Gjest Pet Skrevet 26. august 2004 #81 Skrevet 26. august 2004 ?!?!? VI HAR SØNNEN EN UKE ETTER SAMVÆRSAVTALE. TYPEN FÅR HA SØNNEN EN UKE. MEN JEG OG TYPEN MIN VIL HA LENGER FERIE ENN BARE EN UKE, ANDRE FOLK HAR JO FERIE 4 UKER FRA JOBB! Du kan jo begynne å øve deg på hvordan det er er å ha egne barn. Da blir det lite drikking og byturer i ferien...
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #82 Skrevet 26. august 2004 Catia her. Hører: stebarn stebarn stebarn Spør: hva med de andre? Svar: stebarn stebarn-- :veldigsur: jeg gir opp! dere er rare Trekker meg helt fra denne diskusjonen,så får dere snakke så mye ## om meg, og om den STAKKARS stesønnen min.... GOD NATT
Gjest Amona Skrevet 26. august 2004 #83 Skrevet 26. august 2004 Catia her. Hører: stebarn stebarn stebarn Spør: hva med de andre? Svar: stebarn stebarn-- :veldigsur: jeg gir opp! dere er rare Trekker meg helt fra denne diskusjonen,så får dere snakke så mye ## om meg, og om den STAKKARS stesønnen min.... GOD NATT Det er ingen andre!!!! Det er deg, samboer og hans sønn!! Det er dette forholdet du må få ryddet opp i, og din sjalusi overfor stesønnen. Dette kommer ikke til å bli lettere å håndtere selv om du får en ring på fingeren, eller at dere får felles barn. Vil du virkelig at dette forholdet skal fungere, og dere skal leve lykkelige resten av livet som du sier, så må du innse dette. Jeg syns man må kunne forvente at en 28 åring innser dette, og ikke oppfører seg som en fjortiss som håverer over en 3 årig stesønn på den måten du gjør. Hadde barnefaren lest denne tråden, tror og håper jeg at han hadde gjort det slutt tvert.
Polly Ester Skrevet 26. august 2004 #84 Skrevet 26. august 2004 Jeg syns du skal utsette å få barn i ganske mange år til - helst når stesønnen din er så stor at han ikke er så ofte hos far men mest ute og fester selv. Jeg skjønner ikke hvorfor du er redd for felles barn i forhold til stesønnen din... når han er hos dere en uke i sommerferien - og sikkert annenhver helg, så er det naturlig at far tar seg 100% av sønnen sin da. Jeg vet du kommer til å være der for felles barn, og det gjør far også. Men, når hans tidligere sønn kommer, så er det naturlig at far igjen konsentrerer seg mest om din stesønn igjen. Da har fotsatt felles barn moren sin 100%, for du kommer jo ikke til å bry deg noe mer om stesønnen din når du har egne barn. Og dessuten gjør jo mannen din det. Jeg vet det fokuseres på stebarn, stebarn og stebarn. Men det er det vi diskuterer her. Det går nok ikke inn hos deg, du kommer jo ikke til å leve livet ditt annerledes for det. Men, jeg sier det allikevel, jeg... Og jeg tror ikke noe på at du klarer å holde deg unna tråden uten å forsvare deg igjen... Og det er også helt greit... Men, jeg angriper ikke deg som person, men meningene dine. Og som jeg sa tidligere i tråden, jeg håper dette er tanker du bare lufter her og ikke handlinger i virkeligheten.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. august 2004 #85 Skrevet 26. august 2004 Catia her Tro hva du vil. Noen dager er hardere for stemødre enn andre. Men zzzz.. jeg begynner bli lei av å diskutere her. Det jeg sliter med er at jeg er redd vååååååre fremtidige barn kommer iskyggen. Alle her er så desperate på at stesønn skal ha det bra, han har det bra! Kan det fokuseres på at andre skal ha det bra også. eller er det bare stebarn som fortjener gull & grønne skoger .... Det barnet er ditt stebarn ja, men det er faktisk din samboer sitt biologiske barn. Det er faktisk ikke bare snakk om stebarn, men på meg virker det som om du sliter med sjalusi den lille tiden dere alle sammen er sammen. Hvordan i all verden kan en bekymre seg for at sin egne barn ikke skal få nok oppmerksomhet, når en bare har det andre barnet en uke på sommeren? Regner med dere har han noen helger også, men deres felles barn vil jo bo hos dere. Snakk om å tenke bare sitt.
Polly Ester Skrevet 26. august 2004 #86 Skrevet 26. august 2004 Jeg klarer bare ikke å holde meg unna her... Jeg får tårer i øynene for denne lille gutten på tre år som må kjempe om fars oppmerksomhet. Og selv om kanskje stemor ikke sier noe der og da, så merker han det nok allikevel. :cry:
Gjest Amona Skrevet 26. august 2004 #87 Skrevet 26. august 2004 Jeg klarer bare ikke å holde meg unna her... Jeg får tårer i øynene for denne lille gutten på tre år som må kjempe om fars oppmerksomhet. Og selv om kanskje stemor ikke sier noe der og da, så merker han det nok allikevel. :cry: Helt enig. Når en 28 åring kan si: Catia her, har ikke logget meg inn.. HELT ENIG! Stesønnen skal ha oppmerksomheten HEEELE tiden, det gjør meg gal....!! Får klaus. Vi snakker her altså om et barn på 3 år :cry:
Ulrikke Skrevet 26. august 2004 #88 Skrevet 26. august 2004 En 3-åring ønsker oppmerksomhet hele tiden - det er bare sånn det er... Uansett om det er stebarn eller biologisk barn... Min stedatter på 3 år skravler HELE tiden, og henger rundt oss HELE tiden når vi har henne og brødrene. Slitsomt? Ja! FÅr vi gnagsår i ørene? Ja! Er det "normalt"? Ja! Hadde det vært annerledes om hun var min biologiske datter? Nei!! I en "normal" familie, med bare "våre" barn, så er barna i fokus. De er i sentrum. Du kan virkelig ikke bli "kvalm" over at 3-åringen ønsker å være i fokus for farens oppmerksomhet når han er hos faren sin, Catia? Han ser ham jo MYE mindre enn han skulle ønske, og det er ikke så lett for en 3-åring å forstå dette med "hos mamma" og "hos pappa". Samboeren din kommer til å bli like glad i deres felles barn som han er i sønnen sin. Men pr. i dag har han bare denne ene sønnen - så la ham nå få bruke tid og krefter på dette ene barnet sitt! Hva skal jeg si da? Min samboer har TRE barn fra før - og vi planlegger ETT felles. Fordi fire barn er nok! ALLE tas med i beregningen, og jeg tar det som en selvfølge at han blir like glad i vårt felles barn som han er i de tre han har fra før. Det kunne ikke falle meg inn å bekymre meg for det... Ha litt tiltro til kjæresten din!
Gjest janne25 Skrevet 26. august 2004 #89 Skrevet 26. august 2004 Jeg klarer bare ikke å holde meg unna her... Jeg får tårer i øynene for denne lille gutten på tre år som må kjempe om fars oppmerksomhet. Og selv om kanskje stemor ikke sier noe der og da, så merker han det nok allikevel. :cry: enig med catia her... hun sier hun ikke vil ha mer oppmerksomhet og stopper ikke faren å gi det til ungen. les hva hun skriver!
Gjest MonicaBabe Skrevet 26. august 2004 #90 Skrevet 26. august 2004 Stakkars Catia. Folk forstår ikke at hun er en flott stemor men at ting kan være vanskelig... Hun involverer seg sier hun & kan ikke hjelpe for at exen til typen lar han ha ungen bare en uke i ferien.. forstår hun vil ha ferie med typen OG stesønnen sin. når HUN får unger må hun kutte ut med festeferier. men hadde gjort dt samme som henne mens jeg var uten barn!!.. de er der resten av livet. hun og typen kan jo for søren ikke sitte å stirre i veggen resten av ferien pga at stesønnen ikke kan være med på ferie i 2 uker uansett. de er litt rare her ja.... tunnellsyn
Polly Ester Skrevet 26. august 2004 #91 Skrevet 26. august 2004 MonicaBabe... Tror ikke du har lest alt... Får de ikke mer ferie, så får de ikke mer ferie, men det er mye, mye mer med dette enn den ferien...
Gjest MonicaBabe Skrevet 26. august 2004 #92 Skrevet 26. august 2004 MonicaBabe... Tror ikke du har lest alt... Får de ikke mer ferie, så får de ikke mer ferie, men det er mye, mye mer med dette enn den ferien... Har lest masse.. at hun har slitt osv.. Forstår du ikke at mange stemødre sier ting fordi de er frustrerte. Hun mener nok ikke alt bokstavlig. Kjenner mange stemødre som har sagt mange mange grusomme ting, men som ikke mener det seriøst. De må bare få ut det vonde, komme seg videre & tenke positivt. Ikke ta alt catia sier seriøst. Mange går til terapi, mange stemødre har det vanskelig men tror alle gjør sitt beste. De er sammen med den' de elsker og vil ikke såre barna hans... Noen tenker ikke før de snakker. Har lest en bok om utfordringer om å være stemor, og utrolig mange sliter, og sier fæle ting... Men de MENER det ikke. De prøver å jobbe med seg selv.
Polly Ester Skrevet 26. august 2004 #93 Skrevet 26. august 2004 Og det skrev jeg tidligere her også - til Catia. Jeg håper hun bruker KG til å lufte tanker og at hun ikke praktiserer i det virkelige liv som hun "prater" her...
kimmi Skrevet 27. august 2004 Forfatter #94 Skrevet 27. august 2004 Flott skrevet!!! Og enkelt sier her at "det blir roligere med bare oss" = alt blir bedre uten stebarn til stede. Altså' date=' det er greit å ett eller flere barn boende hos seg hele tiden, men så fort stebarnet kommer, ja da blir det for mye. Da burde man etter mitt syn ikke ha satt flere barn til hverden i det hele tatt.[/quote'] det var meg som skrev det. tro hva du vil men det blir helt klart roligere. du kjenner ikke hele historien så kutt ut å si at vi kanskje ikke burde ha satt flere barn til verden. dersom noen her syntes mitt åpningsspørsmål i lenken var ille - hva med alle rare kommentarene da? himmel og hav. tro det eller ei men her i familien kommer alle barna helt likt, de får likt og har det likt så lenge alle er her i huset. når stesønn ikke er her må vi jo kanskje alikevel leve livet vårt? og ikke bare vente til han kommer? nei vet du hva. det er altfor krevende å leve et slik liv, å leve etter når x til mannen bestemmer at nå kan stesønn komme, nei det passet visst ikke alikevel - ups joda han kommer. i hans mors familie er de på lange turer inn og utland hvert eneste år så det skorter ikke på det. far har han et suverent forhold til (følger opp etter alle normer og regler - og følelser). meg og våre felles barn har han et suverent forhold til. det er vel slik med oss alle at vi gjør vårt beste? men det må også være lov å ønske seg å leve et liv slik det passer for oss (eks. når vi kan dra på ferie, hvor etc.) uten å forhøre oss med x? (og vær så snill og ikke vri dette til at vi ikke samarbeider, for er det noe vi prøver å gjøre så er det nettopp dette). ja, jeg begynner å ta dette ille opp.... sorry.... måtte bare pese ut litt. for å si det som har skjedd siden sist så har jeg luftet ideen om en liten ferie tur med mannen. jeg gråt for jeg følte meg så slem når jeg sa det. så sa han bare; ja det hadde vært koselig! kanskje jeg tenker for mye.....
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #95 Skrevet 27. august 2004 Det sier seg da selv at det blir roligere med færre barn/personer tilstede. Dette gjelder enten det er stebarn eller ikke det er snakk om. Dere som er stemødre og skriver inn her bør kanskje tenke litt mer på hva dere skriver når dere setter innleggene på trykk, være nøye med måten dere ordlegger dere på mener jeg. For det er jo liten tvil om at når en stemor skriver at man ønsker seg tid/ferier uten stebarnet og ordlegger seg med "det blir roligere med bare oss", ja da får helt klart de som leser dette inntrykk av at her er ikke stebarnet særlig velkomment.
kimmi Skrevet 27. august 2004 Forfatter #96 Skrevet 27. august 2004 jaja. slik er det altså ikke. tidligere skrev jeg at han er med på alt og slik kommer det sikkert til å fortsette å være. helt til noen ikke gidder mer..... det må være lov å tenke - og her på nettet skrive..... da får du heller ha den tanken at jeg er den "onde stemor" :-(
Catia Skrevet 27. august 2004 #97 Skrevet 27. august 2004 måtte bare kikke innom å si meg enig her!! glimrende sagt!!!!!!!!!
Ronja_80 Skrevet 27. august 2004 #98 Skrevet 27. august 2004 Tilbake til hva denne tråden egentlig handlet om. Jeg tar en uke med datteren min alene, bare oss to. Han tar ungene sine med en uke alene. Og vi to, vel etter det har vi ikke råd til noe ferie sammen, noe som for oss er helt greit, for ungene vokser og vi vil få våre år alene en gang i fremtiden :-) Forøvrig reiser vi på ferie hver for oss fordi han har 3 gutter i tenårene og jeg har en datter på 4, dermed har barna totalt forskjellige interresser.
kimmi Skrevet 27. august 2004 Forfatter #99 Skrevet 27. august 2004 Forøvrig reiser vi på ferie hver for oss fordi han har 3 gutter i tenårene og jeg har en datter på 4, dermed har barna totalt forskjellige interresser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå