Gå til innhold

My Tiny world


Rannva

Anbefalte innlegg

Nå som graviditetsdagboka er ferdig, er det på tide å starte "generell dagbok". Har ikke så mye å skrive i dag (er på vei i seng), men det er greit å ha begynnt.

Dette er på en måte den første "hverdagen" etter at Tale ble født i sist uke. Sambo er tilbake på skolen. Vi jentene har hatt vår første trilletur alene. Jeg går i vanlig bukse for første gang på lenge. Føler kroppen er på vei tilbake til normalen. Tror faktisk de fleste stingene har forsvunnet allerede. :danse:

Vi har begynnt å tenke på dåpen. Kanskje litt tidlig, men med litt langveisfarende gjester må iallefall datoen på plass snart. Min bror m/kone kommer fra England i midten av oktober, og siden vi skal spør om de vil være faddere, prøver vi å få det til å klaffe. Vår kirke skulle ikke ha dåp den aktuelle søndagen, men i morgen skal jeg ringe nabomenigheten og høre der.

Nå er sambo i seng, på tide å avslutte her. Natta. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Må jo legge igjen en liten hilsen her i den nye dagboken! Ønsker deg og dine to kjære masse lykke med fremtiden. :)

God natt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ny dagbok ja!

og heldige deg som alt kan gå med vanlige klær igjen, ikke alle som kan det så raskt har jeg forstått...

vil prøve å følge med deg her også, og følge lille Tale :-)

synes forøvrig ikke at det er fortidlig å tenke på dåp, mye som skal ordnes og i "ny" by kan det være greit å starte tidlig...

*jeg gleder meg også til å ut å trille*

kos dere videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Jeg har vært litt ute av KG en stund og ikke fått med meg at Tale har kommet før nå!

Jeg melder meg herved på i rekken av gratulanter. Ønsker dere alle tre alt det beste og jeg gleder meg til å få en titt inn i deres nye liv.

Klem Kiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! :klem2:

Jeg har ventet på at du skulle opprette ny dagbok. Normalt sett er jeg ikke så flink til å besøke vanlige dagbøker, men jeg skal absolutt følge med deg videre! :wink:

Fint at det går bra med dere!

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener, alle sammen!! :klem2:

Dagene bare fyker avgårde her. I kveld kommer svigermor på besøk, og skal være til mandag. Det blir koselig. Jeg må bare støvsuge litt først.

Tale har hatt et par netter hvor hun nesten ikke har sovet. Hun har ikke skreket noe særlig, bare sutret og spist masse. Dessverre har jeg ikke klart å sove stort på dagtid. Ringvirkningene er at jeg var trett og sliten, og ikke orket husarbeid. Dermed ble jeg deppa fordi jeg var dårlig husmor. Ergo gråting, og jeg ble enda mer sliten, både fysisk og mentalt. Men i natt sov hun (=vi) mer, så nå er jeg ovenpå igjen. :P

Nå er det visst mat-tid igjen, får skrive mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntring, iingvild og lythande! :klem2:

Det er travelt å være småbarnsmor. Selv om Tale sover bra nå, og er snill som dagen er lang, føler jeg at timene ikke strekker til så mye mer en det helt nødvendige.

I helga var svigermor på besøk, og det var topp. Snakker om ivrig "barnevakt". Hun trillet tur med Tale så vi fikk sove litt på dagtid, og sullet rundt med henne hele dagen. Jeg kunne lage middag i fred, bruke laaang tid i dusjen osv (sambo måtte jobbe en del med skolearbeid). Og vi sov så lenge vi ville om morgenene, selv om svigermor stod opp. Heldiggvis ordnet hun frokost selv, vi slapp å varte henne opp på noen måte. :P

På mandag var vi på helsestasjonen og veide vesla. Hun veide 4230g, opp 670g. Helsesøster var storfornøyd.

I går skulle vi vært en tur på menighetskontoret, for å ordne noen papirer til dåpen. Men vi har ikke fått fødselsattesten enda, og den måtte vi ha med. Får vente og se når den kommer, kanskje vi kan gjøre det neste uke.

Selv om jeg ikke er så mye her på kg for tiden, prøver jeg å følge med i de dagbøkene jeg pleier. Dessverre er jeg ikke flink til å legge igjen hilsener, skal prøve å skjerpe meg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsener og klemmer, iingvild, Lythande og Murmel. :klem2:

I går hadde vi en koselig familiedag. Var sammen hele dagen alle 3 (sambo hadde for en gangs skyld ikke lekser han måtte gjøre). Været var supert, og vi gikk en (relativt) lang tur og pratet om alt mellom himmel og jord. Deilig å snakke om litt andre ting en bleier og gulp. Sambo nevnte gifting igjen, det er en litt god følelse at han er såpass ivrig. :hjerter:

Men vi kom ikke noe lenger. Sånn situasjonen er nå vet vi verken hvor vi kommer til å bo neste høst eller de nærmeste årene. Kanskje blir et det par år i utlandet, kanskje langt nord en stund, kanskje til min hjemby permanent. Og vi er enige om at vi venter med å gifte oss til alt er litt mindre usikkert. Dessuten vil vi gjerne at det passer i forhold til et nytt barn. Håper vi får flere, uten mange års aldersforskjell. Bryllups-"stress" skal ikke kræsje med morgenkvalme eller stor mage eller ammetåke eller noe. :roll: Jaja, vi får se hva fremtiden bringer. Kanskje blir jeg brud med stor mage allikevel..

Torsdag morgen kommer lillesøs m/kjæreste på besøk. :hoppe:

Gleder meg stort, men er litt ambivalent i forhold til kjæresten hennes. For all del, han er en topp fyr. Men innimellom ser jeg småting hos ham som minner meg om min eksmann. Som noen av dere vet, hadde han mange psykopatiske treff, og var ikke snill. Det er ikke disse sidene jeg ser hos søs sin kjæreste, men likevel blir det litt vanskeligt. Har ikke fortalt dette til noen, og jeg tror ikke andre ser det. Det er bare snakk om ordvalg, små kommentarer og slike ting. Huff, dette ble klønete forklart, men det er jo lov i dagbøker.

Jeg går for tiden og lurer på om jeg skal kjøpe badevekt. Har lyst til å kunne følge med på vekten min, og se om de siste kg etter fødselen (og kanskje et par til) forsvinner. Sambo ønsker også å ta av noen av sine "sympatisvangerskapskilo". Faren er at vil blir litt besatt av å tenke vekt, og veier oss hver dag. Jeg skal ikke slanke meg, bare leve sunt. Og det er litt deilig å ikke ha vekt.. Må visst fundere litt til.

Av og til føles det som hjertet mitt skal revne av lykke. Det er nesten som å være nyforelsket. :hjerter: Jeg kan sitte og se på datteren min i timesvis, og bruke hele dagen bare på å kose og klemme og kysse på henne. Sambo er akkuratt lik. Han er nesten ikke kommet inn døren etter jobb før han må ha henne i armene.

Lurer alvorlig på om vi kan bli like glade i et evt barn nr. 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Jinx. :klem:

Phew, i dag har vesla nesten ikke sovet. Vi stod som vanlig opp ca 10, og frem til hun sovnet 18:30 sov hun bare en liten halvtime. Og selvfølgelig har hun vært gretten store deler av dagen. Men sambo har hatt fri i dag, så vi har byttet på å ha henne.

På tirsdag ble hun veiet og målt. 56 cm og 4500g (var 50 cm og 3560g da hun kom, 3300g da vi reiste fra sykehuset).

I morgen skal vi hente søs på togstasjonen kl 9. Ergo må vi tidlig opp. Får ta en ettermiddagslur om behovet melder seg. Da har jeg jo barnevakter. :P

Gleder meg til besøk. :hoppe:

Må kjøpe et par nye nattdrakter til vesla. Hun er iferd med å vokse ut av de hun har. Vi har masse klær i neste klesstørrelse, men ikke nattøy. Søs blir sikkert med på shopping. Trenger kort til dåpsinnbydelser også. Og så har jeg lyst til å kjøpen en liten ting til sambo, dersom jeg finner noe passende (bare en "hverdagsgave").

Huskeliste:

- Nattdrakter til Tale

- Innbydelser

- Gave

- Mat til helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...