Gå til innhold

matvarer vi savner..


Olse

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

Dolmiosausene før de ble så sunne og fulle av tomater, nå smaker de som hvilken som helst tomatsaus, tidligere så var disse kremet og hadde en helt egen smak. Det er heldigvis en igjen som de ikke har tuklet med, i fare for at dolmio scanner kvinneguiden og har onde baktanker med å tukle med denne også nevner jeg ikke navn. :ninja:

medalje potetgullet, var en sort pose med en potetgullmedalje på forsiden mener jeg å huske.

Soho med ferskensmak :grine:

Disneysjokoladen med hvit sjokolade i midten.

Daimkuler i pose som de hadde før de fikk dette strøssel-tullet.

hehee, jeg har faktisk ikke tenkt over det, men når du sier det, så er sørenmeg dolmiosausen IKKE det samme nei! men jeg tror nok jeg skjønner hvem du mener med den som fortsatt er sånn kremet :lur:

soho med ferskensmak skriver du- men du mener kanskje shio? :ler:

shio var med fersken, solberg eller appelsin de finnes fortsatt i sverige :jepp: så du får dra på harrytur å hamstre ;)

hva er enkli forskjellen på de gamle daimkulene og de strøsselgreiene?

da jeg var liten så fikk jeg ofte dem som lørdagsgodt, men jeg klarer ikke helt sette fingern på hva som er anderledes med dem nå¨:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehee, jeg har faktisk ikke tenkt over det, men når du sier det, så er sørenmeg dolmiosausen IKKE det samme nei! men jeg tror nok jeg skjønner hvem du mener med den som fortsatt er sånn kremet :lur:

soho med ferskensmak skriver du- men du mener kanskje shio? :ler:

shio var med fersken, solberg eller appelsin de finnes fortsatt i sverige :jepp: så du får dra på harrytur å hamstre ;)

hva er enkli forskjellen på de gamle daimkulene og de strøsselgreiene?

da jeg var liten så fikk jeg ofte dem som lørdagsgodt, men jeg klarer ikke helt sette fingern på hva som er anderledes med dem nå¨:klo:

Ja, ødelegger de den siste dolmiosausen blir det månelyst!

Mente selvfølgelig shio... :klaske: Selv om soho også er dypt savnet, jeg kjøper ikke en samlepose til 70 kroner på grunn av en munnfull soho :fy_fy:

De gamle daimkulene var runde, litt mellomstore kuler med et deilig trekk av sjokolade. Dagens strøssel er noe knudrete avfall de har funnet i restdunken etter at daimplatene er laget. :sur:

Når jeg først er inne på ting som er modifisert, den gamle lion sjokoladen, den var mye seigere før, nå er det inni erstattet med papp, jeg mener kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Ja, ødelegger de den siste dolmiosausen blir det månelyst!

Mente selvfølgelig shio... :klaske: Selv om soho også er dypt savnet, jeg kjøper ikke en samlepose til 70 kroner på grunn av en munnfull soho :fy_fy:

De gamle daimkulene var runde, litt mellomstore kuler med et deilig trekk av sjokolade. Dagens strøssel er noe knudrete avfall de har funnet i restdunken etter at daimplatene er laget. :sur:

Når jeg først er inne på ting som er modifisert, den gamle lion sjokoladen, den var mye seigere før, nå er det inni erstattet med papp, jeg mener kjeks.

heheee...alt var bedre før :ler: både safarikjeksene, daimkulene, dolmiosausen, lion sjokoladen og soho-sjokoladen var visst bedre før..

det var morsomt det du skriver om dagens daimkuler :ler:

jeg savnert den grønne gøy-saften med pære jeg :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den vanlige Lipton fersken isteen jeg. Jeg vet at den finnes enda, men de har gjort noe dustete med den. Erstattet sukker med sånn e-stoff sukker som man bruker i fun light og sånn. Den er IKKE god lenger. Nå går det i Nestea for meg hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den vanlige Lipton fersken isteen jeg. Jeg vet at den finnes enda, men de har gjort noe dustete med den. Erstattet sukker med sånn e-stoff sukker som man bruker i fun light og sånn. Den er IKKE god lenger. Nå går det i Nestea for meg hvertfall.

Jeg savner det samme bare med sitron. Savner forsåvidt Tine sin sitron iste og.

Og ISKAKAO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboer savner skikkelig den disney-sjokoladen som var brun-frikantet med hvit figur i midten.

I jul fant vi noen sånne faktisk! På Europris, men det var ikke disney-sjokolade men jule-sjokolade fra de samme som pleide å lage disney-sjokoladen. ÅH DET VAR SÅ GODT og fikk frem mange gode minner fra barndommen. Jeg vil ha de tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Jeg savner den vanlige Lipton fersken isteen jeg. Jeg vet at den finnes enda, men de har gjort noe dustete med den. Erstattet sukker med sånn e-stoff sukker som man bruker i fun light og sånn. Den er IKKE god lenger. Nå går det i Nestea for meg hvertfall.

men er du sikker på at du ikke får den isteen i begge varianter da? :klo:

for i fjord en gang, om han har deli deluca-appen, så fikk man lipton iste gratis, men rett før jeg skulle drikke den, så så jeg at det var et kaloriinnhold i den tilsvarende nesten en sukkerholdig brus, så jeg ga den bort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den gamle Tab-brusen. Ikke Tab X-tra som smaker søtere enn sukkervann. Tro om det eksisterer Tab etter den gamle oppskriften noen steder i verden? :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner det samme bare med sitron. Savner forsåvidt Tine sin sitron iste og.

Og ISKAKAO!

Sitron?? Den kan jeg ikke huske? Er det den som hadde grønn flaske? For det trodde jeg var grønn te... men kan hende det var sitron :klo:

men er du sikker på at du ikke får den isteen i begge varianter da? :klo:

for i fjord en gang, om han har deli deluca-appen, så fikk man lipton iste gratis, men rett før jeg skulle drikke den, så så jeg at det var et kaloriinnhold i den tilsvarende nesten en sukkerholdig brus, så jeg ga den bort :P

Jo, det fins sukkerfri og ikke-sukkefri, men de har tulla med oppskriften på ikke-sukkerfrien. Så den smaker ikke sånn den skal.

Jeg liker ikke smaken ting får når de bytter ut sukker med sånn e-stoff sukker. Smaker skikkelig e-stoff synes jeg.

Jeg savner den gamle Tab-brusen. Ikke Tab X-tra som smaker søtere enn sukkervann. Tro om det eksisterer Tab etter den gamle oppskriften noen steder i verden? :trist:

JA, jeg ha sett det... Men klarer ikke huske hvor... Kan det ha vært Latvia tro :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

JA, jeg ha sett det... Men klarer ikke huske hvor... Kan det ha vært Latvia tro :klo:

*Bestiller billetter til Latvia* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av 90-tallet ble det solgt en is som var formet som en fisk. Den var en oransje sotbetis. Også var det tatoveringer eller klistremerker inni. Den savner jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

fantes det ikke en bountyis før?? :klo:

idag fant jeg ut at årets nyheter innen småis`er er

Bountis,

Mars Extra Is,

Twix Is ooooog

Snickers Is ( snickers isen er jo ikke nytt, så kanskje en ny type da? :vetikke: )

TwixIs høres fantastisk godt ut :sikle:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fantes det ikke en bountyis før?? :klo:

idag fant jeg ut at årets nyheter innen småis`er er

Bountis,

Mars Extra Is,

Twix Is ooooog

Snickers Is ( snickers isen er jo ikke nytt, så kanskje en ny type da? :vetikke: )

TwixIs høres fantastisk godt ut :sikle:

Jo, på tidlig 90-tall var den en bounty is som forvant, det stemmer. Husker jeg sto i over en time over isdisken når jeg var ung og lette etter denne, kanskje jeg synes den var god? Husker ikke selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jo, på tidlig 90-tall var den en bounty is som forvant, det stemmer. Husker jeg sto i over en time over isdisken når jeg var ung og lette etter denne, kanskje jeg synes den var god? Husker ikke selv :fnise:

heheee...den høres jo fantastisk god ut da! og nå kan du jo finne det ut :jepp:

de har den på 7/11.. jeg har lagt merke til det før- 7/11 er bestandig tidligst ute med nyheter! om du har appen deres, så ser du at det til og med er 2 for 1 av de isene jeg nevnte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheee...den høres jo fantastisk god ut da! og nå kan du jo finne det ut :jepp:

de har den på 7/11.. jeg har lagt merke til det før- 7/11 er bestandig tidligst ute med nyheter! om du har appen deres, så ser du at det til og med er 2 for 1 av de isene jeg nevnte!

Ohh! to for en til og med :overrasket:

Tror det blir en liten tur på 7/11 da ja :sikle: Håper den er like god som jeg ikke husker den :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg savner det samme bare med sitron. Savner forsåvidt Tine sin sitron iste og. Og ISKAKAO!

Ååå... Iskakao!! Det var så godt :sikle:

Både jeg og samboer savner skikkelig den disney-sjokoladen som var brun-frikantet med hvit figur i midten.I jul fant vi noen sånne faktisk! På Europris, men det var ikke disney-sjokolade men jule-sjokolade fra de samme som pleide å lage disney-sjokoladen. ÅH DET VAR SÅ GODT og fikk frem mange gode minner fra barndommen. Jeg vil ha de tilbake!

:jepp: Den spiste jeg mye i jula! Namnam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fantes det ikke en bountyis før?? :klo:

idag fant jeg ut at årets nyheter innen småis`er er

Bountis,

Mars Extra Is,

Twix Is ooooog

Snickers Is ( snickers isen er jo ikke nytt, så kanskje en ny type da? :vetikke: )

TwixIs høres fantastisk godt ut :sikle:

Mars, twix ig snickers har da vært i mange år har det ikke?? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Mars, twix ig snickers har da vært i mange år har det ikke?? :klo:

mars og snickers har jo det.. eller forsvant mars isen?

snickers finnes jo fortsatt, men jeg er ganske sikker på at det sto "nyhet" på den. twix isen har kanskje vært her for lenge lenge siden? men ikke i de siste mange årene jaffal! det var på 7/11 appen jeg så dette, så kanskje det bare sto "nyhet" på twix og bounty, men bare at mars og snickers er med på dette 2 for 1 tilbudet? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...