kili Skrevet 21. mai 2015 #15 Skrevet 21. mai 2015 Akkurat her er jeg faktisk enig med deg, Kili. Jeg skjønner rett og slett ikke poenget med reklamebilder som det der. HVORFOR er den rumpa der? Kommer alle menn nå til å spurtløpe og kjøpe ny grill? Neppe. Så hvorfor ikke bare reklamere for det faktiske produktet?Det kunne like godt stå "kom å kjøp grill og få denne deilige kvinne rumpa med på kjøpet" xD 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #16 Skrevet 22. mai 2015 For en merkelig måte og reklame på! Skal det liksom friste folk? Også kun for menn mellom 20 og 50 da. HahahahaAnonymous poster hash: c9c4c...6ad 1
Timza Skrevet 22. mai 2015 #17 Skrevet 22. mai 2015 Det er jo litt teit å spille på sex i en reklame som handler om grilling da. Sjelden man griller med sprettrumpa. Men jeg er forsåvidt enig i at folk blir litt for støtt av litt for mye rart, samtidig som jeg skjønner dem. Vi lever i et samfunn der kropp og sex blir brukt som virkemiddel over alt og det er da strengt tatt helt unødvendig. Er jo en mening bak det hele. Poenget var jo å rette reklamen mot menn mellom 25 og 50 år. Sex selger, og sånn er det og sånn vil det alltid være. Få oppmerksomheten og sjansen er stor for at resten av reklamen blir betraktet også, så etter 2 sekunder av kikking på dama så blir grillen sett. ^^
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #18 Skrevet 22. mai 2015 Er jo en mening bak det hele. Poenget var jo å rette reklamen mot menn mellom 25 og 50 år. Sex selger, og sånn er det og sånn vil det alltid være. Få oppmerksomheten og sjansen er stor for at resten av reklamen blir betraktet også, så etter 2 sekunder av kikking på dama så blir grillen sett. ^^ Ja jeg ser den, poenget mitt er at det er fullstendig unødvendig å spille på sex.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #19 Skrevet 22. mai 2015 Synes også det er hysteri , bare man ser litt nakenhet, og spesielt om dama er slank og veldreid. Da er det skittent og ekkelt. Men er det overvektige kvinner som lar seg avbilde i bikinien hylles hun for sitt mot? Grenser til mobbing av kropper. Synes man kan vise naken hud uten at folk skal reagere på det hele tiden! Anonymous poster hash: 77dff...e23 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #20 Skrevet 22. mai 2015 Jeg vet ikke hvem jeg respekterer minst. De som klager eller de som bøyer seg for en gjeng psykopater. Dette er samme holdninger som IS har. Vel, minus drap da. Men hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke klage på at damer får kjøre bil også. I Saudi-Arabia (vestens "bestevenn") så blir damer som blir tatt for å kjøre bil straffet, som regel med fengsel eller pisking. ALLE kan få en pen kropp om de virkelig går inn for det. Og de få små prosentene av jordas befolkning som desverre er født stygge kan bruke sminke og vips så blir de pene de også. Anonymous poster hash: 97786...b18 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå