AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Blir helt kvalm, nå føler jeg at hele forholdet vårt er en løgn og den mannen jeg trodde han var ikke finnes. Vurderer å avlyse hele greia. Han stoler tydeligvis ikke på meg når jeg blir mistenkeliggjort på denne måten. Det er som om han skulle sakt opp i ansiktet mitt at han ser på meg som en golddigger og en hore som er sammen med han for penger. Bare en liten utblåsning her... Anonymous poster hash: 78923...ebe 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 Populært innlegg #2 Skrevet 15. mai 2015 Blir helt kvalm, nå føler jeg at hele forholdet vårt er en løgn og den mannen jeg trodde han var ikke finnes. Vurderer å avlyse hele greia. Han stoler tydeligvis ikke på meg når jeg blir mistenkeliggjort på denne måten. Det er som om han skulle sakt opp i ansiktet mitt at han ser på meg som en golddigger og en hore som er sammen med han for penger. Bare en liten utblåsning her...Anonymous poster hash: 78923...ebe Om du virkelig elsker ham burde det ikke ha noe å si. Anonymous poster hash: 19747...c97 74 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Skjerp deg, særeie er en fordel både for deg og for han! Anonymous poster hash: 0f5f4...3e5 38
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Men hvis dere skal være sammen for alltid så burde det jo ikke ha noe å si? Det er jo litt det samme som livsforsikring. Man verken ønsker eller planlegger at noe skal skje, men det er en viss trygghet i å ha det i bakgrunnen. Anonymous poster hash: a14c0...a54 27
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Har han mer penger enn deg?, eier han mer enn deg? Anonymous poster hash: d93eb...6b1
Wildstar Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Særeie er smart, selv om dere har det fint og flott nå, så kan en eventuelt skilsmisse bli ett helvete. Selv om du kanskje lever på en sky og tror dere aldri blir skilt, så betyr ikke det at det ikke kan skje, og da er det beste, for begge parter, å være sikret. Om du uansett mener 100% dere aldri blir skilt, så er jo ikke en særeie kontrakt noe å bry seg med. Du får jo ikke bruk for den uansett 26
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Om du virkelig elsker ham burde det ikke ha noe å si. Anonymous poster hash: 19747...c97 om HAN virkelig elsker MEG burde der ikke ha noe å si... Anonymous poster hash: 78923...ebe 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Har han mer penger enn deg?, eier han mer enn deg? Anonymous poster hash: d93eb...6b1 Ja til begge, men denne særeien tyder jo på at han tror jeg skal loppe han for alt han har og ikke stoler på meg... Tror ikke jeg kan gifte meg med en sånn person... Anonymous poster hash: 78923...ebe
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 om HAN virkelig elsker MEG burde der ikke ha noe å si... Anonymous poster hash: 78923...ebe Virker jo som om du er ute etter mer enn kun ham, men tingene hans også. Hvis dere uansett skal være sammen burde det ikke ha noe å si for deg. Anonymous poster hash: cdecb...a0b 25 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Ja til begge, men denne særeien tyder jo på at han tror jeg skal loppe han for alt han har og ikke stoler på meg... Tror ikke jeg kan gifte meg med en sånn person... Anonymous poster hash: 78923...ebe Det er nok lurt, la være å gifte dere. Man trenger ikke gifte seg, men kan ha det fint sammen uten. Og hvis det blir slutt er det også lettere å gå fra hverandre, og beholde det man eide. Anonymous poster hash: d93eb...6b1 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 Populært innlegg #11 Skrevet 15. mai 2015 Ja til begge, men denne særeien tyder jo på at han tror jeg skal loppe han for alt han har og ikke stoler på meg... Tror ikke jeg kan gifte meg med en sånn person... Anonymous poster hash: 78923...ebe Så la vær å gifte deg, da. Men hvis du slår opp fordi du nekter å gå med på særeie så beviser du jo det du tror han tror om deg. Anonymous poster hash: a14c0...a54 65 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #12 Skrevet 15. mai 2015 Særeie er smart, selv om dere har det fint og flott nå, så kan en eventuelt skilsmisse bli ett helvete. Selv om du kanskje lever på en sky og tror dere aldri blir skilt, så betyr ikke det at det ikke kan skje, og da er det beste, for begge parter, å være sikret. Om du uansett mener 100% dere aldri blir skilt, så er jo ikke en særeie kontrakt noe å bry seg med. Du får jo ikke bruk for den uansett Nei det er ingen garantier, men JEG er jo den samme uansett om vi ender opp med å ikke holde sammen, men han går tydelig vis ut fra at ejg kommer til å forandre meg til en grisk gold digger med årene. Jeg greier ikke å forholde meg til dette i det hele tatt... Anonymous poster hash: 78923...ebe 1
Nemigirl Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 Er dere ca likestilt økonomisk, eller går dere inn i ekteskapet med enorme forskjeller basert på økonomiske verdier? Og hvor gamle er dere? Har en eller begge vært gift tidligere? Dersom han tjener MYE bedre enn deg og har langt større oppsparte økonomiske verdier har jeg ingen problemer med å forstå at han vil sikre seg økonomisk. Du vil nok uansett nyte godt av dette all den tid dere har det bra sammen og faktisk er et par (gift eller ikke). Hvis han har vært gift tidligere og har bitre erfaringer fra et skilsmisseoppgjør der han kom dårlig ut økonomisk, skjønner jeg hans ønske om særeie desto mere. Hva hvis det var deg som eventuelt satt på de største verdiene - ville du ikke da synes det var fornuftig å sikre deg? Dog skal sies at det du tar med inn i ekteskapet er særeie uansett - det trenger ikke lages egne avtaler på dette all den tid man kan dokumentere de faktiske forhold i ettertid hvis noe skulle skjære seg... 7
Anglofil Skrevet 15. mai 2015 #14 Skrevet 15. mai 2015 Det da bare fint med særeie? Jeg har hatt det selv, og er veldig glad for det. På den måten ble det aldri noen strid i etterkant av skilsmissen, og man slipper å ta den kampen. Det er jo ikke bare gunstig for ham, men også for deg. Da vil det stå svart på hvitt hva som faktisk er ditt. Jeg klarer ikke å forstå hva som er problemet med dette. Mvh Yvonne 20
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #15 Skrevet 15. mai 2015 Så la vær å gifte deg, da. Men hvis du slår opp fordi du nekter å gå med på særeie så beviser du jo det du tror han tror om deg. Anonymous poster hash: a14c0...a54 Jeg slår i så tilfelle ikke opp fordi jeg nekter å gå med på en særeieavtale, men fordi han foreslo det i utgangspunktet... Anonymous poster hash: 78923...ebe
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #16 Skrevet 15. mai 2015 Det da bare fint med særeie? Jeg har hatt det selv, og er veldig glad for det. På den måten ble det aldri noen strid i etterkant av skilsmissen, og man slipper å ta den kampen. Det er jo ikke bare gunstig for ham, men også for deg. Da vil det stå svart på hvitt hva som faktisk er ditt. Jeg klarer ikke å forstå hva som er problemet med dette. Mvh Yvonne Problemet er at han ikke stoler på meg. Selv ikke i dag når vi er så forelsket som vi er og planlegger et liv sammen så stoler han på meg. Da tenker jeg at hen aldri har og aldri kommer til å stole på meg, jeg kan ikke ha et forhold bygd på mistillitt... Anonymous poster hash: 78923...ebe
Gjest Sunhands Skrevet 15. mai 2015 #17 Skrevet 15. mai 2015 Ja til begge, men denne særeien tyder jo på at han tror jeg skal loppe han for alt han har og ikke stoler på meg... Tror ikke jeg kan gifte meg med en sånn person... Anonymous poster hash: 78923...ebe Hæh? Særeie er da relativt vanlig? Selv synes jeg det er utrolig ryddig og praktisk, men jeg elsker da kjæresten min likevel!
Gjest Jean Valjean Skrevet 15. mai 2015 #18 Skrevet 15. mai 2015 Det at han vil ha særeie viser at han er en fornuftig mann. 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 Populært innlegg #19 Skrevet 15. mai 2015 Reaksjonen din viser jo bare hvor klokt det var av ham. Anonymous poster hash: f1e75...800 66
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #20 Skrevet 15. mai 2015 Er dere ca likestilt økonomisk, eller går dere inn i ekteskapet med enorme forskjeller basert på økonomiske verdier? Og hvor gamle er dere? Har en eller begge vært gift tidligere? Dersom han tjener MYE bedre enn deg og har langt større oppsparte økonomiske verdier har jeg ingen problemer med å forstå at han vil sikre seg økonomisk. Du vil nok uansett nyte godt av dette all den tid dere har det bra sammen og faktisk er et par (gift eller ikke). Hvis han har vært gift tidligere og har bitre erfaringer fra et skilsmisseoppgjør der han kom dårlig ut økonomisk, skjønner jeg hans ønske om særeie desto mere. Hva hvis det var deg som eventuelt satt på de største verdiene - ville du ikke da synes det var fornuftig å sikre deg? Dog skal sies at det du tar med inn i ekteskapet er særeie uansett - det trenger ikke lages egne avtaler på dette all den tid man kan dokumentere de faktiske forhold i ettertid hvis noe skulle skjære seg... Ike enorme forskjeller men han eier og tjener litt mer. Vi er 30 år og ingen har barn eller har vært gift tidligere. Hvis det var meg som tjente mere ville jeg aldri tenkt tanken på å behandle han på denne måten. Det er rett og slett et slag i tryne... Anonymous poster hash: 78923...ebe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå