Teethgrinding Skrevet 2. mai 2015 #61 Skrevet 2. mai 2015 Jeg har lenge forberedt familien min spøkefult om at jeg kan ende opp singel resten av livet. Mamma er ikke så glad i det, men jeg innså tidlig at det kanskje kom til å bli min skjebne. Likefult har jeg prøvd å gi det en sjanse, men ser nå ikke vitsen med å gå videre. Sex er ikke så viktig lenger nå som jeg har lagt vekk desperasjonen. Intimitet er ikke så viktig lenger nå som jeg ser hvor mange bra stunder jeg har hatt som ikke har involvert damer. Det å føle seg elsket er ikke så viktig lenger nå som jeg fullt ut elsker den jeg er og er fornøyd med livet mitt. Det eneste som kanskje plager meg er tanken om å ikke ha barn. Altså at man fostrer og ser et lite barn vokse opp, gi det lærdom og se de leve et godt liv. Løsningen er derfor å få seg en hund. Anonymous poster hash: 4acc9...aac Du har aldri hatt et seriøst forhold, var det riktig? Hvis du oppriktig mener at du vil få et jevnbyrdig liv som evig singel vil jeg selvsagt støtte deg i dét. Rent filosofisk er vi alle alene. En singel person kan ha meningsfulle relasjoner, en gift person kan leve i et sosialt vakuum. Et forhold trumfer ikke bestandig gjennom som beste måte å tilbringe sin tid på planeten. Men! Og det er kommer et viktig men: Når et forhold er meningsfullt er det virkelig meningsfullt. Du leter etter noe håndfast og solid med en intelligent motpart, men du vil ha en som er lik deg selv. Da kan du antakeligvis stryke listen over alle svært intelligente feminister, politikere med ulikt ideologisk fundament enn deg selv, etc. Jeg leser at du vil speiles i et annet menneske. Det er helt greit, like venner leker best, men du må ta på alvor at dette også er noe av årsaken til at du har snevret inn nettet betydelig. En mann kan gå på tur alene i fjellheimen med telt og bikkje, mekke bil i garasjen, fylle huset med gadgets og spillmaskiner, lage hjemmekino-stue-soverom-bibliotek-kjøkken-og-sportsutstyr-bod i ett rom, ja, stort sett ha en whale of a time. Kose seg gløgg der han sitter med sine manneting og kan styre med sitt. Fantastisk! Men han vil unektelig over tid preges av sin biologi. Vi er dømt til å søke relasjoner med andre. En mann på fjellet vil etterhvert kontemplere å stupe utfor fjellkanten med hodet først av ren desperasjon etter mangel på kvinnfolk. Det gjelder alle. Ingen eventyrere er utenom. Alle som har lest biografier eller reisedagbøker fra moderne eventyrere kan trekke denne solide empiriske parallellen. Kan du bli lykkelig som singel mann? Joda, men det er mot alle odds. Likevel, jeg vet du fnyser litt av utsagnet, men det er først når du virkelig begynner å senke skuldrene og frustrasjonsnivået litt at du blir åpen nok til å møte noen. Jeg leser at du er på toppen av bølgedalen frustrert og oppgitt. Et godt tips for å treffe en dame, utover de du allerede har fått, er: - Stilskifte (nye klær, ny frisyre) - Nytt miljø. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #62 Skrevet 2. mai 2015 Dette minner om en form for narsissisme. Man er så forelsket i seg selv, og ønsker seg et speilbilde i en partner, at man finner ingen. Snap out of it TS! Anonymous poster hash: d7d99...773
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #63 Skrevet 2. mai 2015 Du har aldri hatt et seriøst forhold, var det riktig? Hvis du oppriktig mener at du vil få et jevnbyrdig liv som evig singel vil jeg selvsagt støtte deg i dét. Rent filosofisk er vi alle alene. En singel person kan ha meningsfulle relasjoner, en gift person kan leve i et sosialt vakuum. Et forhold trumfer ikke bestandig gjennom som beste måte å tilbringe sin tid på planeten. Men! Og det er kommer et viktig men: Når et forhold er meningsfullt er det virkelig meningsfullt. Du leter etter noe håndfast og solid med en intelligent motpart, men du vil ha en som er lik deg selv. Da kan du antakeligvis stryke listen over alle svært intelligente feminister, politikere med ulikt ideologisk fundament enn deg selv, etc. Jeg leser at du vil speiles i et annet menneske. Det er helt greit, like venner leker best, men du må ta på alvor at dette også er noe av årsaken til at du har snevret inn nettet betydelig. En mann kan gå på tur alene i fjellheimen med telt og bikkje, mekke bil i garasjen, fylle huset med gadgets og spillmaskiner, lage hjemmekino-stue-soverom-bibliotek-kjøkken-og-sportsutstyr-bod i ett rom, ja, stort sett ha en whale of a time. Kose seg gløgg der han sitter med sine manneting og kan styre med sitt. Fantastisk! Men han vil unektelig over tid preges av sin biologi. Vi er dømt til å søke relasjoner med andre. En mann på fjellet vil etterhvert kontemplere å stupe utfor fjellkanten med hodet først av ren desperasjon etter mangel på kvinnfolk. Det gjelder alle. Ingen eventyrere er utenom. Alle som har lest biografier eller reisedagbøker fra moderne eventyrere kan trekke denne solide empiriske parallellen. Kan du bli lykkelig som singel mann? Joda, men det er mot alle odds. Likevel, jeg vet du fnyser litt av utsagnet, men det er først når du virkelig begynner å senke skuldrene og frustrasjonsnivået litt at du blir åpen nok til å møte noen. Jeg leser at du er på toppen av bølgedalen frustrert og oppgitt. Et godt tips for å treffe en dame, utover de du allerede har fått, er: - Stilskifte (nye klær, ny frisyre) - Nytt miljø. Du nevner gang på gang at forhold gjør livet mer meningsfult. Men du nevner ikke konkret hva det er disse forholdene gir som gjør det mer meningsfult. Videre skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal avfeie intelligente feminister som mulige partnere når det er intelligens jeg søker... Er fullt klar over at den ensomheten du beskriver eksisterer. Den har jeg fått føle på kroppen hele livet. Så når man da går igjennom den verste tiden hvor hormonene raser som verst, lider seg igjennom ensomheten og fortsatt kommer seg igjennom helskinnet. Da blir det plutselig ikke så ille når hormonene roer seg og man får litt mer ro i livet. Man ser ting for hva de er. Det er faktisk i min søken etter en partner jeg har vært mest ulykkelig. Det er faktisk når jeg prøvde tilpasse meg og endre meg så mye som mulig for å bli likt, at jeg mistet den jeg var. Det var ikke før jeg innså hvordan livet mitt har vært, og at det faktisk har vært ganske bra uten damer, at jeg bare konkluderte med at det like gjerne kunne vært veien å gå. Forøvrig er det ikke noe galt med frisyren min eller utseendet mitt, selv om jeg er en liten mann. Jeg har fått minst like god tilbakemelding når jeg kler meg godt nok, som når jeg shiner meg opp. Miljøet er jeg enig i at jeg må endre, men jeg ser virkelig ikke vitsen med å oppsøke damer når jeg vet det ikke er så mye å hente. Så mitt spørsmål til deg er: hva er det konkret man får ut av å være i et forhold som man ikke kan få dekket andre steder? Anonymous poster hash: 4acc9...aac
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #64 Skrevet 2. mai 2015 Dette minner om en form for narsissisme. Man er så forelsket i seg selv, og ønsker seg et speilbilde i en partner, at man finner ingen. Snap out of it TS!Anonymous poster hash: d7d99...773 Så da er damer som vil ha menn som trener fordi de er glade i å trene også narsissister. Eller menn som vil ha damer som har like interesser og kvaliteter som de narissister. Gud, så mye nytt jeg lærer. Den eneste feilen jeg har gjort er å forvente og lete etter noe som ikke finnes i damer. Og for meg er det andre de har å tilby ganske irrelevant. Det er faktisk INGEN her i tråden som har sagt konkret hva damer er godt for eller hva de gjør konkret som er bra ved de. Nei, jeg veier ikke opp det å være flinke med relasjoner og å følge sosiale trender og normer noe høyt. Jeg veier ikke det å ha det koselig (les: kontrollert) noe særlig. Koselig har jeg det også når jeg tuller og tøyser med andre menn. Sex er oppskrytt. Så ja, hva er egentlig damer gode for? Anonymous poster hash: 4acc9...aac
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #65 Skrevet 2. mai 2015 Du sier rett ut at damer ikke tenker abstrakt, eller har sans for logikk TS. Her mistenker jeg at ditt indiske opphav influerer deg til å være mannsjåvinist. Jeg mistenker også at samtalene dine med alle disse damene egentlig ikke har vært så dype. Og jo, en smule narsissme er det, når man søker et speilbilde, og ikke et eget individ med sin egen autonomi. Du søker også hele tiden bekreftelse på dine fordommer. De damene du har snakket med er neppe et representativt utvalg. Hva er damer gode for, spør du. Det formelig drypper sexisme av den uttalelsen. Må jeg minne deg på at forskning viser at det er større variasjoner mellom individer, enn kjønn. Du virker litt høy på den sivilingeniørutdanningen din. Jeg vil foreslå at du kommer ned på jorda. Forventer du at noen her skal liste opp for deg alt det verdens mange ulike damer er gode for? Hvorfor sutrer du over at folk er egoistiske? Naive prinsenykker. Les historie da, og se at det er en brutal verden vi lever i. Er det ikke på tide å bli voksen snart kanskje? Beklager bryskheten. Jeg ble lei sutringen fra en egentlig svært priviligert fyr. Anonymous poster hash: d7d99...773 5
Teethgrinding Skrevet 2. mai 2015 #66 Skrevet 2. mai 2015 Så mitt spørsmål til deg er: hva er det konkret man får ut av å være i et forhold som man ikke kan få dekket andre steder? Anonymous poster hash: 4acc9...aac Først og fremst, jeg syns det er flott at du ikke har et negativt bilde av deg selv. Det er bedre at du skylder på eksterne ting enn indre ting, sånn rent motivasjonsmessig. Det er alt for mange der ute som sliter i dating fordi de er hellig overbevist om at de ikke er gode nok. Du befinner deg på mange måter på motsatt side av skalaen; du finner ingen som er gode nok for deg. Likevel, jeg aner konturene av et lite selvbedrag i det. Jeg håper du er realistisk over hva du har å tilby. Se på det som et klassisk bytteforhold. Hva legger du på bordet? Hva kan du forvente å få i bytte? Noen ganger er ting så enkelt. Til sist, jeg er enig med AB d7D(..) som sier det drypper sexisme av måten du omtaler kvinner på. Det er også årsaken til at jeg mener du ville blitt banket opp av en god gammel brautende feminist. Den takler du rett og slett ikke, de ville gitt deg en lite hyggelig omgang du sent hadde glemt. (Det er jo også forståelig. Hvis noen hevder jeg er et naut fordi jeg er mann blir jeg jo forbanna. Jo flere, jo mer forbanna. Jeg forstår feminister, og anser meg selv for å være en moderat-konservativ feminist/liberalist, en digresjon dog). Du fremmer ditt, sorry for å si det, kvinnehat som et legitimt argument mens det i realiteten er skammelige utsagn. Selvfølgelig er kvinner like flotte mennesker som menn. Selvfølgelig har de masse å tilby, og de behøver ikke engang eksistere for å tilfredsstille oss menn i det hele tatt. De er sine egne vesener med ansvar for egne behov, akkurat som oss menn. Det er egentlig en tåpelig og rimelig selvsagt diskusjon i Norsk skala. Du spør hva en dame konkret har å tilby et forhold. Det faktum at du lurer på dette beviser for meg at du ikke har sittet halvnaken, tett slynget inntil en du elsker under et teppe en sommerkveld og sett opp på stjernene. Du kjenner ikke følelsen i brystet av å vite at noen der ute sitter og tenker på deg, vil deg alt vel i hele verden, gir seg fullstendig hen til deg. Du vet ikke hvilken glede det er å stå på flyplassen med en blomsterbukett og oppleve at hele verden forsvinner under føttene dine mens hun kaster seg rundt halsen din og skjelver av lykke. Du vet ikke hvordan det er å ha en kjip dag, komme hjem til din samboer oppleve at hun er der for deg. At hun holder rundt deg og stryker deg over hodet og kysser deg. Du vet ikke følelsen av tosomhet. Når du går rundt i nye omgivelser med din utvalgte og kjenner ingen frykt fordi dere vet at du er to. Ingenting er kleint, ingenting er skummelt. Du er aldri ensom. Hva har en kvinne å tilby? Alt mann. Alt. Barn, familie, kjærlighet, forståelse, tosomhet, forankring, tette bånd, intimitet, sosiale forbindelser, støtte i vanskelige tider, fortrolighet, stemninger, opplevelser, en delt seksualitet, ømhet, nærhet, kos, tilogmed ting som anseelse, sosial rang og mobilisering, lavere leie eller bokostnader, dobbeløkonomi, økt tilgang til boligkreditt.. Det er både emosjonelle, intime, relasjonelle, sosiale og ikke minst økonomiske ting en kvinne kan tilby deg. Disse tingene kan aldri en kompis gi med mindre du er homofil. Jeg ville ikke slenge den sistnevnte tiraden i trynet ditt, fordi det er en tøff beskjed å få når man er singel. Men det var litt nødvendig. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #67 Skrevet 2. mai 2015 Du sier rett ut at damer ikke tenker abstrakt, eller har sans for logikk TS. Her mistenker jeg at ditt indiske opphav influerer deg til å være mannsjåvinist. Jeg mistenker også at samtalene dine med alle disse damene egentlig ikke har vært så dype. Og jo, en smule narsissme er det, når man søker et speilbilde, og ikke et eget individ med sin egen autonomi. Du søker også hele tiden bekreftelse på dine fordommer. De damene du har snakket med er neppe et representativt utvalg. Hva er damer gode for, spør du. Det formelig drypper sexisme av den uttalelsen. Må jeg minne deg på at forskning viser at det er større variasjoner mellom individer, enn kjønn. Du virker litt høy på den sivilingeniørutdanningen din. Jeg vil foreslå at du kommer ned på jorda. Forventer du at noen her skal liste opp for deg alt det verdens mange ulike damer er gode for? Hvorfor sutrer du over at folk er egoistiske? Naive prinsenykker. Les historie da, og se at det er en brutal verden vi lever i. Er det ikke på tide å bli voksen snart kanskje? Beklager bryskheten. Jeg ble lei sutringen fra en egentlig svært priviligert fyr.Anonymous poster hash: d7d99...773 Jaggu, dette var en kraftsalve uten like. For det første så tar du temmelig feil når du tror mine indiske røtter har noe med hvordan jeg ser på kvinner å gjøre. Mine foreldre eller min arv har aldri påvirket meg til å tenke noe mer negativt om damer. Så du må lenger ut på landet med den. Jeg erkjenner at damer har kvaliteter menn ikke har, og at det selvfølgelig er motsatt. Men når jeg påstår at kvinner har lavere ferdigheter i logikk og abstrakt tenking så tør jeg påstå jeg ikke tar feil. 20 år med kampanjer for å få kvinner inn i realfag, kvoteringer og holdningskampanjer for å endre kvinners syn på realfag har ikke gitt frukter. Menn dominerer disse arenaene. Syns du ikke det er rart? Eller kan det være at menn har lettere for å skjønne slike ting. Jeg er kjenner at damer er smarte, men ikke på den måten jeg vil ha de på. Og den måten de er smarte på er ikke av interesse for meg. Det å spørre hva noe er godt for er ikke sexistisk. Skal kvinner og menn fritas for et kritisk blikk bare fordi det sårer deres følelser? Altså vi er her på jorda for en hensikt som ingen vet, men man må da gjøre noe her på jorda som man er gode på? Noe som er karakteristisk ved en? Noe som fremhever den man er? Eller skal man bare la alle være og aldri prøve å strekke seg mot noe bedre, eller se hva noe er godt for? Hadde vi hatt denne holdningen hadde vi sittet i huler som huleboere den dag idag. Er jeg høy på min sivilingeniørutdannelse fordi jeg syns det er rart at mange damer ikke har klart å lære seg tenke kritisk og eventuelt reflektere? At de ikke klarer se tyngre logikk? Jeg er klar over at verden er brutal. Jeg er klar over at det finnes egoistiske mennesker. Det er derfor jeg er opptatt av å finne de som ikke er det. De menneskene som har gjort en forskjell har vært mennesker som har lagt sitt ego til side. Det skal så mye. Ingen har kommet i historiebøkene og blitt lovpriset fordi de har vært egoistiske og onde mennesker. Det sier mye om en persons karakter og det er helt klart noe jeg har lett etter lenge som jeg føler jeg ikke finner så lett. Setter pris på dine tanker og skal helt klart ta de til ettertanke. Skjønner jeg er priviligert, skal fortsette å være det alene. Anonymous poster hash: 4acc9...aac
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #68 Skrevet 2. mai 2015 Først og fremst, jeg syns det er flott at du ikke har et negativt bilde av deg selv. Det er bedre at du skylder på eksterne ting enn indre ting, sånn rent motivasjonsmessig. Det er alt for mange der ute som sliter i dating fordi de er hellig overbevist om at de ikke er gode nok. Du befinner deg på mange måter på motsatt side av skalaen; du finner ingen som er gode nok for deg. Likevel, jeg aner konturene av et lite selvbedrag i det. Jeg håper du er realistisk over hva du har å tilby. Se på det som et klassisk bytteforhold. Hva legger du på bordet? Hva kan du forvente å få i bytte? Noen ganger er ting så enkelt. Til sist, jeg er enig med AB d7D(..) som sier det drypper sexisme av måten du omtaler kvinner på. Det er også årsaken til at jeg mener du ville blitt banket opp av en god gammel brautende feminist. Den takler du rett og slett ikke, de ville gitt deg en lite hyggelig omgang du sent hadde glemt. (Det er jo også forståelig. Hvis noen hevder jeg er et naut fordi jeg er mann blir jeg jo forbanna. Jo flere, jo mer forbanna. Jeg forstår feminister, og anser meg selv for å være en moderat-konservativ feminist/liberalist, en digresjon dog). Du fremmer ditt, sorry for å si det, kvinnehat som et legitimt argument mens det i realiteten er skammelige utsagn. Selvfølgelig er kvinner like flotte mennesker som menn. Selvfølgelig har de masse å tilby, og de behøver ikke engang eksistere for å tilfredsstille oss menn i det hele tatt. De er sine egne vesener med ansvar for egne behov, akkurat som oss menn. Det er egentlig en tåpelig og rimelig selvsagt diskusjon i Norsk skala. Du spør hva en dame konkret har å tilby et forhold. Det faktum at du lurer på dette beviser for meg at du ikke har sittet halvnaken, tett slynget inntil en du elsker under et teppe en sommerkveld og sett opp på stjernene. Du kjenner ikke følelsen i brystet av å vite at noen der ute sitter og tenker på deg, vil deg alt vel i hele verden, gir seg fullstendig hen til deg. Du vet ikke hvilken glede det er å stå på flyplassen med en blomsterbukett og oppleve at hele verden forsvinner under føttene dine mens hun kaster seg rundt halsen din og skjelver av lykke. Du vet ikke hvordan det er å ha en kjip dag, komme hjem til din samboer oppleve at hun er der for deg. At hun holder rundt deg og stryker deg over hodet og kysser deg. Du vet ikke følelsen av tosomhet. Når du går rundt i nye omgivelser med din utvalgte og kjenner ingen frykt fordi dere vet at du er to. Ingenting er kleint, ingenting er skummelt. Du er aldri ensom. Hva har en kvinne å tilby? Alt mann. Alt. Barn, familie, kjærlighet, forståelse, tosomhet, forankring, tette bånd, intimitet, sosiale forbindelser, støtte i vanskelige tider, fortrolighet, stemninger, opplevelser, en delt seksualitet, ømhet, nærhet, kos, tilogmed ting som anseelse, sosial rang og mobilisering, lavere leie eller bokostnader, dobbeløkonomi, økt tilgang til boligkreditt.. Det er både emosjonelle, intime, relasjonelle, sosiale og ikke minst økonomiske ting en kvinne kan tilby deg. Disse tingene kan aldri en kompis gi med mindre du er homofil. Jeg ville ikke slenge den sistnevnte tiraden i trynet ditt, fordi det er en tøff beskjed å få når man er singel. Men det var litt nødvendig. Jeg har jo selvfølgelig sett hva jeg har å tilby og velger selvfølgelig å gå etter damer som jeg mener jeg har sjans på. Jeg sier ikke at jeg er bedre enn alle damer på alle områder, men på ett område er jeg faktisk det. Er det da galt av meg å forlange et visst nivå på disse damene? Altså, damer slår jo opp med menn og får totalt fnatt om han har lav sosial eller emosjonell intelligens. Hvordan er dette noe annerledes i mitt tilfelle? Jeg hater ikke kvinner. La det være klart. Så jeg nekter å la deg sitte her og kalle meg en kvinnehater. Jeg har ingenting imot kvinner. Jeg klarer bare ikke føle noe særlig interesse for de når det kommer itl lengre forpliktelse og det å gå dypere inn i en relasjon når det mangler noe på den ene tingen jeg ser etter. LIker også åssen du bare sier at de har en suverenitet og at de burde bli sett på som unike personer. Vel, det stemmer for oss menn også. VI menn har mye å tilby, men vi blir kun vurdert etter hv avi har å tilby. Hvorfor blir det plutselig feil av meg å snu litt på mynten? Er det da pluteslig kvinnehat? Du bekrefter jo det jeg har trodd om kvinner og hva de har å tilby. Det er jo følelser. Og jeg er en person som har følelser litt på avstand for jeg vet det bare er noe som oppstår og så forsvinner. Det er en rus. Lykkerusen du beskriver kan oppnås på mange måter. Utenom sex, familie, barn og kos så er det jo ikke vanskelig å få dekket disse behovene til en viss grad da. Men aboslutt en interessant liste du har presentert der. For det meste så er det ting som dama hjelper deg med som gjør livet ditt enklere. Jeg setter stor pris på at du deler dine tanker. Jeg følte faktisk ikke noe negative følelser da jeg leste dette, men skjønner at det er en del jeg har gått glipp av. Spørsmålet er hvorvidt de tingene du beskriver er verdt å oppnå, når man ser hvor mye det koster å få de. Tiden vil vise. Anonymous poster hash: 4acc9...aac
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #69 Skrevet 2. mai 2015 20 år med kampanjer for å få kvinner inn på realfag er ingenting siden vi har en kultur tungt influert av 8000 år med kvinneundertrykking. Siden du vil sitte å runke for deg selv, og diskutere kvantefysikk med kompiser så lykke til med det. Jeg ser ikke helt fullkommengjørelsen i den planen da, men kos deg. Anonymous poster hash: d7d99...773 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #70 Skrevet 2. mai 2015 20 år med kampanjer for å få kvinner inn på realfag er ingenting siden vi har en kultur tungt influert av 8000 år med kvinneundertrykking. Siden du vil sitte å runke for deg selv, og diskutere kvantefysikk med kompiser så lykke til med det. Jeg ser ikke helt fullkommengjørelsen i den planen da, men kos deg.Anonymous poster hash: d7d99...773 Men kvinner blir ikke undertrykt idag. Så jeg skjønner ikke hvordan 8000 år med historie skal ha noe å si. Damer gjør det stadig bedre enn menn på grunnskolen, det er flere damer i høyere utdannelse enn menn, men når det kommer til realfag så er de fraværende. De har like muligheter, like rettigheter, faktisk så får de ekstrapoeng for å søke. Hva er da grunnen til dette? Jo, enten liker de det ikke eller så er de ikke så flinke til det. Kan jo ikke være så mange andre grunner. Forøvrig er det ikke ofte jeg diskuterer kvantefysikk, men det kan være greit å diskutere sola med en person som vet hva sola er, annet enn en gul prikk på himmelen. Runkinga har heldigvis roet seg med hormonene, men det må til for å holde systemet vedlike. Må jo vedlikeholde rørene og slikt. Planen er å bruke tiden på å tjene penger, reise verden rundt, erfare det verden har å by på, lære meg masse ferdigheter og få mer kunnskap. Omgås sosialt med venner og skape nye venner som er likesinnede. Bare ikke gå den standardiserte veien med dame, barn og familie. For meg virker den egentlig ganske fullkommen nå som jeg har vurdert det litt. Anonymous poster hash: 4acc9...aac
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #71 Skrevet 2. mai 2015 20 år med kampanjer for å få kvinner inn på realfag er ingenting siden vi har en kultur tungt influert av 8000 år med kvinneundertrykking. Siden du vil sitte å runke for deg selv, og diskutere kvantefysikk med kompiser så lykke til med det. Jeg ser ikke helt fullkommengjørelsen i den planen da, men kos deg.Anonymous poster hash: d7d99...773 Jeg reagerer på at du er kategorisk, jeg er realfagsdame og jeg har tre realfagsbarn, to sønner og ei datter. Hjemme hos oss fikk vi jenter samme mulighet som guttene. Jeg føler meg ikke på noen måter hevet over andre yrkesgrupper, jeg er evig takknemlig for mennesker som jobber i serviceyrker f.eks. Min mann jobber med ungdom, han har en kunnskap om mennesker og våre utfordringer som mennesker, som jeg beundrer. Min logiske hjerne ser ikke så lett følelser som hans 'følsomme' hjerne ser. Uansett håper jeg TS skal få oppleve kjærligheten, det er den eneste grunn til at vi er her. Å formere oss. Det er menneskers eneste biologiske oppgave. Beklager rot i innlegget, ligger med influensa . Anonymous poster hash: 85e2a...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #72 Skrevet 2. mai 2015 Det finnes en kvinnekultur og en mannskultur. Ikke alt kan forklares med biologi. Kultur en en særs seiglivet sak det tar tid å forandre. Mange generasjoner faktisk. Joda, livet som singel kan være svært fint det. Forskerne har vel funnet at flere gutter kan være flinkere i matematikk enn jenter, og jenter skårer høyere på språk. Men forskjellen var ikke så stor at man i framtiden ikke skal kunne få inn en masse damer på realfag. Anonymous poster hash: d7d99...773 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #73 Skrevet 2. mai 2015 Det finnes en kvinnekultur og en mannskultur. Ikke alt kan forklares med biologi. Kultur en en særs seiglivet sak det tar tid å forandre. Mange generasjoner faktisk. Joda, livet som singel kan være svært fint det. Forskerne har vel funnet at flere gutter kan være flinkere i matematikk enn jenter, og jenter skårer høyere på språk. Men forskjellen var ikke så stor at man i framtiden ikke skal kunne få inn en masse damer på realfag.Anonymous poster hash: d7d99...773 Men den matematikken de lærer på skolen er den samme for gutta som for jentene. Alikevel er det flere jenter som velger det vekk. Og syns du ikke det er rart at 20 år med kampanjer ennå ikke har gitt frukter? Skal det ta 60år før tallene jevner seg? Tja, jeg tør påstå at det ikke vil skje store endringer i lengden uansett. For damer vil ikke ta realfag fordi de ikke liker det. Jeg er fult enig i at en dame kan være bedre enn menn i f.eks matematikk. Jeg var A student hele veien, men bøyde meg i støvet for min kvinnelige medstudent. Hun var den mest suverende jeg har vært borti. Men noen få enkelttilfeller endrer ikke faktum at den store masse er annerledes. Damer har vanskeligere for å forstå ting som matematikk og programmering enn menn har jeg erfart. Dette kommer etter å ha vært studentassistent i flere år. Nå må det sies at det var mange håpløse menn også, og at det var få kvinner å basere utsagnene mine på. Men inntrykket står fast. Anonymous poster hash: 4acc9...aac
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #74 Skrevet 2. mai 2015 En forsker i Trondheim har vist regnet ut at likestilling tar 2000 år, så du må nok bare smøre deg med tålmodighet om du skal finne drømmedama. Til din glede kan jeg melde at kvinners IQ har økt betraktelig de siste 100 år. Anonymous poster hash: d7d99...773
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #75 Skrevet 2. mai 2015 En forsker i Trondheim har vist regnet ut at likestilling tar 2000 år, så du må nok bare smøre deg med tålmodighet om du skal finne drømmedama. Til din glede kan jeg melde at kvinners IQ har økt betraktelig de siste 100 år.Anonymous poster hash: d7d99...773 Ja, for det hjelper meg skikkelig at kvinner endelig har nådd et akseptabelt nivå om 2000år. Og vil jeg også fortelle deg at menns IQ også øker i takt med kvinners. Det er ikke slik at kun kvinner øker sin intelligens, mens menn står på stedet hvil. Uansett, jeg har fått nok av gode svar i denne tråden. Takk til Arcturus, Minesveiper, Lirael og SweetSunshine og mange AB for gode og interessante synspunkt. Det er vanskelig å reflektere rundt ting uten å få feedback fra oppegående mennesker. Takk for at dere satte ting litt mer i perspektiv for meg. Anonymous poster hash: 4acc9...aac
antonsen Skrevet 2. mai 2015 #76 Skrevet 2. mai 2015 Jeg har fått den servert mange ganger. At "ikke alle damer er sånn". Men altså, de damene som ikke er sånn er enten for opptatt av å gjemme seg hjemme med dårlig selvtillit. Og de som faktisk gjør seg tilgjengelige har overoppblåst ego. Hvorfor skal det være vanskelig å finne noen i mellom? Jeg har prøvd å gi alle typer jenter en sjanse, men til syvende og sist så koster det mer enn det smaker. Det å måtte gi en dame trygghet og støtte, noe en voksen person selv skulle klart å gjøre for seg selv, ser jeg på som totalt unødvendig. Samtidig så ser jeg også at det å måtte tilfredstille damer som ikke trenger trygghet i form av bekreftelse og måtte forplikte seg dypt økonomisk ikke er optimalt for min del heller. Takk for tilbudet. Mye mulig det detter inn en PM om ikke lenge Skulle ønske jeg var det. Om jeg kunne valgt legning ville jeg blitt homo på flekken. Men nei, jeg tenner på pupper og lår. Anonymous poster hash: 4acc9...aac Velkommen til klubben. Mange menn som har gjort seg opp lignende mening som deg. Jeg innså dette tidlig i 20 årene og har hatt mange år på å blitt vant med at kvinner ikke er det de fremstiller seg selv som eller likeverdige med menn. Tidens tann har lært meg at kvinner som sier "ikke alle kvinner er sånn" nettopp er sånn. Bare det at de tar opp den avledningskommentaren viser jo nettopp det vi alt vet, de evner ikke høre på eller tat til seg det vi forsøker og formidle. De begynner bare å forsvare seg selv for å holde på fasade uten en eneste tanke på at denne fasaden er problemet vårt med dem. Det er meningsløst å forvente for mye fra det annet kjønn. De går rundt og tror det er en eller slags ære og ønske for oss å få lov til å stå i tjeneste å gi dem oppmerksomhet og skape et liv med dem, når det kun er de som står på mottagersiden i relasjonene mellom menn og kvinner, og de har ingen forutsetninger for å forstå at denne holdningen deres er et problem i seg selv. Kvinner tilbyr ingenting, de tilfører ingenting og det er ikke noe poeng å tro at kvinner som later til å tro at de skiller seg ut faktisk gjør det. De klarer ikke engang forstå hva problemet er.
antonsen Skrevet 2. mai 2015 #77 Skrevet 2. mai 2015 Dessuten sier du at du ikke kan være deg selv rundt kvinner; hvordan skal de kunne slappe av og bli glade i deg hvis du ikke viser dem hvem du er. Jeg skønner at du har blitt brent noen ganger, men å komme med utsagn som "Det å holde de til menns standard var feil" sier ganske mye om ditt syn på kvinner, noe som selvsagt vises når du møter dem i hverdagen. Ærlig talt, ingen heteroseksuelle normale menn kan være seg selv rundt kvinner. Aldri hørt noe så dumt. En normal mann vil jo ha holdninger som ts, han vil jo mene nettopp det han gjør om kvinner, og du sier det er umulig å skape en relasjon med den holdningen. Dette oppsummerer vel egentlig problemet for menn og for så vidt kvinner også. Man skjønner ikke at vi rett og slett ikke er kompatible med hverandre uten at den ene tilpasser seg den andre. Menn og kvinner har enkelt og greit to helt forskjellige hensikter(derav kjønn), og det eneste som fungerer som lim er tiltrekning til hverandre.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #78 Skrevet 2. mai 2015 Et av dine største problemer, TS, er at du er forutinntatt, du har fordommer og du (over)generaliserer. Derfor er ditt møte med damene allerede spikret på forhånd. Hva med å legge hele "dame"-prosjektet på is en stund? Gå inn for å bli kjent med interessante og inspirerende mennesker. Se bort fra kjønn. (Og kom ikke her og fortell meg at ingen av hunkjønn er interessante og/eller inspirerende...) Gå aktivt inn i deg selv og jobb med "dame-innstillingene" dine. Gjør det til et mål å oppsøke miljøer og steder der du kan bli kjent med interessante mennesker. Det er nemlig godt mulig at blant disse menneskene vil du flere ganger møte på hunnkjønnsvarianten. Fordi: med de tankene du har nå, tror jeg ikke du oppnår annet enn å grave deg enda lenger ned i de merkelige forestillingene du selv har skapt. Jeg er selv en nokså utypisk "dame". Jeg er sikkert ikke din type, men jeg skiller meg ut fra flertallet mht. væremåte, følelsesliv og interessefelt. Min mann kaller meg spøkefullt for "gubben i huset". Likevel er jeg 100% kvinne og feminin nok. Jeg fikk sympati med deg i starten av denne tråden. Etterhvert ble det for mye holdninger og fordommer fra din side som jeg som (tross alt ) kvinne ikke ville akseptert. Så du bør nok jobbe enda mer med deg selv, men i en annen retning. Lykke til! Anonymous poster hash: b2504...586 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #79 Skrevet 2. mai 2015 Hmmmm ja jeg har ihvertfall fått bekreftet mine fordommer mot sivilingeniører. Dere tror dere er Guds gave til menneskeheten. Litt arrogant ja. Anonymous poster hash: d7d99...773
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #80 Skrevet 2. mai 2015 hva med en lærer da? i samme situasjon, vil d forandre saken??? Anonymous poster hash: 18996...b86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå