Gå til innhold

Uønsket seksuell oppmerksomhet - er det forskjell av hvem ?


Gjest Woo-Hoo!

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

For min del er uønsket, nettopp det, uønsket seksuell oppmerksomhet. Det sier seg vel seg selv i ordet med uønsket og da spiller det ingen trille hvem som gir den uønskede adferden, den er ikke ønsket!

Det spiller ingen rolle, men vil tro at de fleste tåler mer fra en person enn fra en annen... Det handler ikke om adferden man utsettes for er uønsket, for det er den... tror ikke noen har problemer med å forstå den biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av å lese svarene i denne og en tilsvarende tråd virker det som de aller fleste kvinnene her inne er mer enn villige til å utøve vold mot menn som ikke gjør mer enn å ta dem på rumpa.

Hva om menn faktisk lærer seg å ikke tafse på ukjente kvinner, men nøyer seg med å klå på kvinner de kjenner og som de vet setter pris på den slags?

Problem solved.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om menn faktisk lærer seg å ikke tafse på ukjente kvinner, men nøyer seg med å klå på kvinner de kjenner og som de vet setter pris på den slags?

Problem solved.

Hmm. Er det ikke akkurat dette de aller fleste menn gjør da? :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Er det ikke akkurat dette de aller fleste menn gjør da? :vetikke:

Jo, heldigvis, men i denne tråden så er det de (få?) som ikke har knekket den koden som vi diskuterer, så hvis de også kunne fulgt det tipset så hadde temaet forhåpentlig blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss bli enige og lage en avtale sammen på hvordan dette er, ok?...

Nei, kvinneguiden er fullt av folk blottet for tro på det som kjennes riktig ut selv. Her spør man andre om noe man kun kan svare på selv. Er tragikomisk hvor mange klovner som skriver på internett :D



Anonymous poster hash: 312a2...516
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig har det noe å si. Altså det finns masse kvinner som i utgangspunktet ikke godtar at noen bryter intimgrensene deres uavhengig av utseende men å si at det ikke har noe å si i alle situasjoner er jo ikke sant.

Hvis kvinne X er på et utested og er i et flørtete humør og en kjekkas smyger seg intill henne vil dette i mye større grad være greit enn hvis en ustelt overvektig middeladrende fyr gjør det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selfølgelig har det noe å si. Altså det finns masse kvinner som i utgangspunktet ikke godtar at noen bryter intimgrensene deres uavhengig av utseende men å si at det ikke har noe å si i alle situasjoner er jo ikke sant.

Hvis kvinne X er på et utested og er i et flørtete humør og en kjekkas smyger seg intill henne vil dette i mye større grad være greit enn hvis en ustelt overvektig middeladrende fyr gjør det. ;)

My point exactly! Det er et kompliment å bli sjekket opp av en som man finner svært attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Selfølgelig har det noe å si. Altså det finns masse kvinner som i utgangspunktet ikke godtar at noen bryter intimgrensene deres uavhengig av utseende men å si at det ikke har noe å si i alle situasjoner er jo ikke sant.

Hvis kvinne X er på et utested og er i et flørtete humør og en kjekkas smyger seg intill henne vil dette i mye større grad være greit enn hvis en ustelt overvektig middeladrende fyr gjør det. ;)

Det viktigste er hvordan det gjøres, er fyren slesk og respektløs hjelper det ikke å se kjekk ut. Og personlig synes jeg menn som tror de er guds gave til kvinnen er de verste av alle. Heller en helt gjennomsnittlig fyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My point exactly! Det er et kompliment å bli sjekket opp av en som man finner svært attraktiv.

Men da er det jo heller ikke uønsket? Eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo heller ikke uønsket? Eller?

Eh, det kan det vel fint være. Man kan ha kjæreste eller ikke ønske noe opplegg med noen. Men dersom en knakende kjekk fyr skulle lagt armen rundt meg og spurt meg om å bli bedre kjent, så er det jo helt klart noe som oppleves som positivt fremfor om fylliken på hjørnet hadde gjort det, da hadde det bare vært grusomt ekkelt.

Når man leser om folk så virker det jo som om man tilter bare noen prikker deg på ryggen. ÆÆÆÆHHHH, han TOK på kroppen min, fy faen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det kan det vel fint være. Man kan ha kjæreste eller ikke ønske noe opplegg med noen. Men dersom en knakende kjekk fyr skulle lagt armen rundt meg og spurt meg om å bli bedre kjent, så er det jo helt klart noe som oppleves som positivt fremfor om fylliken på hjørnet hadde gjort det, da hadde det bare vært grusomt ekkelt.

Når man leser om folk så virker det jo som om man tilter bare noen prikker deg på ryggen. ÆÆÆÆHHHH, han TOK på kroppen min, fy faen!

Kompliment er jo sjelden uønsket, selv om man ikke ønsker å gå videre med flørten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en fyllik og David Beckham hadde gått hver sin tur i byen, og blunket og sagt "Wow !! you sexy bitch!!" til alle damer de møtte, ville nok fylliken fått mest negativ respons. Bare en antagelse.



Anonymous poster hash: dc04d...38d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Dersom en fyllik og David Beckham hadde gått hver sin tur i byen, og blunket og sagt "Wow !! you sexy bitch!!" til alle damer de møtte, ville nok fylliken fått mest negativ respons. Bare en antagelse.

Anonymous poster hash: dc04d...38d

Tja, det har jo litt med hvilke forventninger man har til folk. Tror ingen hadde blitt overrasket over at fylliken oppførte seg sånn. Men folk forventer kanskje ikke drittsekk-oppførsel av Beckham og vil derfor få en mer negativ opplevelse av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Kompliment er jo sjelden uønsket, selv om man ikke ønsker å gå videre med flørten.

Problemet er vel at mannen så godt som umulig kan vite om det han har å by på er ønsket eller uønsket....eller at det i det hele tatt blir sett på som et kompliment det han sier uansett hvor uskyldig tanken og setningen er. "Hei...Ville bare si at jeg syntes du har så fine øyne". Den setningen der kan oppfattes fra allt som ren trakasering og et forsøk på å komme i buksa hennes eller som et kjempeflott søtt kompliment som hun setter pris på. Eye of the beholder....

Dere kvinner har nok litt større vanskeligheter med å forstå hvor vanskelig det der kan være...i.o.m at det stort sett alltid er mannen som må ta det første steget og eventuellt støyten om det skjærer seg. Når en mann tar grep og tør å flørte og vise interesse er det jo ikke veldig vanskelig for dere å vite med sikkerhet om han liker deg eller ikke....vi menn derimot er overlatt til oss selv og må tolke signaler......Det finnes ingen unnskyldning for være klåfingret. Absolutt ikke.....men veien til missforståelser er kort, når vi menn tross allt må ta risikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at mannen så godt som umulig kan vite om det han har å by på er ønsket eller uønsket....eller at det i det hele tatt blir sett på som et kompliment det han sier uansett hvor uskyldig tanken og setningen er. "Hei...Ville bare si at jeg syntes du har så fine øyne". Den setningen der kan oppfattes fra allt som ren trakasering og et forsøk på å komme i buksa hennes eller som et kjempeflott søtt kompliment som hun setter pris på. Eye of the beholder....

Dere kvinner har nok litt større vanskeligheter med å forstå hvor vanskelig det der kan være...i.o.m at det stort sett alltid er mannen som må ta det første steget og eventuellt støyten om det skjærer seg. Når en mann tar grep og tør å flørte og vise interesse er det jo ikke veldig vanskelig for dere å vite med sikkerhet om han liker deg eller ikke....vi menn derimot er overlatt til oss selv og må tolke signaler......Det finnes ingen unnskyldning for være klåfingret. Absolutt ikke.....men veien til missforståelser er kort, når vi menn tross allt må ta risikoen.

Den setningen har ingenting med trakassering å gjøre. Hadde du ringt en dame hver dag i noen år så kunne det kalles trakassering. Og man er veldig fintfølende om man blir fornærmet over at noen prøver seg sånn. Jeg har alltid blitt imponert over hvor modig typer er som prøver seg for det krever jo tross alt baller. Så selvom jeg ikke har vært interessert ville det ikke falt meg inn og bli sur for at "feil" mann prøver seg- synes bare han er tøff.

Jeg skal love deg at du ikke går over grenser når du setter spørsmålstegn rundt dette- det er en helt annen type mennesker det snakkes om her.

Anonymous poster hash: 270bd...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du stygg er alt du gjør trakkasering



Anonymous poster hash: 243e3...978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du stygg er alt du gjør trakkasering

Anonymous poster hash: 243e3...978

Nei, det er ikke det- det er den som blir prøvd sjekket opp som oppfører seg teit da isåfall. Men skjønner at man blir brent og skyr ilden.

Anonymous poster hash: 270bd...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du stygg er alt du gjør trakkasering Anonymous poster hash: 243e3...978

Dette blir ikke enklere av å blande inn ordet trakassering.

Tråden handler om uønsket oppmerksomhet, noe som er vanskelig å vite om er uønsket eller ikke før oppmerksomheten er gitt.

Trakassering er det først når den oppmerksomme fortsetter etter at vedkommende vet at det er uønsket.

Problemet for en mann på sjekker'n er å vite om oppmerksomheten er uønsket eller ønsket.

Trakassering vet alle er uønsket.

Endret av Uredd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Den setningen har ingenting med trakassering å gjøre. Hadde du ringt en dame hver dag i noen år så kunne det kalles trakassering. Og man er veldig fintfølende om man blir fornærmet over at noen prøver seg sånn. Jeg har alltid blitt imponert over hvor modig typer er som prøver seg for det krever jo tross alt baller. Så selvom jeg ikke har vært interessert ville det ikke falt meg inn og bli sur for at "feil" mann prøver seg- synes bare han er tøff.

Jeg skal love deg at du ikke går over grenser når du setter spørsmålstegn rundt dette- det er en helt annen type mennesker det snakkes om her.

Anonymous poster hash: 270bd...213

Ja håper det stemmer....men er så vanskelig å vite. Jeg har personlig sett menn få ørefiker med en slik tilnærming. Og fyren forsøkte virkelig å være sjarmerende og vennlig. Men de aller fleste ville vel sett på det som koselig regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over.

Har lest litt i begge trådene "hva har du opplevd" osv....

Lurer rett og slett på om det er forskjell på hvem man får denne uønskede seksuelle oppmerksomheten på av ?

Hadde du likt å få seksuelle tilnærmelser i en situasjon av en kjekkas på jobben, men om du opplevde samme handling fra lite kjekk mann så ville det vært fy ?

Er det også forskjell på i hvilke situasjon dette skjer i ? Er det forskjell på jobben og ute på byn fredag kveld ?

Er dette situasjonsbetinget med tanke på hvem og hvor ?

Uønsket er uønsket, uansett hvor attraktiv fyren er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...