Gå til innhold

Klarer ikke glemme henne!


Gjest Kili

Anbefalte innlegg

Du må bare heve deg over det og vise henne at du er et bedre menneske enn det hun er. Har også hatt et vanskelig forhold til en eks. Han var en dust og ganske stygg mot meg; også foran vårt felles barn. Jeg svelget kamel etter kamel og tok bare kamper når det gikk utover barnet. I dag er det hans tap da barnet er blitt voksent og vil ha lite kontakt med faren sin. Kanskje ikke helt sammenlignbart, men jeg er glad for at jeg aldri sank til hans nivå og at jeg i dag kan gå med hevet hode. Barnet merket aldri på meg at jeg hadde sterke, negative følelser for far, men h*n merket så absolutt at far hadde det for meg.

Skjønner godt tankene dine om hevn, men hevn løser ingenting. Hun er ikke verdt tankene dine.

Jeg har alltid tenkt at all dritten jeg fikk i forholdet og etterpå var verdt det, for jeg har virkelig fått et fantastisk barn :)

Masse lykke til :hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du opplevd utroskap? At den du elsker sier mye jævlig til deg og sårer deg mye? Eller har du vert utro selv kanskje? Har du opplevd en far som var alkoholiker, hatet deg og drakk til han døde? Vert narkoman? Pga dette klarer jeg ikke å knipse med fingern så blir alt bra. Kjempet har jeg gjort i mange år. Dette hun gjorde var dråpen! Det er ikke enkelt å komme seg videre takket være henne, hun visste jeg var sårbar fra før av. Jeg ba ikke om dette livet. Det er det vel ingen som gjør? Jeg kan ikke styre tankene mine. Uansett om jeg prøver.

Nå er ikke jeg AB som du skrev til. Men jeg vokste opp i et hjem hvor vi ble banket og mishandlet. Når jeg ble voksen endte jeg opp med å være sammen i mange år med en mann som brukte mye psykisk terror mot meg og som var utro hele tiden med forskjellige folk.

Gjett hva? Jeg tok tak i eget liv og gikk videre. Tok den vanskelige veien å jobbet med meg selv for å komme meg videre i livet. Du er sjef i eget liv. Noen mennesker vil aldri forandre seg. Uansett hvor mye vondt de har gjort deg så vil de kanskje aldri være i stand til å ta det inn over seg.

Jeg vil anbefale deg boken "det er ikke noe mer synd på deg enn andre" av ingvard Wilhelmsen.

Anonymous poster hash: 5580e...b8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kontrollere hvordan folk velger å behandle deg. Men du kan kontrollere hvordan du velger å takle det. Jeg har drømt om at de som mobbet meg i stykker brenner til døde et visst sted.

Men har innsett at gjort er gjort og at det er mine tanker om meg selv som har holdt meg nede. Og de kan jeg påvirke og endre.

Lykke til TS, jeg har trua :)



Anonymous poster hash: 4bdb3...cbe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har spurt om vi ikke kan snakke sammen, på en skikkelig måte. Vi har tross alt barn sammen, men hun nekter og er like frekk. Det gjør meg bare enda mer forbannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om noe? Hvor bra er livet ditt på en skala fra 1 til 6? 1 er dårligst. 6 er best.

Anonymous poster hash: 3859a...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har spurt om vi ikke kan snakke sammen, på en skikkelig måte. Vi har tross alt barn sammen, men hun nekter og er like frekk. Det gjør meg bare enda mer forbannet.

Hva legger du i å være frekk?

Les innlegget til AB over ditt eget innlegg igjen og igjen. Det er viktig det hun sier der. Det har litt med hvordan du tar det framfor hvordan du har det. Øv på å gi slipp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre deg om noe? Hvor bra er livet ditt på en skala fra 1 til 6? 1 er dårligst. 6 er best.

Anonymous poster hash: 3859a...db0

Helt ærlig. 1. Å det er slitsomt og tungt.

Hva legger du i å være frekk?

Les innlegget til AB over ditt eget innlegg igjen og igjen. Det er viktig det hun sier der. Det har litt med hvordan du tar det framfor hvordan du har det. Øv på å gi slipp.

Med frekk mener jeg hun sier stygge ting, frekk i kjeften, sprer falske rykter, kan ikke snakke med meg en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvis du sier at du vil prate om hva som har skjedd mellom dere så sier hun stygge ting til deg? Som at du er sånn og sånn og gjør sånn og sånn? Det er når du har sagt til henne at du vil prate med henne om det som var mellom dere?

Jeg vet ikke hvordan hun er, bare hvordan du oppfatter henne, men jeg kan til en viss grad forstå at hun ikke ønsker å rippe opp i fortiden. Fokusere framover i stedet.

Dere har uansett kommet ganske langt da. Fra å ikke ha noe kontakt med sønnen din i det hele tatt, til å ha kontakt. Hvor ofte har du kontakt med sønnen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du opplevd utroskap? At den du elsker sier mye jævlig til deg og sårer deg mye? Eller har du vert utro selv kanskje? Har du opplevd en far som var alkoholiker, hatet deg og drakk til han døde? Vert narkoman? Pga dette klarer jeg ikke å knipse med fingern så blir alt bra. Kjempet har jeg gjort i mange år. Dette hun gjorde var dråpen! Det er ikke enkelt å komme seg videre takket være henne, hun visste jeg var sårbar fra før av. Jeg ba ikke om dette livet. Det er det vel ingen som gjør? Jeg kan ikke styre tankene mine. Uansett om jeg prøver.

Selvsagt er vi mange som har hatt det slik. Far som drakk seg i hjel, ste"far" som var fullstendig psykopat, mobbing hele skoletiden, første seriøse forholdet viste seg å være en som var utro, misbruker og som gikk helt amok og brukte både knyttnevene og tok kvelertak....

Din historie er ikke enestående, dessverre. I dag kan jeg si at jeg ikke tenker på disse tingene. Jeg vet hva jeg har opplevd, Jeg har ikke fortrengt det, men jeg føler ikke at det gjør noen skade. Jeg tror at du har snakket om dette med behandlere og venner gang på gang, men du kan ikke forandre andre og du kan ikke forandre fortiden. Du kan bare jobbe med deg selv og legge på hylla hva som er gjort mot deg... og hva du har gjort mot andre. Det har skjedd. Det er fortid. La det ligge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

SÅ PGA DU HAR HATT DET JÆVLIG, VIL DU I SKADEFRO FRYD ØDELEGGE FOR HENNE?

VOKS OPP!

Endret av Godjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har spurt om vi ikke kan snakke sammen, på en skikkelig måte. Vi har tross alt barn sammen, men hun nekter og er like frekk. Det gjør meg bare enda mer forbannet.

"Victims of abuse and manipulation often get trapped into a self-image of victimisation.

Since victim mentality is primarily learned and not inborn, it is possible to change it. A change in attitude may be provoked by an extraordinary situation or crisis. Since rejecting suggestions is a general characteristic feature of victim mentality, a person with victim mentality will generally not respond positively to everyday attempts by another person to draw attention to the problem and its possible solution."

http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_mentality

Anonymous poster hash: 3b965...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, TS? Din historie er ikke så unik. Du tror du har hatt det mye verre enn alle andre, men du vet ikke hva folk har opplevd.

Jeg har også opplevd utroskap. I fire av fem forhold. Bare det nyeste hvor jeg ikke har opplevd det ennå. Men selv om jeg har opplevd det før, så tror jeg ikke at min nye kommer til å være det. Jeg er heller ikke sint på noen av mine ekser. Jeg har gått videre, for min del. Han ene (min forrige eks, som jeg også har barn med) innrømte aldri sin utroskap. Han bedrev også psykisk vold. Han er nå bare sint på meg for at jeg gikk fra han. Men jeg tenker som så: Det får han bare være! Jeg vet hvorfor jeg gikk, og han vet det også, innerst inne. Han skal ikke få ødelegge mitt liv. Jeg har ikke opplevd en far som drikker, men en som (trolig) er psykopat, og alt det medfører. Har også opplevd vold, og mobbing. MEN jeg føler meg ikke som et offer. Jeg sitter ikke inne og depper over dette, jeg har gått videre. Det burde du også gjøre.

Og IKKE dra sønnen din inn i dette. Jeg har en sønn på samme alder som din, og jeg har aldri noensinne vurdert å snakke stygt om faren hans. Hva skal det være godt for om jeg hadde fortalt sønnen vår at faren hans hadde mange damer bak min rygg? At han snakket stygt til meg? Sånn at han kan hate faren sin? Nei, han har bare en far, og faren hans er glad i han. Uansett hvordan faren var mot meg så fortjener sønnen vår å ha et godt forhold til sin far.



Anonymous poster hash: 56b50...4af
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som roper at TS ikke har rett på følelsene sine fordi det er så mange andre som sliter som tar seg sammen osv...

Det blir jo helt feil å si at fordi at andre har det ille og enda verre så skal ikke TS få ha sine følelser. Dere sier at han må skjerpe seg fordi andre har det verre.

Det er ikke derfor han bør få bukt med dette, det hjelper ingen andre som har det vondt til å få det bedre, ved at TS skjerper seg.

Det blir på samme måte som at vi fikk beskjed om at vi måtte spise opp maten vår, for "tenk på de stakkars barna i Afrika som ikke får mat" - de ble ikke noe mer mette av at vi stappet innpå for mye mat.

TS må få det bedre for SIN skyld ikke fordi mange andre har det verre. Et menneskes problem blir ikke mindre av at andre har det verre. Det hjelper ikke en tøddel å kjefte på noen som har slike følelser og si at andre har klart seg så da må han klare seg også.

Det er for TS sin skyld at TS bør bearbeide følelsene. TS og sønnen trenger at vonde følelser blir bearbeidet.

Og TS. Uansett hva du gjør så ikke gjør noe dumt mot moren til sønnen din. Uansett hvor mye du har lyst til det så er hun moren til sønnen din. En gutt som ikke hadde vært der hadde det ikke vært for henne. Du må se sønnen din oppi dette her og sinnstemningen din får du pakke bort så lenge sønnen din er hos deg, så får du heller deppe eller være sint når sønnen din ikke er hos deg.



Anonymous poster hash: 7c8d1...ffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det er fryktelig trist at du føler at du ikke er mer verdt enn dette.

Denne dama har tydeligvis behandlet deg som dritt (på godt norsk) , og du klarer ikke gi slipp.

Jeg håper du finner noen du kan snakke med, som kan gi deg den selvtilliten du trenger for å gå videre.

Hverken hevn eller bitterhet hjelper , men det som kanskje fungerer er å se at DU fortjener bedre!

For tvil ikke på det... INGEN skal behøve å ha det så vondt på grunn av et annet menneske...

Ta vare på sønnen din, gjør det best mulig for han, selv om det ikke er så lett bestandig..- men ikke gi henne tilfredsstillelsen av å herske over deg!

IKKE gi henne den makten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar. Jeg tar imot det dere sier og jeg vil få det bedre. Jeg prøver og prøver, men lettere sagt enn gjort. Jeg blir sliten av å kjempe hele tiden. Men det er ikke jo mer å gjøre enn å kjempe og gjøre alt for å få det bedre. Det verste er at jeg må jo se henne ofte, resten av livet. For vi har et barn i lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar. Jeg tar imot det dere sier og jeg vil få det bedre. Jeg prøver og prøver, men lettere sagt enn gjort. Jeg blir sliten av å kjempe hele tiden. Men det er ikke jo mer å gjøre enn å kjempe og gjøre alt for å få det bedre. Det verste er at jeg må jo se henne ofte, resten av livet. For vi har et barn i lag.

Det vil endre seg. Omså dere hadde fortsatt sammen resten av livet, ville deres følelser og relasjon endret seg. Og det vil den gjøre når dere ikke er sammen også. Det vil ikke bli resten av livet slik som det er nå. Selv om det har vært slik en stund. Det er veldig få om noen som klarer å motstå tidens tann, og det er både på godt og vondt.

Anonymous poster hash: 3b965...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for fine svar. Jeg tar imot det dere sier og jeg vil få det bedre. Jeg prøver og prøver, men lettere sagt enn gjort. Jeg blir sliten av å kjempe hele tiden. Men det er ikke jo mer å gjøre enn å kjempe og gjøre alt for å få det bedre. Det verste er at jeg må jo se henne ofte, resten av livet. For vi har et barn i lag.

Hei ts,

leste tråden din nå og jeg har noen tanker rundt din situasjon.

Jeg tenker at det sinnet du har mot henne, egentlig handler om et sinne du har mot deg selv for at du lot henne få holde på sånn som hun gjorde uten noen grenser ifra deg. Du sier du ikke visste at hun holdte på med andre, men den livsstilen du besrkiver med dop osv, er ikke akkurat pålitelig. Folk som ruser seg, kan man sjelden stole på. Du må lære deg å sette mer egne grenser for deg selv, og ikke utlevere alt om deg selv til andre ( du har skrevet at hun vet mye om din oppvekst o.l, og trodde du kunnne stole på henne ) Hun viste det motsatte, men du burde sett tegn tidligere når du har beskrevet hennes væremåte. Man forandrer seg ikke sånn over natta. Vel, nå har du lært.

Dette sinnet du bærer på, har du sikkert ifra barnom fra din far ( som var alkoholiker som du har nevnt her, m.a.o hadde sine problemer å stri med, uten at jeg skal forsvare han, men en person som er rusavhengig lar alltid rusen komme først, han klarte ikke å ta vare på seg selv, og tok ting ut på andre, som deg f .eks. Han var og egentlig sikkert mest sint på seg selv pga det livet han levde, uten grenser, et selvdestruktivt liv som rus er. En rusavhengig forandrer ofte peronlighet da rusen styrer han.

Du nevner selv at du ruser deg . Vet ikke hvor ofte osv, men dette er det første du bør slutte med for det bringer deg IKKE videre, tvert imot. Det nærer opp om angst, uro, negative tanker, som du nå har, bl.a mot din eks.

En annen ting er : SLUTT å ta mer kontakt med denne dama når hun åpenbart holder en avstand til deg, som jeg skjønner at gjør vondt, men hvorfor vil du gang på gang ta ting opp med ei som har sviktet deg sånn som hun gjorde? Hvorfor tillater du deg å la henne tråkke på deg gang på gang? Det er selvdestruktivt, på samme måte som rus, på samme måte som din far og var "en fange av". Vil du videreføre dette mønsteret faren din holdte på med, eller vil du bryte det?

Kun ha kontakt med henne angående sønnen deres. Vært kort og klar i talen, ha orden på avtaler, men ikke bruk mer energi på henne. Vis henne at du går videre. Det er den beste "hevnen".

Du virker reflektert og har ønsker om forandring. Da må du søke hjelp til disse tankene du nå går med. Min første tanke er at du må lære deg å bli glad i deg selv, kjenne på egenverd, lære deg å beskytte deg selv mer, mot andre som kan utnytte deg, mot påvrikning fra andre ( du virker noe påvirkelig ), du må styrke din integritet!

Anonymous poster hash: 6cebf...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du søker de som ikke vil ha deg, fordi du ikke er glad i deg selv. Du er og selvdestruktiv ( les : rus ), fordi du ikke er glad nok i deg selv. Ta ansvar over eget liv å bli glad i deg selv. Skaff deg hjelp.



Anonymous poster hash: 6cebf...888
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det ts?



Anonymous poster hash: 6cebf...888
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk mange gode råd her ts. Håper du klarer å følge dem.



Anonymous poster hash: 6cebf...888
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...