Gå til innhold

Blitt svindla på finn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Selfridge

Du sier jo følgende:

"Jeg forstår ikke hvorfor du tydeligvis har et så stort problem med å hjelpe folk. Flest mulig folk får vite hvordan personen er, og det er vel bare bra?"

For det første: hvis du fortsetter å stille de samme spørsmålene så får du de samme svarene. Det er vel ikke vanskelig for deg å forutse?

Og det er ikke bare fordi jeg er uenig med deg at du kan påstå at jeg har et stort problem med å hjelpe folk som om det skulle vært en vedtatt sannhet.

At du ikke FORSTÅR min side av saken er ikke mitt problem.

I'm out. Dere får fortsette å leke detektiver her inne og overbevise hverandre om at det er helt trygt (og overhode ikke naivt) å overføre penger til fremmede på finn så lenge dere har et navn (dere klarer å finne på face), en adresse og et telefon nummer. Ser det funker bra gitt.

Jeg begynner å se hvorfor det er så lett å svindle enkelte her inne...

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Men hvor mange ganger skal TS si det? Hun har innrømt at det var dumt gjort, også driver du å forsetter med den hakkinga di? Tror du at det hjelper å si det tusen ganger? Hun_har_innrømt at det var teit gjort.

Jeg begynner å se hvorfor svindling foregår når du tydeligvis er mer opptatt av å fortelle TS hvor naiv hun er, at det er hennes feil og at hun er dum, enn å støtte henne og gi råd om hva hun burde gjøre. Hun har anmeldt saken, hvorfor forsetter du?

Du har sikkert sagt det samme hundre ganger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et lite tilleggspoeng jeg ikke kan huske at noen andre har nevnt her: Når svindleren har gjort dette gjentatte ganger, tyder det på at hun har rota til livet sitt skikkelig. Da synes jeg ikke man kategorisk kan slå fast at dette ikke er familiens problem. Blåbærets telefon kan derfor, om enn utilsiktet, også ha fungert som en bekymringsmelding. Og uansett synes jeg det er greit at familien er informert før politiet slår til.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tilleggspoeng jeg ikke kan huske at noen andre har nevnt her: Når svindleren har gjort dette gjentatte ganger, tyder det på at hun har rota til livet sitt skikkelig. Da synes jeg ikke man kategorisk kan slå fast at dette ikke er familiens problem. Blåbærets telefon kan derfor, om enn utilsiktet, også ha fungert som en bekymringsmelding. Og uansett synes jeg det er greit at familien er informert før politiet slår til.

Skrev noe liknende, som (selvfølgelig) ble ignorert; bedre at familien klarer å ordne opp, enn at vedkommende får en anmeldelse og eventuelt dom etter seg.

Anonymous poster hash: 1808e...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel legge til en liten oppdatering jeg og da, siden vi ble svindlet av samme person.

Dro ned på politikontoret i dag for å anmelde henne. Politiet ville faktisk ikke ta i mot anmeldelsen! Forklarte selvsagt hele greia med at hun har svindlet mange over lengre tid osv, men politimannen sa enkelt og greit at de har hverken nok penger eller ressurser til å holde på med sånne småsaker..

Tar en tur ned igjen på mandag og håper på at jeg treffer på en annen som er litt mer forståelsesfull enn han jeg snakket med i dag. For hun svindleren skal faktisk IKKE få slippe unna!

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel legge til en liten oppdatering jeg og da, siden vi ble svindlet av samme person.

Dro ned på politikontoret i dag for å anmelde henne. Politiet ville faktisk ikke ta i mot anmeldelsen! Forklarte selvsagt hele greia med at hun har svindlet mange over lengre tid osv, men politimannen sa enkelt og greit at de har hverken nok penger eller ressurser til å holde på med sånne småsaker..

Tar en tur ned igjen på mandag og håper på at jeg treffer på en annen som er litt mer forståelsesfull enn han jeg snakket med i dag. For hun svindleren skal faktisk IKKE få slippe unna!

Jeg er sikker på at både Dagbladet og VG vil synes at denne saken er interessant.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at både Dagbladet og VG vil synes at denne saken er interessant.

Ja, men det jo faktisk en kjent sak at politiet nedprioriterer slike saker, dessverre. Men jeg prøver igjen på mandag, og hvis det fortsatt ikke går, så får jeg ta kontakt med der hvor Blåbæret leverte inn sin anmeldelse..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har navnet hennes og plassen hun bor,ring å gi bekymringsmelding til barnevernet. Hun kan umulig være en god mor !!!!

Anonymous poster hash: 4503c...210

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida

(...)

Jeg har sagt det før; du vet ikke hvem du tar kontakt med, hvilken situasjon de er i og hva slags relasjon de har seg i mellom. Hvis du ringer hjem til familien og far er døende av kreft og mor er helt fra seg av sorg og alvorlig deprimert føler du likevel at du er i din fulle rett til å trenge deg på og opplyse om at barnet deres er fælt og at du krever pengene dine? Da ligger det i lufta at du forventer at de hjelper deg. Det er høyst upassende. Og det er ikke bare i et scenario der kreft er involvert at det er upassende.

(...)

Anonymous poster hash: fbcbf...ad5

Hva er verst for et familiemedlem i en vanskelig situasjon? A: At en ukjent person ringer og ber datteren/søsteren deres ringe dem tilbake fordi hun skylder dem penger. B: Å få høre at datteren/søsteren er anmeldt for flere tilfeller av svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, spent på hva politiet finner ut av. :icon_lol:

Får håpe de gir henne en ordentlig straff, sånn at flere slipper å bli svindlet av samme dama.

Har du fått pengene?

Anonymous poster hash: a1d0f...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Har du fått pengene?

Anonymous poster hash: a1d0f...f0f

Nei. Hun sier bare at hun skal overføre, men det tror jeg ingenting på.

Håper politiet kan hjelpe meg, så derfor får jeg bare vente å se hva de gjør videre. Håper de tar opp saken og gir henne en saftig bot. Det er ikke greit å svindle så mange mennesker. Gir dere en oppdatering om jeg hører noe fra politiet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Siden du har navnet hennes og plassen hun bor,ring å gi bekymringsmelding til barnevernet. Hun kan umulig være en god mor !!!!

Anonymous poster hash: 4503c...210

Ja det er sant. Kanskje jeg skulle gjort det.

Er ikke så veldig glad i å snakke i telefon, så går det an å sende en melding? e-post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange ganger skal TS si det? Hun har innrømt at det var dumt gjort, også driver du å forsetter med den hakkinga di? Tror du at det hjelper å si det tusen ganger? Hun_har_innrømt at det var teit gjort.

Jeg begynner å se hvorfor svindling foregår når du tydeligvis er mer opptatt av å fortelle TS hvor naiv hun er, at det er hennes feil og at hun er dum, enn å støtte henne og gi råd om hva hun burde gjøre. Hun har anmeldt saken, hvorfor forsetter du?

Du har sikkert sagt det samme hundre ganger nå.

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du har navnet hennes og plassen hun bor,ring å gi bekymringsmelding til barnevernet. Hun kan umulig være en god mor !!!!

Anonymous poster hash: 4503c...210

Nei ærlig talt, dette har barnevernet INGENTING med før noen eventuelt er dømt (og strengt tatt ikke da heller, så lenge det ikke går utover barna).

Ikke misbruk barnevernets ressurser på slikt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ærlig talt, dette har barnevernet INGENTING med før noen eventuelt er dømt (og strengt tatt ikke da heller, så lenge det ikke går utover barna).

Ikke misbruk barnevernets ressurser på slikt.

Så du mener en person må være dømt for noe for å få bekymringsmelding på seg?

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener en person må være dømt for noe for å få bekymringsmelding på seg?

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Jeg mener at man må ha grunn til å mistenke omsorgssvikt for å melde fra til barnevernet. TS har ingen grunn til å mistenke noe slikt, hun kjenner jo ikke dama en gang. Og barnevernet kan ikke gjøre en dritt med løse anklager om noe som er helt irrelevant for barnas ve og vel.

Husk at barnevernet skal avdekke omsorgsSVIKT, at noen er en kjip forelder har ikke noe å si.

Utrolig provoserende at noen vil kaste bort tida til en av de viktigste institusjonene vi har, bare for å hevne seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at man må ha grunn til å mistenke omsorgssvikt for å melde fra til barnevernet. TS har ingen grunn til å mistenke noe slikt, hun kjenner jo ikke dama en gang. Og barnevernet kan ikke gjøre en dritt med løse anklager om noe som er helt irrelevant for barnas ve og vel.

Husk at barnevernet skal avdekke omsorgsSVIKT, at noen er en kjip forelder har ikke noe å si.

Utrolig provoserende at noen vil kaste bort tida til en av de viktigste institusjonene vi har, bare for å hevne seg.

Hva vet vi egentlig? Det er bedre å sende en melding for mye, enn å aldri sende melding. Svindleren har svindlet mange mennesker + blitt utestengt fra en butikk pga stjeling. Hun virker ikke helt god altså. Og selv om de får en melding, så betyr det ikke at de kommer til å gjøre noe.

Anonymous poster hash: f66ae...525

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet vi egentlig? Det er bedre å sende en melding for mye, enn å aldri sende melding. Svindleren har svindlet mange mennesker + blitt utestengt fra en butikk pga stjeling. Hun virker ikke helt god altså. Og selv om de får en melding, så betyr det ikke at de kommer til å gjøre noe.

Anonymous poster hash: f66ae...525

Da kan vi jo bare melde inn alle umoralske mennesker, og lene oss tilbake og se barnevernet kollapse under for mye arbeid. Kjempelurt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus!! Holder dere på enda!

Ødelagt tråden helt jo..

Anonymous poster hash: dca92...9b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen BURDE pengene være på konto! Gi oss beskjed i morgen ts :)

Anonymous poster hash: b273d...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...