Gå til innhold

Iran - 16 år gammel jente henrettet


Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Resultat av pervertert primitiv religiøst mannsdominert fundamentalistisk galskap. Likevel så skal vi hilse Islamsk fundamentalisme velkommen, og forstå oss ihjel på slik nazi islamsk steinalderpraksis.

Islam slik den praktiseres, er frykten og ondskapens religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet , du kan ikke poste innlegg som inneholder, rasistiske, satanistiske, nazistiske o.l. utsagn, eller innlegg med en undertone av disse "ismene". Du kan heller ikke bruke forumet for å drive ensidig meningspåvirkning, for eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Du kan heller ikke poste materiale med kopirett (Kopinor.no)

Remyline Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet du hva ironi er? Islam er ingen rase." Rasisme inntreffer først når man forsøker å gi alle verdens muslimer skylda for de enkeltes syke utslag av religionen" skriver du.

Jenta ble henrettet i henhold til Koranen. Der er dødstraff for utenomekteskaplig sex, på linje med frafall.

Efter som vi i Norge har ytringsfrihet, skal jeg ikke stoppe deg, men hvorfor deltar du i en debatt når du ikke har den aller minste kjenskap til Islam?

Er trakassering av Koptere i Egypt rasisme?

Jeg foreslår du oppdaterer rasisme-begrepet ditt noe.

Det står ingenting spesifikt om dødsstraff for utenomekteskaplig sex i koranen. Forøvrig er det en rekke muslimske land hvor dette langt fra straffes med døden.

Du må dra lenger ut på landet med hersketeknikkene dine - ut fra dine påstander kan du neppe stille deg til doms over andres islam-kunnskaper.

Og til det siste spørsmålet ditt er svaret ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den utstøtte

Hvis trakasering av koptere i Egypt er rasisme, må ikke da isalm kunne betraktes som en rasistisk religion? Kopterne arresteres og tortureres for sin tro og frykter for sine liv.

Kristne får gjennomgå i Dafour og i Nigieria. Det samme gjelder også der, da, rasisme og intoleranse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Hvis trakasering av koptere i Egypt er rasisme, må ikke da isalm kunne betraktes som en rasistisk religion? Kopterne arresteres og tortureres for sin tro og frykter for sine liv.

Kristne får gjennomgå i Dafour og i Nigieria. Det samme gjelder også der, da, rasisme og intoleranse?

Religionen sees på som rasistisk på bakgrunn av hva folk gjør i dets navn?

Hører ut som fjortisargumentering mot kristendommen, det. Det var iallfall da jeg var på den alderen slike argumenter dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis trakasering av koptere i Egypt er rasisme, må ikke da isalm kunne betraktes som en rasistisk religion? Kopterne arresteres og tortureres for sin tro og frykter for sine liv.

Kristne får gjennomgå i Dafour og i Nigieria. Det samme gjelder også der, da, rasisme og intoleranse?

Ja, dette er en klassisk problemstilling. Noen ganger skyldes det rasisme og intoleranse. Andre ganger har det andre årsaker.

Om vi ser på Norges behandling av samer og romani-folket så kan vi vel konkludere med at kristendom også er en rasistisk religion da? Vi har jo en kristen formålsparagraf her i landet, så da må det jo være religionen i Norge som er årsak til alt som skjer her i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste nordmenn er den muslimske måte å tenke på vanskelig/umulig å forstå. Islam har et helt annet verdisett enn oss og det letteste å gjøre er å stemple det som går på tvers av ens egen forståelse som "sykt".

En Qadi, dommer i islam, er en forlengelse av Allah, en stedfortreder. Denne jenta har mest sannsynlig utvist uislamsk oppførsel i rettsalen. Hun har fornærmet dommeren og dermed Allah. Hun er så skyldig i blasfemi. Blasfemi er straffbart med døden under islamsk shariah. En muslim som bedriver blasfemi har også begått apostasi. Apostasi er også straffbart med døden i islam. Jenta var kjønnsmoden og ansees av islam som voksen. I følge shariah får hun tre muligheter til å angre seg på, så hun var nok i rettsalen 3 ganger før Qadi avsa sin dom. Det er altså logikk bak henrettelsen, dog ikke vestlig logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For de fleste nordmenn er den muslimske måte å tenke på vanskelig/umulig å forstå. Islam har et helt annet verdisett enn oss og det letteste å gjøre er å stemple det som går på tvers av ens egen forståelse som "sykt".

En Qadi, dommer i islam, er en forlengelse av Allah, en stedfortreder. Denne jenta har mest sannsynlig utvist uislamsk oppførsel i rettsalen. Hun har fornærmet dommeren og dermed Allah. Hun er så skyldig i blasfemi. Blasfemi er straffbart med døden under islamsk shariah. En muslim som bedriver blasfemi har også begått apostasi. Apostasi er også straffbart med døden i islam. Jenta var kjønnsmoden og ansees av islam som voksen. I følge shariah får hun tre muligheter til å angre seg på, så hun var nok i rettsalen 3 ganger før Qadi avsa sin dom. Det er altså logikk bak henrettelsen, dog ikke vestlig logikk.

Ok.

Kan du gi oss en grunn til at vi ikke skal utslette islam fra jordas overflate? Plaffe ned hvert eneste håndklehode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Gjest nå er du vulgær,skaff deg et nick forresten.

Man kan utrydde en religion uten å slakte ned mennesker. Det oppnår man f.eks. med ytringsfrihet og demokrati. Da slipper religionen taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

For de fleste nordmenn er den muslimske måte å tenke på vanskelig/umulig å forstå. Islam har et helt annet verdisett enn oss og det letteste å gjøre er å stemple det som går på tvers av ens egen forståelse som "sykt".

Ikke nødvendigvis. Vi kan litt av vår egen historie, og vet vi drev selv med slike ting for noen noen hundre år siden (prater her om den spesifikke saken).

En Qadi, dommer i islam, er en forlengelse av Allah, en stedfortreder.

Hvem utnevner denne stedfortrederen? Allah, eller noen som hevder de prater for ham?

Denne jenta har mest sannsynlig utvist uislamsk oppførsel i rettsalen. Hun har fornærmet dommeren og dermed Allah. Hun er så skyldig i blasfemi.

Sto noe om dette i den opprinnelige artikkelen. Det sto vel også at hun mest sannsynlig var sinnslidende, men for religiøse mennesker er vel dette det samme som å være besatt av djevler, tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Vi hører stadig at islam er fredens religion,men hvorfor er det ingen land som praktiserer den fredens religion? Jeg velger å se en religion i forhold til de som utøver den ikke hva de sier den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg velger å se en religion i forhold til de som utøver den ikke hva de sier den skal være.

Der er du faktisk inne på problemet med alle som påberoper seg religiøs støtte for sine handlinger, uansett religion.

En slik debatt kunne vært interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Vi hører stadig at islam er fredens religion,men hvorfor er det ingen land som praktiserer den fredens religion? Jeg velger å se en religion i forhold til de som utøver den ikke hva de sier den skal være.

Kristendommen er vel en fredens religion det og, men regner med at du selv skal klare å komme opp med mange land som ikke er så fredfulle. Kameratene dine i vest er vel det beste eksempelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TomKrus
Hvorfor kommer du drassende med kristendommen? Jeg har sagt at jeg avskyr begge de store ørkenreligioner

Og du har det samme synet på utøverene av kristendommen og, formoder jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Hvilket syn er det? Jeg synes synd på de som er infisert av islam,men de kan bli reddet. Nå får du meg til å bevege meg mot det som ikke er lov å skrive. Kristendommen har skapt utrolig mye lidelse gjennom historien som sin fetter islam. I dag er det fetteren som er den største synderen,en fetter er for det meste nedkjempet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kristendommen har skapt utrolig mye lidelse gjennom historien som sin fetter islam. I dag er det fetteren som er den største synderen,en fetter er for det meste nedkjempet.

Før første deleksamen på grunnfag må du blant annet lære deg å skille mellom religionen og utøverne av religionen. Ellers blir du ikke lærer noen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...