Fame Skrevet 28. april 2015 #61 Skrevet 28. april 2015 Jeg synes det høres mye ut. Det er ca 2 stykker av meg. Agreed
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #62 Skrevet 28. april 2015 Løgn Et nyansert og godt svar. Takk for det. Anonymous poster hash: 6f5e5...177 3
lillsunshine Skrevet 28. april 2015 #63 Skrevet 28. april 2015 Jeg syns ikke 97 kg høres ekstremt mye ut på 160cm! Lær deg og sett pris på deg selv og vær fornøyd! Det er det viktigste! Selvom noen mener at det er lykken å være tynn, kan man ha det helt fint som kraftig og! Jeg er selv 18 år, 164cm og veier 112kg. Har en kjæreste som elsker meg for den jeg er og liker at jeg er stor! Han har fått meg til å akseptere meg selv og være stolt av meg selv! Nå tør jeg å kle meg i kule klær, som andre jenter på min alder, og jeg syns selv det er fint! Jeg har det mye bedre med meg selv nå, enn når jeg 25kg lettere og bare gikk i joggedress og hata kroppen min! Det er flott du og kjæresten er glad i kroppen slik som den er, men det virker ikke som du er så glad i helsa di. 112 kg på 164 cm er såpass mye at det utgjør en stor risiko for diverse livsstilsykdommer men også andre livstruende sykdommer. Om dere planlegger barn så øker det også risikoen for komplikasjoner ved graviditet, fødsel og for barnet som eventuelt blir født. Jeg mener ikke å være frekk og såre en kropp du er glad i, men lurer på om du har tenkt over hva du ofrer for dette. Det kan skape en stor belastning for deg, kjæreste og familie senere i livet. Det er også verdt å tenke på. Litt ekstra kg skader ikke, men det er ikke så lurt å bagatellisere en del mer kg dersom man faktisk vil leve et sykdomsfritt liv. 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #64 Skrevet 28. april 2015 Veier cirka 97 kilo om morgenen. Min høyde er 174 cm. Veit at dette er en del over grensen ifølge BMI-kalkulatoren. Samtidig føler jeg ikke at det er kjempemye. Noe mage har jeg, det skal jeg innrømme. Men føler ikke at jeg har så ekstremt mye overflødig fett på kroppen at det kvalifiserer til betegnelsen feit. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 52cf5...c8f Jeg er 177 og veier 70 kg .. og jeg er normalvektig og ønsker å veie 65 kg, så ja, jeg vil tro du er litt stor, men om fettet er fintforedelt utover kroppen din og du fortsatt har smal midje, ser du sikkert veldig flott ut med dine former. Anonymous poster hash: aeefd...174
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #65 Skrevet 28. april 2015 BMI er i mange forbindelser et tøysemål. Man trenger ikke være boleklump for at det skal bli helt feil. Selv er jeg 175 høy og jeg veier 90 kg. Jeg er kvinne. Jeg trenger tung styrke fire ganger i uken og jeg vet ikke hva det er, men jeg bygger muskler enklere enn mange andre kvinner. Jeg har siden jeg begynte å trene mer seriøst for ca halvannet år siden lagt på meg ca 7 kg, men fettprosenten er gått ned. Jeg bruker str. L i overdeler, mye pga etter hvert ganske muskuløse armer, og L eller XL i underdeler. Jeg har magemål på under 90 cm. Å måle midje og mage kan i mange tilfeller være en bedre indikator enn BMI på om man er usunn. Anonymous poster hash: 6f5e5...177 Et midjemål på 90 cm som kvinne blir sett på som helsefarlig. Anonymous poster hash: 144e5...e2c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #66 Skrevet 28. april 2015 Et midjemål på 90 cm som kvinne blir sett på som helsefarlig. Anonymous poster hash: 144e5...e2c Herregud. Kan du ikke lese hva som faktisk er skrevet før du kommenterer? Jeg skrev "UNDER 90 cm". Poenget mitt var, siden du ikke forstod det, at jeg veier det jeg gjør, men har et midjemål på godt under 90 cm. Forstod du nå? Anonymous poster hash: 6f5e5...177 1
Gjest Blubberella Skrevet 28. april 2015 #67 Skrevet 28. april 2015 (endret) Utifra det du sier om str så tror jeg ikke helt på at du kan se ut som om du er 160 og 80 kg. Jeg er nesten 100 kg, 176 høy, 85H i bh (så også store pupper). Men jeg bruker klær i 44. Så du har større klær enn meg og mener du ser ut som om du er 20 kg lettere (og 15 cm lavere) så er redd det er mest det at folk vil være høflige Anonymous poster hash: 62b6e...751 Er du min bortadopterte tvilling eller noe? Jeg er like høy som deg, omtrent samme vekt (95 kilo), ca samme BH-størrelse (veksler mellom 80F og 85E), og bruker ca samme størrelse, bare at jeg ofte må opp i 46/48 for å føle meg vel. Jeg skvatt nesten da jeg leste innlegget. Jeg syns ikke 97 kg høres ekstremt mye ut på 160cm! Lær deg og sett pris på deg selv og vær fornøyd! Det er det viktigste! Selvom noen mener at det er lykken å være tynn, kan man ha det helt fint som kraftig og! Jeg er selv 18 år, 164cm og veier 112kg. Har en kjæreste som elsker meg for den jeg er og liker at jeg er stor! Han har fått meg til å akseptere meg selv og være stolt av meg selv! Nå tør jeg å kle meg i kule klær, som andre jenter på min alder, og jeg syns selv det er fint! Jeg har det mye bedre med meg selv nå, enn når jeg 25kg lettere og bare gikk i joggedress og hata kroppen min! 97 kg er faktisk mye på en 160 cm kropp, uansett hvor sprek man er eller hvor glad man er i seg selv og kroppen sin. Selv jeg som er høyere og veier mindre kan ikke kalle meg selv bare kraftig, man må være så ærlig at man innrømmer for seg selv at man er overvektig. 97 kg på 160 cm er faktisk overvekt. I følge BMI-skalaen er det sykelig overvekt nært fedmeklassen. TS har mindre BMI med kiloene fordelt på 174 cm, men er nok også innafor overvektklassen. Jeg sier ikke at man skal hate seg selv eller la være å sette pris på at kroppen fungerer og man trives sånn som man er men man må ikke glemme at det å bære på 100 kg er tungt, spesielt for leddene i kroppen. I tillegg vil man etterhvert som man blir eldre stå i fare for stadig flere komplikasjoner som høyt blodtrykk, høyt kolesterol, diabetes 2, hjerte/karsykdommer og enkelte typer kreft. Det er sånne ting som kan være lett å glemme mens man er ung og frisk, men som kommer rett i fleisen på deg når du blir eldre. Jeg respekterer at du trives med kroppen din, men ikke lyv for deg selv eller andre og påstå at det er uproblematisk å være såpass lav og veie over 100 kg. Om du ikke merker det nå kan jeg nesten garantere at du kommer til å merke det senere. Det er ikke snakk om å bli tynn for å bli lykkelig heller, men å ta vare på kroppen din og holde deg frisk og sterk. Du har bare ett liv og kjæresten din og familie/venner har bare én deg. Endret 28. april 2015 av Blubberella 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #68 Skrevet 28. april 2015 Er 161 cm høy, og veide 97 på mitt tyngste. Da var jeg veldig, veldig overvektig. Veier 90 nå, og er selvfølgelig fortsatt veldig overvektig, til tross for at jeg har trent en god del styrke nå. Men uansett, man vil alltid prøve å lure seg selv til å tro at man er tynnere enn man er. At man er jo egentlig ikke så veldig overvektig. At muskler veier jo mer enn fett, noe det også gjør. Men, fett er fett. Jeg har stor muskelmasse, noe tjukke mennesker ofte har, men det er et stort fettlag over de musklene. Og det er disse man vil bli kvitt. Om du selv legger merke til fettet, its there. Det går ikke bort, med mindre du tar noen grep i livet. Et par små grep i hverdagen, og fettet vil (meget) sakte, men sikkert forsvinne. Du kan ikke trene bort overvekt. Du m-å tenke på hva du spiser. Og ja, enklere sagt enn gjort. ;p anyway. Ikke vent. Gjør det nå allerede. Anonymous poster hash: 81e12...81b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #69 Skrevet 28. april 2015 Hvis man veier 97 kg, bør man være rundt to meter høy. Du er ikke feit, du er bare lav. Anonymous poster hash: 0b0a1...af0 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #70 Skrevet 28. april 2015 Overrasket over hvor mange overvektige som er her inne på forumet! Særlig noen av de som skriver under nick, har alltid sett de for meg som slanke.. Anonymous poster hash: 39069...8cf 2
Fame Skrevet 28. april 2015 #71 Skrevet 28. april 2015 Hvis man veier 97 kg, bør man være rundt to meter høy. Du er ikke feit, du er bare lav.Anonymous poster hash: 0b0a1...af0 Logisk. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #72 Skrevet 29. april 2015 Veier cirka 97 kilo om morgenen. Min høyde er 174 cm. Veit at dette er en del over grensen ifølge BMI-kalkulatoren. Samtidig føler jeg ikke at det er kjempemye. Noe mage har jeg, det skal jeg innrømme. Men føler ikke at jeg har så ekstremt mye overflødig fett på kroppen at det kvalifiserer til betegnelsen feit. Hva tenker dere?Anonymous poster hash: 52cf5...c8f Jeg er like høy som deg - 174 cm, og har slanket bort 12 kilo, fra 75 kilo til 63. Ser jeg tilbake på bilder er jeg faktisk ganske blubbete. Nå har jeg mer energi,og folk kommenterer jeg ser bedre ut. Jeg har alltid trent mye,men spiste ikke videre bra, og tror egentlig aldri jeg skjønte hvor stor jeg var blit, men blir paff når jeg ser bilder nå. Anonymous poster hash: 8e5ae...20f
Karen82 Skrevet 29. april 2015 #73 Skrevet 29. april 2015 (endret) Jeg synes dette er litt skummelt å lese. Det har vært en del innlegg her fra 100 kg+ kvinner som "ikke ser så store ut, egentlig", som "folk tipper er 20 kg mindre" som "aksepterer seg selv". Dette er kraftig overvekt! Det er bra dere er fornøyd med dere selv, men det virker som om dere fortrenger alvoret her. Man lever ikke et godt liv med så stor overvekt. Man lever helt enkelt ikke lenge med så stor overvekt. Vi er så hysterisk redde for å bli påvirket av et tynt kroppsideal, at vi mister litt fokus. Nordmenn blir bare større og større. Slankeoperasjoner har eksplodert de siste årene. Jeg føler at vi nærmest er i ferd med å normalisere overvekt. Nei, bmi er ikke bare tull. Det er en nyttig pekepinn. Og det sier seg selv at AB'ene over med en BMI på over 40 er svært svært usunne. Endret 29. april 2015 av Karen82 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå