Gjest Sisti Skrevet 12. oktober 2016 #1561 Del Skrevet 12. oktober 2016 På 5.10.2016 den 0.03, LilleMy1989 skrev: På 5.10.2016 den 8.34, Surriball skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 12. oktober 2016 #1562 Del Skrevet 12. oktober 2016 Beklager siteringstull over, blir aldri kvitt problemet jeg! Jeg syns også pampers virker bra, men tør ikke bruke det fast pga mineraloljen de har i bleiene, men vet ikke om det egentlig gjør noe. Her går det i touch, for mannen er bleiesjef og mener de er best. Jeg overtalte han til å prøve coop anglamark en dag, men de klistret seg fast i rumpa! Så jeg får ikke lov til å foreslå mer... Rema syns jeg føltes fuktige, men vet mange er fornøyd med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 12. oktober 2016 #1563 Del Skrevet 12. oktober 2016 Vi bruker pampers hele tida. Rema er nærbutikken vår, og der er det bare pampers og remableier å velge mellom. Har prøvd en pakke remableier, men de kommer jeg ikke til å kjøpe flere ganger. De suger mye dårligere enn pampers og bæsjen flyter liksom rundt i bleien der pampers holder den mer på plass. Libero har vi knapt prøvd siden Remaen vår ikke fører det. Mineralolje er ikke farlig for huden, det er inert. Min lille frøken var mye sår i rumpa i starten, men det hadde nok mer å gjøre med at hun bæsja 16 ganger om dagen enn at hun reagerte på bleien. Hun er fin i stumpen nå som det er betraktelig færre bajser (og sinksalveregime om natta). Vi skifter bleie 0-1 gang om natta og har ikke opplevd lekkasjer Litt fuktig utenpå noen ganger, da har vi lagt pysjen og sengetøyet til vask for sikkerhets skyld. Du verden for en god, lang tur! Spreka! TTenk at O sov så godt og lenge i vogna! Bittelitt misunnelig her Oh, skummelt å være alene en hel helg. Det går nok fint! Må bare ha litt selskap, tenker jeg, man blir jo litt koko av å være alene med bare babyen så lenge i strekk... Jeg blir hvertfall det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 12. oktober 2016 #1564 Del Skrevet 12. oktober 2016 Skriv gjerne hvordan det går med pampers bleiene. Vi bruker også touch. Skulle gjerne byttet til noe annet siden de er så dyre, men de fungerer absolutt best foreløpig. Vi prøvde de billigere Libero bleiene og da ble det brått lekkasjer. Rema har vi ikke prøvd siden hun var nyfødt, men da fungerte de ikke så bra. Husker ikke helt hvorfor men. Skjønner du gruer deg til å være alene hjemme. Du kan tenke deg hvordan jeg hadde det da mannen måtte to døgn på sykehuset og vi var helt alene (og jeg var bekymret og lei meg). I tillegg bor vi øde med en nabo og ingen gatelys (og vi har hatt innbrudd før mens jeg var alene hjemme!) så jeg syntes ikke det var så kult. Men overlevde og det var heldigvis ikke så ille som forventet. Jeg reddet meg med å se på tvserier i senga fra pc helt til jeg sovnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 12. oktober 2016 #1565 Del Skrevet 12. oktober 2016 Vi bruker vanlige Libero og er kjempe fornøyd med dem (+nærbutikker en kiwi så da har vi avtalekort der). Har prøvd rema sine også men de syns jeg ikke holdt like bra, selv om jeg vet om mange som er veldig fornøyd med dem. Pampers liker jeg ikke, de føles rare og sitter ikke like godt som Libero. Og touch synes jeg bare er bortkastede penger egentlig, de er jo ikke sånn at de vanlige er laget av sandpapir heller da, de er behagelige de også! Har du prøvd å gå opp en størrelse? Det hjalp her når vi hadde lekasjer. Og husk å brette kantene inn og ikke ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjärd Skrevet 12. oktober 2016 #1566 Del Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har hørt at pampers inneholder en type lotion (?) gjør at barna blir sår hvis du prøver å bytte merke.. For da er den lille rumpa vant til den lotion... Men jeg har ikke testet ut selv altså. Nå er det jo snart 5 år siden jeg hadde nyfødt sist, og da prøvde vi ut mange forskjellige.. Vi brukte Libero først også gikk vi over til Coop sine. Den gangen (skulle tro det var 20 år siden) kostet de 29,- pr pakke også fikk man 10,- rabatt per pakke man kjøpte på Coop ;-) men mens hun brukte de så økte de jevnt og trutt i pris.. Nå bruker vi Libero touch, er veldig fornøyd med den :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. oktober 2016 #1567 Del Skrevet 12. oktober 2016 Vi har brukt Pampers og Libero Touch om hverandre hele veien pga varierende vareutvalg på nærmeste Rema, og vår har aldri vært sår i stumpen. Brukte Pampers og Libero om hverandre i starten med storebror også, og han reagerte heller ikke. Når sant skal sies så synes jeg Libero Touch kanskje er bittelitt bedre enn Pampers, men forskjellen er så liten at jeg ikke synes det er verdt å betale dobbelt så mye for Libero. I dag har jeg kjøpt Rema sine bleier, og regner med å gå over til de nå. Har brukt Rema sine på storebror fra ca 3 mnd alder og frem til han sluttet, og har vært veldig fornøyd Har dog hørt flere si at de minste størrelsene til Rema ikke er like bra. Her ble det også ca 10 km trilletur i dag. Utrolig deilig å komme seg ut på tur, selv om jeg skal innrømme at dørstokkmila til vanlig er ganske lang om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 12. oktober 2016 #1568 Del Skrevet 12. oktober 2016 11 timer siden, Beccy87 skrev: Vi bruker vanlige Libero og er kjempe fornøyd med dem (+nærbutikker en kiwi så da har vi avtalekort der). Har prøvd rema sine også men de syns jeg ikke holdt like bra, selv om jeg vet om mange som er veldig fornøyd med dem. Pampers liker jeg ikke, de føles rare og sitter ikke like godt som Libero. Og touch synes jeg bare er bortkastede penger egentlig, de er jo ikke sånn at de vanlige er laget av sandpapir heller da, de er behagelige de også! Har du prøvd å gå opp en størrelse? Det hjalp her når vi hadde lekasjer. Og husk å brette kantene inn og ikke ut! Skal kantene brettes innover?! De ved beina? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 13. oktober 2016 #1569 Del Skrevet 13. oktober 2016 11 timer siden, maja87 skrev: Skal kantene brettes innover?! De ved beina? Skal og skal.. Den vanlige instruksen er vel kanskje at de skal brettes ut, vi også gjorde det i starten. Men så ble vi tipset om å brette de inn isteden og det hjalp veldig på lekkasjene så vi har gjort det siden. (De rynket kantene som går rundt hele beina ja) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter #1570 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg er populæ-æææææær! Sorry for seint svar men jeg ville svare alle fra pc På 12.10.2016 den 2.57, maja87 skrev: Ikke erfaring med pampers nei, vi og bruker touch. Som du sier er de dyre.. så dersom du erfarer at de andre er vel så bra, skrik ut! På 12.10.2016 den 9.08, Weebs skrev: Jeg har ikke akkurat erfaring selv, men jeg kjenner flere som kjøper Rema 1000 sine bleier! De har også kommet godt ut i tester De er visst billige også. Her ble det tull men dere tåler å stå ilag regner jeg med Jeg synes faktisk Pampers suger bedre (negativ positiv? ) enn Touch... Og de er tynnere og mykere faktisk! Så det er stor sannsynlighet at vi går over til de. Jeg likte faktisk ikke de som var med i den Rema pakken Kanskje jeg er snobb? På 12.10.2016 den 9.18, Sisti skrev: Beklager siteringstull over, blir aldri kvitt problemet jeg! Jeg syns også pampers virker bra, men tør ikke bruke det fast pga mineraloljen de har i bleiene, men vet ikke om det egentlig gjør noe. Her går det i touch, for mannen er bleiesjef og mener de er best. Jeg overtalte han til å prøve coop anglamark en dag, men de klistret seg fast i rumpa! Så jeg får ikke lov til å foreslå mer... Rema syns jeg føltes fuktige, men vet mange er fornøyd med de. Kjedelig med klistrebleier... Jeg finner faktisk ikke så mye om den olja? Synes Touch lukter myyye mer kjemikalier enn Pampers ihvertfall. Tror alle bleier føles fuktige når de blir fulle Litt dumt om det skjer før den tid da. På 12.10.2016 den 10.46, Surriball skrev: Vi bruker pampers hele tida. Rema er nærbutikken vår, og der er det bare pampers og remableier å velge mellom. Har prøvd en pakke remableier, men de kommer jeg ikke til å kjøpe flere ganger. De suger mye dårligere enn pampers og bæsjen flyter liksom rundt i bleien der pampers holder den mer på plass. Libero har vi knapt prøvd siden Remaen vår ikke fører det. Mineralolje er ikke farlig for huden, det er inert. Min lille frøken var mye sår i rumpa i starten, men det hadde nok mer å gjøre med at hun bæsja 16 ganger om dagen enn at hun reagerte på bleien. Hun er fin i stumpen nå som det er betraktelig færre bajser (og sinksalveregime om natta). Vi skifter bleie 0-1 gang om natta og har ikke opplevd lekkasjer Litt fuktig utenpå noen ganger, da har vi lagt pysjen og sengetøyet til vask for sikkerhets skyld. Du verden for en god, lang tur! Spreka! TTenk at O sov så godt og lenge i vogna! Bittelitt misunnelig her Oh, skummelt å være alene en hel helg. Det går nok fint! Må bare ha litt selskap, tenker jeg, man blir jo litt koko av å være alene med bare babyen så lenge i strekk... Jeg blir hvertfall det. Det er samme erfaring her altså! Bare med Pampers og Touch. Pampers bæsjebleie er nesten helt tørr Og Libero, vel ikke i nærheten en gang. Vi har ikke merka noe til reaksjon på han enda så regner med at vi slipper utslett Jeg bruker olje på vaskekluten ved bleieskift for å beskytte mot både vann, tiss og bæsj Myyyyk og god Ja pysjen må vaskes ofte ja... Ikke bare bleiestank men blir ofte litt melk eller gulp på. Han kan også bli klam så det er litt greit å bytte. Det var godt men det ble med den turen foreløpig. Den var derimot ikke så god for bekkenet Men det er bra nå. Det er nesten som at jeg tvinger han til å sove, ser at han glipper med øynene flere ganger men virker som han blir i koma av bevegelsen til vogna Ja jeg synes det er ganske skummelt. Jeg blir alene fra fredagsmorgen til søndag, kanskje til og med mandag Jeg må nok ha selskap og tror jeg kommer til å bli litt sliten På 12.10.2016 den 11.24, Chandra skrev: Skriv gjerne hvordan det går med pampers bleiene. Vi bruker også touch. Skulle gjerne byttet til noe annet siden de er så dyre, men de fungerer absolutt best foreløpig. Vi prøvde de billigere Libero bleiene og da ble det brått lekkasjer. Rema har vi ikke prøvd siden hun var nyfødt, men da fungerte de ikke så bra. Husker ikke helt hvorfor men. Skjønner du gruer deg til å være alene hjemme. Du kan tenke deg hvordan jeg hadde det da mannen måtte to døgn på sykehuset og vi var helt alene (og jeg var bekymret og lei meg). I tillegg bor vi øde med en nabo og ingen gatelys (og vi har hatt innbrudd før mens jeg var alene hjemme!) så jeg syntes ikke det var så kult. Men overlevde og det var heldigvis ikke så ille som forventet. Jeg reddet meg med å se på tvserier i senga fra pc helt til jeg sovnet. Pampers fungerer så langt veldig bra Ja jeg har tenkt på deg når det stod på Vi bor også "øde" men ikke like ille som deg. Oi Innbrudd når du var alene hjemme? Jeg hadde fått fullstendig panikk! hvordan gikk det? Jeg må dessverre opp om natten, hvis ikke hadde det nok gått veldig bra om natten. 22 timer siden, Beccy87 skrev: Vi bruker vanlige Libero og er kjempe fornøyd med dem (+nærbutikker en kiwi så da har vi avtalekort der). Har prøvd rema sine også men de syns jeg ikke holdt like bra, selv om jeg vet om mange som er veldig fornøyd med dem. Pampers liker jeg ikke, de føles rare og sitter ikke like godt som Libero. Og touch synes jeg bare er bortkastede penger egentlig, de er jo ikke sånn at de vanlige er laget av sandpapir heller da, de er behagelige de også! Har du prøvd å gå opp en størrelse? Det hjalp her når vi hadde lekasjer. Og husk å brette kantene inn og ikke ut! Jeg tror faktisk det har med kroppen til baby og gjøre. Vi har en som er ganske tynn, altså han har ikke rund mage men ser ganske slank ut. Jeg opplever at Touch og Pampers sitter ganske likt men at Pampers gir mer bevegelighet og er mykere Ikke så mye mellom beina liksom. Jeg kan ikke gå opp en størrelse Han bruker allerede 3ere. Jeg har lest og sett at de skal utover. Vi har hatt lekkasjer når de har vært innover 20 timer siden, gjärd skrev: Jeg har hørt at pampers inneholder en type lotion (?) gjør at barna blir sår hvis du prøver å bytte merke.. For da er den lille rumpa vant til den lotion... Men jeg har ikke testet ut selv altså. Nå er det jo snart 5 år siden jeg hadde nyfødt sist, og da prøvde vi ut mange forskjellige.. Vi brukte Libero først også gikk vi over til Coop sine. Den gangen (skulle tro det var 20 år siden) kostet de 29,- pr pakke også fikk man 10,- rabatt per pakke man kjøpte på Coop ;-) men mens hun brukte de så økte de jevnt og trutt i pris.. Nå bruker vi Libero touch, er veldig fornøyd med den :-) Jeg har også hørt det men vet ikke om det stemmer. Ingen sårhet her enda heldigvis Og vi bruker Pampers på natt og Touch, men trooor det blir kun Pampers når den andre er tom. 15 timer siden, Frøken Vims skrev: Vi har brukt Pampers og Libero Touch om hverandre hele veien pga varierende vareutvalg på nærmeste Rema, og vår har aldri vært sår i stumpen. Brukte Pampers og Libero om hverandre i starten med storebror også, og han reagerte heller ikke. Når sant skal sies så synes jeg Libero Touch kanskje er bittelitt bedre enn Pampers, men forskjellen er så liten at jeg ikke synes det er verdt å betale dobbelt så mye for Libero. I dag har jeg kjøpt Rema sine bleier, og regner med å gå over til de nå. Har brukt Rema sine på storebror fra ca 3 mnd alder og frem til han sluttet, og har vært veldig fornøyd Har dog hørt flere si at de minste størrelsene til Rema ikke er like bra. Her ble det også ca 10 km trilletur i dag. Utrolig deilig å komme seg ut på tur, selv om jeg skal innrømme at dørstokkmila til vanlig er ganske lang om dagen Jeg synes de er rimelig like men at Pampers som sagt er mykere, bedre passform og mer bevegelighet. Libero lekker på natt, han blir våt på siden så det virker som at det kommer opp over kanten når den blir full Rema har vel vunnet tester og slikt men jeg er ikke fornøyd med de, ihvertfall ikke enda. Bra at du kom deg ut! Den dørstokken er av og til uoverkommelig høy altså, mystisk det der 11 timer siden, maja87 skrev: Skal kantene brettes innover?! De ved beina? Jeg har hørt og erfart motsatt.. Det går an å gå inn på siden til det aktuelle bleiemerket og lese der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter #1571 Del Skrevet 13. oktober 2016 39 minutter siden, Beccy87 skrev: Skal og skal.. Den vanlige instruksen er vel kanskje at de skal brettes ut, vi også gjorde det i starten. Men så ble vi tipset om å brette de inn isteden og det hjalp veldig på lekkasjene så vi har gjort det siden. (De rynket kantene som går rundt hele beina ja) Svarte over før jeg leste innlegget. Aha! Ja det går jo an å prøve Vi fikk bæsjebleielekkasje når litt av den var innover. På natta har tisselekkasjene gått oppover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter #1572 Del Skrevet 13. oktober 2016 FAKK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 13. oktober 2016 #1573 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hva skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter #1574 Del Skrevet 13. oktober 2016 Haha ikke meningen at du skulle tro det var noe dramatisk Kjenner du den ikke igjen fra IKM-trådene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. oktober 2016 #1575 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg trodde kanskje du hadde svart i feil tråd nå. Men så kom jeg plutselig på det Søren, ass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N85 Skrevet 13. oktober 2016 #1576 Del Skrevet 13. oktober 2016 Prøvde å søke opp pampers nattbleier nå, for vi har også lekkasjer om natta, men så ser jeg at det er det jeg har og bruker hele tida kanskje jeg skulle teste ut dagbleiene også men liker pampers best ja, libero lakk hele tida.. har vel noe med passformen til hver enkelt unge å gjøre. Synes TR nesten høres litt koselig ut jeg da!:o da kan man jo i teorien bli gravid igjen snart og så savner jeg tempinga, er skikkelig tempenerd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter #1577 Del Skrevet 13. oktober 2016 1 time siden, Weebs skrev: Jeg trodde kanskje du hadde svart i feil tråd nå. Men så kom jeg plutselig på det Søren, ass! Hehe nope! Der fikk du forhåpninger 32 minutter siden, N85 skrev: Prøvde å søke opp pampers nattbleier nå, for vi har også lekkasjer om natta, men så ser jeg at det er det jeg har og bruker hele tida kanskje jeg skulle teste ut dagbleiene også men liker pampers best ja, libero lakk hele tida.. har vel noe med passformen til hver enkelt unge å gjøre. Synes TR nesten høres litt koselig ut jeg da!:o da kan man jo i teorien bli gravid igjen snart og så savner jeg tempinga, er skikkelig tempenerd Haha Hvis det lekker gjennom dem så må ungen ha litt av noen bleier! Foreløpig er det ganske koselig med tanke på at det er omtrent smertefritt bortsett fra litt murring er tidligere i dag Hurra Håper virkelig det fortsetter slik! Fordel med regelmessighet for slikt Og det kan jo ta en stund har jeg hørt... Men for meg så er det vel rett tilbake i syklus siden jeg aldri har gått en dag over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #1578 Del Skrevet 19. oktober 2016 Tiden flyyyyr med baby! Vi overlevde helgen! På fredag fikk vi besøk på dagtid av en 5 ukers fersking, jeg handlet smågodt og pizza som ikke var god. På lørdag var vi helt alene hjemme hele dagen. Søndag hjalp vi ei venninne med å klargjøre huset til fotografering og det tok faktisk hele dagen. Mannen kom hjem på mandag Helga gikk driiitsakte og jeg er sliiten. Hjelper ikke med to veldig oppstykkede netter etter det heller. Mannen fikk Ikea-handleliste så det hjelper jo litt Jeg er sikker på at alle venter i spenning på oppdatering angående TR VEL, 2,5 dag med omtrent null smerter. HIMMELSK! Sweet jezus pliz la det være slik at det er standarden fremover Før måtte jeg ta sterke smertestillende Nå; videre til bleieoppdateringen! Nå har vi prøvd Libero, Touch, Pampers og baby dry. Jeg er ikke fornøyd med noen av dem! Alle blir fuktige utapå, klumpete, stinker eller lekker. Er det noen som gjetter hva det neste vil skal prøve blir? Alt dette skrevet med venstre hånd på tastaturet fordi Lillemann ligger og sovepupper på høyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. oktober 2016 #1579 Del Skrevet 19. oktober 2016 Rema 1000, Coop og First Price! Håper en av de slår an, da blir det jo masse penger spart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 19. oktober 2016 #1580 Del Skrevet 19. oktober 2016 Tøybleier...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå