Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tanna har brutt gjennom, hosten og surklinga er endel bedre og S er i mye bedre humør. MEN, hun bæsjer fremdeles i hytt og pine. I dag hadde vi 7 bæsjebleier mellom 8 og 19, i tillegg til de tre vi hadde i natt. :bond: Tror vel vi har tippa 50 bleier siden mandag morgen... Heldigvis syns hun det er ok å drikke vann med GEM-pulver og en bitteliten skvett saft oppi (jepp, vi har blitt sånne som gir saft på flaska. Jeg gremmes.. Men har dere smakt det grusomme GEM-greiene eller? :spy: ), så hun er ikke spesielt dehydrert tror jeg. 

Mammaen hennes er derimot drittlei. (Pun intended.) Da jeg skifta nattas tredje bleie og hun gulpet ut hele det nyvaskede håret mitt (hadde endelig rukket/orket å dusje) var det nesten så jeg begynte å hylgråte på stuegulvet. Det hjalp riktignok da vi fikk spoonesovet to timer i ettermiddag. :tommelopp: Men nå trenger jeg litt julianetid, så jeg har gitt beskjed om at pappaen skal få ta henne i morgen tidlig så jeg får sovet litt, og så skal jeg på shopping alene. Da er jeg forhåpentligvis klar for å være en god mamma igjen når A skal ut med gutta på kvelden... I dag har jeg vært en elendig mamma, jeg har sett hele sesong 1 av Skam mens S har vekslet på å ligge på matta og sitte på fanget. :sjenert: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du fortjener å sove lenge på morgen og dra på shopping idag!!

Skrevet

Pøh. Elendig mamma er du da overhodet ikke. Møkklei mamma, kanskje, men elendig? Langt ifra. Man har da lov å være lei når man har skiftet hundre og åtte bæsjbleier på ei uke! :jepp: Lillebror her har sett mange episoder av Dexter han, mens jeg sløvet på sofaen. Satser på at han ikke ble inspirert :lol: 

Skrevet

Du er ikke elendig! 
Trollet her har blitt veldig glad i Paradise Hotel for å si det sånn! (Det går jo så himmla seint på kvelden så det må vi ta opp og se på dagtid isteden :fnise:)

Fikk du handlet deg noe fint da? 

Skrevet

Litt ekstra søvn på morgenkvisten og noen timer for meg selv gjorde underverker, for gud så søt den bebisen min var da jeg kom hjem igjen! :jepp: Kunne spist henne opp! Istedenfor var det hun som spiste litt på meg, det er nemlig veldig interessant å undersøke ansikt med både hender og munn for tiden. :fnise: 

Fikk handlet meg to nye jakker, ett par sko og en cardigan. Måtte ha ny vår/høstjakke, den eneste jeg hadde fra før var sånn fem år gammel og mindre pen. Ja, og så gravidjakka fra i fjor da! ;) Så nå fikk jeg kjøpt en parkaslignende sak til trilleturer og litt casual anledninger, og en litt finere en til de få gangene jeg faktisk har på meg mascara. :P Så fikk jeg tak i UV-drakt til S til vi skal til Kroatia, og en litt tynnere lue nå som det blir litt varmere i været.

Skrevet
5 timer siden, Trampe skrev:

Pøh. Elendig mamma er du da overhodet ikke. Møkklei mamma, kanskje, men elendig? Langt ifra. Man har da lov å være lei når man har skiftet hundre og åtte bæsjbleier på ei uke! :jepp: Lillebror her har sett mange episoder av Dexter han, mens jeg sløvet på sofaen. Satser på at han ikke ble inspirert :lol: 

Hahahaha, herregud. Nå lo jeg faktisk :ler: 
Meg og R ser masse på Keeping up with the Kardashians, heheheheh. Hun elsker det, så vi ser sikkert en episode et par ganger i uka. Og vi ser på Paradise Hotel også. Litt må man jo trossalt unne seg. 

Jeg har ikke fått med meg at du skal til Kroatia. Hmm, må bla litt men kan jo likevel spørre. Hvor gammel er S da? Vi har så veldig lyst men jeg er så usikker. :P 

Skrevet

Vi drar i midten av mai, så da er hun vel omtrent 7,5 mnd. Grugleder meg, men må bare få kommet i gang med å reise med baby tenker jeg. Orker ikke å bare reise til svigers på ferie de neste fem årene altså. Vi reiser charter da, så det er snakk om en uke på barnevennlig resort - ganske enkelt vil jeg tro. Har brukt masse penger på solkrem faktor 50, uv-drakt, badebleie/badetruse, solhatt, solbriller osv til S da, og så blir det vel å fylle halve kofferten med grøt og smoothies og middagsglass. :fnise: 

Det jeg HAR problemer med er bussturen fra flyplassen uten barnesete... :bond: Hun sitter jo usikret i bussen her i byen også, men føler liksom det blir noe annet...

Skrevet
9 timer siden, juliane skrev:

Det jeg HAR problemer med er bussturen fra flyplassen uten barnesete... :bond: Hun sitter jo usikret i bussen her i byen også, men føler liksom det blir noe annet...

Er det mulig å få tak i en taxi og ta med bilsete da? Eller blir det for langt? 
Ellers går det jo som regel bra, men skjønner bekymringen din.. 

Skrevet
Den 10. april 2016 at 9.30, elvital skrev:

Er det mulig å få tak i en taxi og ta med bilsete da? Eller blir det for langt? 
Ellers går det jo som regel bra, men skjønner bekymringen din.. 

Jeg har sjekket litt priser og det ser ut som om det er i overkant dyrt, i tillegg til at vi da må fikse båtbilletter selv. Lander ca 19.30 hvis jeg ikke husker feil, og da er det greit å bare bli transportert dit vi skal og ikke måtte styre noe ekstra med trøtt baby. Jeg får ta henne i bæreselen på magen, så flyr hun hvertfall ikke noe sted hvis vi kræsjer... :sjenert: 

I dag skal ho mor til frisøren! :strix: Sist gang var en stund før jul, så jeg har så lang ettervekst at det snart er en ombre. :P 

Skrevet

Jeg tok også bare jr i bæresele på bussen da vi var på Mallorca da han var 6 mnd. Selv om det ikke er ideelt er det bare sånn det må bli, og som du sier så sitter de jo usikret i buss her hjemme også. Og de har ikke akkurat bilseter med norsk standard der nede (ikke der vi var hvertfall). Derfor tar vi med eget sete denne gangen siden vi skal leie bil. 

Skrevet

Det hørtes ganske deilig ut med en tur til varmere strøk altså!! Jeg vil og!

Når begynner du å jobbe igjen forresten?

Skrevet

Det går nok bra :) Høres fantastisk ut med tur sydover!

Skrevet

Det går sikkert fint på bussen, det er jo som alle sier slik vi kjører rundt her hjemme så.. ;) 
Uansett deilig med en utenlandstur da! 

Hvordan ble håret? :)  

Skrevet
Den 11. april 2016 at 15.33, lille_frosk skrev:

Det hørtes ganske deilig ut med en tur til varmere strøk altså!! Jeg vil og!

Når begynner du å jobbe igjen forresten?

Begynner å jobbe 29. august, så jeg har heldigvis de fineste permisjonsmånedene foran meg. :jepp: 

10 timer siden, Beccy87 skrev:

Det går sikkert fint på bussen, det er jo som alle sier slik vi kjører rundt her hjemme så.. ;) 
Uansett deilig med en utenlandstur da! 

Hvordan ble håret? :)  

Håret ble veldig fint, det er så deilig å føle seg presentabel igjen! Burde være fint også, til den prisen... Er så fornøyd med frisøren min, men hun begynner å bli i overkant dyr syns jeg. Bra jeg var der i går når jeg fremdeles hadde samvittighet til å bruke penger på sånt, fordi...

... I dag har vi kjøpt ny bolig! :sjokk::strix: 

Skrevet

Hvor da? Gratulerer!!

Skrevet

Tusen takk! Det er jammenmeg deilig og skummelt på en gang, nå er vi skikkelig gjeldsslaver! Krysser fingrene for at vi får solgt den vi bor i nå til en god pris. :sjenert: Og at renta holder seg lav... 

Sendte deg en pm jeg, @MissStiles. :) 

Skrevet

:hoppendeglad: Gratulerer!!! :hoppendeglad:
Kan jeg også få pm? :ph34r:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...