Gå til innhold

Kan jeg bli kastet ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her:

det er nok ikke mye du får i hovedstaden for 5000 eller mindre.

for 7 år siden bodde jeg på studentbolig og betalte 6000 for en 30kvm bolig.

selv i kollektiv ligger vel prisene på det.



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette en tulle tråd? Du legger ut mailen du har skrevet osv..gjenkjennelsesfare?

Betal huseier og FLYTT. Må du flytte til foreldre så må du nesten det da..muligens du kan søke to Nye jobber? Du trenger nok noen år til å rydde opp I økonomien. Om du er flink går du raskere. Lykke til!

Håper det ordner seg



Anonymous poster hash: 12f28...c1d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

jeg betaler ikke 12500, men 8000 per måned og det er faktisk veldig billig for den størrelsen og område!

Og eksakt hva jeg skylder dem pr. dags dato er vel 44.000, men så skal jo snart neste mnd. leie også betale, så rundt regnet blir det 50 000.

Mine foreldre har heller ikke så mye å rutte med, og er vel kanskje derfor jeg har havnet i en ond sirkel, har måttet klare meg selv siden jeg flyttet hjemmefra...

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Har vert selvstendig økonomisk siden jeg var 14 og har leilighet/bil i byen i dag(er 29) med samme lønn som deg, indeksregulering medtatt (tjener mer i dag men kjøpte for lenge siden). Slutt å "sikkert derfor" "min feil hva?" holdningen din. Provoserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:

det er nok ikke mye du får i hovedstaden for 5000 eller mindre.

for 7 år siden bodde jeg på studentbolig og betalte 6000 for en 30kvm bolig.

selv i kollektiv ligger vel prisene på det.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result?location=0%2F20061&sort=1&PRICE_FROM=1&PRICE_TO=6000

Anonymous poster hash: b0007...77b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra for deg!! Er godt å se at ikke alle gjør samme feilene som meg :)

Takk uansett til alle som har brukt sin tid på å komme med råd og nyttige tips.

jeg håper jo det ordner seg.



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men i en alder snart 30 så har jeg ikke lyst til å bo i kollektiv.

Samt går det opp i opp, mht strøm og andre avgifter som gjerne kommer i et kollektiv.

Hvor jeg bor nå har jeg alt inkludert til den pris.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få ledig rom i bofellesskap i Oslo ned i 4000,-. Så lenge du tåler lite plass og noe usentralt, og det må du nesten. Dersom du leier et ledig rom av en privatperson som bor i boligen er de ikke alltid like rigide ift. 3 måneders depositum - siden de tross alt er i boligen og har noe oversyn. Da kan du komme ned i f.eks. 6 uker, og er nede i en sum du kan få lånt om du trygler foreldre eller en snill tante, eller ber sjefen pent om forskudd på lonn.

Flere banker har også depositumslån til unge, dog dette forutsetter at du ikke har betalingsanmerkninger el.l. Ta deg uansett en samtale i en bank og med NAV.

Du har fått mye tyn her så det er for så vidt ingen grunn til å si så mye mer - men en viss holdningsendring trenger du. Bare det å skrive til huseier slik du gjor sender litt dårlige vibber. Når man ikke har betalt husleie på fire måneder så reagerer man ikke på en oppsigelse med at det er en "lite hyggelig beskjed å få" - man er overrasket over at den ikke er kommet for lenge siden.

Du har ikke kort tid på å finne deg en ny bolig, du har i realiteten hatt flere måneder. Dagen du ikke kan betale husleie er dagen det er soleklart at du ikke har råd til å bo der - ergo skulle boligjakten ha begynt for fire måneder siden. Du er altså ikke slengt ut på gaten, du har satt deg der.

Krisesituasjoner krever drastiske endringer. Om det så er å pakke koffertene og dra til en slektning eller finne en ny jobb du egentlig ikke vil ha. Du må foreta deg noen store omveltninger om du skal snu situasjonen din.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men i en alder snart 30 så har jeg ikke lyst til å bo i kollektiv.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Nå begynner jeg virkelig å lure på om denne tråden er ment alvorlig. At du ikke har lyst å bo i kollektiv er en latterlig uttalelse. Du har ikke råd til å bo alene i Oslo. Så enkelt er det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei skjønner det. jeg får se hva huseierne svarer og så får jeg vel kikke litt på finn over mulige bopel.



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men i en alder snart 30 så har jeg ikke lyst til å bo i kollektiv.

Samt går det opp i opp, mht strøm og andre avgifter som gjerne kommer i et kollektiv.

Hvor jeg bor nå har jeg alt inkludert til den pris.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Du er faktisk ikke i den posisjonen hvor du kan si du ikke har lyst til noe.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

ja jeg hadde nok vært kvalifisert for luksusfellen, men skal nå prøve å rydde opp i rotet.

pengene har vel gått med til å betjene all annen gjeld som haster og som man har hatt en del år oppi gjennom..

Håper det ordner seg jeg også, tror jeg trenger et mirakel.. :sjokkert:

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Her er det en tankefeil, det er svært lite som haster mer enn husleie. Jeg håper du har lært det nå, tak over hodet kommer først.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet det til neste gang!



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg betaler ikke 12500, men 8000 per måned og det er faktisk veldig billig for den størrelsen og område!

Og eksakt hva jeg skylder dem pr. dags dato er vel 44.000, men så skal jo snart neste mnd. leie også betale, så rundt regnet blir det 50 000.

Mine foreldre har heller ikke så mye å rutte med, og er vel kanskje derfor jeg har havnet i en ond sirkel, har måttet klare meg selv siden jeg flyttet hjemmefra...

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Mine foreldre har heller ikke så mye å rutte med, men jeg har klarer meg helt fint økonomisk av den grunn! Det er ganske mange som må klare seg selv fra de flytter hjemmefra. For en tåpelig unnskyldning. Og om du skylder de 40.000 er det mer enn 4 mnd du ikke har betalt leie for.

Kanskje du skal finne deg en ny jobb og flytte til et billigere sted? Begynne å ta ansvar i en alder av snart 30.

Anonymous poster hash: a73b5...565

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt tegninga og forstår at jeg har rotet meg opp i dette, på egen hånd! Jeg kan ikke skylde på andre, og må ta ansvar for mine egne handlinger.
Men jeg håper også det ordner seg.



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt tegninga og forstår at jeg har rotet meg opp i dette, på egen hånd! Jeg kan ikke skylde på andre, og må ta ansvar for mine egne handlinger.

Men jeg håper også det ordner seg.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

det ordner seg ikke, DU ordner det!

Håper aldri jeg får en leietaker som deg! Hos oss er det kun 1 mnd etterslep på husleie før oppsigelsen blir sendt!

Anonymous poster hash: 40b43...bc2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, men i en alder snart 30 så har jeg ikke lyst til å bo i kollektiv.

Samt går det opp i opp, mht strøm og andre avgifter som gjerne kommer i et kollektiv.

Hvor jeg bor nå har jeg alt inkludert til den pris.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Du er faktisk ikke i den posisjonen at du kan velge hva du har lyst til eller ei. Beggars can't be choosers. Så enkelt er det.

Det var nettopp en tråd her på forumet som omhandlet at mennesker med barn prøvde å få seg rom i kollektiv. Det sier noe om at når ting går til helvete så har man ikke anledning til å velge i det hele tatt. Du får bare være glad for at du ikke drar med deg et barn inn i kollektivet i tillegg. Flytte må du.

Anonymous poster hash: b0007...77b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler ikke 12500, men 8000 per måned og det er faktisk veldig billig for den størrelsen og område!

Og eksakt hva jeg skylder dem pr. dags dato er vel 44.000, men så skal jo snart neste mnd. leie også betale, så rundt regnet blir det 50 000.

Mine foreldre har heller ikke så mye å rutte med, og er vel kanskje derfor jeg har havnet i en ond sirkel, har måttet klare meg selv siden jeg flyttet hjemmefra...

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Men da er det ikke 4 mnd du skylder husleie for, men 5 1/2 mnd.

Hvordan i alle dager skal du klare å betale 8000,- hver mnd + de pengene du må låne nå, for du skjønner at de pengene du låner skal betales tilbake?

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Luksusfellen så sier økonomene at det er krise om man ligger 14 dager etter med husleien, og du skylder husleie for 5 1/2 mnd :sjokkert:

I tillegg så tror du at du skal få fortsette å bo der. Hvor er virkelighetssansen?

Du nevner tidligere i tråden at du ikke får feriepenger. Har du akkurat begynt å jobbe?



Anonymous poster hash: 7ae1a...508
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...