Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det fokuseres på at det er stebarna som krever for mye oppmerksomhet fra resten av familien, som om dette var noe de bør holde seg for gode til?... Stebarn er da som biologiske barn - de trenger å følges opp på samme måte.

:Nikke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, men da er det jo ikke noe problem, at han reiser alene med sønnen til syden heller. At du rett og slett må være hjemme, for gjør han ikke det gjør han faktisk forskjell. Da prioriterer han forholdet til deg, og det er ikke bra. Men jeg regner med, siden du sier at dere har det så bra, at far og sønn reiser på ferie alene også.

At de rett og slett får pleie deres forhold også, for det er jo like viktig.

CATIA HER.

Jeg og typen reiser til Syden aleine i ca 2 uker.

Han har sønnen en uke etter eller før og har da ferie med han, aleine eller med meg. Han vil gjerne jeg er med, og jeg involverer meg gjerne.

Viktig å pleie forholdet til sønnen og meg.

Ellers hadde det vært et rart forhold.......

Skrevet
Synes det fokuseres på at det er stebarna som krever for mye oppmerksomhet fra resten av familien' date=' som om dette var noe de bør holde seg for gode til?... Stebarn er da som biologiske barn - de trenger å følges opp på samme måte.[/quote']

Flott skrevet!!! Og enkelt sier her at "det blir roligere med bare oss" = alt blir bedre uten stebarn til stede. Altså, det er greit å ett eller flere barn boende hos seg hele tiden, men så fort stebarnet kommer, ja da blir det for mye. Da burde man etter mitt syn ikke ha satt flere barn til hverden i det hele tatt.

Gjest Anonymous
Skrevet

:Nikke:

kjempetrist at dere gir F i at felles barn kan komme i SKYGGEN og føle at de får MINDRE OPPMERKSOMHET enn stebarn. Er stebarn mer verd? Det dere sier??????????????????????????????????????????????

Skrevet

Leste innleggene fra den linken litt lenger opp her... Den stakkars gutten er bare 3 år... og hva venter man da? At faren skal la en treåring vente for samboer på 28 år krever mer oppmerksomhet...

Stakkars gutt...

Jeg er stemor til en på 12, og vi har et greit forhold. Han er høflig og rolig og gjør ikke så mye vesen av seg, og det er litt vanskelig å komme inn på han.

Men - det er hans personlighet og det respekterer jeg. Vi kommer nok aldri til å få et nært forhold, men jeg syns han indirekte ga meg et flott kompliment da faren fortalte at han skulle bli storebror (han har ingen andre søsken) når de snakket om de ønsket jente eller gutt; det er i grunnen det samme for meg, bare det er valnøtt som er moren.

Vi fleiper og snakker sammen og det hender såvidt vi filosoferer sammen, men nære er vi ikke. Han var for gammel da vi møttes.

Men, går det an å være sjalu på en treåring? Jeg rister på hodet... Det skulle ikke vært lov å si at en unge krever oppmerksomhet fra far på en negativ måte... Ungene var der først, de velger man faktisk ikke bort, damer (eller kjærester) kan man finne på nytt "overalt"...

Unnskyld at jeg fortsettter å herpe tråden, kimmi... skal prøve å legge bånd på meg fra nå av...

Skrevet
kjempetrist at dere gir F i at felles barn kan komme i SKYGGEN og føle at de får MINDRE OPPMERKSOMHET enn stebarn. Er stebarn mer verd? Det dere sier??????????????????????????????????????????????

Hehe, aner man en stemor med en smule dårlig samvittighet fordi hun har fokus først og fremst på sine egne barn her? Nei, man gir ikke F i felles barn eller mener at de skal komme i skyggen. Tvert om forsøker man å argumentere på en måte som forhindrer at stebarnet kommer i skyggen og at hun/han behandles på samme måte som felles barn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Catia her.

Til valnøt:

Hvorfor svarer du aaldri på det jeg sier?!?

Jeg er redd VÅRE barn kommer i skyggen av stesønn!

Men det bryr du deg ikke om? Det viktigste er at stesønn har det bra, ingen andre?? hehe.. rart.

Jeg og typen tar ferie 2 uker ALEINE, fordi BEGGE vil

En uke før/etter har typen min stesønn, da har VI ALLE ferie sammen.

ER DET SÅ GALE??

Hva enn dere har lest før at jeg har skrevet,

så har jeg kanskje "tatt av" fordi det irriterer meg hva dere mener om meg eller hvordan typen min er.

VI ER LYKKELIGE... Har snakt mye om å gifte oss og om å få barn. Hvis dere ikke er lykkelige på mine vegne, så bryr det meg rett i ##, fordi dere kjenner meg ikke.

Fatter ikke hvilket forhold dere har til stebarn eller type.

For meg går det glimrende!! Selv om det går opp og ned ang. stesønn, pøver jeg å involvere meg endel og være positiv. Blir bare av og til redd for at STESØNNEN SKAL GJØRE AT VÅRE BARN KOMMER I SKYGGEN. JEG VIL AT STESØNN OG OG OG OG VÅRE BARN SKAL HA DET BRA. FIKK MED DERE DET: VIKTIG AT VÅÅÅÅRE BARN OGSÅ FØLER SEG ELSKET AV SIN FAR!! ER DET IKKE??????????????????????????????????????????

Skrevet

.. Nei ... men at de er like mye verd....

Skrevet
Catia her.

Til valnøt:

Hvorfor svarer du aaldri på det jeg sier?!?

Jeg er redd VÅRE barn kommer i skyggen av stesønn!

Men det bryr du deg ikke om? Det viktigste er at stesønn har det bra, ingen andre?? hehe.. rart.

ER DET SÅ GALE??

så har jeg kanskje "tatt av" fordi det irriterer meg hva dere mener om meg eller hvordan typen min er.

VI ER LYKKELIGE... Har snakt mye om å gifte oss og om å få barn. Hvis dere ikke er lykkelige på mine vegne, så bryr det meg rett i ##, fordi dere kjenner meg ikke.

For meg går det glimrende!! Selv om det går opp og ned ang. stesønn, pøver jeg å involvere meg endel og være positiv. Blir bare av og til redd for at STESØNNEN SKAL GJØRE AT VÅRE BARN KOMMER I SKYGGEN. JEG VIL AT STESØNN OG OG OG OG VÅRE BARN SKAL HA DET BRA. FIKK MED DERE DET: VIKTIG AT VÅÅÅÅRE BARN OGSÅ FØLER SEG ELSKET AV SIN FAR!! ER DET IKKE??????????????????????????????????????????

Hvorfor er du så redd for det når du ikke engang er gravid ennå? Har du noen grunn til å være redd for at han skal elske det barnet han har nå mer enn de han eventuelt får i framtida?

Gjest Anonymous
Skrevet
Leste innleggene fra den linken litt lenger opp her... Den stakkars gutten er bare 3 år... og hva venter man da? At faren skal la en treåring vente for samboer på 28 år krever mer oppmerksomhet...

Stakkars gutt...

...

Catia her.

Jeg må nesten le. Dette blir for dumt.

jeg har aldri sagt jeg tar fra gutten oppmerksomhet!

KOKO...

Hvis du leser hva jeg faktisk skriver, så sier jeg det er viktig at både JEG OG STESØNN får oppmerksomhet.

Er ikke synd på stesønnen min, for han får masse oppmerksomhet av meg og typen min! :hoho:

Skrevet

Går det virkelig an å misforstå denne setningen: "Stebarn er da som biologiske barn - de trenger å følges opp på samme måte." ??

Det jeg mente var: Biologiske barn og stebarn skal behandles likt og har rett til like mye oppmerksomhet.

Det den ikke sier er: Sett stebarna først og gi faen i de biologiske.

Er det mulig... *rister oppgitt på hodet*

Gjest Madam Felle
Skrevet
Catia her.

ER DET SÅ GALE??

Jeg syns faktisk det er gale at dere to har lengre ferie sammen, enn den dere har sammen med barnet. Det vil jo si at dere først og fremst prioriterer dere selv, og barnet får være med på den lille turen.

Beklager, men du og gutter er langt i fra jævnstilt, for du får faktisk mer oppmerksomhet enn gutten. Det mest normale i min lille verden, ville være å reise på tur alene i en uke, go sammen med barnet i to. Ikke omvendt.

Men da lurer jeg på hvilken tur deres felles barn skal få være med på? En ukers turen, eller to ukers turen?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor er du så redd for det når du ikke engang er gravid ennå? Har du noen grunn til å være redd for at han skal elske det barnet han har nå mer enn de han eventuelt får i framtida?

Catia her.

Jeg ER redd for det.

At han har sønnen sjelden og derfor får mye oppmerksomhet, og at VÅRE barn føler seg mindre elsket. Jeg er redd for våre barn. Jeg vil de skal få det bra. Stesønn har det bra og alle sier det er viktig.

Men nå snakker jeg om VÅRE fremtidige barn.

Vil bare få litt støtte & trøst. Men får bare skjellsord...

Alle vil være lykkelige. Jeg har vel ingen grunn til å tro at våre barn vil bli mindre elsket. Men jeg har en tendens til å bekymre meg formye av og til..

Gjest Renate 2
Skrevet
Catia her.

Det du har skrevet i denne tråden Catia, har lite å gjøre med hva du skrev i den andre tråden det er referert til her. Her skrev du senest for 14 dager side at du slet fælt, og nå gjør du det plutselig ikke lenger. Hvem er det du prøver å lure her egentlig? Du lurer kun deg selv hvis du skal fortrenge følelsene og tro at alt blir bra om dere blir gift.

Catia her.

Igjen lurer jeg på hvem du forsøker å lure? I denne tråden har du snakket om at "typen" din ikke skal prioritere stesønn fremfor deg, mens nå vrir du alt over til at du tenker på "våre barn"? Dere har foreløpig ikke barn sammen, og allerede sliter du med forholdet mellom stesønn, faren og deg. Jeg tør ikke tenke på hvordan det blir om det kommer felles barn her også.

Skrevet

Catia her.

Jeg ER redd for det.

At han har sønnen sjelden og derfor får mye oppmerksomhet, og at VÅRE barn føler seg mindre elsket. Jeg er redd for våre barn. Jeg vil de skal få det bra. Stesønn har det bra og alle sier det er viktig.

Men nå snakker jeg om VÅRE fremtidige barn.

Vil bare få litt støtte & trøst. Men får bare skjellsord...

Alle vil være lykkelige. Jeg har vel ingen grunn til å tro at våre barn vil bli mindre elsket. Men jeg har en tendens til å bekymre meg formye av og til..

Synes du skal slappe av litt, jeg. Hvis han er en normal, oppgående person kommer ham til å elske alle barna sine like høyt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns faktisk det er gale at dere to har lengre ferie sammen, enn den dere har sammen med barnet. Det vil jo si at dere først og fremst prioriterer dere selv, og barnet får være med på den lille turen.

Beklager, men du og gutter er langt i fra jævnstilt, for du får faktisk mer oppmerksomhet enn gutten. Det mest normale i min lille verden, ville være å reise på tur alene i en uke, go sammen med barnet i to. Ikke omvendt.

Men da lurer jeg på hvilken tur deres felles barn skal få være med på? En ukers turen, eller to ukers turen?

CATIA HER.

What?!

Typen min har jo bare sønnen en uke om sommeren...

Det er samværsavtalen.

Ikke min feil.

Vi vil ha en tur aleine. OG vi har ferie med sønnen hans ITILLEGG. Det funker bra for oss :)

Ikke så kult for sønnen å være med på en tur der vi skal drikke, gå på byen osv... hehe

JAJA hva du enn synes, så er det sånn.

Gjest Madam Felle
Skrevet

catia!

Tror du virkelig, at stesønnen din skal kunne "stjele" oppmerksomheten til deres felles barn? Hvem kommer til å være der til daglig, og hvem kommer av og til på besøk? Hvem tror du da kommer til å få mest oppmerksomhet?

Klart han ønsker å gi mye oppmerksomhet til sønnen, når han først er der. Det skulle jo bare mangle, og noe annet ville jeg reagert på.

Deres felles barn kommer til å få se faren sin omtrent hver eneste dag, og det gjør ikke hans andre barn. Tror du det blir så forferdelgi farlig, at deres felles barn må dele litt oppmerksomhet med broren? En kan lett forklare ting til barn, go de har en utrolig evne til å forstå ting, som mange voksne ikke gjør.

Tror nok du bekymrer deg uten grunn.

Skrevet
Ikke så kult for sønnen å være med på en tur der vi skal drikke, gå på byen osv... hehe

Her kommer jammen prioriteringen til sin rett :-(

Gjest Anonymous
Skrevet

Catia her

Tro hva du vil.

Noen dager er hardere for stemødre enn andre.

Men zzzz.. jeg begynner bli lei av å diskutere her.

Det jeg sliter med er at jeg er redd vååååååre fremtidige barn kommer iskyggen.

Alle her er så desperate på at stesønn skal ha det bra,

han har det bra!

Kan det fokuseres på at andre skal ha det bra også.

eller er det bare stebarn som fortjener gull & grønne skoger .... :tunge1::tunge1::tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Her kommer jammen prioriteringen til sin rett :-(

?!?!?

VI HAR SØNNEN EN UKE ETTER SAMVÆRSAVTALE.

TYPEN FÅR HA SØNNEN EN UKE.

MEN JEG OG TYPEN MIN VIL HA LENGER FERIE ENN BARE EN UKE,

ANDRE FOLK HAR JO FERIE 4 UKER FRA JOBB!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...