Gå til innhold

Klarer ikke glemme henne!


Gjest Kili

Anbefalte innlegg

Har du opplevd utroskap? At den du elsker sier mye jævlig til deg og sårer deg mye? Eller har du vert utro selv kanskje? Har du opplevd en far som var alkoholiker, hatet deg og drakk til han døde? Vert narkoman? Pga dette klarer jeg ikke å knipse med fingern så blir alt bra. Kjempet har jeg gjort i mange år. Dette hun gjorde var dråpen! Det er ikke enkelt å komme seg videre takket være henne, hun visste jeg var sårbar fra før av. Jeg ba ikke om dette livet. Det er det vel ingen som gjør? Jeg kan ikke styre tankene mine. Uansett om jeg prøver.

Jeg har opplevd alt dette og mer til. I tillegg til en far som var alkoholiker og drakk seg ihel, ble jeg seksuelt misbrukt hele barndommen. Så ble jeg sammen med en narkoman som holdt på å slå meg til døde. Jeg begynte å ruse meg for rett og slett å overleve. Så, da jeg var i ferd med å komme ut av forholdet, var 8 mnd. på vei og rusfri, oppsøkte han meg og slo meg helseløs så ungen i magen min døde. Jeg ble så skadet at jeg aldri mer kan få barn. Jeg sliter med store senskader og har smerter hver dag etter mishandlingen.

Men hva hjelper det å skulle grave meg ned i bitterhet etter all den urett som er begått mot meg? Jeg kan ikke forandre på det som er skjedd. Den eneste jeg kan gjøre noe med er meg selv! Jeg må deale med de følelsene og sårene dette har påført meg. Det eneste hevntanker gjør er å utsette den jobben du må gjøre med deg selv. Jeg sier ikke at du skal slutte å være sint og bitter, for det er menneskelig og ikke til å styre. Men du må slutte å dyrke det, og så må du vende fokus fra eksen og det hun har gjort, innover i deg selv. Det er så mye sannhet i ordtaket: Det kommer ikke an på hvordan du har det, men hvordan du tar det.

Du kan ikke gjøre noe med det som er skjedd. Om det skjedde henne noe grusomt nå, ville det ikke forandre på det som er skjedd. Det eneste du ville oppnå var at en annen liten gutt fikk det vondt, slik du selv hadde det. Det eneste du kan gjøre noe med, er de tankene og følelsene du har omkring dette, og det er det faktisk kun du som kan gjøre noe med.

Du må se til å våkne opp og se hva du faktisk har! Etter det jeg leser har du en frisk og sterk kropp. Du er fremdeles ung. Du har et barn (for en gave!!).

Jeg har ikke noe av dette. Jeg er lenket til sengen med smerter store deler av døgnet. Jeg fikk aldri barn- jeg som elsker barn mer enn noe. Jeg har mistet nesten alt som er å miste. Likevel lever jeg videre hver dag uten å ønske hevn over noen og uten at jeg lar vonde minner ha kontroll over livet mitt. Kan jeg det, så kan du!!

Anonymous poster hash: 0f33d...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres ut som eksen min. Stakkars han. Han synes hele verden skylder han noe fordi han hadde en vanskelig barndom, og han er verdens mest stakkarslige offer.

Det eneste som vil hjelpe han er å reise seg opp, og legge alt bak seg. Tilgi og forsøk å glemme, gå deretter videre i livet. Den eneste som lider av disse følelsene er du( og eventuelt sønnen din).

Du har hatt en helt jævlig barndom, du har blitt voldtatt, eksen din har behandlet deg dårlig. So? Slutt å synes synd på deg selv, og gjør noe med det. INGEN kan fikse opp i dette for deg.



Anonymous poster hash: 586d9...422
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortsetter i samme spor, da du har skrevet om denne eksen på nytt, som om ingen av rådene du fikk gikk inn.

Hvorfor elsker du ei som behandler deg dårlig? Fordi du ikke har nok kjærlighet til deg selv. Jobb med å bli mer glad i deg selv! Hvis man skal ha et forhold til noen, må det først ligge i bunnen. Å elske noen som avviser en gang på gang, ei som behandler deg direkte dårlig, er selvdestruktiv!



Anonymous poster hash: 6cebf...888
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...