sjonkelrolf Skrevet 2. mai 2015 #81 Skrevet 2. mai 2015 Hmmmm ja jeg har ihvertfall fått bekreftet mine fordommer mot sivilingeniører. Dere tror dere er Guds gave til menneskeheten. Litt arrogant ja.Anonymous poster hash: d7d99...773 Så det er en del som faktisk har fordommer mot sivilingeniører? Og jeg som har tenkt til å skaffe meg en ring som passer meg bedre enn den jeg kjøpte da jeg var ferdig. Den jeg har passer ikke lenger, da jeg veier betydelig mindre enn den gang, så den har blitt for stor...
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #82 Skrevet 2. mai 2015 Er realfagslærere like arrogante, er det jo bare å holde seg unna dem også. Statusen til realfag går vist til hodet på en del folk, ha ha. Anonymous poster hash: d7d99...773
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #83 Skrevet 2. mai 2015 Men nå skal jeg gjøre noe koselig istedenfor å sitte her å tulle med dere. Ha en fin lørdag folkens! Anonymous poster hash: d7d99...773
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #84 Skrevet 2. mai 2015 Du bør fokusere på å bli mer positiv og optimistisk, og kanskje litt mer laidback og empatisk. Kanskje du er deprimert og trenger hjelp av psykolog. Anonymous poster hash: 2d061...500
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #85 Skrevet 2. mai 2015 Ja, hva ønsker jeg å få ut av et forhold med en kvinne? Vel, jeg drømmer om barn, jeg drømmer om å ha en som forstår meg og som jeg kan hengi meg til. Jeg drømmer om en som jeg kan bli gammel med. Jeg drømmer om en jeg kan støtte og som kan støtte meg. Men som drømmer så forblir de i hodet. Realiteten er annerledes når man faktisk skal finne noen som passer til å bygge et liv med. Og når en rent objektivt ser på seg selv, og ser at en kommer til kort ved å "bare være seg selv", nei da man begynne å tenke annerledes. Jeg viser hvem jeg er, og det er det som skremmer de. Det jeg har skjønt er at jeg kommer til kort fordi jeg ikke velger å gjøre ting som alle andre gjør de. Jeg snakker åpent om alt. Tabu finnes ikke i mitt hode. Jeg erkjenner at vi er mennesker og at alt må snakkes om. Men for damer så virker det skremmende. For mange sier de er åpne, men det er de egentlig ikke. Det er ikke slik at jeg har blitt brent så mange ganger. Jeg blir kjent med jenter, de flørter også med meg når de blir fulle. Men jeg klarer ikke bli imponert over det jeg ser. Jeg tar meg også tiden til å snakke med de sjenerte jentene, har en god tone med de. Jeg har snakket med godt over 100-150 jenter de siste 3 årene. Jeg har snakket med ALLE jeg kommer borti og prøvd bli kjent i en ikke seksuell og flørtende måte. Bare for å lære meg HVA jenter flest tenker og HVEM de er som personer. Hva er det som går igjen? Er dette noe som er sikkert og som jeg vil holde på? Og svaret slik som jeg konkluderer er nei i mange tilfeller. Mitt syn på kvinner er et resultat av hva jeg ser de gjør. Om det så er negativt så får det være. Det er slik jeg ser de. Kvinner er utrolig nok frifunnet for kritikk i dagens Norge, og som jeg nevnte tidligere så er jeg ikke redd for kontroversielle meninger. Jeg er enig i at man skal være stolt av seg selv. Ta vare på kroppen sin. Nå er det jo slik at jeg er etnisk indisk og har liten tynn kropp. Selv om jeg trener er jeg liten og spinkel. Jeg vet godt at jeg må trene MYE eller eventuelt jukse for å bli stor og ha en fin fysikk. Jeg vet at jeg må kompensere med et godt utseende for å gjøre opp for mitt gutteaktige utseende. Det jeg egentlig følger er "lik meg for den jeg er", noe damer bruker hele tiden, men i dette tilfellet har jeg ikke fått så mye suksess, og jeg vet at jeg blir avfeid fordi jg er som jeg er. Da har man to valg: fortsette som før, eller føye seg til hva damer og kjønnsmarkedet vil ha. Og da stiller jeg meg det spørsmålet om det er verdt det når jeg ser hhva jeg sitter igjen med? En mann som har sittet på sidelinjene hele livet og ikke har fått i seg kunnskap på vanlig måte er nødt til å måtte ta til bruk ukonvensjonelle metoder for å få kunnskapen. Jeg har brukt få år på å ta igjen mange år med tapt utvikling og erfaring. Det må til. Det er ikke optimalt, men i mitt hode så har jeg en "koste hva koste vil" holdning. Jeg er faktisk uenig i at damer er forskjellige. Det er så utrolig lett å finne ut hva slags dame jeg snakker med etter 10 minutter. Det går i de samme banene. Det blir så forutsigbart og kjedelig. Det er ikke slik at jeg avfeier de, jeg gir de en sjanse. Mange damer for meg er som forvokste barn. Det går i følelser. Det går i impulser. TIl syvende og sist søker jeg en dame som er 100% seriøs med å gå sammen om ting. Hvis man gjør noe så gjør man det ordentlig. Problemene som derimot oppstår er at følelser blokkerer for fornuft. Damer skal føle hele tiden og det er for meg deres kapital. Jeg derimot hater å snakke i følelser og vil helst unngå det. Tror du jeg lyver? Spør en du kjenner om et seriøst og alvorlig tema og be om hennes råd. Da kommer ordene "Jeg føler at...." rett ut av munnen hennes. Med dette tror jeg heller ikke at damer er noe mindre verdt enn menn fordi de er som de er. Og det aksepterer jeg. Men jeg orker ikke usikkerheten som oppstår rundt det å ha en dame, samt tiden det tar å få en, bare for å få minimalt ut av det. Anonymous poster hash: 4acc9...aac Det skinner gjennom en ovenfra og ned-holdning i måten du omtaler kvinner. Basert på holdningene dine er du allerede helt uaktuell for meg, og det er før vi i det hele tatt har kommet inn på match i kjemi, interesser og utseende. Kvinnediskriminerende holdninger er for svært mange norske kvinner en no-go. Anonymous poster hash: dc49a...c2d 1
Summers Skrevet 2. mai 2015 #86 Skrevet 2. mai 2015 Så det er en del som faktisk har fordommer mot sivilingeniører? Og jeg som har tenkt til å skaffe meg en ring som passer meg bedre enn den jeg kjøpte da jeg var ferdig. Den jeg har passer ikke lenger, da jeg veier betydelig mindre enn den gang, så den har blitt for stor... Har ikke noe i mot folk som har fullført førstegangstjenesten, men hadde stusset om de gikk rundt med Hærens vernedyktighetsmedalje. 1
sjonkelrolf Skrevet 2. mai 2015 #87 Skrevet 2. mai 2015 (endret) Har ikke noe i mot folk som har fullført førstegangstjenesten, men hadde stusset om de gikk rundt med Hærens vernedyktighetsmedalje. Det er jo mange som går rundt med alskens ringer uten videre grunner enn at det er pynt. Men i motsetning til mange forskjellige ringer BETYR faktisk siv.ing. ringen noe. En av få ringer i tillegg til gifteringen som har en betydning. Og det er en del som går med den. Edit: jeg skulle gjerne gått mer med den, men min er for stor nå, så den faller av. Jeg kan slippe den på fingeren, og den faller på plass uten å måtte ta den på på vanlig måte. Men kanskje jeg får fikset det til sommeren. Det er forskjell på vernedyktighetsmedaljen og siv.ing ringen. Endret 2. mai 2015 av sjonkelrolf
Teethgrinding Skrevet 3. mai 2015 #88 Skrevet 3. mai 2015 Det er forskjell på vernedyktighetsmedaljen og siv.ing ringen. Den eneste ringen som er verdt å gå med er offisersringen fra Krigsskolen. Alt annet blir litt patetisk. Du skal gå med ring fra universitetet? I Norge? Det blir for teit altså. Militær utdannelse blir noe helt annet. Vanlige sivilister bør ikke smykke seg med slikt.
sjonkelrolf Skrevet 3. mai 2015 #89 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Den eneste ringen som er verdt å gå med er offisersringen fra Krigsskolen. Alt annet blir litt patetisk. Du skal gå med ring fra universitetet? I Norge? Det blir for teit altså. Militær utdannelse blir noe helt annet. Vanlige sivilister bør ikke smykke seg med slikt. Det er det delte meninger om På universitetet lærer man å tenke selv, det er fremmed i militæret, der går det i å følge ordre. Endret 3. mai 2015 av sjonkelrolf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå