AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #61 Skrevet 1. mai 2015 Er det bare jeg som registrerer at mange forhold tar slutt? Da blir mennene single. Det kan skje i hvilken som helst alder at forhold tar slutt. Om en mann da er singel en stund før han går inn i et nytt forhold er da bare et sunnhetstegn. Mens i manges øyne er han da altså en taper som er singel i 30-40-årene. Jeg synes det er så mange korttenkte, fordomsfulle mennesker omkring, spesielt når jeg leser på forum som dette. Blir oppgitt. Og skjønner dere ikke at en del av de som har kjærester er heller ikke så kresne? Kanskje er singelstatusen til en mann nettopp et tegn på at han er bra - at han ikke tar hva som helst. Anonymous poster hash: ed963...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #62 Skrevet 1. mai 2015 Jeg tror ikke det skjer så ofte.De vil kanskje ha stabilitet ja,men de vil fortsatt ha en kjekk og artig mann med erfaring på det sosiale og seksuelle plan.Det mangler ofte nerdene,for de har sittet med nesen i skolebøkene gjennom hele 20-årene.Anonymous poster hash: 3d2d1...ff9 Klart de vil ha han kjekke, men når utseendet forfaller så senker man kravene. Nerdene blir attraktive når de selv ikke er attraktive nok for kjekkasene. Forholdet blir basert på at han jobber og gir henne trygghet mot pliktsex.Anonymous poster hash: dbca5...433 1
Ultiva Skrevet 1. mai 2015 #63 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Klart de vil ha han kjekke, men når utseendet forfaller så senker man kravene. Nerdene blir attraktive når de selv ikke er attraktive nok for kjekkasene. Forholdet blir basert på at han jobber og gir henne trygghet mot pliktsex.Anonymous poster hash: dbca5...433 Bor du i en tidskapsel? De fleste kvinner har utdannelse og jobb og tjener sine egne penger i dagens norske samfunn. Grunnen til at flest kvinner jobber deltid/tjener mindre er fordi det fremdeles er nesten tabu for menn å jobbe deltid/tilrettelegge arbeidstid for å kunne være mer hjemme med barn og huslige sysler. Ektemannen min var hjemme i permisjon i 9 mnd med yngstemann mens jeg jobbet fulltid og hva tror du skjedde? Samtlige kvinner i vennekretsen/på jobben hyllet ham som en god far, god ektemann og syns jeg var kjempeheldig, mens kompisene/mannlige kolleger gjorde narr av "husmora". Så fei for egen dør, mannfolk. Endret 1. mai 2015 av Ultiva 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #64 Skrevet 1. mai 2015 Klart de vil ha han kjekke, men når utseendet forfaller så senker man kravene. Nerdene blir attraktive når de selv ikke er attraktive nok for kjekkasene. Forholdet blir basert på at han jobber og gir henne trygghet mot pliktsex.Anonymous poster hash: dbca5...433 Det fungerer vanligvis ikke slik i virkeligheten. Anonymous poster hash: 3d2d1...ff9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #65 Skrevet 1. mai 2015 Bor du i en tidskapsel? De fleste kvinner har utdannelse og jobb og tjener sine egne penger i dagens norske samfunn. Grunnen til at flest kvinner jobber deltid/tjener mindre er fordi det fremdeles er nesten tabu for menn å jobbe deltid/tilrettelegge arbeidstid for å kunne være mer hjemme med barn og huslige sysler. Ektemannen min var hjemme i permisjon i 9 mnd med yngstemann mens jeg jobbet fulltid og hva tror du skjedde? Samtlige kvinner i vennekretsen/på jobben hyllet ham som en god far, god ektemann og syns jeg var kjempeheldig, mens kompisene/mannlige kolleger gjorde narr av "husmora". Så fei for egen dør, mannfolk. Ja? Norske kvinner tjener også penger selv ja, men det er ikke til å stikke under en stol at svært mange kvinner fortsatt ser etter menn med god utdannelse og en god karriere. Man kan f. eks. bare lese noen tråder her inne der enkelte har skrevet tråder om at de ikke dater en mann uten høyere utdannelse etc. Anonymous poster hash: 5402e...214 1
Ultiva Skrevet 1. mai 2015 #66 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Ja? Norske kvinner tjener også penger selv ja, men det er ikke til å stikke under en stol at svært mange kvinner fortsatt ser etter menn med god utdannelse og en god karriere. Man kan f. eks. bare lese noen tråder her inne der enkelte har skrevet tråder om at de ikke dater en mann uten høyere utdannelse etc. Anonymous poster hash: 5402e...214 I og med at kvinner fremdeles i år 2015 i Norge forventes å ta seg av brorparten av permisjonene og å være den som må jobbe deltid for å få hverdagen til å gå rundt så er det ikke rart at de ønsker en mann som tjener over gjennomsnittet. Selv om høy utdannelse i seg selv ikke er synonymt med høy lønn. Edit: de siste ti årene har for øvrig trendene snudd og det er nå langt flere kvinner enn menn med høyere utdanning. https://www.ssb.no/utniv/ Endret 1. mai 2015 av Ultiva 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #67 Skrevet 1. mai 2015 I og med at kvinner fremdeles i år 2015 i Norge forventes å ta seg av brorparten av permisjonene og å være den som må jobbe deltid for å få hverdagen til å gå rundt så er det ikke rart at de ønsker en mann som tjener over gjennomsnittet. Selv om høy utdannelse i seg selv ikke er synonymt med høy lønn. Og er det forresten ikke flere kvinner enn menn som tar høyere utdannelse nå de senere årene? Forventes, og forventes...Svært mange kvinner ønsker dette, menn slipper ikke til. Men da er du jo enig, menn forventes fortsatt å tjene mest, så da er jo dette et av de viktige kriteriene for kvinner. Men da må kvinner tåle at skal de ha en veltrent superkjekkas som også er meget suksessfull så må de selv ha mye å tilby . Anonymous poster hash: 5402e...214
Ultiva Skrevet 1. mai 2015 #68 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Forventes, og forventes...Svært mange kvinner ønsker dette, menn slipper ikke til. Men da er du jo enig, menn forventes fortsatt å tjene mest, så da er jo dette et av de viktige kriteriene for kvinner. Men da må kvinner tåle at skal de ha en veltrent superkjekkas som også er meget suksessfull så må de selv ha mye å tilby . Anonymous poster hash: 5402e...214 Ja det er viktig å finne noen man er kompatibel med. Det er jo dødfødt å gå inn i forhold med en sporty kvinne/mann som elsker skogsturer og sykling i helgene hvis man selv bare vil sitte i sofaen eller gå på kafè. Hvis man finner seg en trent/slank kvinne eller mann vil det jo også gi en stor grobunn for konflikter dersom man selv er avhengig av godteri, fete sauser og hamburgere både til helga og hverdags. Spesielt i forhold til barneoppdragelsen kan det skape store konflikter. Det er fascinerende mange som venter på en partner (Coach?) som de mener skal gi livet deres all glede og mening, da begynner det å bli farlig. Å ønske seg en partner som skal sørge for at man selv begynner å trene/spise sunt/få seg en (god) jobb. Har man urealistiske forventninger til en partner så er det jo gjerne fordi man tror man kan velge ut i fra en perfekte utgave av seg selv (som man faktisk ikke er, og som man tror at en perfekt partner kan få ut av en). Mange får seg nok en oppvekker der, når de utgir seg for å være en annen for å få sjans på drømmepartneren sin. Man orker ikke å gå rundt "på audition" og utgi seg for å være en annen, "perfekt" utgave av seg selv i all evighet, hvert fall ikke når den mest intense forelskelsen går over og hverdagene kommer. Dette gjelder jo for begge kjønn. Syns for øvrig det er latterlig med de som har minimumskrav til høyde eller utdannelse, jeg tenker det er en av hovedgrunnenen til at de fremdeles er single. Og jeg er veldig enig med deg i dette at mange menn ikke slipper til i permisjonstiden. Men du er vel enig med meg i at brorparten av fedrene faktisk ikke ønsker å være hjemme med baby og huslige sysler i 6-10 mnd per barn? Men ellers er det hønemor som nekter eller så er det jobben som steller seg på bakbeina (samt at menn i omgangskretsen vet å gi sine hånlige stikk til de fedrene som velger å tilbringe mye tid med babyene sine). Jeg syns dette er trist og at signalene som den nåværende regjeringen gir er et stort skritt bakover. Regjeringen legger stadig porsjoner av øremerket fedrekvote tilbake i fellespotten, det motsatte av hva den rødgrønne regjeringen kjempet så hardt for. Da blir det jo enda vanskeligere for far å kunne være hjemme med barna sine. Jeg var tilbake i 100 % stilling når yngstemann var 5 mnd (Norge har utmerkede ordninger for ammefri slik at mor kan opprettholde amming selv om hun er i jobb) og far og baby kosa seg glugg i hjel de neste 9 månedene. Edit: ble mange tanker her, men det er jo refleksjoner over hvorfor ufrivillig single kvinner ikke finner sin "gode mann". Endret 1. mai 2015 av Ultiva 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #69 Skrevet 1. mai 2015 Bor du i en tidskapsel? De fleste kvinner har utdannelse og jobb og tjener sine egne penger i dagens norske samfunn. Grunnen til at flest kvinner jobber deltid/tjener mindre er fordi det fremdeles er nesten tabu for menn å jobbe deltid/tilrettelegge arbeidstid for å kunne være mer hjemme med barn og huslige sysler. Ektemannen min var hjemme i permisjon i 9 mnd med yngstemann mens jeg jobbet fulltid og hva tror du skjedde? Samtlige kvinner i vennekretsen/på jobben hyllet ham som en god far, god ektemann og syns jeg var kjempeheldig, mens kompisene/mannlige kolleger gjorde narr av "husmora". Så fei for egen dør, mannfolk. Jeg snakket bare om tenåringsprinsesser som ikke er utdannet eller ser bra ut lenger. Brukte det bildet fra forrige side som et slags eksempel. Det at du et et unntak (regnet med at du ikke var en tenåringsprinsesse) avkrefter ikke det jeg sier. Det er en grunn til at begrepet golddigger eksisterer. Som nerd selv har jeg blitt fortalt at jeg en dag kom til å møte en som liker meg for den jeg er. Det viser seg derimot at damer kun oppsøker menn etter hva de selv trenger. I tenårene er det fart og spenning, altså føde til følelser. Etterhvert som de blir eldre vil de har mer seriøse ting, og da oppsøker de menn som kan gi dem det. Som f.eks nerder som har en god jobb og kan gi de familielivet deres venninner også har. Men de leter selvsagt først etter de "gode mennene" før de tar til takke med nerdene. Man begynner på toppen og jobber seg nedover. Anonymous poster hash: dbca5...433
Ultiva Skrevet 1. mai 2015 #70 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Jeg snakket bare om tenåringsprinsesser som ikke er utdannet eller ser bra ut lenger. Brukte det bildet fra forrige side som et slags eksempel. Det at du et et unntak (regnet med at du ikke var en tenåringsprinsesse) avkrefter ikke det jeg sier. Det er en grunn til at begrepet golddigger eksisterer. Som nerd selv har jeg blitt fortalt at jeg en dag kom til å møte en som liker meg for den jeg er. Det viser seg derimot at damer kun oppsøker menn etter hva de selv trenger. I tenårene er det fart og spenning, altså føde til følelser. Etterhvert som de blir eldre vil de har mer seriøse ting, og da oppsøker de menn som kan gi dem det. Som f.eks nerder som har en god jobb og kan gi de familielivet deres venninner også har. Men de leter selvsagt først etter de "gode mennene" før de tar til takke med nerdene. Man begynner på toppen og jobber seg nedover. Anonymous poster hash: dbca5...433 Er da mange flotte og sosiale kvinner/menn som også er skoleflinke og har høy utdannelse. Og det er særs mange med "bare" fagbrev som er langt bedre økonomisk stilt enn de som sitter på skolebenken og kun akkumulerer studielån frem til de nærmer seg 30 år. Det ene utelukker jo ikke nødvendigvis det andre. Det er så absolutt en grunn til at begrepet golddigger eksisterer, men dette er da gjerne forhold med gjensidig forståelse. De fleste golddiggers er jo sammen med menn som er 10-20-30 år eldre enn seg selv. Kvinner får stort hus og lommepenger slik at de kan kjøpe seg femti rådyre vesker i diverse farger mens menn får stram skjønnhet og mulighet til heftig karrieredyrking (slik at de kan kaste kona når hun ikke lenger er stram og bytte henne ut med ei som er enda yngre). Win-win for dem som ønsker sånt. Jeg var for øvrig en "taper" på VGS og det var deilig å blomstre skikkelig et par år etter det, føltes deilig å avvise alle gutta som ikke gadd å se på meg på VGS. Det handler jo om å utnytte potensialet sitt for å få det man vil ha, ikke å hate alle som faktisk gidder å jobbe for det de oppnår. Min erfaring er at de som var poppis ("tenåringsprinsessene" og "sportsidiotene") på VGS fikk barn tidlig og/eller bosatte seg på hjemplassen. Men om de har beholdt den gode følelsen etter at alle beundrerne og minions'ene deres flyttet videre vet jeg ikke noe om. Endret 1. mai 2015 av Ultiva 2
Gjest BoxingDay Skrevet 1. mai 2015 #71 Skrevet 1. mai 2015 Jeg var for øvrig en "taper" på VGS og det var deilig å blomstre skikkelig et par år etter det, føltes deilig å avvise alle gutta som ikke gadd å se på meg på VGS. Det handler jo om å utnytte potensialet sitt for å få det man vil ha, ikke å hate alle som faktisk gidder å jobbe for det de oppnår. Min erfaring er at de som var poppis ("tenåringsprinsessene" og "sportsidiotene") på VGS fikk barn tidlig og/eller bosatte seg på hjemplassen. Men om de har beholdt den gode følelsen etter at alle beundrerne og minions'ene deres flyttet videre vet jeg ikke noe om. He he, så sant.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #72 Skrevet 1. mai 2015 Er da mange flotte og sosiale kvinner/menn som også er skoleflinke og har høy utdannelse. Og det er særs mange med "bare" fagbrev som er langt bedre økonomisk stilt enn de som sitter på skolebenken og kun akkumulerer studielån frem til de nærmer seg 30 år. Det ene utelukker jo ikke nødvendigvis det andre. Det er så absolutt en grunn til at begrepet golddigger eksisterer, men dette er da gjerne forhold med gjensidig forståelse. De fleste golddiggers er jo sammen med menn som er 10-20-30 år eldre enn seg selv. Kvinner får stort hus og lommepenger slik at de kan kjøpe seg femti rådyre vesker i diverse farger mens menn får stram skjønnhet og mulighet til heftig karrieredyrking (slik at de kan kaste kona når hun ikke lenger er stram og bytte henne ut med ei som er enda yngre). Win-win for dem som ønsker sånt. Jeg var for øvrig en "taper" på VGS og det var deilig å blomstre skikkelig et par år etter det, føltes deilig å avvise alle gutta som ikke gadd å se på meg på VGS. Det handler jo om å utnytte potensialet sitt for å få det man vil ha, ikke å hate alle som faktisk gidder å jobbe for det de oppnår. Min erfaring er at de som var poppis ("tenåringsprinsessene" og "sportsidiotene") på VGS fikk barn tidlig og/eller bosatte seg på hjemplassen. Men om de har beholdt den gode følelsen etter at alle beundrerne og minions'ene deres flyttet videre vet jeg ikke noe om. Du beskriver den ekstreme versjonen av golddiggers. Det finnes jo også golddiggers i mindre grad også. Det finnes menn som har mye penger men ikke nødvendigvis er så veldstående som du beskriver. Og det er disse mennene som gir forfalne tenåringsprinsesser en sjanse. Anonymous poster hash: dbca5...433
Ultiva Skrevet 1. mai 2015 #73 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Du beskriver den ekstreme versjonen av golddiggers. Det finnes jo også golddiggers i mindre grad også. Det finnes menn som har mye penger men ikke nødvendigvis er så veldstående som du beskriver. Og det er disse mennene som gir forfalne tenåringsprinsesser en sjanse. Anonymous poster hash: dbca5...433 Ja det er sikkert sant. Og så lenge de ikke inngår ekteskapet med pistol i ryggen så ser jeg ikke noe problem med det. I Norge så inngår man heldigvis forhold og ekteskap av egen fri vilje. Skjønner for øvrig ikke hvorfor de forfalne tenåringsprinsessene er verre enn de forfalne sportsidiotene? De fornærmet jo også det motsatte kjønn over en lav sko og knuste hjerter i fleng gjennom hele VGS. Endret 1. mai 2015 av Ultiva 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #74 Skrevet 1. mai 2015 Ja det er sikkert sant. Og så lenge de ikke inngår ekteskapet med pistol i ryggen så ser jeg ikke noe problem med det. I Norge så inngår man heldigvis forhold og ekteskap av egen fri vilje. Skjønner for øvrig ikke hvorfor de forfalne tenåringsprinsessene er verre enn de forfalne sportsidiotene? De fornærmet jo også det motsatte kjønn over en lav sko og knuste hjerter i fleng gjennom hele VGS. De er ikke noe bedre. Greia er at både tenåringsprinsesser og sportsidioter vet hvordan det motsatte kjønn fungerer og klarer alltids å kapre en partner. Karma eksisterer ikke alltid i denne verden. Det finnes mennesker som aldri får straff. Nå har vi jo egentlig avsporet ganske heftig, men poenget står: nerder kan være attraktive for falne tenåringsprinsesser om han tjener godt nok. Og det var det det vi diskuterte før du begynte å diskutere pappaperm, hvordan kjønnsroller oppfattes av menn og kvinner og hvem som er verst av tenåringsprinsesser eller sportsidioter. Anonymous poster hash: dbca5...433
Ultiva Skrevet 1. mai 2015 #75 Skrevet 1. mai 2015 (endret) De er ikke noe bedre. Greia er at både tenåringsprinsesser og sportsidioter vet hvordan det motsatte kjønn fungerer og klarer alltids å kapre en partner. Karma eksisterer ikke alltid i denne verden. Det finnes mennesker som aldri får straff. Nå har vi jo egentlig avsporet ganske heftig, men poenget står: nerder kan være attraktive for falne tenåringsprinsesser om han tjener godt nok. Og det var det det vi diskuterte før du begynte å diskutere pappaperm, hvordan kjønnsroller oppfattes av menn og kvinner og hvem som er verst av tenåringsprinsesser eller sportsidioter. Anonymous poster hash: dbca5...433 Temaet er jo om alle gode menn er opptatt, og da er det nok langt mer fruktbart å diskutere forventninger og oppfatninger av det motsatte kjønn samt realitetsorientering av seg selv, enn hvordan man på best mulig kan få straffet de forferdelige jentene som begikk kardinalsynden å være vakre i tenårene. Jeg har ikke avsporet fra emnetittelen noe mer enn hva du har. Men ja, vi har vel begge lagt frem meningene våre og kan gjerne overlate mer plass til andre. Endret 1. mai 2015 av Ultiva 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #76 Skrevet 1. mai 2015 Ja? Norske kvinner tjener også penger selv ja, men det er ikke til å stikke under en stol at svært mange kvinner fortsatt ser etter menn med god utdannelse og en god karriere. Man kan f. eks. bare lese noen tråder her inne der enkelte har skrevet tråder om at de ikke dater en mann uten høyere utdannelse etc. Anonymous poster hash: 5402e...214 De som skriver det er gjerne kvinner som selv har en høyere utdannelse og ønsker en partner med samme type bakgrunn som dem selv. Anonymous poster hash: 3d2d1...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #78 Skrevet 2. mai 2015 Du ser helt feil på det TS, når vi begynner å nærme oss 30 årene så begynner datingpoolen å fylle seg opp igjen. Det er da alle disse gode kuppene blir skilt og ledige på markedet igjen. Anonymous poster hash: a9c9a...820 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #79 Skrevet 2. mai 2015 Jeg sliter med å finne attraktive, hygeniske og rike menn over 60, har der tips? Send dem min vei Anonymous poster hash: b959e...487
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #80 Skrevet 2. mai 2015 Er det slik at når man nærmer seg 30årene så er alle gode menn opptatt? At de flotte snille mennene til da har rukket å kapre sin drømmedame? Anonymous poster hash: 2b0da...bd5 Er du sikker på at du vil ha en "snill" mann da? Jeg har been there done that, det er kjedelig i lengden. Hvis typen din har vært "slem" med deg så ta heller en alvorsprat med han. Ting kan bli bedre. En "snill" mann kan virke fristende (gresset er alltid grønnere) men i lengden er det ikke særlig spennende. Anonymous poster hash: b9ce5...49f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå