Gå til innhold

Blitt svindla på finn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg må fortelle dere noe helt sykt.

Jeg kom i kontakt med en fyr på Facebook. Han fortalte meg nettopp at broren til svindleren er blitt dømt for opptil 8 ran. I tillegg så har hun svindlet en bekjent av han jeg snakker med, mens han lå på sykehuset. Hun har altså stjelt bankkortet hans, og brukt det på en spilleside.

Han forteller meg også at svindleren har unngått å betalt husleie i 3 mnd, og nesten ikke har hatt mat i huset pga spillegalskap.... Hallo?? Og hun har barn? Er ikke dette en grunn til å sende bekrymringsmelding til barnevernet?

Er helt sjokkert her jeg sitter.

Altså....  :hakeslepp: !!!!!!!

Anonymous poster hash: bf741...ed4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saxofon

Hei alle!

Jeg må fortelle dere noe helt sykt.

Jeg kom i kontakt med en fyr på Facebook. Han fortalte meg nettopp at broren til svindleren er blitt dømt for opptil 8 ran. I tillegg så har hun svindlet en bekjent av han jeg snakker med, mens han lå på sykehuset. Hun har altså stjelt bankkortet hans, og brukt det på en spilleside.

Han forteller meg også at svindleren har unngått å betalt husleie i 3 mnd, og nesten ikke har hatt mat i huset pga spillegalskap.... Hallo?? Og hun har barn? Er ikke dette en grunn til å sende bekrymringsmelding til barnevernet?

Er helt sjokkert her jeg sitter.

Helt sinnsykt. Send en melding ja. Uansett så bør jo hennes verdier endres slik at de ikke lærest videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Wow! Hva er galt med denne dama? Hun burde virkelig ikke ha ansvar for barn. Ring BV! Du har jo nok av bevis på henne. Å hvor er pengene hun liksom skulle gi deg? Hespetre :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjoner, personangrep, ryktespredning samt identifisering av privatpersoner. 

 

 

Jeg forstår at flere er nysgjerrige og det er en frustrerende sak, men husk at mht forumregler er det ikke tillatt å diskutere og identifisere andre privatpersoner her på forumet, heller ikke å oppfordre å bruke PM til dette.

 

 

Bond, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Om jeg tar kontakt med to sterke menn som kan gjøre det for meg. Tror ikke de hadde hatt noe problem med å komme seg inn og ta noe som har en verdi på 2000 kr :P

Takk for svar. Da får jeg heller være tolmodig og vente en stund til. :) Ringer politiet om en ukestid.

Foreslår at du ikke gjør noe så idiotisk og velger å ta loven i egne hender. DU har ingen rett til å begå lovbrudd ved å bryte deg inn hos henne og sjele fra henne kun fordi hun skylder deg penger. Da kan hun plutselig anmelde deg med full rett.

Hvor tjukk i hue kan man bli...

Anonymous poster hash: 7f091...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle!

Jeg må fortelle dere noe helt sykt.

Jeg kom i kontakt med en fyr på Facebook. Han fortalte meg nettopp at broren til svindleren er blitt dømt for opptil 8 ran. I tillegg så har hun svindlet en bekjent av han jeg snakker med, mens han lå på sykehuset. Hun har altså stjelt bankkortet hans, og brukt det på en spilleside.

Han forteller meg også at svindleren har unngått å betalt husleie i 3 mnd, og nesten ikke har hatt mat i huset pga spillegalskap.... Hallo?? Og hun har barn? Er ikke dette en grunn til å sende bekrymringsmelding til barnevernet?

Er helt sjokkert her jeg sitter.

 

De barna kan umulig ha det bra der. Jeg ville sendt inn en bekymringsmelding anonymt til BV.

Anonymous poster hash: a7651...b40

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har navnet hennes og plassen hun bor,ring å gi bekymringsmelding til barnevernet. Hun kan umulig være en god mor !!!!

Anonymous poster hash: 4503c...210

Jeg forakter svindel og alt det medfører. Men å si at hun ikke er en god mor er ganske drøyt! Hva med å holde seg til saken og ikke blande nesa si i ting man ikke har noe med!?! Info som TS fikk bedt spillegalskap og div er bare rykter!

Og skal man dukke opp på døra med svære karer så bør man vite at det er barn i hus. Barn kan bli skadet og redd av slik oppførsel. Skjerp dere!!!

Anonymous poster hash: e565c...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forakter svindel og alt det medfører. Men å si at hun ikke er en god mor er ganske drøyt! Hva med å holde seg til saken og ikke blande nesa si i ting man ikke har noe med!?! Info som TS fikk bedt spillegalskap og div er bare rykter!

Og skal man dukke opp på døra med svære karer så bør man vite at det er barn i hus. Barn kan bli skadet og redd av slik oppførsel. Skjerp dere!!!

Anonymous poster hash: e565c...0d0

Rykter? Kjenner du henne kanskje?

Anonymous poster hash: 29537...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Jeg forakter svindel og alt det medfører. Men å si at hun ikke er en god mor er ganske drøyt! Hva med å holde seg til saken og ikke blande nesa si i ting man ikke har noe med!?! Info som TS fikk bedt spillegalskap og div er bare rykter!

Og skal man dukke opp på døra med svære karer så bør man vite at det er barn i hus. Barn kan bli skadet og redd av slik oppførsel. Skjerp dere!!!

Anonymous poster hash: e565c...0d0

Bare rykter? Så klart er det ikke rykter. Herlighet.

Skal vi alltid unngå å skrive brev til barnevernet bare pga vi ikke helt hva som er sant og ikke? Hva med alle de menneskene som tror at naboen driver med barnemishandling? Det er bedre å si ifra en gang for mye, enn å aldri gjøre noe i det hele tatt. Barnevernet kommer så klart ikke til å ta ifra henne ungen så lenge alt er som det skal være, og da er det ingen grunn til bekrymring da vell. Men når flere personer sier det samme (til og med folk som kjenner henne), så lar jeg ikke det bare passere forbi. Det er barn det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Dette menneske er jo selvsagt ikke noe godt forbilde for sine barn, hva slags verdier og syn på livet gir hun videre til sine barn, sånn som hun holder på? Har selv blitt svindlet av en alenemor og jeg setter også spørsmålstegn vedrørende morsrollen hennes, når hun kan gjøre noe slikt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du ikke gjør noe så idiotisk og velger å ta loven i egne hender. DU har ingen rett til å begå lovbrudd ved å bryte deg inn hos henne og sjele fra henne kun fordi hun skylder deg penger. Da kan hun plutselig anmelde deg med full rett.

Hvor tjukk i hue kan man bli...

Anonymous poster hash: 7f091...a42

Hva i alle dager feiler deg? 

Anonymous poster hash: 29537...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva i alle dager feiler deg? 

Anonymous poster hash: 29537...bef

 

AB …a42 uttrykte seg altfor krast og delvis feil (det ville ikke blitt regnet som tyveri), men det stemmer at det blir regnet som et lovbrudd å ta seg inn i en annens hjem og fjerne verdigjenstander, selv om det er for å dekke uoppgjort gjeld. Det står i straffelovens paragraf 392:

 

§ 392. Den, som retsstridig sætter sig eller andre i Besiddelse af nogen Løsøregjenstand eller medvirker hertil, straffes med Bøder, men, hvis Gjenstandens Værdi overstiger 10 Kroner, med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Maaneder.

Har den skyldige handlet i Hensigt at gjøre en virkelig eller formentlig Ret gjældende, kommer ikke høiere Straf end Bøder til Anvendelse. Under særdeles formildende Omstændigheder kan Straf bortfalde.

 

Jeg vil absolutt oppfordre Blåbæret til å løse dette på en annen måte, og det beste er selvsagt at politiet tar affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du skal ta loven i egne hender og stille opp med 2 sterke menn for å stjele fra henne. Politiet bryr seg fint lite om at hun skylder deg penger. Et lovbrudd, er et lovbrudd.

Anonymous poster hash: 90603...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja vi får se. :) Får vente å se hva politiet gjør først.



Anonymous poster hash: c2e63...171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

 

Ja ja vi får se. :) Får vente å se hva politiet gjør først.

Anonymous poster hash: c2e63...171

 

Fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva i alle dager feiler deg?

Anonymous poster hash: 29537...bef

Altså hvem tror folk at de er?? Møte opp på døra med sterke kompiser og ta med makt noe som dekker summen??

Jeg blir matt av enkelte her inne. Hvis man er så blåst så er det ikke rart man er et lett bytte for svindlere! Sorry at jeg sier det. Man tar ikke loven i egne hender. Punktum.

Så får de som tror det sette seg ned og lese innlegget til pawn hearts og bli mindblown!

Jeez!!

Anonymous poster hash: 7f091...a42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt ts? Hun burde bare gi deg pengene og bli ferdig med det hele.

Anonymous poster hash: 5ec87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Fikk brev fra politiet i dag, om at de har mottatt anmeldelsen. De skal ta kontakt videre når saken er behandlet. Så da er det bare å vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Fikk brev fra politiet i dag, om at de har mottatt anmeldelsen. De skal ta kontakt videre når saken er behandlet. Så da er det bare å vente. :)

Krysser fingre for deg, at de ikke bare henlegger saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...