Gå til innhold

My Tiny world


Rannva

Anbefalte innlegg

Fremdeles syk. :-(

Nå orker jeg snart ikke mer, er helt utslitt. Har vært hos 4 leger. Alle sier forskjellige ting. Nå i kveld fikk jeg resept på en nesespray jeg skal ta i tillegg til tablettene. Og så skal jeg pumpe etter at vesla har spist. Håper dette virker.

Er veldig glad at jeg ikke skal lage maten til dåpen i helga selv. Det er mer en nok å vaske huset og ha overnattingsgjester nå. Men jeg gleder meg til å se familiene våre igjen. Og fortelle at det blir bryllup neste år. :P Lørdag skal vi ut og spise alle sammen, det blir første gang familiene treffer hverandre. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kjedlig å høre at du ikke er blitt frisk! Kan umulig være noe gøy! Men håper du får en fin dåp for vesle datteren din!

Ønsker dere alle tre en kjempe fin helg!

iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Gratulerer med bryllup!!! (PS. Min kjære har nettopp fridd han også :wink: )

:bryllup:

Håper alt står bra til med deg, Tale og pappa'n?

Marte Andrea vokser og trives, hun er nesten 5,5kg nå, og 58cm. Vi skal ha dåp 14 november, på farsdagen som vi får feire på forskudd... Har lyst til å gjøre noe spesielt for han, men vet ikke helt hva det skal bli enda. :klø:

Du må sende et bilde av Tale igjen snart, så får jeg se hvor stor hun har blitt! De forandrer seg så utrolig fort synes jeg.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener jenter. :)

Nå er jeg endelig på bedringens vei. Er ikke 100%, men legen vil ikke gi meg mer piller enda. Det er egentlig bra at jeg klarer meg uten. Nå må jeg bare pumpe dag og natt for å holde f¤#%skapen i sjakk.

Det var travelt med barnedåp. Hadde besøk i nesten en uke, 24t i døgnet. Men koselig tross alt.

Neste uke (1-5/11) reiser sambo til østlandet med skolen. Da tar vesla og jeg en tur hjem til mine foreldre. Gleder meg.

Har begynnt å pusle litt med bryllupsforberedelser, har et klart bilde av hvordan jeg vil ha ting. Kjøpte "ditt bryllup" og fant en kjole jeg kanskje har lyst på. Skulle egentlig bare kikke litt, men så dukket den opp. Skal ta med søs (som er forlover) og prøve den når jeg er hjemme, hovedimportøren er i stavanger.

Grattulerer med forlovelse, Rioja. Så gøy. Får jeg litt frieridetaljer? Her eller på pm eller sms eller mail eller noe? Skal legge ut bilder av vesla på hjemmesiden. Dersom du ikke har adressen skal jeg sende den til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått dåp. Så bra at du er på bedringensvei, ikke bra å gå og være syk sånn i lengre perioder av gangen.

Du kan jo stikke innom min side og se hvor langt jeg har kommet i bryllupsplanleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ovestått dåp ja! :blomst:

Nå håper jeg inderlig at du blir helt bra snart. Snakk om å bli lenge plaget :roll: Godt at ikke melkeproduksjonen har stoppelt helt opp. Den kunne vel lett ha gjort det.

Ikke lenge igjen til bryllupet heller :-D

Kjempespennende!

Ønsker deg ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener!!

Formen er mye bedre. Jeg pumper når det trengs, og har nesten ikke vondt lenger. Kjenner klumper innimellom, men tror ikke de er betennelse i dem.

I dag hadde jeg en liten .. hmm, vet ikke hva jeg skal kalle det. :klø:

Har vært mye inne i leiligheten alene med vesla. Sambo har jo skolen og hjemmearbeid, og jeg har ikke vært i form til å gå så mye ut. Ikke kjenner jeg så mange heller. Har hatt vesla hos meg så og si 24/7 siden fødselen, og nå kjenner jeg et behov for å være litt alene. Det trenger ikke være mer en en halvtimes gåtur, bare litt tid uten ansvar for vesla. Sambo er flink med henne, men har nesten ikke vært alene med henne. Både fordi han bruker mye tid på skolen/skolearbeid, og fordi jeg gjerne vil at vi skal ha litt "familietid" når han ikke leser.

Tror jeg skal ta meg en tur ut når sambo kommer hjem om ikke lenge. Få litt frisk luft. Men jeg får dårlig samvittighet når jeg ønsker alenetid. Jeg er vel ikke en dårlig mor om jeg vil ha en halvtime uten babyen? Jeg elsker den lille familien min over alt på jord, og er veldig takknemlig for at vi har det så godt. Det blir så feil å ønske dem bort for en stund. :-(

I morgen skal vi ha bilen, og kose oss på kjøpesenteret mens sambo er på skolen. Gå på kafe og se litt voksne folk, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Tror du gjør en fantastisk jobb. Ikke unaturlig å føle du trenger litt tid for deg selv! Blir sikkert bra å ta en tur på cafe og kjøpesenter også! :)

Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk iingvild.

Nå er jeg tilbake etter en uke hos mor og far, mens sambo har vært på skoletur til østlandet.

I går ringte lillesøster og fortalte at hun har forlovet seg. Jeg er glad på hennes vegne, men litt skeptisk også. Jenta er bare 19 år. De har vært sammen i to år, og kjendt hverandre lenge, og det er en kjekk gutt. Men hvorfor sånn hastverk? De snakker visst om å gifte seg neste høst (før oss!) eller våren 2006. Syns kanskje det blir litt tett med et par måneder mellom bryllupene. Og alle andre i slekten har giftet seg i sommerferien, så vi ville være litt anderledes og ha vinterbryllup. Men nå blir det to brylluper mellom oktober og mars!

Dessuten skal vi være forlovere for hverandre, og for meg er det naturlig å involvere henne i planleggingen. Det blir litt rart når hun planlegger parallellt, og jeg gjerne vil ha et bryllup som skiller seg litt ut fra de "vanlige" sommerbryllupene. Jeg har allerede masse ideer som jeg har fortalt henne om. Og siden hun ikke har vært i så mange brylluper før, er det kanskje vanskelig å finne på "egne" ting for henne.

Jaja, jeg får iallefall den kjekkeste og beste mannen. Og verdens søteste brudepike. :sjarmor:

Måtte bare få ut litt frustrasjon.

På tirsdag skal vi begynne på babysvømming. Gleder meg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en uke hjemme hos mamma og pappa da.

For meg kan det høres ut som om hun kanskje har blitt inspirert av at du og din kjære skal gifte dere. Dessuten synes også jeg at 19 var en veldig tidlig alder å forlove seg, får bare krysse fingrene og håpe at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir bryllupsfest på oss. Det virker som at søs absolutt vil gifte seg før oss, og viss de skal få litt tid til planlegging, blir det ganske nært det vi hadde planlagt.

Løsningen blir at vi reiser bort og gifter oss. Jeg vil ikke ha "bryllupskonkurranse". Har tenkt på enten Paris eller Island. Eller kanskje en dykkeplass (vi møttes på dykkinga) som Egypt, Thailand eller en plass i Australia.

All planlegging er iallefall lagt på hylla pr i dag, så får vi se hva det blir til. Dersom jeg hadde vært i søs sin situasjon, ville jeg ventet 4/5 mnd etter det bryllpuet som allerede var bestemt. Men jeg ønsker ikke å være grunnen til at de "må" vente, de skal få gjøre som de ønsker.

Føler familien min ser på vårt bryllup som 2.prioritert, siden jeg har vært gift før. De tenker visst ikke på at dette er den gangen jeg gifter meg med den jeg elsker. Og for sambo er jo dette første (og forhåpentligvis eneste) gang. :cry:

I slutten av måneden hadde vi planer om å reise hjem for å være med på min mormors 87-årsdag. Tror ikke jeg vil reise, har ikke lyst til å treffe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, trist at det blir sånn da :trøste:

Jeg kan ikke si at jeg forstår hastverket til søsteren din, og dere var jo tross alt "først ute". Men hun er vel ung og forelsket, og tenker ikke så fornuftig som du gjør. Desverre! :(

Jeg har desverre ikke noen gode råd til deg. Håper bare det ordner seg på ett eller annet vis.

Jeg forstår ihvertfall godt at du er skuffet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem2: Takk jenter.

Det virker som de legger bryllupet til slutten av september. Ikke noe å gjøre med det, jeg får bare svelge noen kameler fremmover. Vi holder på vår dato. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det snør. :o I Kristiansand! :o

I går var vi på babysvømming igjen, og Vesla dykket for første gang. Det var tydelig nytt for henne, men hun gråt ikke. Flinke lille vennen.

Svigerinnen min maser om at jeg må komme til England for å se etter brudekjole. Har kjempelyst, men er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg tar med vesla en tur når sambo skal 3 uker på studietur til våren. Ulempen er at søs ikke kan være med (fattig student), hun er jo forlover da..

Nå skal vi ut og gå tur i snøen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har billige London turer nå, om det er dit dere skulle. Koster ikke mer enn å dra til Oslo. :) Men som student kan også det være for mye da!

Håper du koser deg i snøen, og at det ikke er alt for vansklig å komme seg fram!

Kos til vesle jenta! Og deg!

:klem:

iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. :vinke:

Hyggelig at dere stikker innom.

Snøen forsvant samme kveld, iingvild, men det var pent så lenge det varte.

I dag har vi vært på 3mnd-kontroll på helsestasjonen. Vesla vokser godt, og det gikk helt fint å få vaksine. Var på gruppe for første gang, og det var koselig. De små har jo ikke så mye glede av hverandre, men det har vi voksne.

Lørdag skulle sambo i bursdag til en i klassen. Han skulle egentlig bare innom bittelitt, for han var sliten og ville helst være hjemme. Men det var visst gøy, for han kom hjem ganske bedugget utpå natta (hadde sendt mld om at han ble med de andre på byen). Det er klart jeg unner ham å ha det gøy, men han er mye hjemmefra pga skolen allerede. Og når han er hjemme sitter han ofte med skolearbeid. Nå ble jeg sittende alene hele lørdagskvelden, og da han stod opp søndag ettermiddag ble han liggende og være uggen på sofaen resten av dagen. Innimellom føler jeg meg som en alenemor.

En annen ting er at jeg misliker sterkt at de som står meg nær er fulle. Jeg ble slått en gang da ex-en var full, og det dukker opp som en klump i magen selv om jeg vet at sambo aldri kunne gjort noe sånn. Han er egentlig bare litt søt og puslete når han har fått litt mye øl. Heldigvis går det veldig lenge mellom hver gang han drikker mer en et par øl..

Jaja, skriver heller om noe hyggeligere. I morgen skal vi på babysvømming igjen. Det er så gøy, og vesla koser seg.

På onsdag skal vi på babykino med noen vi kjenner, og på torsdag skal vi på trilletur med ei (to) vi traff på helsestasjonen i dag.

I morgen skal vi også til legen med vesla. De skal sjekke hoftene en ekstra gang, siden det er hoftefeil i min familie. Går sikkert bra men greit de dobbelsjekker.

Huset er forbausende rent og ryddig, så i dag har jeg kunnet drikke te og slappe av (med god samvittighet) mens vesla sover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...