Gå til innhold

Kan jeg bli kastet ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spent på hvordan det går!

Anonymous poster hash: d1390...b35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Hvis du leser hele tråden så har TS forklart det meste, nemlig at hun skylder penger flere steder og har rett og slett prioritert feil mht. betalinger. Hun har ikke dårlig råd fordi hun har mistet jobben eller er syk. Er litt lei av at det blir ropt om mangel på empati hver gang det kommerer kritikk. Disse kommentarene kommer nesten alltid fra mennesker som sliter selv og synes synd på seg selv og egentlig rettferdiggjør egen situasjon under dekke av å støtte noen andre. Jeg har hatt økonomiske problemer selv tidligere - det vet jeg at andre (som Blondie65) også har, og derfor har forståelse for at man kan begå feil og havne I en vanskelig situasjon.Men her er TS altså voksen og ikke bare ansvarlig for egen situasjon men evner ikke å se at hennes holdninger trenger en overhaling samt at hun må ta drastiske valg for å endre situasjonen. Da er responsene deretter. Anonymous poster hash: b916f...ec9

Ja, jeg har vært ung og dum og gjort store feil i livet jeg også. Men i en alder av 30 hadde jeg skjønt at alt har en årsak og en virkning.

Jeg har likevel aldri vært i den situasjonen at jeg har lagt månedsvis etter med husleien, lovet å gjøre opp, brutt avtalen for deretter å forvente å få fortsette å bo i boligen. Jeg har også hatt betalingsanmerkninger og elendig kredittverdighet, men aldri i en situasjon at jeg ikke skjønte sammenhengen mellom å holde avtaler og goodwill.

Det kan gå rett vest for noen og enhver, men det går virkelig ikke å stikke hodet så fullstendig i sanden som trådstarter gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har vært en berg- og dalbane for meg. Jeg startet med litt generell irritasjon over folk som ikke betaler for seg, spesielt når det er til privatpersoner.

Så kjente jeg at jeg syntes litt synd på TS som hadde skuffet disse menneskene som hadde strukket seg langt for å hjelpe henne. Hun ønsket å betale tilbake og få kontroll på en skakkjørt økonomi, og når man først har kjørt seg så fast økonomisk sett, så er det nok ekstremt vanskelig å komme ut av. Det begynner så smått, kanskje på grunn av dårlig tallkunnskap eller forståelse for penger, eller mangel på oversikt. Også sitter folk i det, for gjelda blir større.

Dette inntrykket ble forsterket av at det ikke virker som TS forstår omfanget av situasjonen sin. Jeg har egentlig lyst å be TS om å lage et budsjett, men jeg er ikke sikker på om hun har nok kontroll til å finne reelle tall. Jeg kjenner jeg blir frustrert.

Og nå mot slutten virker det som om at den eneste grunnen til at TS ville prøve å betale disse 50.000 hun er skyldig er for å fortsette å bo der, og når hun skjønner at det ikke er mulig så er liksom ikke tilbakebetalingen noe viktig. TS, hvis du har familie som kan gi deg et lån på 50.000, så synes jeg du skal ta det og betale huseier i mesteparten du er skyldig. Behold nok til å ha som depositum til et rom på max 5000 kr.

Helt ærlig ville jeg nok søkt Luksusfellen om hjelp, for jeg tror det er det nærmeste du noen gang vil komme det mirakelet du trenger for å få orden på økonomien din.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ts her:

liten oppdatering, fikk svar på mail og de henviser til at ved brudd så gjelder ikke oppsigelsestid.
De gir meg mulighet til å betale 12000 til neste uke, deretter 12 000 neste mnd. etc
Så da er det bare å prøve å skaffe det.
Takk for råd og innspill!

og ja jeg vil fortløpende ta en vurdering om jeg kan fortsette å bo her.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må da forstå at du ikke har råd til å betale 12 000 i leieinntekter dersom du har 15 000 netto utbetalt?!

Anonymous poster hash: 53666...f97
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

da må jeg bare leve på 3000 pr måned. Må jo også betale tilbake pengene til huseier uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts her:

liten oppdatering, fikk svar på mail og de henviser til at ved brudd så gjelder ikke oppsigelsestid.

De gir meg mulighet til å betale 12000 til neste uke, deretter 12 000 neste mnd. etc

Du skal ta en vurdering på om du har råd til å bo der?

Kan du fortelle meg hvordan denne vurderingen vil gå? FORDI DEN GÅR IKKE.

Gjør deg selv en tjeneste og finn en billig hybel, bli kvitt all gjeld, og ta et kurs i økonomi.

da må jeg bare leve på 3000 pr måned. Må jo også betale tilbake pengene til huseier uansett...

helt ærlig, er du litt smålig tilbakestående eller noe? Prøver faktisk ikke gjøre narr av deg, men det må være noe som er litt feil oppi hodet ditt om du ikke ser at du ikke kan fortsette å bo der du bor.

Hvis husleien er 12000 og skal betales en gang i måneden, du skylder 50 000 som skal betales fortest mulig. Det går ikke? Du må spare alt av inntekter i 18 måneder for å få betalt tilbake 50 000. Det vil si at du betaler husleie, 12000, spiser ingenting, gjør ingenting, ikke noe nett, busskort, telefon INGENTING. Og fortsatt vil du ikke klare å betale det tilbake før om et og et halvt år. Og da vil du være død, av sult og dumhet.

Endret av Yzma
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

husleien er normalt på 8000, men 12 000 inkluderer jo nedbetaling av det som er utestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden viser hvor viktig det er for utleier å ha depositum.

I tillegg være kjapt ute når husleien ikke er betalt i tide.

TS vil fort koste utleier et halvt år med husleie. Mange er avhengige av leieinntekter for å betjene egne lån.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

husleien er normalt på 8000, men 12 000 inkluderer jo nedbetaling av det som er utestående.

Ok. Så 4000x 13 = rundt 50000, så da har du 3000 kroner å leve på hver måned.

Du tror ikke han som eier huset heller vil kaste deg ut, slik at du får mer penger å betale til han hver måned?

Om du bor i en hybel og betaler 4-5000, så har du 7000-8000 å betale hver måned, og fortsatt 3000 og leve for. Og det tar kun litt mer enn et halvt år og betale tilbake og bli gjeldsfri, hvertfall denne gjelden.

Ønsker du virkelig å leve som en fattigmann lenger enn du må?

Endret av Yzma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ts her:

Gud så heldig du er! Da må du bare skaffe til veie de pengene, og ALLTID prioritere husleie fremover. HUSLEIE; ALLTID; UANSETT:

Anonymous poster hash: b0007...77b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gud så heldig du er! Da må du bare skaffe til veie de pengene, og ALLTID prioritere husleie fremover. HUSLEIE; ALLTID; UANSETT:

ja, det er målet!!!! og de vil bli første pri, alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriver de i mailen at du får fortsette å bo der? Bare lurer siden de henviser til at ved brudd på kontrakt så gjelder ikke oppsigelsestid?

Hvis det ikke står mer i mailen så virker det på meg som de bare går med på en nedbetalingsplan?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skriver de i mailen at du får fortsette å bo der? Bare lurer siden de henviser til at ved brudd på kontrakt så gjelder ikke oppsigelsestid?

Hvis det ikke står mer i mailen så virker det på meg som de bare går med på en nedbetalingsplan?

Det har du rett i (ikke ts)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ts her:

ja de sier at dersom jeg ønsker å fortsette å leie så må jeg betale 12000 for denne mnd asap og 12 000 for neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er jammen heldig! Håper det ordner seg for deg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

takk, og takk for alle råd og innspill og til de som har tatt seg tid til å forsøke å hjelpe meg.

jeg er iallefall positiv innstilt og håper jeg får ordnet slik at jeg får betalt dem tirsdag!

Hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke for å helle en bøtte med isvann over hodet på deg, men ser du ikke at dette ikke går? Hvor skal du få 12000 fra asap nå???

Anonymous poster hash: 2c7c5...5b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utgifter har du i løpet av en måned, i tillegg til trekket ditt på 5000 kr? Har du ingen lån utenom? Har du bil? Tar du buss? Kjæledyr? Medisiner, tv, telefon, internett, treningsstudio, strøm? Det er en grunn til at du ikke har betalt husleien din i nesten et halvt år. Jeg går ut i fra at du ikke har brukt 15.000kr i måneden på mat og moro?

Ja, det går fint an å leve på 3000kr dersom alle andre utgifter er betalt, men er de det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har egentlig bare gamle regninger og annet jeg betaler på.

strøm, internet og alt er inkl i husleie.
så mat og annet som er nødvendig trenger jeg penger til... tror jeg godt kunne overlevd på en 1000 lapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...