Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem går du til da? Det er dyrt å gå dit ja.. Men de er flinke!!

Har vært hos ei som heter Silja. :)

Får du ikke dekket noe av det? Hvor dyre er disse timene?

Nå må jeg innrømme at jeg kastet meg litt på helt spontant i forrige uke da jeg fikk litt panikk for ferien, så har ikke sjekket så mye. Umulig å få kontakt med legen min nå uansett. Men så vidt jeg skjønte dekkes ikke kiropraktor, men kun fysio? Og da kun hvis man har bekkenløsning med gangvansker eller noe sånt? Jeg fungerer jo helt fint på jobb f.eks (heldigvis), og da jeg var hos legen på siste kontroll var han liksom aldri i nærheten av å henvise meg til noe som helst. :sjenert: Men skal til jordmor før jeg har neste time, og da skal jeg høre hva jeg evt kan få ordnet. 450 kr koster det per time, så det har jeg rett og slett ikke råd til en gang eller to i uka i seks-syv uker etter ferien. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det blir jo en del penger etterhvert! Det skjønner jeg godt at du ikke har råd til. Man vil jo helst spare litt når man venter en liten, spesielt førstemann... Baby er ikke veldig billig!

Håper du kjenner forskjellen, og ikke trenger mange behandlinger :kose:

Skrevet

Oj, det blir jo fort litt penger ut av det ja. Bra du føler det hjelper da hvertfall :)

Skrevet

Usj, det var dyrt ja. Men kanskje legen din kan henvise deg til noen andre som har refusjon etter hvert? Hvis det finnes? Hvis det er sånn at du trenger regelmessige behandlinger gjennom svangerskapet, og det kan være den tingen som gjør at du holder deg i så god form du kan og kanskje kan være på jobb, så bør det jo finnes slike muligheter. Men kanskje ikke kiropraktor er omfattet av folketrygda? :klo: Uansett håper jeg behandlingen gir god effekt!

Skrevet

Den rullegardin-historien minner meg litt om en gang jeg klarte noe av det samme...vi hadde nemlig noen naboer vegg-i-vegg som hadde så vanvittig høylytt sex, til alle døgnets tider. Og en natt hadde jeg fått så innmari nok, at jeg gikk bort i vinduet og brølte av mine lungers fulle kraft at de fikk se seg til helvete å bli ferdige med den jævla knullinga. I min iver og sinne klarte jeg å rive ned både gardina og gardinstangfestet...og stod og brølte med en gardin over hodet og blottede bryst. Ikke lot de seg affisere heller :sint: 

Bra kiropraktor-behandlingen hjelper :jepp: Da er det vel verdt hver krone likevel? :)

Skrevet

Den rullegardin-historien minner meg litt om en gang jeg klarte noe av det samme...vi hadde nemlig noen naboer vegg-i-vegg som hadde så vanvittig høylytt sex, til alle døgnets tider. Og en natt hadde jeg fått så innmari nok, at jeg gikk bort i vinduet og brølte av mine lungers fulle kraft at de fikk se seg til helvete å bli ferdige med den jævla knullinga. I min iver og sinne klarte jeg å rive ned både gardina og gardinstangfestet...og stod og brølte med en gardin over hodet og blottede bryst. Ikke lot de seg affisere heller :sint: 

Bra kiropraktor-behandlingen hjelper :jepp: Da er det vel verdt hver krone likevel? :)

:hoho: Bra jeg er alene på kontoret sånn midt i ferien, for nå lo jeg skikkelig høyt! Ser det virkelig for meg! ;)

Vi fikset en slags midlertidig løsning med søppelsekker og teip, så håper jeg det holdt hele natta og slapp inn litt frisk luft. :fnise: Venninna mi skal låne leiligheten helt til søndag, så det er litt viktig at hun får sove bittelitt i alle fall!

Jeg har forresten verdens flinkeste svigermor, som sydde sammen et babynest på noen få timer i går! Så superfint ut på bildene A sendte meg! Blir jo helt rørt av å tenke på at neste gang det nestet er hjemme hos svigers sannsynligvis er i jula, og da ligger det en liten frøken på litt over to mnd og sover i det. :rodmer:

Skrevet

Så flink svigermor du har!! Koselig med babynest da!!

Skrevet

:hoho:

Babynest er gull! Vi bruker det hele tida. Men lillebror her er ikke tre uker en gang, og han vokser snart ut av nestet.. Beina stikker ut av åpningen nederst i nestet. Kanskje jeg må få mamma til å sy et nytt et.

Gjest BeKind
Skrevet

Hvordan er formen din Juliane ? :nigo: Håper du har kommet deg over den trasige rullegardina nå :jepp:

Skrevet

Så koselig med svigermor som lager babynest! Håper du får en fin dag Juliane!

Skrevet

:hoho:

Babynest er gull! Vi bruker det hele tida. Men lillebror her er ikke tre uker en gang, og han vokser snart ut av nestet.. Beina stikker ut av åpningen nederst i nestet. Kanskje jeg må få mamma til å sy et nytt et.

Oops! A og svigermor var litt bekymra for at det var litt lite, selv om det var helt etter mål, men jeg tenkte at det skal jo være litt trangt og de ligger jo i "froskestilling" når de er små... Kanskje vi får bestille et nytt som er klart til jul når hun er 2-2,5 mnd? :fnise:

I dag er siste arbeidsdag før ferien - hurra! Gleder meg til fridager og gleder meg til å se kjæresten min igjen! Reiser rett etter jobb, så håper jeg har husket på det meste i alle fall. :)

Skrevet

Babynestet er i bruk hver dag her, har også fingernem svigermor :jepp: Det passer fremdeles fin-fint her, og han er 11,5 uker. Og han var ikke superkort da han ble født altså :)

God ferie når den tid kommer (snart!!) :sol:

Skrevet

God sommer & god ferie!!

Skrevet

Good sommer og god ferie! Måtte du nyte hver bit av den, og måtte bekkenet oppføre seg sånn tålelig bra!

Skrevet

Jeg søkte om foreldrepenger 9. juli på ettermiddagen, og fikk brev i dag datert 10. Juli om at foreldrepenger var innvilget. NAV oppgir selv at det er 7 uker behandlingstid i Oslo. Har de ansatt for mange sommervikarer?! :klo:

Skrevet

Noen ganger tar det ikke så lang tid som opplyst. Du var heldig. Mest sannsynligvis en ny en på kontoret eller noen kan ha begynt i feil rekke ;)

Skrevet

Jeg søkte om foreldrepenger 9. juli på ettermiddagen, og fikk brev i dag datert 10. Juli om at foreldrepenger var innvilget. NAV oppgir selv at det er 7 uker behandlingstid i Oslo. Har de ansatt for mange sommervikarer?! :klo:

Samme skjedde her. Søkte før jul i fjor og tok kune et par dager før jeg fikk svar om at søknaden ok.

Skrevet

Jeg søkte 19 juni og har enda ikke fått noe svar.. Forskjell på folk 😆

Skrevet

Jeg søkte 9 juni, fikk brev om at foreldrepengene var innvilget 15.juni.

Så fikk jeg brev igjen 18.juni hvor de hadde oppdaget at arbeidsgiver hadde opplyst om feil dato for start av permisjon. (jeg hadde satt 3/8 som første dag av perm og arbeidsgiver hadde satt 3/8 som siste arbeidsdag) Så både jeg og arbeidsgiver måtte sende inn ny skriftlig dokumentasjon for å bevise at vi var enige.  

Det ble gjort i løpet av to dager og siden har jeg ikke hørt noe mer...  :bond:

Skrevet

Oi, det var kjapt! Jeg søkte i midten av mars og fikk det først innvilget i starten av juni. Nå skal det sies at de etterlyste ytterligere dokumentasjon fra meg selv om de allerede hadde fått den informasjonen. Heldigvis betaler arbeidsgiver lønn som normalt, så jeg slipper å forholde meg noe særlig til NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...