Gå til innhold

My Tiny world


Rannva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hei Murmel og iingvild. Setter pris på at dere stikker innom selv om det er lenge mellom hver oppdatering. :sjenert:

Nå har jeg vært syk i nesten en uke. Er på bedringens vei, feberfri men halsen er vond. For å gjøre vondt værre har vesla vært umulig denne uka. Dagene går greit, men hun er umulig å få i seng. Vi prøver fra ca kl 20. Hun må ha pupp for å sovne, men våkner igjen max en halvtime etter at jeg har gått ut av rommet. Så er det inn igjen, hun sovner på 5 min med puppen i munnen. Når jeg legger meg, våkner hun 1-2 ganger i timen natten gjennom. Har henne i vår seng for tiden. Prøver gang på gang å legge henne i sin, men da våkner hun og gråter til noen tar henne opp.

Har begynnt å lure på om hun ikke blir mett. I det siste har jeg ikke hatt overflod av melk, har ikke vært nødvendig å pumpe. Trodde melkemengden skulle øke når hun spiser natten lang.. Mange ganger har jeg prøvd med mme, men det nekter hun. Ingen typer tåteflaske eller drikkefladke eller med skje eller rett fra kopp eller noe. I går kjøpte jeg amme-te, får se om det virker. Dette er slitsomt!!

I dag har sambo tatt vesla med på handlesentertur. Jeg har fått vært husmor i fred. Vasket leiligheten og skåldet mandler til julemarsipanen. Skal ikke bake noen kaker siden vi er bortreist hele julen, men marsipan og peppermyntesnop må vi ha. :sikle:

Er nesten ferdig med julegavene! Mangler til en nevø, og en liten ting til sambo fra vesla. Venter på forstørrelser av bilde av vesla, som er julegave til svigers og min mormor (mine foreldre klarer aldri å somle seg til å henge ting på veggene, og da er det bortkastet å gi bilde til dem). Da vi var hjemme sist helg, tok en venninne av meg bilder av vesla. Hun jobber som fotograf i Stavanger Aftenblad, og lånte studio der. Ble kjempetøffe bilder!!

I dag ordner sambo julekortene, så de blir nok sendt ut før jul. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann!

Har du juleforberedelsene under kontroll? Jeg tar hele julestria med knusende ro... Har funnet ut at det viktikste er å kose seg :wink:

Hvordan går det med lillepia di? Går det bedre med legginga? Vi har hatt samme problem, så jeg har resignert og legger Marte samtidig med oss! Da går det greit, men prøver jeg å legge henne tidligere blir det bare hyling... :-?

Marte har også hatt en vanvittig økeperiode, jeg lurte på om jeg hadde for lite melk ei stund, men fikk vite på helsestasjonen at når bebisene er rundt 3-4 måneder er dette helt normalt! Og det har roet seg nå.

Ellers er jeg også snart ferdig med julegavene, JIPPI! :) Mangler bare en liten ting til min kjære... Og jeg grubler og grubler. Han skal få en kopp med bilde av Marte på (fra eurofoto.no) men må nesten kjøpe en ting til.

Du får ellers ha ei fin førjulstid!

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Lenge siden du har oppdatert her. Håper det går bra med dere!

Ønsker deg

ei fredfull og gledelig Jul! :nissevink:

Juleklem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og ogdt nyttår.

Koselig at dere stikker innom! Jeg har ikke vært her på en stund, og kommer nok til å være en del borte fremover også. Julen har vært ok etter forholdene, men min far har blitt mye dårligere. Vi reiste hjem til mor allerede 2.juledag, for å være sammen med resten av familien min. Ingen hadde trodd at far skulle bli med inn i det nye året, men han er såvidt i live enda. Jeg er hjemme i Kr.sand for et par dager, men reiser tilbake senere i uka. Må prøve å avlaste mor litt, hun er på sykehuset nesten døynet rundt. Og lillesøs er mye alene hjemme, så hun setter pris på litt liv i huset.

Er veldig trett. Det er fryktelig slitsomt å gå å vente på denne måten. Legene kan ikke gjøre ham bedre, de prøver bare å holde ham i live en dag av gangen. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var trist å høre at faren din er dårlig. Håper du ikke sliter deg ut!

Sender sterke krefter og store klemmer!

Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter.

Nå er vi hjemme. Far er i live enda. Han har en del gode dager der han ikke har vondt, men det går mye opp og ned. Han måtte slutte på antidepressiva, og det merkes. Nå er broderen tilbake, og skal være en uke. Mor setter stor pris på avlastning.

Hos oss går det fint. Vesla vokser seg kjempelang, aner ikke hvor de genene kommer fra..

Hun har passert 5 mnd, og blir bare artigere og artigere, og søtere og søtere. Søvnen har vi fått gode rutiner på. Nå står vi opp kl 9, hun sover igjen fra 11-13 og fra 16-17. Ca 20/20:30 legger vi henne for kvelden. Det er helt fantastisk, på dagtid sovner hun uten en lyd. Jeg bare kler på henne og legger henne ute i vogna på terrassen. Da får jeg gjort husarbeid og slappet av. Ettermiddagsluren brukes ofte til trilletur. Innimellom sover hun hele natten uten å våkne, men oftest får hun et lite måltid eller to. Kjører kun pupp, og er superglad for at jeg har nok melk til henne enda. :P

Sambo har som vanlig travle dager på skolen, og gleder seg til å være ferdig til våren. Midt i juni skal vi på avsluttningsball i erkebispegården i Trondheim. Må ha ny kjole :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Bra å høre at alt er rimelig bra. Fint at lille jenta sover masse, uten protester! :)

Håper du får en fin vår der sørpå!

Lykke til med kjolevalg! ;)

Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk iingvild. :P

Er fryktelig dårlig til å skrive. Det skjer ikke så mye spennende i livet mitt for tiden, har lite å fortelle.

Dagene går, og det nærmer seg vår og sommer og flytting. Kjekkere å gå trilletur når solen skinner.

Ellers har jeg fått en kjedelig situasjon i hendene. Har ikke lyst til å fortelle så mye her, men det er veldig vanskelig. Føler meg litt alene i verden, og har ingen å snakke med. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:) Hei, vært en grei uke for dere? Håper dere får en fin helg!

:klem:

Gleder meg til å se deg, når du tar en tur til Oslo en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg fjernet linken til dagboken fra signaturen. Det blir så lite skriving at det nesten ikke er vits å ha den lenger.

Men takk til de som likevel stikker innom. :klem:

Det blir kanskje Oslotur i april også, iingvild. Da må vi ta en kafetur! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA!! :D

Bare siifra når du! Skal treffe kjæresten en helg den måneden, men får klare å ta to ulike helger. :)

Ha en flott uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg måtte helt på side 3 for å finne deg!

Men jeg forstår godt hva du mener. Jeg skriver ikke så mye selv. Dessuten var det mye morsommere å ha dagbok da jeg var prøver og gravid.

Håper flyttingen har gått bra!

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...