Gå til innhold

Kan jeg bli kastet ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eier du møbler? Selg de. Eier du mer tøy enn du trenger? Selg noe av det. Har du bil eller sykkel? Selg selg selg.

Om så det får inn bare 50 kroner, så få ting vekk. Tjen så mange kroner som du overhodet kan, vis at du virkelig prøver. Gå til NAV, be om hjelp. Ta vaskejobb eller sitt barnevakt. Hva enn du kan for å tjene mer. Du kan rett og slett ikke bo i den byen du bor i når du tjener så lite.

Du er virkelig i ei knipe nå, men du kan komme deg ut. Men da må du aktivt jobbe HARDT for å komme deg ut av den. Du har ikke råd eller tid til å sitte og vente på at noen skal svare eller hjelpe deg. Du må hjelpe deg selv.



Anonymous poster hash: 94d26...fae
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro meg, jeg tenker hele tiden på hvordan jeg skal ordne det, hvem jeg kan spørre, og i det hele tatt hvordan jeg skal løse det.
Jeg har ikke lovet noen ting, men jeg har sagt at jeg vil forsøke å innhente utestående beløp innen 14 dager. Om jeg greier det, så håper jeg at de kan kansellere oppsigelsen.
Om ikke vil de få beskjed og vi får da snakke sammen hvordan vi skal løse det samt at jeg flytter 1.7.



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du møbler? Selg de. Eier du mer tøy enn du trenger? Selg noe av det. Har du bil eller sykkel? Selg selg selg.

Om så det får inn bare 50 kroner, så få ting vekk. Tjen så mange kroner som du overhodet kan, vis at du virkelig prøver. Gå til NAV, be om hjelp. Ta vaskejobb eller sitt barnevakt. Hva enn du kan for å tjene mer. Du kan rett og slett ikke bo i den byen du bor i når du tjener så lite.

Du er virkelig i ei knipe nå, men du kan komme deg ut. Men da må du aktivt jobbe HARDT for å komme deg ut av den. Du har ikke råd eller tid til å sitte og vente på at noen skal svare eller hjelpe deg. Du må hjelpe deg selv.

Anonymous poster hash: 94d26...fae

Hvorfor sier alle at jeg tjener så dårlig lurer jeg på... Jeg har en fastlønn på rundt 31 000 per måned, etter skatt får jeg normalt utbetalt 20 000.

I tillegg kommer jo dette trekket på fem tusen, men i realiteten har jeg 20 K hver måned.

Er det normalt i dag at folk tjener så mye mer?

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og jo mer man får solgt, jo lettere er det å flytte, og jo mindre penger trenger man å bruke på å leie lagerplass, og jo lettere er det å få sjansen til å sove på sofaen hos en venn eller flytte inn på ett rom i bofellesskap.



Anonymous poster hash: 226cd...f6e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, jeg tenker hele tiden på hvordan jeg skal ordne det, hvem jeg kan spørre, og i det hele tatt hvordan jeg skal løse det.

Jeg har ikke lovet noen ting, men jeg har sagt at jeg vil forsøke å innhente utestående beløp innen 14 dager. Om jeg greier det, så håper jeg at de kan kansellere oppsigelsen.

Om ikke vil de få beskjed og vi får da snakke sammen hvordan vi skal løse det samt at jeg flytter 1.7.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Det er her du tenker feil. Du kan ikke stole på hjelp utenfra. Du er nødt til å hjelpe deg selv. Du er nødt til å kutte utgifter, og få inn så mye raske penger som du kan. Du sier at de du kjenner sliter med økonomien også. Les det du skriver, de har ikke råd til å hjelpe deg!

Du sier ingenting om du jobber eller ei. men uansett så må du jobbe mer! Får du en nedbetalingsplan er du nødt til å kunne betjene den! Og det klarer du aldri med så lav inntekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier alle at jeg tjener så dårlig lurer jeg på... Jeg har en fastlønn på rundt 31 000 per måned, etter skatt får jeg normalt utbetalt 20 000.

I tillegg kommer jo dette trekket på fem tusen, men i realiteten har jeg 20 K hver måned.

Er det normalt i dag at folk tjener så mye mer?

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

På papiret har du kanskje mye, men ikke i lommeboka, og det er hva som teller.

Anonymous poster hash: 86fbc...c29

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.
Har fortsatt ikke fått noe svar på epost fra huseier, tror dere jeg får svar?



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, det er sjelden jeg gidder å hisse meg opp for noe som står skrevet her inne på KG, men gud bedre for en jævla kverulant du er TS. Her skriver folk til deg at det er DU som ikke har betalt og overholdt DIN husleiekontrakt og allikevel klarer du bare å komme med: "Ja, men, jo, men". Ikke nok med at du ikke har klart å betale leia di, men du begynner å skal KREVE å bo i leiligheten lengre enn normalt ved kontraktbrudd også... Du tenker kanskje ikke på at huseier kan ha fått unødvendig trøbbel fordi DU ikke betaler husleia di som avtalt?? Klart han vil pælme deg ut for så å finne noen som betaler slik at han kan leve sitt liv uten å tenke på at sånne som deg forpester deg det.

Endret av She_Leiva
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Har fortsatt ikke fått noe svar på epost fra huseier, tror dere jeg får svar?

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Nei. Tror du må ringe, men de er sikkert på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Har fortsatt ikke fått noe svar på epost fra huseier, tror dere jeg får svar?

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Tviler. Hadde det vært meg hadde jeg vært drittlei og sett det som utrolig frekt å foreslå fortsatt leieforhold. Håper det ordner seg, men i anstendighetens navn, Gjør opp for deg, legg deg langflat og flytt !!

Anonymous poster hash: e7b21...0e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Tror du må ringe, men de er sikkert på jobb

Jeg får vel tilbakemelding når de har lest min epost. ellers får jeg snakke med de senere ikveld.

Vi bor jo i "samme" hus så.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier alle at jeg tjener så dårlig lurer jeg på... Jeg har en fastlønn på rundt 31 000 per måned, etter skatt får jeg normalt utbetalt 20 000.

I tillegg kommer jo dette trekket på fem tusen, men i realiteten har jeg 20 K hver måned.

Er det normalt i dag at folk tjener så mye mer?

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Nå må du våkne opp kjære deg. Folk sier du tjener dårlig fordi du i realiteten tjener 15 tusen i måneden. Ikke 20. Og 15 tusen er ALT for lite når du har så mye gjeld og ikke klarer å betale noe så viktig som husleie. Det er kanskje ikke lite om man har mindre utgifter, men har man så mye man må betale som det du har, så er 15 tusen ingenting. Skjønner du virkelig ikke det? Du klarer ikke betale for deg! Ergo du tjener for lite.

Anonymous poster hash: 94d26...fae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du det er for huseier å få et tap på 50.000,-

Håper ikke det er en barnefamilie du leier hos, sånn at det også er barn i bildet som vil lide for at du ikke betaler for deg.



Anonymous poster hash: 7ae1a...508
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du våkne opp kjære deg. Folk sier du tjener dårlig fordi du i realiteten tjener 15 tusen i måneden. Ikke 20. Og 15 tusen er ALT for lite når du har så mye gjeld og ikke klarer å betale noe så viktig som husleie. Det er kanskje ikke lite om man har mindre utgifter, men har man så mye man må betale som det du har, så er 15 tusen ingenting. Skjønner du virkelig ikke det? Du klarer ikke betale for deg! Ergo du tjener for lite.

Anonymous poster hash: 94d26...fae

Når man har 15.000,- i mnd i lommepenger så er det nok mye. Ts har jo ikke betalt husleie, så da har hun hatt 15K å bruke på alt annet tull...

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS Her;
Alt som har kommet inn har også gått ut igjen, jeg har nok for mye å betale på i forhold til hva jeg tjener.
Men i gjennomsnitt så vil jeg ikke si at min lønn er så mye dårligere, men selvfølgelig når man sitter igjen med 0,- flere uker før neste lønn, da har man ikke nok.
Har sendt mail til en som leier ut et rom på finn for 1500! så håper det kanskje kan bli noe.
Da burde jeg jo ha muligheten til å betale tilbake en del tusen per måned.



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om misligholdet av leien er vesentlig, (3 måneder anses som vesentlig) så kan utleier sende deg et krav om betaling eventuelt kreve utflytting innen 14 dager, deretter begjære utkastelse fra namsmannen.



Anonymous poster hash: eab8d...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tro meg, jeg tenker hele tiden på hvordan jeg skal ordne det, hvem jeg kan spørre, og i det hele tatt hvordan jeg skal løse det.

Jeg har ikke lovet noen ting, men jeg har sagt at jeg vil forsøke å innhente utestående beløp innen 14 dager. Om jeg greier det, så håper jeg at de kan kansellere oppsigelsen.

Om ikke vil de få beskjed og vi får da snakke sammen hvordan vi skal løse det samt at jeg flytter 1.7.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Nå har folk sagt det til deg mange ganger, og gitt deg mange gode råd, men det går jo ikke inn. Jeg prøver igjen. DU HAR IKKE RÅD TIL Å BO DER. Selv om huseier, mot all formodning og bedre vitende, lar deg få bo der så har du rett og slett ikke råd.

Ta deg sammen. Flytt inn i kollektiv. Gå på økonomikurs hos Nav. Snakk med gjeldsrådgivere. Kutt matutgiftene, handle de billigste produktene. Ikke kjøp klær eller andre ting du ikke absolutt behøver. Spar penger, betal gjeld.

Det er du, og bare du som kan ordne opp i dette. Men da må du ta deg sammen, og ikke tenke "det ordner seg", for det kan du ta deg faen på at det ikke gjør når du oppfører deg sånn som du har gjort hittil.

Du er helt latterlig tafatt, og du kommer bare til å slite mer og mer hvis du ikke tar deg sammen nå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet det, så jeg må prøve å finne meg noe rimeligere! Så håper jeg får svar fra han med finn annonsen.
Men jeg får ikke skaffet ny bopel på dagen.



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet det, så jeg må prøve å finne meg noe rimeligere! Så håper jeg får svar fra han med finn annonsen.

Men jeg får ikke skaffet ny bopel på dagen.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Hohohohoho, en mann som leier ut et rom for 1.500 kr mnd i Oslo?

Forbered deg på "ekstrajobb"! :plystre:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohohohoho, en mann som leier ut et rom for 1.500 kr mnd i Oslo?

Forbered deg på "ekstrajobb"! :plystre:

he he , det var et kollektiv, men ja har ikke planer om den type ekstra jobb. ;)

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...