Drizzt Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/boston-bombene/boston-bomberen-doemt-til-doeden/a/23453370/ Passende straff. Jeg håper de pårørende finner fred og får en avslutning etter hans henrettelse. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Dødsstraff er aldri passende. Enig, trist at denne saken må ende med enda et drap. Anonymous poster hash: bb8f4...ed6 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Dødsstraff er aldri passende. Jeg respekterer dine meninger, men man kan vel si at det er ganske delte meninger om akkurat denne saken Personlig er jeg skeptisk til dødsstraff, men når det er åpenbart at man har rett gjerningsmann som har gjort seg skyldig i slike grusomme handlinger, så kan jeg forsvare det. Anders Behring Breivik fortjener definitivt dødsstraff i allefall. Anonymous poster hash: b7fd1...409 3
Berentsens Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Dømt til frihet med andre ord. Dødsstraff er ingen straff i det hele tatt. Det er en befrielse. 7
Drizzt Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2015 Dødsstraff er aldri passende. Rettelse - noen ganger er dødsstraff passende. 1
Blondinka Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Dømt til frihet med andre ord. Dødsstraff er ingen straff i det hele tatt. Det er en befrielse. Nemlig. Jeg liker bedre å vite at folk som har gjort grusomme forbrytelser råtner i fengsel, og forhåpentligvis, om de evner det, i ettertid føler anger og sliter med seg selv. Dessuten kan jeg ikke se hvordan å ta enda et menneskeliv skal rette opp inoe som helst. 5
Batteri Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Rettelse - noen ganger er dødsstraff passende. Du kan rette meg så mye du vil, det forandrer ikke det faktum at dødsstraff er fullstendig feil. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Problemet med dødsstraff er at det er fort gjort og så er det over. Fordelen med livstid i fengsel er at hver dag våkner forbryteren opp, vel vitende om at vedkommende sitter bak murene for det vedkommende gjorde, hver dag er den samme som dagen før, vedkommende vil aldri oppleve gleden av å utvikles som person, av å få barn, av å kunne skape noe sammen med andre, vedkommende eksisterer bare bak murene, i 40-60 år, helt til vedkommende dør. Det kan jeg love er en langt verre og mer grusom straff enn en kort og kjapp utgang fra livet. Anonymous poster hash: 3ff49...c3e 2
Gjest Jalapeno Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Problemet med dødsstraff er at det er fort gjort og så er det over. Fordelen med livstid i fengsel er at hver dag våkner forbryteren opp, vel vitende om at vedkommende sitter bak murene for det vedkommende gjorde, hver dag er den samme som dagen før, vedkommende vil aldri oppleve gleden av å utvikles som person, av å få barn, av å kunne skape noe sammen med andre, vedkommende eksisterer bare bak murene, i 40-60 år, helt til vedkommende dør. Det kan jeg love er en langt verre og mer grusom straff enn en kort og kjapp utgang fra livet. Anonymous poster hash: 3ff49...c3e Ja, men i USA sitter man gjerne på "Death Row" i mange år, i mange tilfeller opp mot 10-20 år. Med andre ord får den dødsdømte både i "pose og sekk" i form av den frihetsberøvelsen du nevner, men også til slutt dødsstraff. I tillegg til den angsten (hos mange) det medbærer å vite at du skal henrettes. Og mange vet ikke hvor lenge de skal vente heller, noe som også er en enorm belastning. De aller fleste menneskene er også utstyrt med en iboende livsgnist, og de færreste av oss ønsker å dø, uansett hvilken tilstand vi er i, eller hva vi har gjort. Å påstå at dødsstraff er "mild" blir derfor etter min mening totalt skivebom.
Gjest Jalapeno Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 Du kan rette meg så mye du vil, det forandrer ikke det faktum at dødsstraff er fullstendig feil. Det er din mening at det er fullstendig feil. Det betyr ikke at det er det, med mindre du sitter på fasiten. Gjør du det?
Batteri Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 Det er din mening at det er fullstendig feil. Det betyr ikke at det er det, med mindre du sitter på fasiten. Gjør du det? Selvfølgelig er det min mening. Han rettet på min mening, da svarer jeg tilbake. Sitter du på fasiten? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Boston-bomberen har vel sittet inne siden "smellet" og kan ikke slippes pga frykt for at sannheten kommer ut. Derfor må mannen med ansiktet som er brukt som merkevare i saken drepes. Amerikanske coverups har ingen ende. http://deepinsidetherabbithole.com/The_Boston_Bombing_Hoax.html http://nodisinfo.com/absolute-proof-boston-bombing-was-a-staged-hoax/ Anonymous poster hash: 85afb...ef7 1
Mann 42 Skrevet 16. mai 2015 #15 Skrevet 16. mai 2015 Det var ikke akkurat uventet. Det han har gjort gjør meg ikke til noen mindre motstander av dødsstraff. 2
Example Skrevet 17. mai 2015 #16 Skrevet 17. mai 2015 Dømt til frihet med andre ord. Dødsstraff er ingen straff i det hele tatt. Det er en befrielse. Jepp, og derfor velger de fleste å anke dødsdommen de får mot seg.. 1
Drizzt Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #17 Skrevet 17. mai 2015 Jepp, og derfor velger de fleste å anke dødsdommen de får mot seg.. De vil ikke være frie, selvsagt, derfor anker de Dødsstraffen er den strengeste straffen og bør være forbeholdt de mest grusomme forbrytelsene. 1
Example Skrevet 17. mai 2015 #18 Skrevet 17. mai 2015 De vil ikke være frie, selvsagt, derfor anker de Dødsstraffen er den strengeste straffen og bør være forbeholdt de mest grusomme forbrytelsene. Jepp. Synes det er helt greit at han blir dømt til døden. 2
Lutetium 71 Skrevet 17. mai 2015 #19 Skrevet 17. mai 2015 Dømt til frihet med andre ord. Dødsstraff er ingen straff i det hele tatt. Det er en befrielse. Han går glipp av mange leveår, noe han forsåvidt hadde gjort uansett, alvorligheten i forbrytelsen tatt i betraktning, men det er noe veldig absolutt ved å ikke leve lenger.
Drizzt Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #20 Skrevet 17. mai 2015 Jepp. Synes det er helt greit at han blir dømt til døden. Enig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå