Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Hei @lille_frosk :strix: Vi har savnet deg! Herregud er Lille 8 mnd!? :sjokk: Jeg tror jeg må det, må ha noe faglig begrunnelse når jeg uttaler meg :P Stemmer det at de fleste hs kun har hatt det samme pensumet som ammehjelper? :overrasket: 

......................

Igår kom endelig Ergobabyen vår :hjerte: Vi kjøpte adapt slik at vi slipper innlegget neste gang :nigo: Og jeg testet den igår kveld. Synes at jeg må ha den så stramt rundt magen?? Men nå har jeg veldig utpreget midje da (når jeg er tynn så har jeg timeglassform :lur:) Ellers så synes jeg den er veldig enkel å forstå og bruke :jepp:

I tillegg til det så ble jeg skikkelig blakk igår... Vi måtte ha bilstolpose, balaklava, fotposer, apotekvarer oooog så skulle jeg egentlig kjøpe værtrekk til Ergo men begge butikkene hadde kun regntrekket!!! Jeg bare; HALLO, det er vinter! Dere må ha det :opplyser: Så da bestilte jeg på nett isteden :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økedager??? 

Nå er det noe som foregår her.. Plutselig vil han ha mat oftere på natt :sove: og gjerne begge puppene. På dagtid blir han heller ikke fornøyd med bare en... Nå har han spist dobbelt til alle måltid omtrent i ett døgn og "the boobs" er SKIKKELIG slappe :fnise: Håper virkelig det er øking altså.... Vi har ikke hatt økedøgn før så jeg vet ikke. 

Han har flatet ut på vektkurven de siste mnd også så jeg blir jo litt bekymret nå som det virker som han ikke kan få nok. Jeg kan bytte bryst 4 ganger iløpet av en amming liksom... :hoho: og begynner å bli rimelig sår. All fornuften i meg sier øking, men dere vet, alt som kan bekymres over.... 

I tillegg har jeg lagt han til uten at han har gitt tegn... Han har gradvis sluttet med det og nå tippes det om hvorfor han er misfornøyd eller evnt gråter ut ifra siste lur og måltid. Meh. Litt travelt. Men idag! Når jeg har lagt han til uten tegn så har han faktisk spist! Jeg synes det er rart at han da ikke gir tegn... Blir jo litt redd for at han kanskje har vært BÅDE sulten og trøtt når vi har tenkt bare trøtt :( Stakkar liten.  Nå blir det å legge til ved hver lur uansett og tilby begge bryst til hvert måltid med mindre han sovner. :opplyser: Det har ihvertfall fungert greit idag på den måten. 

Selv om vektoppgangen er litt lav så er lengden helt ok ;) Vekt+lengde- kurven ligger helt på linje :nigo: Han vokser ut av klærne sine og vi er allerede på 68 :sjokk: Stooooopp tiden bare pittelitt.... :grine: Lille bebisen miiiin :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke 4 month sleep regression da? Mange som misforstår og tror det handler om sult (men puppen hjelper jo gjerne uansett så det gjør jo ikke noe). Vi går gjennom det nå og det er et helvete! Natta er bare rot, jeg er dødstrøtt om dagen og her funker ikke puppen en gang. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der går vi gjennom også nå, han spiser oftere enn før - sikkert fordi han er oftere våken?! De siste nettene har det bare vært tull, han våkner og spreller og prater i vei :klo: Han har jo aldri gjort sånt!! Så kombiner laber søvn med hans tette nese og enorme behov for mat, sutring og en hanglende form på mamma, så har du våre dager :dry: ...og idag har Liten fri fra bhg :daane: stakkar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du ammer ham i søvn i senga da? :) SSå slår du to fluer i en smekk... Trenger ikke bekymre deg for utflating på kurven med mindre han virker veldig utilpass altså. Hvis han er våken og med og fortsetter å utvikle seg så er det ikke noe problem. Se barnet, ikke kurven. ....sa hun som har bekymra seg masse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sisti skrev:

Det er ikke 4 month sleep regression da? Mange som misforstår og tror det handler om sult (men puppen hjelper jo gjerne uansett så det gjør jo ikke noe). Vi går gjennom det nå og det er et helvete! Natta er bare rot, jeg er dødstrøtt om dagen og her funker ikke puppen en gang. :(

Det kunne det selvfølgelig vært hadde det ikke vært for at han spiser 2 pupper på måltidet om dagen og om natten. Det er ikke litt sutting heller, han tømmer den/de :nigo: Inatt var det 23.30, 01 og 02. Da sovnet jeg og har vel gitt han ihvertfall 2 ganger til før vi stod opp 10. 

2 timer siden, Diddles skrev:

Det der går vi gjennom også nå, han spiser oftere enn før - sikkert fordi han er oftere våken?! De siste nettene har det bare vært tull, han våkner og spreller og prater i vei :klo: Han har jo aldri gjort sånt!! Så kombiner laber søvn med hans tette nese og enorme behov for mat, sutring og en hanglende form på mamma, så har du våre dager :dry: ...og idag har Liten fri fra bhg :daane: stakkar!

Så kjedelig at han våkner da :( Det gjør heldigvis ikke O og når han gjør det så sovner han fort igjen om det er natt. Det høres ut som en veldig dårlig kombinasjon :troest: 

55 minutter siden, Surriball skrev:

Hva om du ammer ham i søvn i senga da? :) SSå slår du to fluer i en smekk... Trenger ikke bekymre deg for utflating på kurven med mindre han virker veldig utilpass altså. Hvis han er våken og med og fortsetter å utvikle seg så er det ikke noe problem. Se barnet, ikke kurven. ....sa hun som har bekymra seg masse. 

Det gjør jeg alltid ;) VI samsover heldigvis! Han sovner fint med smukken også altså, men gjerne inntil meg likevel :hjerte: 

Han har bleiene og er i godt humør men han har allerede krysset en strek :( Jeg synes det ser ut som at hvis han går opp like lite til neste så krysser han nr 2.... Men vi avventer den veiingen og et besøk på KAL-klinikken. I mellomtiden har jeg funnet ut at jeg skal tilby mat oftere og, som sagt, legge han til begge hvis han ikke sovner. Vekt + lengde er nøyaktig der den skal være heldigvis :) 

Ikke lett å la være å bekymre seg :klem: Alt som kan bekymres over, skal bekymres over. Det virker som det er mitt nye motto :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er han oppe hver time... Jeg rekker ikke sovne før han våkner igjen og er sur. Håper det går fort over, ser at det varer flere mnd for noen! Puppen min er alltid tom på natta for han sutter jo mens han sover. Og når han våkner er puppen bare teit. 

Håper det ordner seg med vekta! Har inntrykk av at det er mange som får problemer med vekta rundt 4 mnd og så ordner det seg plutselig. Så det går vel opp og ned i perioder. :)  Er spent på hvordan det har gått for oss, pga feil sugetak kan det jo hende melkeproduksjonen har falt nå, men det virker ikke sånn. Får vite i neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig @Sisti :( Man blir jo veldig påvirket av søvnmangel... 

Ja det håper jeg og! Det er nok ikke bare nå, dårlig veiing ved 3 mnd også :( Men vi skal på KAL-klinikken og sjekke tungebånd og få veiledning av ammespesialist :nigo: Så alt står på vent fram til da. Hva som skjer hvis vi ikke får vite noe der og han ikke har gått opp mer til neste mnd det vet jeg ikke... Får vel sikkert råd om å begynne med mme eller mat. Jeg har sagt fra til ha at jeg vil fullamme fram til 6mnd, og at jeg heller vil finne årsaken til problemet framfor å behandle symptomet. Men nå vet jeg ikke sikkert at problemet ikke kan være mangel på mat da :P Kanskje det kan det? :klo: Nå snakker jeg generelt for de som ikke finner annen årsak :) 

Nå har O lagt seg. Trøtt som en julestrømpe! Jeg mistenker at han kanskje har magevondt flere ganger om dagen? Han styrer ihvertfall veldig når han skal sove og kan ligge å spenne seg og våkne. I mange tilfeller er det egentlig tydelig at noe plager han, men jeg synes det er rart at han "alltid" kaver og bærer seg før han sovner. Uansett, dette er 4. dagen på rad at han blir lagt før 20, 4. dagen han sovner og nå gjenstår det å se om det blir 3. dagen han sover hele kvelden med unntak av matinntak :fnise: 

Nå er det Grey`s Anatomy for meg, i tillegg til jevnlig sjekking av dagboken til @Weebs:strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal dere til KAL? Er det til hun norske legen eller er hun fra London der når dere skal dit? Vi skulle egentlig til KAL vi også, men dro jo til Bergen i stedet. Angrer litt nå, for ved KAL får man jo ammeveiledning, mulig ting hadde løst seg for oss hadde vi fått det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal om 1 og en halv uke :) Vi har time hos Cecilie, tror hun engelske har reist??? 

Jeg er veldig glad for at vi uansett får veileding,  vi har noen utfordringer som, i sum, blir store :) Å amme er ikke problemet, det er mer for O problemene kommer :) 

Mannen var skeptisk... mister flere dager med lønn og i tillegg betale 2000... :hoho: Jeg sa bare at nå må du tenke deg om.... Det er verdt det om det virker, har tross alt tenkt til å amme i flere år... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre hvordan det går! Håper at vi kan få flere dyktige leger som kan både amming og tungebånd rundt om i landet etter hvert, er jo helt håpløst at det bare finnes en lege nå (og hun er jo egentlig helt nyopplært på klipp, så er ikke lenge siden man ikke hadde noen!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede vært til hs-lege og ønh uten resultat... de pirker bare i munnen og sier "nei her er det ikke noe". Men mange av tegnene stemmer? De er ikke interessert i å høre om det engang... Det ER så dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er latterlig dårlig. Her sa også hs-legen at det så fint ut (noen uker etter det var klippet første gang). Mens legen i Bergen ble overrasket over hvor stramt det var! Jeg syns det er greit nok at de ikke har peiling, problemet er bare at de TROR de har peiling og får foreldre til å tro på det. Da er det mye bedre om de bare innser at dette kan de ikke,og er ærlige om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående stramme tungebånd/leppebånd - det foregår nok en revolusjon nå tror jeg, det blir satt mer og mer på agendaen i alle fall. Jeg tror at om noen få år vil ting se helt annerledes ut. Ikke at det hjelper dere som sliter nå ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, November 18, 2016 den 22.03, Sisti skrev:

Ja det er latterlig dårlig. Her sa også hs-legen at det så fint ut (noen uker etter det var klippet første gang). Mens legen i Bergen ble overrasket over hvor stramt det var! Jeg syns det er greit nok at de ikke har peiling, problemet er bare at de TROR de har peiling og får foreldre til å tro på det. Da er det mye bedre om de bare innser at dette kan de ikke,og er ærlige om det. 

Ja det er sånn man begynner å tvile selv... Og det er dumt.. Helsesøster begynte å spørre om jeg var usikker som mor osv når jeg nevnte det (pga lite vektoppgang). :daane: 

22 minutter siden, lille_frosk skrev:

Angående stramme tungebånd/leppebånd - det foregår nok en revolusjon nå tror jeg, det blir satt mer og mer på agendaen i alle fall. Jeg tror at om noen få år vil ting se helt annerledes ut. Ikke at det hjelper dere som sliter nå ... 

Ja det gjør nok det. Heldigvis! Tenk hvor mange som sliter som ikke blir hørt... Det ødelegger jo ammingen for mange dessverre :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ny bilstol på O!! Babystolene passet ikke til han og ble så rett i ryggen. Da er det ikke trygt nok lengre :( Vi gikk rett og slett for neste stol, gruppe 1, og det virker mer behagelig for han og han sitter mye mer fast. Nye er jo 5punkts og babystolen er 3 punkt... Det ble Besafe izi modular i-size som passet best :nigo: Men det svei noe j..... Nå rett før jul.. :danser: Uansett. Der er visst str basert på høyde og han er akkurat innafor ;) Så sitter han behagelig nå når vi skal på langtur til Oslo :) Stolen ser jo unektelig litt "stor" ut til han, men slik er det vel bare. Den er tryggere enn den vi hadde :jepp: Var det ikke @lille_frosk som hadde erfaring med tidlig bytte av bilstol? Husker ikke hva du sa angående det jeg :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi byttet da L var ca 5,5 mnd, og hun satt utrolig godt i den nye stolen! Det sies at 1'er-stolen er mye tryggere trafikksikkerhetsmessig, så man bør egentlig bytte så fort barnet passer i den. Det vil si når de kan sitte over lengre tid uten at de synker sammen, at de når opp til beltene og et punkt eller to til som jeg ikke husker... I alle fall - sitter han stabilt og stødig i stolen, og den passer, er det ikke noe negativt med å bytte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser ut som han syns den nye er mye mer behagelig :jepp: Og så passer den han bedre. Selene er heller ikke på det nederste stillet så den er nok riktig til han. Det er selvfølgelig en treningssamling for oss å feste han riktig men det går seg til :) 

Hun i butikken var ikke helt enig i at de er tryggere men vet ikke hva hun baserte det på. Må sjekke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen presterte å vekke meg inatt med stryking og kos. Fordi han var gira på å spille ludo eller whatever. Han fikk meg med på laget, for så å si; "Men har ikke du mensen da?". Jo, og det visste du?! "Daså". 

JEG HADDE SOVET ÉN TIME!! :sinna: Jeg lå våken i 3 timer etter det. O våknet én gang iløpet av den tiden.... Nevnte jeg at jeg sover lite, er utslitt og har problemer med å sovne??? 

Drittmann. Jeg hadde lyst til å vekke han som hevn men han kan ikke være oppe om natten pga jobb... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! :haar: Mannfolk! Føler litt mannehat selv om dagen med en mann som snorker seg gjennom hver j natt! I tillegg blir han sur når jeg dytter til han. Jeg vil ha søvn! 

Jeg har også problemer med å sovne om dagen. Veldig slitsomt. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...