Gå til innhold

Er 97 kilo veldig mye?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres nok litt mye ut. Jeg har akkurat samme høyde, og nærmer meg overvektig når jeg bikker 70. Prøver å holde meg rundt 65 kg.

Det aller viktigste er dog at du er i aktivitet. Beveger du deg minst en time hver dag og spiser ganske sunt?

Anonymous poster hash: a50eb...be8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå så jeg at du er en mann.

Kjæresten min er 1.94 høy, og han bør holde seg på rundt 80 kg. Er han veldig trent, veier han rundt 85. For å gi deg en sammenligning.

Anonymous poster hash: a50eb...be8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du snakker om ts i denne tråden, er det en mann. Anonymous poster hash: 4bb0b...981

Nettopp!!! En mann!!! Hvorfor i all verden er han inne på en nettside for KVINNER og spør om vekta si?

Anonymous poster hash: a0353...505

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

BMI er i mange forbindelser et tøysemål. Man trenger ikke være boleklump for at det skal bli helt feil. Selv er jeg 175 høy og jeg veier 90 kg. Jeg er kvinne. Jeg trenger tung styrke fire ganger i uken og jeg vet ikke hva det er, men jeg bygger muskler enklere enn mange andre kvinner. Jeg har siden jeg begynte å trene mer seriøst for ca halvannet år siden lagt på meg ca 7 kg, men fettprosenten er gått ned. Jeg bruker str. L i overdeler, mye pga etter hvert ganske muskuløse armer, og L eller XL i underdeler. Jeg har magemål på under 90 cm.

Å måle midje og mage kan i mange tilfeller være en bedre indikator enn BMI på om man er usunn.

Anonymous poster hash: 6f5e5...177
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres litt mye ut. Kjæresten min(gutt) er 194cm og veier 95-100kg. Han trener mye så han er normalt slank, synes i alle fall jeg. Ettersom du er 20 cm lavere enn han ser jeg for meg at du er litt overvektig

AnonymBruker
Skrevet

Veier cirka 97 kilo om morgenen. Min høyde er 174 cm. Veit at dette er en del over grensen ifølge BMI-kalkulatoren. Samtidig føler jeg ikke at det er kjempemye. Noe mage har jeg, det skal jeg innrømme. Men føler ikke at jeg har så ekstremt mye overflødig fett på kroppen at det kvalifiserer til betegnelsen feit. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 52cf5...c8f

Hva måler du rundt magen, TS? Det kan være en ganske grei indokator på om du bør gå ned i vekt.

Skrevet

Jeg er 160 høy og er 100 kg. Vekten min er jevnt fordelt og det er få som tror meg når jeg sier jeg er 100 kg. De fleste tipper på ca 80 kg.

Anonymous poster hash: c11f8...c21

Ok, men 80 kilo på en 160 cm-kropp er uansett altfor mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men 80 kilo på en 160 cm-kropp er uansett altfor mye.

Og du vet hva om det? En kropp på 80 kg på 160 cm kan være flott, sterk og sunn. Det handler om kroppsammensetning. Muskler veier som kjent også mer enn fett.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha trent GANSKE mye for å få 80kg med muskler på 160cm.

Anonymous poster hash: acd66...ab7
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha trent GANSKE mye for å få 80kg med muskler på 160cm.

Anonymous poster hash: acd66...ab7

Du er klar over at en kropp helst bør bestå av fett OG muskler, samt skjelett, osv osv? Det er ikke snakk om 80 kg med muskler.

Skrevet

Og du vet hva om det? En kropp på 80 kg på 160 cm kan være flott, sterk og sunn. Det handler om kroppsammensetning. Muskler veier som kjent også mer enn fett.

Løgn

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns også at 80 kg på 160 cm høres vel mye ut....

Selv er jeg 161 cm høy og veier 72 kilo... Jeg er absolutt ikke slank, for å si det slik.
Men, jeg trener regelmessig og har ganske flat mage, stram rumpe og bruker strl 80 B i BH.

Like fullt har jeg til gode å oppleve at noen syns jeg er slank...
Idealvekten min ligger nok nærmere 60, tenker jeg. Det er der jeg vil tilbake, i alle fall ;-)

Anonymous poster hash: 45183...7da
Skrevet

Nesten 100 kilo når du er 174 er ganske mye. Jeg er 181 og veier 76 kilo og kunne fint mistet en kilo eller to.

Skrevet

Du burde gå ned 20-25 kg. Ja, det er mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo litt hvor jeg sjopper. Jeg bruker 48 i topper (store pupper) (lindex)og 46 i bukser (lindex, HM, asos). I kjoler bruker jeg 46/xl. Jeg bruker feks XL i HM sine basic t-skjorter. De er store nok til meg, og de ser ikke ut som pølseskinn på meg.

Anonymous poster hash: c11f8...c21

Utifra det du sier om str så tror jeg ikke helt på at du kan se ut som om du er 160 og 80 kg. Jeg er nesten 100 kg, 176 høy, 85H i bh (så også store pupper). Men jeg bruker klær i 44. Så du har større klær enn meg og mener du ser ut som om du er 20 kg lettere (og 15 cm lavere) så er redd det er mest det at folk vil være høflige :)

Anonymous poster hash: 62b6e...751

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde følt meg feit hvertfall. Jeg er 178-9 og veier 63

Skrevet

Jeg er 175 og kvinne. Veier omtrent 89 kg. Det er absolutt noen kg for mye. Jeg er dog heldig og det er fordelt litt jevnt utover slik at fasongen ikke er så værst.

Skrevet

Jeg syns ikke 97 kg høres ekstremt mye ut på 160cm!

Lær deg og sett pris på deg selv og vær fornøyd! Det er det viktigste! Selvom noen mener at det er lykken å være tynn, kan man ha det helt fint som kraftig og!

Jeg er selv 18 år, 164cm og veier 112kg. Har en kjæreste som elsker meg for den jeg er og liker at jeg er stor! Han har fått meg til å akseptere meg selv og være stolt av meg selv! Nå tør jeg å kle meg i kule klær, som andre jenter på min alder, og jeg syns selv det er fint!

Jeg har det mye bedre med meg selv nå, enn når jeg 25kg lettere og bare gikk i joggedress og hata kroppen min!

Skrevet

Jeg tror det er mer interessant å få greie på midjemålet ditt TS. Midjemålet sier som regel mye mer om helsa enn det vekt gjør. Som mann så bør du ikke ha mer enn 94 cm i midjemål og 102 cm vil gi økt risiko.

For kvinner er tallende tilsvarende 80 cm (økt fare for livsstilsykdommer) og 88 cm (enda høyere fare).

Skrevet

Jeg syns ikke 97 kg høres ekstremt mye ut på 160cm!

Lær deg og sett pris på deg selv og vær fornøyd! Det er det viktigste! Selvom noen mener at det er lykken å være tynn, kan man ha det helt fint som kraftig og!

Jeg er selv 18 år, 164cm og veier 112kg. Har en kjæreste som elsker meg for den jeg er og liker at jeg er stor! Han har fått meg til å akseptere meg selv og være stolt av meg selv! Nå tør jeg å kle meg i kule klær, som andre jenter på min alder, og jeg syns selv det er fint!

Jeg har det mye bedre med meg selv nå, enn når jeg 25kg lettere og bare gikk i joggedress og hata kroppen min!

Jeg synes det høres mye ut. Det er ca 2 stykker av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...