Gå til innhold

Iran - 16 år gammel jente henrettet


Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest TomKrus
Også USA henretter mennesker som begikk lovbrudd før de ble myndige, de bare venter til etter at de er blitt 18..

For usømmelig atferd og ved henging av kun kvinnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For usømmelig atferd og ved henging av kun kvinnen?

Nei, men gjør det det så mye bedre at de henretter mennesker som var barn når de gjorde ugjerningen?

Alle land har sine regler, og man bør følge disse. Hun viste hva hun kunne risikere og burde derfor latt vær.

Klart det er forferdelig å henge en 16år gammel jente, men all henrettelse er like ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Nei, men gjør det det så mye bedre at de henretter mennesker som var barn når de gjorde ugjerningen?

Alle land har sine regler, og man bør følge disse. Hun viste hva hun kunne risikere og burde derfor latt vær.

Klart det er forferdelig å henge en 16år gammel jente, men all henrettelse er like ille!

I usa er det ofte et øye for øye som gjelder, i Iran kan man henrette tilbakestående jenter som ikke er anstendige (mulig hun hadde sex utenfor ekteskapet).

Og hva usa gjør, gjør ikke denne saken bedre. Ikke for meg iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ja så klart når en jævla Mullah bestemmer at det er ulovlig å ha sex skal man følge det. Dommeren la PERSONLIG løkken rundt halsen på hun fordi hun hadde hatt en "skarp tunge".

Det er utrolig hvor tolerante noen blir overfor slike grusomheter,hvor blir det av kvinnekampen og kampen for menneskerettigheter? Herregud.

Jeg mener de brukte en teknikk for henging der de heiser offeret fra bakken i stedet for at offeret knekker nakken når det faller. En forferdelig død.

At du kan være apologetisk overfor slike grusomheter er forferdelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet absolutt ikke hva jeg mener om noe som helst, bare så det er sagt. Har ikke sagt hva jeg mener om saken bortsett fra at all henretting er ille.

Men hvorfor er det værre å henrette noen i Iran en i USA?

Hvem kan sette seg så høyt at de bestemmer hvem som skal leve eller dø? uansett hvilket land, for hvilken grunn, og på hvilken måte er dette galt.

Hvorfor reagerer alle når dette skjer i Iran og ikke USA, dobbeltmoral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Du vet absolutt ikke hva jeg mener om noe som helst, bare så det er sagt. Har ikke sagt hva jeg mener om saken bortsett fra at all henretting er ille.

Men hvorfor er det værre å henrette noen i Iran en i USA?  

Hvem kan sette seg så høyt at de bestemmer hvem som skal leve eller dø? uansett hvilket land, for hvilken grunn, og på hvilken måte er dette galt.

Hvorfor reagerer alle når dette skjer i Iran og ikke USA, dobbeltmoral?

Hva er dobbeltmoralsk med min tråd? Kjenner du til mitt syn på dødsstraff?

Dette er en aktuelldebatt-side, og dette er en aktuell debatt. Anbefaler deg å diskutere dødsstraff i usa i en annen tråd.

Og hvorfor får ikke du med deg at folk reagerer på dødsstraff i usa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dobbeltmoralsk med min tråd? Kjenner du til mitt syn på dødsstraff?

Dette er en aktuelldebatt-side, og dette er en aktuell debatt. Anbefaler deg å diskutere dødsstraff i usa i en annen tråd.

Og hvorfor får ikke du med deg at folk reagerer på dødsstraff i usa?

Dette var ikke et svar til deg og ditt innlegg, men til valhalla der han mente at jeg ikke brydde meg. Så får du heller mene hva du vil.

Dette er et diskusjonsforum, jeg svarer hva jeg vil og i hvilken tråd jeg vil. Så får du heller bare be en moderator slette de innleggene du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Dette er et diskusjonsforum, jeg svarer hva jeg vil og i hvilken tråd jeg vil. Så får du heller bare be en moderator slette de innleggene du ikke liker.

Du bør iallfall finne en bedre sammenligning enn dødsstraff i usa.

Mulig du synes etthvert drap er like ille, men selv synes jeg et bestialsk drap på et lite barn er verre enn at en gaster dreper en annen, så for meg er det nyanser i mord. Muligens ikke for deg. Derfor finner jeg det mer besynderlig at en sinnslidende jente på 16 blir hengt for å ha sex, enn at en 24-åring blir drept for å ha skutt noen par da han var 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Du har rett, jeg ser ikke forskjellen.

Da er det greit, og du kan prate om dobbeltmoral(du kunne så klart gjort det ellers og, men nå vet man mer om ditt ståsted), men det er ikke akkurat sikkert det er så mange andre som ser på det som dobbeltmoral. Forutsetningen er vel at flere ser på drap for sex ikke er verre enn drap for drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er like galt å henrette mennesker uansett. Klart det er ille å henrett en 16 år gammel jente for sex. Og måten det ble gjort på er og forferdelig. Det har jeg ikke sagt noe på. Men jeg står for at all henretting er like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Det som er morsomt Agurk er at jeg er for dødsstraff for enkelte forbrytelser. Å ha sex før ekteskapet er dog ikke en av dem.

Forresten så var mitt innlegg en reaksjon på at du la skylden over på offeret der du sa at hun visste reglene og burde fulgt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er morsomt Agurk er at jeg er for dødsstraff for enkelte forbrytelser. Å ha sex før ekteskapet er dog ikke en av dem.

Og jeg er helt i mot uansett om du har drept noe eller hatt sex.

Forresten så var mitt innlegg en reaksjon på at du la skylden over på offeret der du sa at hun visste reglene og burde fulgt dem.

Var ikke sånn ment. Abselutt ikke hennes feil, men rettsystemet. Mente bare at hun burde ha tenkt seg om. Hadde egentlig lite med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritiske innlegg/utspill til denne "religionen" kalles i Norge for RASISME.

I juli henvendte muslimske organisasjoner seg til FN, etter et Inernettmøte med 20.000 deltagere og forlangte at islamkritikk skulle ansees som en internasjonal forbrytelse.

Var det noen som nevnte selvgodhet?

Du må ha misforstått fullstendig. Mitt innlegg hadde INGENTING med religion å gjøre. Jeg nevnte faktisk ikke religion med et ord. Det jeg sa var at REGIMENE var syke, altså styresmaktene. Det er noe helt annet enn å si en religion er syk. Du får begynne å lese andres innlegg skikkelig før du svarer på denne måten. :sinna: Hvilken unnskyldning regimene bruker for sin handlemåte er meg klekkende likegyldig, det finnes INGEN god unnskyldning for det de gjør. :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Den utstøtte

De var ikke noen religion som dømte jenta til døden, men en dommer som er en del av et regime med ekstreme straffer.

Rasisme inntreffer først når man forsøker å gi alle verdens muslimer skylda for de enkelte syke utslag av religionen.

Vet du hva ironi er? Islam er ingen rase." Rasisme inntreffer først når man forsøker å gi alle verdens muslimer skylda for de enkeltes syke utslag av religionen" skriver du.

Jenta ble henrettet i henhold til Koranen. Der er dødstraff for utenomekteskaplig sex, på linje med frafall.

Efter som vi i Norge har ytringsfrihet, skal jeg ikke stoppe deg, men hvorfor deltar du i en debatt når du ikke har den aller minste kjenskap til Islam?

Er trakassering av Koptere i Egypt rasisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den utstøtte

Deler av tråden er slettet. Se eget innlegg, for grunnene. Remyline Moderator

Det er faktisk mange tusen med norsk statborgerskap som mener at Sharia skal innføres i Norge. Spesielt innen familierett. Hvor er kvinnegruppene som skriker om likestilling? Og hvor er Ottar? Hvor er solidariteten?

Hvor er Marthe Gerhardsen, Ninni Stoltenberg og Marta Torkildsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ikke hold pusten mens du venter på at de gruppene skal reagere Utstøtt. De lever etter kulturrelativisme må vite. Det er viktigere å gjøre om ord som tillitsmann til tillitsvalgt enn å forsvare kvinners rett til forsvar mot voldtekt og drap i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...