AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #81 Skrevet 18. mai 2015 Jeg liker hva dagen representerer, men ikke hvordan den feires. Masse kjas og mas og folk og unger og korpsmusikk over alt. Sitter inne med ørepropper den dagen. Men i år moret jeg meg faktisk litt over den nyeste dilla på facebook: Alle folka som poster NO med store bokstaver i anledning dagen. Noen trår til litt ekstra: NO NO NO NO NO! Og de ser ikke selv hvordan det ser ut. Anonymous poster hash: d217d...fb4
Gjest Skrevet 18. mai 2015 #82 Skrevet 18. mai 2015 Ja, hva er greia med det NO NO NO NO ? Trodde kanskje det var slik at de brukte en emoji som forandret seg litt når det ble postet
Cata Skrevet 18. mai 2015 #83 Skrevet 18. mai 2015 Jeg liker det dagen representerer. Jeg liker at vi kan feire den og at den er vår - og at vi ikke har militærparader a la Nord-Korea i gatene. Og der stopper "liker". Det var OK da jeg var barn, så snart det pokkers barnetoget var over. Ettersom vi bodde midt i byen kom det alltid masse slekt innom og det var liv og røre. Var greit nok som student også. Da kunne jeg ta på bunad, gå ut og kikke og sannsynligvis treffe noen venner underveis. Og nå er det særdeles pyton... Jeg overser barnetoget (kjenner ingen, så ikke vits i å gå ut og se på det), haler på meg bunaden og går en runde eller to rundt torvet. Hilser kanskje på kjente og fortsetter å gå, for uten venner så har jeg ingen å tilbringe dagen sammen med. Så går jeg hjem og sitter stokk stiv (bunad egner seg ikke for å slenge seg på sofaen) til det er på tide å se borgertoget. Når det er over så tasser jeg hjem og henger vekk bunaden til neste år.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #84 Skrevet 18. mai 2015 Ja, hva er greia med det NO NO NO NO ? Trodde kanskje det var slik at de brukte en emoji som forandret seg litt når det ble postet Jeg antar det står for Norge. Men det ser jo heller ut som de tenker det samme som jeg tenker når jeg hører det første korpset kl halv seks på morgenen. Anonymous poster hash: d217d...fb4
Gjest Skrevet 18. mai 2015 #85 Skrevet 18. mai 2015 Jeg antar det står for Norge. Men det ser jo heller ut som de tenker det samme som jeg tenker når jeg hører det første korpset kl halv seks på morgenen. Anonymous poster hash: d217d...fb4 Ja, jeg leste det først som rungende NEI
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #86 Skrevet 18. mai 2015 Jeg antar det står for Norge. Men det ser jo heller ut som de tenker det samme som jeg tenker når jeg hører det første korpset kl halv seks på morgenen. Anonymous poster hash: d217d...fb4 Det vises ikke på dataen, bare på mobilen. Ser ut som det kan være et Iphone-ikon som kommer frem når vi ser på facebook på mobilen. Jeg har ikke iphone så jeg vet ikke, men på datamaskina kommer det opp som firkant, og det tyder på at det er iphone-greie. Så jeg tror ikke det har noe med Norge å gjøre i det hele tatt... Anonymous poster hash: e256e...615
loffen Skrevet 18. mai 2015 #87 Skrevet 18. mai 2015 Ja, hva er greia med det NO NO NO NO ? Trodde kanskje det var slik at de brukte en emoji som forandret seg litt når det ble postet Jepp, det er det norske flagget. På iphone. 1
Gjest Skrevet 18. mai 2015 #88 Skrevet 18. mai 2015 Jepp, det er det norske flagget. På iphone. Haha, skikkelig fail da når det kun er iPhone brukere som ser det 2
loffen Skrevet 18. mai 2015 #89 Skrevet 18. mai 2015 Jeg liker heller ikke 17. mai. Hadde gledet oss litt til årets, da minstemann endelig var over på ungdomsskolen og ikke ville gå i tog. Planen var å kose oss hjemme alle fire, se togene på TV, spise pavlova og godis, og ikke minst, slippe å stå opp grytidlig for å pynte oss og dra til byen og fryse ræva av oss. Men, det er et sinnsykt press på skolen om at alle må gå i toget, de får nemlig pizza som premie om alle møter opp, og kommer du ikke så ØDELEGGER DU FOR ALLE ANDRE! 'De kommer til å drepe meg om jeg ikke går', sa Jr. Så joda, vi måtte kjøpe ny penskjorte og sko og stryke flagg og finne noe jeg også kunne ha på meg, jeg har ikke bunad eller annet 17. mai-aktig i skapet til enhver tid. Storesøster som går på videregående, nektet å gå i toget, men ble med til byen siden hun ikke ville være hjemme alene heller. Hun har fått kjeft av alle i klassen både før og etter for at hun ikke gikk i tog, fordi hun ødela for alle i klassen. De skulle visst få pizza de også.. Dog var det flere som hadde sagt de skulle gå, men som uteble og latet som om de var syke. Jeg har ikke vinterkåpe lenger, siden min var så utslitt at jeg kastet den i mars, så jeg holdt på å fryse ihjel der jeg stod og ventet på toget. Mistet følelesen i begge føttene også. Umulig å få parkert, langt å gå, kø overalt, alt koster for mye, Jr. fikk gnagsår, jeg så rett inn i hodet på han som stilte seg foran meg under barnetoget. Var forresten mange som ikke gikk likevel, så det blir ingen pizza på de. Men som han sa, hvem bryr seg om et stykke pizza liksom? Klokka halv tolv er barnetoget over og ikke en dritt å finne på etter det. Russetoget gidder vi ikke se på. Og borgertog er det ikke her i taperbyen vår. Så da dro vi hjem igjen da. Hvorfor må barnetoget gå så forbannet tidlig?? Jaja, jeg er i alle fall ferdig med dugnadsbaking og arrangementet på barneskolen!
Cata Skrevet 18. mai 2015 #91 Skrevet 18. mai 2015 Kan vi flytte 17. mai til en varmere årstid? En av mine kolleger sukket i dag over det samme. "Tenk om de hadde ventet litt med å signere grunnloven så vi kunne fått den litt senere på året, f.eks. 24. juni. Da hadde vi hatt en fridag etter St. Hans til å komme oss på...." (Det aner meg at han pleier feste på St. Hans )
hjertesukka Skrevet 18. mai 2015 #92 Skrevet 18. mai 2015 Det eneste jeg liker med denne dagen, er symbolikken. Et fritt og demokratisk land osv. Ellers føler jeg meg nesten halvkriminell som foretrekker å være alene hjemme og pusle med mitt. Har fått evig nok av å traske gatelangs i vonde finsko, fryse og se på tog der jeg knapt kjenner noen. Men se på tv hjemme er ok. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #93 Skrevet 18. mai 2015 Digger 17 mai. Ompa, is og hurra, hjemme i min seng, foran tv. Anonymous poster hash: 9bc35...933
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #95 Skrevet 18. mai 2015 Haha, skikkelig fail da når det kun er iPhone brukere som ser det Nesten så man mistenker at noen med sans for humor står bak. Anonymous poster hash: d217d...fb4
Christiania_Oslo Skrevet 18. mai 2015 #96 Skrevet 18. mai 2015 Jeg liker 17.mai men jeg mener det kan bli mye press på å kle seg riktig mtp bunader og slikt. At man omtrent bør holde seg hjemme om man ikke går med ekte bunad og gå for all del ikke ut i gatene om man ikke har pyntet seg på noe vis. 1
Ixnay Skrevet 18. mai 2015 #97 Skrevet 18. mai 2015 Skjønner ikke hvorfor toget skal gå så tidlig. Her går barnetoget tidlig, deretter er det tog i byen, deretter er det et par timer før det er borgertog. Synes de skulle slått det sammen til ett tog som begynte på formiddagen eller på ettermiddagen. Da hadde det blitt mye mindre stress for de med barn også. Her var det noen som skulle møte klokken 7 for å gå i tog. Synes det er drøyt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå