Gå til innhold

Klarer dere å komme opp i 2000 kcal hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det individuelle forskjeller, men 2200 er et gjennomsnitt. Jeg refererte strengt tatt til de som sier de legger på seg av å spise under 2000 kalorier, og det er faktisk ikke mulig med mindre man enten har ekstremt dårlig forbrenning eller har slanket seg overdrevent over en lenger periode.

Anonymous poster hash: 87101...ae1

Eksempel:

Jeg har fått dette målt. Det er ingenting galt med forbrenningen min. Maintenance-forbrenningen min (for å hverken gå opp eller ned) er på 1456. Det er helt vanlig, vi er et stillesittende folk for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ikke 2000 kcal om dagen, men ligger på omtrent 1500-1800. Legger på meg ellers. Ikke noe problem å komme opp i det til hverdags, men er enda enklere med litt godteri. :ler:

Min BMR er på knappe 1300 så med mindre jeg er er ganske aktiv (hvilket jeg ikke er) ville jeg lagt på meg ganske greit på 2200 om dagen, for å si det sånn.

Men BMR nivået er hvis man ligger i senga/sofaen en hel dag, selv om man er lite aktiv, så gjør man alltid litt ila en dag; går på do, vasker seg, går litt rundt i huset etc. Så med mindre du er helt sengeliggende så kan du tillate deg å spise mer enn 1300 :jepp:

Anonymous poster hash: 3d778...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men BMR nivået er hvis man ligger i senga/sofaen en hel dag, selv om man er lite aktiv, så gjør man alltid litt ila en dag; går på do, vasker seg, går litt rundt i huset etc. Så med mindre du er helt sengeliggende så kan du tillate deg å spise mer enn 1300 :jepp:

Anonymous poster hash: 3d778...2bc

Ja, jeg er klar over det - derfor jeg skrev at jeg ligger på 1500-1800 om dagen. Poenget mitt var at om jeg skulle hatt minst 2200 om dagen uansett aktivitetsnivå og whatnot KUN fordi jeg er kvinne, så hadde jeg lagt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Dette er mest sannsynlig farlig lite. Mitt kaloribehov er ca 2600. Har en jobb hvor jeg går mye. Husk å huk av under for daglig aktivitet.

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html

Den kalkulatoren ville jeg tatt med en stor klype salt. I følge den har jeg et kaloribehov på 2500, og kan ligge på 2000 for å gå ned i vekt.

Jeg har ligget på 2000 over lengre tid, og vekta har bare gått opp. Aldri i verden om jeg går ned i vekt ved å fortsette å spise 2000 kcal.

Å spise 2000 kcal til dagen er jo kjempelett. Er bare å være litt glad i matlaging og unngå kjedelige middager av typen "en kyllingfilet + grønnsaker uten saus", og få i seg god frokost og lunsj, så er man der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sjelden opp i 2000 kalorier om dagen tror jeg. Blir så fort mett og spiser derfor små porsjoner. Før spiste jeg en del godteri så fikk "dekket" kaloribehovet der, men har sluttet med det nå.



Anonymous poster hash: fa50e...4d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kalkulatoren ville jeg tatt med en stor klype salt. I følge den har jeg et kaloribehov på 2500, og kan ligge på 2000 for å gå ned i vekt.

Jeg har ligget på 2000 over lengre tid, og vekta har bare gått opp. Aldri i verden om jeg går ned i vekt ved å fortsette å spise 2000 kcal.

Å spise 2000 kcal til dagen er jo kjempelett. Er bare å være litt glad i matlaging og unngå kjedelige middager av typen "en kyllingfilet + grønnsaker uten saus", og få i seg god frokost og lunsj, så er man der.

Det er siden til Norsk Helseinformatikk og det er en side som helsepersonell kan forholde seg til mht kaloriberegning til pasienter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det individuelle forskjeller, men 2200 er et gjennomsnitt. Jeg refererte strengt tatt til de som sier de legger på seg av å spise under 2000 kalorier, og det er faktisk ikke mulig med mindre man enten har ekstremt dårlig forbrenning eller har slanket seg overdrevent over en lenger periode.

Anonymous poster hash: 87101...ae1

Min forbrenning skal være normal, og jeg har heller aldri drevet med slanking på en overdreven måte.

Men spiser jeg over 1700 kcal over tid så kryper vekten sakte men sikkert oppover.

Synd at å se at folk fortsatt sitter med en fasit de mener skal passe på alle mennesker og dermed trykker den ned over hodene på folk. Hva med å innse at folk rett og slett bare er forskjellige, uten at de nødvendigvis har ødelagt noe eller gjort noe ekstremt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden til norsk helseinformatik:

Jeg er kvinne på 158 cm, 80 kg. Mitt behov ved absolutt hvile er 1439 kalorier, men straks jeg trykker for noe aktivitet i jobb "stående arbeid, husarbeid" så er den oppe i mellom 2500 og drøyt 2700 kalorier.

Selv om jeg klikket av for rullestol eller sengeliggende, så kommer jeg til 1700 kalorier, altså ca 300 kalorier mer enn bmr (som er absolutt lav nivå for å holde i gang kroppsfunksjonene).

Hadde jeg veid 60kg så vill jeg behøvd bmr 1239 kalorier og 2200-2300 kalorier i mitt jobb. OG klikker jeg for at jeg er 22år/55 kg, så behøves det 1260 kalorier ved bmr og mellom 1700-1900 kalorier ved stillesittende arbeid.

Så dere som lever på 1100 kalorier... neppe!

- enten er dere syk

- regner feil kalori innhold i maten (veldig vanlig, svært vanskelig og få med seg alt)

- annet,,feks lyver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...