Gå til innhold

My Tiny world


Rannva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann.

Helgen var bra, men nå sitter jeg bare og gråter.

En god venninne av meg ventet tvillinger i januar, men pluttselig begynnte fødselen! :o

De var for små til å overleve, selv om de såg ut som helt perfekte små babyer. :(

Reiser nok hjem en tur uti uka. Tar med vesla og hopper på et tog. Har så lyst til å gi venninna mi en klem. De har det etter forholdene greit, både hun og samboeren, men hun er fremdeles på sykehuset med en infeksjon.

Skriver mer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny!

Så trist å lese om venninna di :cry:

Håper de får masse hjelp og støtte. Flott at du har muligheten til å ta deg en tur!

Går det bra med Tale? Hun vokser vel masse, det gjør Marte... Hun er 5 uker i dag, og jeg synes det er kjempelenge siden hun ble født...

Vi koser oss masse, men hun synes det er kjedelig å sove!!! Dessverre for mamma'n :wink:

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klem, Lythande.

Det kan godt være henne, Jinx. Vet hun har brukt Chiquita som nick andre steder, selv om jeg ikke kjenner til tvillingforumet.

Ja, Tale vokse godt, Rioja. Begynner å bli stor jente. På tirsdag skal vi på 6-ukers kontroll.

Heldigvis er hun også flink til å sove. På nettene sover hun 4/5 timer i strekk, og ofte står vi ikke opp før kl 10. Det blir vel tidligere når hun slutter med nattmaten.

Onsdag morgen tok vasla og jeg toget hjem. Det gikk helt fint, hun oppførte seg eksemlparisk. Men det ble lite søvn den dagen, så hun var suttrete mot kvelden. Snakket med venninna mi både onsdag og torsdag. Fikk se fot- og håndavtrykk av tvillingene. Føttene var på størrelse med mitt ytterste tommelfingerledd.. Hun hadde ingen problemer med å holde Tale (tok selv initiativ) eller å snakke om det som hadde skjedd. På sykehuset hadde de sagt at de kommer til å få en sterkere etterreaksjon, og det stemmer sikkert.

Fredag morgen ble jeg syk. Hadde 39,5 i feber, kvalme/oppkast/diare, vondt i hodet og var ufattelig slapp. Heldigvis kom sambo tidlig fra skolen den dagen, og kunne ta seg av vesla. Da det var værst, torte jeg ikke bære henne. Var redd for å miste henne i bakken. Utpå dagen i går ble jeg bedre, og i dag har jeg klart å spise. Kjenner magen er rar, men det går greit. På toppen har jeg fått en hemorride jeg må sloss med. Den er heldigvis ikke vond, bare udelikat. Men takket være kg-søking fant jeg ut hvordan den bekjempes.

I dag er det forresten opphold!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er jammen vanskelig å finne tid til kg for tiden.

Det at jeg var syk tidligere viste seg å være brystbetennelse. Gikk med 39 i feber i en uke nesten. Helsesøster sa at dersom jeg fikk betennelse, måtte jeg stille meg i dusjen og massere klumpene. Etter at jeg hadde prøvd det uten hell, ringte jeg ammehjelpen en kveld. Hun sa at de ikke anbefalte å massere, men at jeg måtte rett til legevakten (hvorfor nevnte ikke helsesøster det?? Hun sa at jeg måtte ordne set selv). Som sagt så gjort, og samme kveld begynnte jeg pennicillinkur. Den virket over natten på feber, og gjorde brystene mye bedre. Men selv om jeg er ferdig i morgen, syns jeg ikke klumpene er borte. Må kanskje ringe legen igjen?

På fredag var jeg på 6-ukers kontroll hos legen. Han sjekket at stingene var ute, og snakket om prevensjon. Har ikke helt bestemt meg for det. Minipiller er litt risikabelt, ettersom de må tas til nøyaktig tid og jeg er ganske distre. :oops:

I helga hadde vi besøk av min mor, og det var koselig. Vesla har innimellom litt plager med magen, men det går over. Hun vokser enormt, nærmer seg 5,5 kg. Derfor spiser hun mye og ofte, heldigvis er det ingenting i veien med melkeproduksjonen. :)

Nesten hele familiene våre kommer i dåpen! Fra Rogaland, Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag og England. Til og med tvillingnevøene til sambo, på 1,5 år kommer. Vi gleder oss stort til å se alle igjen. Maten er bestillt, likeså hotellrom til gjestene. Greit å være i bransjen, så de bor til en ok pris.

Dåpskjolen er også i hus, den samme jeg brukte som barn. Har bleket og vasket den, og skaffet nye silkebånd. Vesla blir så søt. :P

Vi har lekt litt med tanken på å gifte oss også den helgen, men det blir nok ikke noe av. Vi får ta det en annen gang. :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Koslig å høre at du er frisk igjen! Håper at du blir helt frisk!

Lykke til på dåpen! Håper jeg får se bilder fra den etter hvert!!

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble ikke frisk. :-(

Var hos legen igjen i går, og har fått ny pennicillinkur. Håper den virker, er lei av tabletter.

Tusen takk for koselige hilsener. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at dere har funnet en bryllupsdato! :klem2:

Håper du blir frisk snart! Jeg har heldigvis ikke opplevd brystbetennelse selv, men har hørt noen skrekkhistoreier :roll:

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...