Gå til innhold

Jeg gir opp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS. Jeg har lest tråden, og vil gjerne kommentere et par ting samt komme med mine råd.

Dette er jo disney-fantasien på samlebånd. Du leter etter en prinsesse som skal sette kronen på verket, løse de siste flokene i ditt personlige liv. Da leter du i feil ende! Gå ut, heng med venner, gjør noe aktivt, se noe spennende, vær et spennende menneske. Ordtaket "det er når du ikke leter du finner noen" har en dimensjon som ikke formidles tydelig nok: jo mer du lever, jo mer attraktiv blir du. Det er så enkelt.

Så du mener jeg bare skal slutte å prøve slik som mange påstår. At man skal leve livet (les: bli en bedre mann) og så kommer damene etter deg. Dette er jo noe jeg har lært selv etter å ha erfart hvordan ting henger sammen.

De fleste gutter tenker slik når de er 14 år gamle, også begynner hormonene og rase og man ender opp som skjørtejeger en stund før man finner en søt jente man går inn i et forhold med. Det er når man lever i et intimt forhold at man låser opp døren til hennes sanne personlighet og får innblikk i hennes tanker. Det er klart kvinner er livet! Jeg elsker kvinner, jeg elsker alt ved dem. Uten kvinner ville tilværelsen vært en tåpelig diskusjon om tekniske detaljer med andre menn. Kvinner gir oss en annen dimensjon. Ikke hat det, sett pris på det, lær det motsatte kjønn å kjenne, og omfavn forskjellene. Ikke slåss imot. Kvinner vil aldri være menn, og menn vil aldri være kvinner. Kvinner har så mye større innhold enn sex. Det sier seg selv, men det er ting man må erfare selv. Er man uerfaren eller umoden/psykopat ser man kvinner som objekter, ikke personligheter. Det finnes mange vakre, nydelige personligheter i verden (i begge kjønn!).

Det er jo nettopp personligheten (eller mangel på den) som er problemet. Du sier kvinner gir oss en annen dimensjon, men den dimensjonen er for meg totalt uinteressant. Ser heller ikke du skrive konkret hva det er, så for meg så blir det som å si at einhjørninger eksisterer. Du beskriver noe som jeg ikke ser, for når man ser handlingene til hva damer gjør, så finnes ikke denne dimensjonen. Jeg ser primært på hva damer gjør og ikke hva de sier. De kan si hva som helst.

Dette syns jeg hørtes rart ut. Jeg har ingen av de samme erfaringene som deg, og jeg er en person som har hatt damer i livet mitt så lenge jeg kan huske. Hvis jeg har vist svakheter og feil har det ført til ytterligere nærhet, ikke avstand. Tvert imot faktisk. "Mann"? Hva er det å være mann? Selv har jeg aldri hatt noen store macho-behov og jeg har dratt damer som en magnet.

Med å være mindre mann mener jeg at de mister respekten for deg. Det forventes fortsatt at menn ikke kan være svake, og hun vil helst ikke høre dine problemer. Det forventes at man skal løse de selv. Det har veldig ofte vært at jeg ikke har fått noe konkret forslag til å løse problemet, men heller unnvikelse og mangel på forståelse. Det virker mot sin hensikt å virke sårbar ovenfor damer har jeg lært. Har jeg det vondt sitter jeg heller inne på rommet mitt og griner, evnt snakker med kompiser om det. Til og med kanskje bestille time hos psykolog om det er så ille.

Til syvende og sist faller damer for sjarm og connection. Et kjekt ansikt hjelper mye på veien, men stå-på-vilje, utadventhet, et spennende liv, og mer overfladiske faktorer som god utdannelse og jobb teller. Du er siv.ing, du tjener bra. Du er intelligent, du har gode kompiser. Bruk det! Gå ut, vær deg sjæl. Vær stolt av ditt etniske opphav, fortell entusiastisk om hva du mener om ting, ha en mening, tørr å hevde deg selv, ha selvrespekt, vær en raus og åpen person... Faktum er at de fleste du treffer har et skall rundt seg. De hilser og sier navnet sitt og fører en samtale, men du vet ikke hvordan vedkommende egentlig er bak fasaden før det går lang, lang tid. Du må finne måter å komme deg bak skallet, og det gjøres gjennom to variabler: tid og kjemi. Få en connection med noen. Det finnes en dame der ut som bare vil digge måten du tenker om ting. "Ja! Helt enig!". Du vil aldri finne det ut om du sitter og ser for deg at kvinner er sære vesener som ikke skjønner seg på deg.

Get crackin'! Kom deg ut av huset, det er der det skjer.

Lykke til!

Jeg har selvsagt hatt en stor transformasjon og er nesten der du beskriver jeg burde være. Jeg gir så faen og sier det jeg vil, møter mennesker med et smil og viser interesse. Nå må det sies at jeg sier mye dumt av og til også, jeg er langt fra perfekt, men jeg prøver ihvertfall. Problemet er som sagt at jeg ser hva som er der ute og tenker "er dette alt?"

Alt i alt er jeg skuffet over nivået på mennesker der ute. Ikke det at jeg er noe supermenneske selv. De fleste er feige (spes damer), unnvikende og egoistiske. Falskhet er også noe som er veldig vanlig merker jeg, og for en som vil ha noe ekte, så merker jeg skuffelsen er stor.

Anonymous poster hash: 4acc9...aac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med den væremåten der får du deg aldri dame.

Anonymous poster hash: 2ca1b...4bc

Jeg vet. Den største feilen jeg har gjort er å prøve å finne ut hva som skjuler seg inni hodene til damer. Det er lettere å bare være og å ikke få de til å måtte grave inni hulrommet. Damer liker ikke å tenke.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til alle som har skrevet i denne tråden.

Jeg har tatt alt dere skrev til ettertanke og har fått bekreftet mye av det jeg har trodd en stund. Jeg har også fått bekreftet at mange påstander jeg har trodd om damer er feil.

Det var feil av meg å forvente en intellektuell motpart. Det var feil av meg å stille krav til at dama faktisk presterer. Det var feil av meg å se på damer som likeverdige. Jeg leter etter en enhjørning, denne dama finnes ikke.

Jeg har fått bekreftet at jeg bare skal ta damer for det de er. Altså at jeg ikke skal ta de seriøst. For hvis jeg hadde tatt de seriøst, så hadde jeg jo også stilt krav. Noe jeg helt klart ikke kan gjøre ifølge dere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet. Den største feilen jeg har gjort er å prøve å finne ut hva som skjuler seg inni hodene til damer. Det er lettere å bare være og å ikke få de til å måtte grave inni hulrommet. Damer liker ikke å tenke.

Hadde jeg møtt en fyr som deg hadde jeg ikke gitt deg 2 minutter engang. Du er knallfrekk og sannsynligvis skjønner du det ikke selv engang. Selvfølgelig er vi smarte damer som tenker mye, men det liker ikke menn fordi det er ikke behagelig. Tenk litt på det.

Anonymous poster hash: adbd9...9a7

• Liker 3
Skrevet

Jeg har tatt alt dere skrev til ettertanke og har fått bekreftet mye av det jeg har trodd en stund. Jeg har også fått bekreftet at mange påstander jeg har trodd om damer er feil.

Det var feil av meg å forvente en intellektuell motpart. Det var feil av meg å stille krav til at dama faktisk presterer. Det var feil av meg å se på damer som likeverdige. Jeg leter etter en enhjørning, denne dama finnes ikke.

Jeg har fått bekreftet at jeg bare skal ta damer for det de er. Altså at jeg ikke skal ta de seriøst. For hvis jeg hadde tatt de seriøst, så hadde jeg jo også stilt krav. Noe jeg helt klart ikke kan gjøre ifølge dere.

I starten av et bekjentskap vil man ofte være forsiktig med å komme ut med alle sine sterke meninger om ting.Selv har jeg mange sterke meninger om ting,men jeg tar dem ikke opp på første date.

Mange jenter og kvinner er opplært til at menn ikke liker kvinner med for sterke meninger.Delvis tror jeg dette stemmer,for som jente kommer man ofte langt med å bare være søt og blid.Selv om du høres ut som et unntak,så er det søt og blid mange menn vil ha på første date.

Hvis du liker intellektuelle diskusjoner og heftige meningsutvekslinger er det kanskje best å lete i miljøer det det finnes damer som brenner for en spesiell sak,er veldig samfunnsengasjerte osv..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om ingen damer er gode nok så er det kanskje du som er problemet og ikke damene? Så tips nummer 1 er å gå i seg selv.

Ser du er 31 og snart ferdig utdannet siving, om jentene du har sosialisert deg med er medstudenter så var kanskje disse litt for umodne/unge for deg. Og at jentene på din egen alder kanskje lette etter en med ferdig eller nesten ferdig utdanning.

Endret av Summers
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg møtt en fyr som deg hadde jeg ikke gitt deg 2 minutter engang. Du er knallfrekk og sannsynligvis skjønner du det ikke selv engang. Selvfølgelig er vi smarte damer som tenker mye, men det liker ikke menn fordi det er ikke behagelig. Tenk litt på det.

Forskjellen er at jeg ikke er en mann som syns det er ubehagelig med veldig intelligente damer. Greia er at de jeg snakker med ikke har så mye å komme med som oftest. Jeg hadde drept for å finne damer som er smarte og vil dele tankene sine. Mye mulig jeg må endre omgangskrets.

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen er at jeg ikke er en mann som syns det er ubehagelig med veldig intelligente damer. Greia er at de jeg snakker med ikke har så mye å komme med som oftest. Jeg hadde drept for å finne damer som er smarte og vil dele tankene sine. Mye mulig jeg må endre omgangskrets.

Det burde du så absolutt. Og du burde kanskje tenkte litt nytt også mtp hvilke damer du lener mot og gir oppmerksomhet. Vi er mange oppegående, smarte og høyt utdannede damer som ikke blir sett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser primært på hva damer gjør og ikke hva de sier. De kan si hva som helst.

Jepp, som om jeg skulle sagt det selv. Ord blir uinteressant og totalt verdiløst hvis ikke det man gjør står i samsvar.

Skrevet

Du trekker slutninger som ikke har logisk klangbunn. Som en intelligent person med en vitenskapelig utdannelse bør du vite at konklusjonene dine er for svake. Sånn, for å ta den intellektuelle tilnærming ;) Jeg tror du selv skjønner dette, men du er for frustrert og skuffet til å tenke virkelig objektivt.

Du er, som oss alle, dessverre et offer for Disney-fantasien. Jeg kjenner jenter som bokstavelig talt går rundt og venter på at en eller annen mann skal komme fra intet og fikse alle problemene deres. Helt uten egen innsats og forståelse for at de selv må bidra med noe utover sitt eget utseende. Det er klart det er banalt. Du lider av samme skjebne på mange måter.

Jeg kan fortelle deg kort om min partner. Hun er svært intelligent, fått A i nesten alle fag (naturvitenskaplige universitetsfag). Hun er i tillegg fantastisk morsom. Jeg gapskratter hver eneste dag. Hun er også øm og var, en person som jeg kan beskytte, men som også har styrken til å passe på meg når det trengs. Hun har kunnskap som jeg ikke har. Hun har faglig tyngde på andre områder enn meg. Det finnes en sånn person for deg der ute også.

Jeg tror du må slutte å se skogen for bare trær.

AnonymBruker
Skrevet

I starten av et bekjentskap vil man ofte være forsiktig med å komme ut med alle sine sterke meninger om ting.Selv har jeg mange sterke meninger om ting,men jeg tar dem ikke opp på første date.

Mange jenter og kvinner er opplært til at menn ikke liker kvinner med for sterke meninger.Delvis tror jeg dette stemmer,for som jente kommer man ofte langt med å bare være søt og blid.Selv om du høres ut som et unntak,så er det søt og blid mange menn vil ha på første date.

Hvis du liker intellektuelle diskusjoner og heftige meningsutvekslinger er det kanskje best å lete i miljøer det det finnes damer som brenner for en spesiell sak,er veldig samfunnsengasjerte osv..

Det er også det som irriterer meg gul og grønn. Hvorfor skal damer være redde for å miste menn fordi de er flinke og flotte? Altså den logikken er jeg ikke med på. Heldigvis så lar jeg ikke en smartere dame gå utover egoet mitt, men jeg ser heller opp til henne og drar lærdom av henne. Det er ingenting mer inspirerende enn å se en dame som virkelig vet hva hun snakker om, og gledelig deler det med andre. Egoet mitt kan jeg legge til side.

Mye mulig jeg må begynne å lete på andre steder som du sier. Hittil har jeg egentlig lært meg å snakke forsiktig rundt temaer og finne litt ut hvor vedkomne ligger rent intellektuelt. Måten vedkomne snakker på og uttrykker seg på gir en indikasjon om hva som skjuler seg inni hodet. Jeg gjør dette for å spare tid.

Har også vært borti damer jeg har brukt mye tid på som har virket smarte, men hvor det hele har vært en fasade. Jeg gidder ikke brenne meg igjen og vet nøyaktig hvordan jeg luker ut mindre intelligente damer. Nå må det sies at det finnes flere former for intelligens, men det jeg søker i en partner er det få damer hittil jeg har møtt som har. SIer ikke at damer som ikke har den type intelligens jeg leter etter er mindre verdt enn de som har, det er bare et lite kriterie jeg har som jeg har skjønt jeg kanskje burde legge vekk. Og da faller litt av interessen med å oppsøke damer bort.

Pen og blid fungerer i begynnelsen, det må mer til å få det til å fungere over tid. Det må også sies at jeg gir absolutt alle damer en sjanse. Ser hun mot meg og vi får øyekontakt, mottar jeg et lite smil eller noe hint om at hun er åpen for kontakt, så slår jeg av en prat. Verre er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Om ingen damer er gode nok så er det kanskje du som er problemet og ikke damene? Så tips nummer 1 er å gå i seg selv.

Ser du er 31 og snart ferdig utdannet siving, om jentene du har sosialisert deg med er medstudenter så var kanskje disse litt for umodne/unge for deg. Og at jentene på din egen alder kanskje lette etter en med ferdig eller nesten ferdig utdanning.

Jeg har gått i meg selv. Det er en grunn til at jeg har brukt 3 år på å finne ut mer om meg selv og hvordan ting fungerer rundt meg. Det er en grunn til at jeg har gått igjennom en massiv forandring i hvordan jeg forholder meg til damer og hvordan jeg burde fremstå. Jeg lærer, jeg vil lære. Grunnen til det er fordi jeg ville finne meg en å være med. Når man da ser at det må mye til for å finne en som kanskje er på lik bølgelengde, så ser man at det kanskje ikke er verdt det.

Klar over at jeg burde lete etter eldre damer. Men det som slår meg er at de samme damene jeg møter når de er yngre, blir ikke automatisk mer logiske eller lærer seg å tenke abstrakt når de blir eldre. Altså, når folk blir 25 ca så er så og si personligheten og tankemåten fastsatt. Det skal mye til for å endre eller at man blir en helt ny fantastisk personlighet.

En gang dum, alltid dum.

AnonymBruker
Skrevet

Du trekker slutninger som ikke har logisk klangbunn. Som en intelligent person med en vitenskapelig utdannelse bør du vite at konklusjonene dine er for svake. Sånn, for å ta den intellektuelle tilnærming ;) Jeg tror du selv skjønner dette, men du er for frustrert og skuffet til å tenke virkelig objektivt.

Du er, som oss alle, dessverre et offer for Disney-fantasien. Jeg kjenner jenter som bokstavelig talt går rundt og venter på at en eller annen mann skal komme fra intet og fikse alle problemene deres. Helt uten egen innsats og forståelse for at de selv må bidra med noe utover sitt eget utseende. Det er klart det er banalt. Du lider av samme skjebne på mange måter.

Jeg kan fortelle deg kort om min partner. Hun er svært intelligent, fått A i nesten alle fag (naturvitenskaplige universitetsfag). Hun er i tillegg fantastisk morsom. Jeg gapskratter hver eneste dag. Hun er også øm og var, en person som jeg kan beskytte, men som også har styrken til å passe på meg når det trengs. Hun har kunnskap som jeg ikke har. Hun har faglig tyngde på andre områder enn meg. Det finnes en sånn person for deg der ute også.

Jeg tror du må slutte å se skogen for bare trær.

Hvordan kan mine slutninger som er basert på statistikk ikke være gode nok for å trekke en konklusjon? Det er først når jeg slutter å være frustrert, tar et steg tilbake, ser på situasjonen rent objektivt og kaldt, at jeg klarer å trekke konklusjoner.

Jeg har ikke ventet på den perfekte. Jeg har aktivt prøvd å finne henne. Jeg har prøvd å finne en person som jeg har blitt fortalt finnes, men som jeg ikke finner. Da blir spørsmålet: hvor lenge skal jeg gidde å lete etter noe som kanskje ikke finnes? Jeg har gått igjennom en prosess for å bli bra nok, men når man ser at det man vil ha kanskje ikke holder mål, så slutter viljen til å prøve. Mine incentiver til å oppsøke damer er borte.

Fantastisk flott at du fant deg en dame som du trives med, ønsker deg alt godt. Men det å finne interessante personligheter jeg kan snakke med kan jeg gjøre med andre som ikke er dama mi. Det finnes andre menn i hverdagen, og eventuelt kvinner på nettet jeg kan utveksle ideer med.

Nei, men jeg er ikke interessert i å kutte ned masse trær for eventuelt å finne ugress.

Skrevet

Det burde du så absolutt. Og du burde kanskje tenkte litt nytt også mtp hvilke damer du lener mot og gir oppmerksomhet. Vi er mange oppegående, smarte og høyt utdannede damer som ikke blir sett.

Og de kvinnene burde kanskje gjøre mer for å bli sett.

AnonymBruker
Skrevet

Og de kvinnene burde kanskje gjøre mer for å bli sett.

Hjelper lite når alt handler om utseendet. Man er den man er.

AnonymBruker
Skrevet

Er det WubWub som har likt alle innleggene til TS?

Anonymous poster hash: ea213...e7f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mann, 31, snart ferdig utdannet som sivilingeniør. Har hele livet vært uønsket av damer. Prøv Tinder. Og ikke bry deg om hva familien din sier. De har ikke noe å gjøre med ditt kjærlighetsliv. Hvis de blir sinte på deg fordi du er singel, så få dem ut av livet ditt. Sørg for å omgås med folk som støtter deg.

Du har god utdanning og attraktiv alder. Tro meg, det er mange i din situasjon som plutselig blir rene damemagneter selv om dere var upopulære tidligere.

Anonymous poster hash: d895c...e35

AnonymBruker
Skrevet

Er det WubWub som har likt alle innleggene til TS?

Anonymous poster hash: ea213...e7f

Jaggu er innleggene mine i WubWub klasse? Trodde da ikke at jeg var så usaklig.

• Liker 1
Skrevet

Du har god utdanning og attraktiv alder. Tro meg, det er mange i din situasjon som plutselig blir rene damemagneter selv om dere var upopulære tidligere.

Det er tull. Og om så skulle være tilfelle må man være på vakt. Mange golddiggere der ute...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo tenkt på det du sier. Men ser også at jeg kan ende opp mer kynisk og kalkulerende enn det jeg er fra før. Derfor velger jeg heller å bare gi opp hele greia tror jeg.

Det siste vi trenger er flere tråder på KG om menn som bare bruker damer. For det er vel det som blir utfallet om jeg faktisk bruker apper som Tinder og tar imot oppmerksomheten fra disse damene.

Jeg har lenge forberedt familien min spøkefult om at jeg kan ende opp singel resten av livet. Mamma er ikke så glad i det, men jeg innså tidlig at det kanskje kom til å bli min skjebne. Likefult har jeg prøvd å gi det en sjanse, men ser nå ikke vitsen med å gå videre.

Sex er ikke så viktig lenger nå som jeg har lagt vekk desperasjonen. Intimitet er ikke så viktig lenger nå som jeg ser hvor mange bra stunder jeg har hatt som ikke har involvert damer. Det å føle seg elsket er ikke så viktig lenger nå som jeg fullt ut elsker den jeg er og er fornøyd med livet mitt. Det eneste som kanskje plager meg er tanken om å ikke ha barn. Altså at man fostrer og ser et lite barn vokse opp, gi det lærdom og se de leve et godt liv. Løsningen er derfor å få seg en hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...