AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Jeg visste ikke dette, at kyllingene som ble slaktet der, var velsignet med en islamsk bønn....så det på nyhetene i dag, jeg blir litt sjokkert, hvorfor blir vi ikke opplyst om slike ting ? synes det er litt å ta seg litt for godt rette med slike bønner, hvorfor skal vi nordmenn være uvitende om slike ting ? synes politikerne godt kunne ha dette på plakaten, fordi det er tydeligvis viktig for muslimer at maten er velsignet, det blir bare flere muslimer i Norge, og prior kommer kanskje til å miste mange muslimsk norske kunder, ikke det at prior bekymrer seg over det nå, men hva med fremtiden, prior vil tjene mest mulig penger de også, og er de villige til å miste mange muslimske kunder i fremtiden og inntekt, eller høre på oss ? gruble gruble..... Anonymous poster hash: 6ab67...2d3 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Det samme skjer hos gilde sine produkter, vet ikke om de har besluttet å stoppe med slik bønn....... Anonymous poster hash: 6ab67...2d3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 Hvorfor skal vi bli opplyst om det står en fyr å snakker til kyllingene etter de er slaktet? Hadde du brydd deg om det stod en mann der å sa "Gud velsigne"? Anonymous poster hash: af1dc...c02 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 Den bønnen har ingenting å si dersom du ikke er religiøs eller har noen slags vrangforestillinger om at det påvirker maten. Dyrene i Norge blir slaktet helt likt uansett om det er halal eller ikke. Kosher er ikke tillatt i Norge, ei heller halal på tradisjonell måte. Anonymous poster hash: 684e6...fdf 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Hvorfor skal dyret bli påført en velsignelse fra en religion som mange i dette landet ikke vil ha noe med å gjøre, vi er fortsatt et kristent land, nortura har heldigvis gjort helomvending og besluttet å slutte med dette...... Anonymous poster hash: 6ab67...2d3 8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Men hvordan påvirker det deg? Har du noen vrangforestillinger selv at dette påvirker maten din? De har garantert gjort det slik for enkelhetens skyld, siden alt har kunne blitt solgt som halal. Selvfølgelig snur de ved et slik oppmerksomhet de har fått nå for å ikke tape andre kunder. Det handler om økonomi bare. Anonymous poster hash: 684e6...fdf 1
Gjest Eiss Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Jeg bare lurer på en ting: ER DET DET DU TENKER PÅ NÅR DU LESER OM PRIOR? Hva med den grove dyremishandlingen som foregår, det gjør liksom ikke noe så lenge ingen har sagt en bønn til dyret???? 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Jeg bare lurer på en ting: ER DET DET DU TENKER PÅ NÅR DU LESER OM PRIOR? Hva med den grove dyremishandlingen som foregår, det gjør liksom ikke noe så lenge ingen har sagt en bønn til dyret???? For mange så betyr denne bønnen mer enn dyremishandling, antibiotikaresistens, narasin og e coli tilsammen... Who cares at hanekyllingene blir kvernet opp levende, bare ingen har sagt en bønn over dyrene...Anonymous poster hash: 684e6...fdf 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Jeg bare lurer på en ting: ER DET DET DU TENKER PÅ NÅR DU LESER OM PRIOR? Hva med den grove dyremishandlingen som foregår, det gjør liksom ikke noe så lenge ingen har sagt en bønn til dyret???? Grove dyremishandlingen som foregår hvor da ?? det er det jeg tenker på nå for tiden ja når noen påfører et dyr en religiøs bønn som ikke så mange vil ha !! Anonymous poster hash: 6ab67...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #10 Skrevet 30. april 2015 Grove dyremishandlingen som foregår hvor da ?? det er det jeg tenker på nå for tiden ja når noen påfører et dyr en religiøs bønn som ikke så mange vil ha !!Anonymous poster hash: 6ab67...2d3 Les deg litt opp om kyllingindustrien, så ser du at det er verre ting å ta tak i enn en tåpelig bønn som ikke betyr en dritt for andre enn muslimer. Anonymous poster hash: 684e6...fdf 3
Dace Skrevet 30. april 2015 #11 Skrevet 30. april 2015 Ser ikke problemet. Så lenge det ikke i noen grad påvirker kvaliteten, matsikkerheten eller dyrevelferden (som om den kan bli noe verre), så må en gærning gjerne få lov til å slå av en prat med kyllingfileten før den havner på middagstallerkenen min. Da har det ingen negativ innvirkning for min del, og (iallefall innbilt) positiv innvirkning for en del andre.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #12 Skrevet 30. april 2015 Det er dette som kalles snikislamisering ! Det er fint at jeg vet dette, da kan slutte å kjøpe kylling produkter fra prior. Anonymous poster hash: 387ce...c87 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #13 Skrevet 30. april 2015 la julenissen velsigne disse kyllinger som nå skal dø. amen Anonymous poster hash: 7cf40...476 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #14 Skrevet 30. april 2015 Det er dette som kalles snikislamisering ! Det er fint at jeg vet dette, da kan slutte å kjøpe kylling produkter fra prior.Anonymous poster hash: 387ce...c87 Du må være ekstremt lettpåvirkelig om du trur folk blir muslim pga dette... Å spise halalkjøtt gjør deg ikke til muslim. Anonymous poster hash: 684e6...fdf 5
Gjest Sunhands Skrevet 30. april 2015 #15 Skrevet 30. april 2015 Jeg er bare glad for at de ber litt for kyllingene og gir dem bedøvelse her i Norge, fremfor at de halshugger dem uten bedøvelse i andre land før de importeres hit.
Gjest Sunhands Skrevet 30. april 2015 #16 Skrevet 30. april 2015 For mange så betyr denne bønnen mer enn dyremishandling, antibiotikaresistens, narasin og e coli tilsammen... Who cares at hanekyllingene blir kvernet opp levende, bare ingen har sagt en bønn over dyrene...Anonymous poster hash: 684e6...fdf Hehe.. Ja, man kan virkelig begynne å lure. Hva skjer med menneskeheten?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #17 Skrevet 30. april 2015 Hehe.. Ja, man kan virkelig begynne å lure. Hva skjer med menneskeheten? Det kan man lure. Når folk sitter og skryter på FB om at de gir blaffen i hvor mye antibiotikaresistente bakterier de får gjennom maten sin, og i neste post hyler opp om en liten bønn, så vet man at de har prioritert riktig.... Anonymous poster hash: 684e6...fdf 2
maskineple Skrevet 30. april 2015 #18 Skrevet 30. april 2015 (endret) . Endret 15. juni 2015 av kjærligbåttur
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #20 Skrevet 30. april 2015 Du må være ekstremt lettpåvirkelig om du trur folk blir muslim pga dette... Å spise halalkjøtt gjør deg ikke til muslim.Anonymous poster hash: 684e6...fdf Selvsagt ikke, men det viser at man er så redd for denne relgionen at den vinner fram. Et like sykt forslag var at alt kjøtt i forsvaret skulle være halalkjøtt. Der kan vi se at Norge er under endring i rettning til et islamskt smafunn og at dette skjer uten at vi legger merke til det eller at noen tør å protestere. Anonymous poster hash: 387ce...c87 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå